۸۰۳۸۰۰
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

عامل گرانی قند و شکر در سال ۹۸

مدیر عامل شرکت «قند بیستون» گفت: سیساستگذاری و نرخ گذاری شورای اقتصاد برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی موجب گران شدن برخی محصولات از جمله قند و شکر در سال آینده خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: محسن علی‌حسینی در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: در سالهای گذشته، شورای اقتصاد بر اساس یک منطق اقتصادی که وضعیت صادرات، نرخ ارز و.. را مدنظر قرار داشت نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تعیین می کرد اما این مهم در سال جاری مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی افزود: من از موضوعی که کاملا واضح است برای شما روایت می کنم. با افزایش بدون قاعده نرخ ارز ، قیمت تمام شده برخی محصولات از جمله محصولات کشاورزی به شدت سیر صعودی طی کرده است در عین حال که نرخ ارز موجب اختلاف قیمتی بالای محصولات کشاوری در داخل کشور با کشورهای همسایه شده است که این موضوع موجب افزایش حجم صادراتی این نوع محصولات و بعضا قاچاق آنها شده است.

وی اضافه کرد: با این همه رشد، قیمت خرید تضمینی چغندرقند برای سال آینده از هیچ منطقی نبعیت نکرده و از قیمت تمام شده آن بسیار پایین تر ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که وضعیت در مورد برخی دیگر از محصولات کشاورزی به گونه ای دیگر است به طوری که به دلیل تفاوت نرخ رسمی ارز و نرخ آزاد و همچنین قیمت تمام شده محصولاتی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی و..(و فراورده های آن مثل رب و..) و قیمت خرید تضمینی، روند صادرات و قاچاق این محصولات به کشورهای همسایه رو به تزاید است به طوری که در برخی زمانها بازار داخلی دچار اختلا می شود.

مدیر عامل شرکت «قند بیستون» خاطرنشان ساخت: همین موضوع کشاورزان را ترغیب خواهد کرد به جای کشت چغندرقند، محصولاتی چون گوجه فرنگی، سیب زمینی و.. را مورد توجه قرار خواهند داد.

علی‌حسینی افزود: برای این اتفاق مهم دولت محترم بایستی شورای اقتصاد را به منطق اقتصادی فراخوانده و تجدیدنظر اساسی در قیمت خرید تضمینی چغندرقند نماید تا تولید محصولاتی مانند قند و شکر متوقف نشود که توقف تولید آن موجب افزایش شدید قیمت آن و الزام دولت به واردات و خروج ارز از کشور می شود و البته در این میان کارگران کارخانه های تولید قند و شکر نیز با رکود و بیکاری مواجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: البته توجه داشته باشید که برآوردهای کارشناسی نشان می دهد اگر مسیر کنونی افزایش تولید سیب زمینی، گوجه و.. تداوم یابد بازاهای منطقه دچار اشباع شده و عملا بخشی از این محصولات نیز در سال آینده روی دست کشاورز داخلی باقی خواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ق ج

      پرسنل توسعه نیشکرخوزستان هم نیاز به طبقه مندی مشاغل و توجه به افزایش حقوق پرسنل دارد ، لطفا وزیر کشاورزی ومدیریت محترم اقای شمیلی نسبت به واحد دعبل خزاعی ،جهت تسریع طبقه بندی و افزایش جبرانی حقوق اقدام فرمایید با تشکر

    • بدون نام

      دولت ،مجلس

    • بی نام

      آمریکا ، اسراییل و عربستان

    • ناشناس

      واقعا یکی به من بگه این دولت دقیقا دازه چکار میکنه ؟

    • بدون نام

      واقعا قیمت شکرخیلی بالارفته کسی قدرت خرید نداره زنبورداران دچاره مشکل شده اند تلفات زنبورزیادشده چه کار باید کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط دزدی میکنند .

    • بدون نام

      اخر این قیمت شکرپایین میاد یا نه

    • بدون نام

      مادیگه ازاین همه گرونی خسته شدیم چرامسئولین کاری نمیکنند

    • بدون نام

      اینجوری پیش بره دیگ باید دزدی کنیم چون ازپس مخارج زندگی برنمیاییم مسیولین خواهشا رسیدگی کنن بفکرمردم باشن

    • بدون نام

      سلام به نظر من اگر هر کیلو چغندر قند ۴۰۰۰تومان وهر کیلو شکر۶۰۰۰تومان باشد در داخل کشور مشکلی بوجود نمی اید به قند مصرفی وکنترل ان کمک میکنند

    • درباره عامل گرانی قند

      من فقط منتظر ظهور صاحب الزمانم نه به خاطر گرانی قند به خاطر بی عدالتی وهرج ومرجی که شاهد هستیم و مسوولینی که خودشان باعث گرانی هستند واقعا بجز دعای تعجیل در فرج چه میتوان کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج