۸۰۳۸۴۶
۲۳ نظر
۵۰۰۹
۲۳ نظر
۵۰۰۹
پ

تقلید «بانوی عمارت» از «شهرزاد»!

شبکه سه مدتی است پخش سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد را آغاز کرده است. مجموعه ای که به اعتقاد برخی کپی ناشیانه ای از مجموعه «شهرزاد» است که به دلیل روایت داستان عاشقانه و انتخاب درست بازیگران توانست مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد.

بانی فیلم: شبکه سه مدتی است پخش سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد را آغاز کرده است. مجموعه ای که به اعتقاد برخی کپی ناشیانه ای از مجموعه «شهرزاد» است که به دلیل روایت داستان عاشقانه و انتخاب درست بازیگران توانست مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد.

تقلید «بانوی عمارت» از «شهرزاد»!

اما حمیدنژاد در این سریال نه در روایت قصه و نه در انتخاب بازیگر نتوانسته خروجی قابل مقایسه ای با «شهرزاد» حسن فتحی داشته باشد. گرچه سعی کرده با انتخاب برخی بازیگران که در «شهرزاد» هم حضور داشتند، این تصور را برای مخاطب به وجود آورد که با سریال خوب و جذابی روبروست! اما کارگردان در این سریال عشق دخترکی را نسبت به یک شاهزاده قجر به تصویر کشیده که برای وصال راه سختی را در پیش دارد و موانع بسیاری را باید از سر راه بردارد.

گرچه در همان ابتدا بیننده حضور جوانکی را در این میان دید که دل به دخترک جوان سپرده و در عشق خود مصرّ است. از این رو می توان گفت که نویسنده در روایت این داستان سعی داشته مثلث عاشقانه دیگری از جنس «شهرزاد» را به تصویر بکشد. گرچه در همان قسمت های نخست شاهزاده قاجار با تهدید کردن پسر جوان عاشق تا حدودی پای او را از این قصه بیرون کشید.

اما موانع و پیچ و خم ها و تعلیق های این داستان به قدری جذاب نیست که مخاطب انتظار اتفاق ویژه ای را داشته باشد و داستان او را غافلگیر کند. به خصوص روایت داستان عاشقانه دخترک با شاهزاده که از قضا صاحب فرزند هم است آنقدر جذاب و پر سوز و گداز نیست که مخاطب با آنها همذات پنداری کند.

فتحی در عاشقانه «شهرزاد» شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی را قهرمانان قصه خود قرار داد که هر کدام به تنهایی می توانستند مخاطب را با خود تا پایان همراه کنند . اما حمیدنژاد در این سریال از حسام منظور بهره گرفته که با وجود اینکه بازیگر با سابقه تئاتر است، اما نه چهره کاریزماتیکی دارد و نه توانایی جذب مخاطب را و از این رو انتخاب چندان مناسبی برای این نقش نیست. شاید برای قضاوت زود باشد. از این رو باید منتظر بود و دید کارگردان در قسمت های بعد چه ترفندی برای جذاب شدن داستان و همراه کردن مخاطب اندیشیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      شهرزاد یه چیز دیگه است.

    • ک

      به قول معروف هیچ املا ودیکته نانوشته ای،غلط ندارد!این کم وکاست ها هیچ اشکالی نداره واین کسب تجربه وپله ترقی در فیلم وسریالهای تاریخی بعدی هست که کارگردان محترم خواهدساخت وما ازطریق صداوسیماحتما بیننده فیلمهای مؤفق تر آینده وبعدی خواهیم بود

    • بدون نام

      شهرزاد در زمان رضا شاه بود ولی بانوی عمارت در زمان قاجاره
      به هر حال من که فکر کنم فیلم قشنگی باشه

    • ک

      به قول معروف هیچ املا ودیکته نانوشته ای،غلط ندارد!این کم وکاست ها هیچ اشکالی نداره واین کسب تجربه وپله ترقی در فیلم وسریالهای تاریخی بعدی هست که کارگردان محترم خواهدساخت وما ازطریق صداوسیماحتما بیننده فیلمهای مؤفق تر آینده وبعدی خواهیم بود

    • الی

      شما که قضاوتتو کردی ...دیگه چرا میگی زوده برای قضاوت؟؟

    • بدون نام

      اتفاقا هیچ شباهتی به هم ندارن

    • بدون نام

      سریال قشنگی است و متفاوت با شهرزاد.

    • بدون نام

      چه اصراریه سریع سریال ها رو نقد کنین.بذارین یه ده قسمت بده بعد.
      انگار نقد کردن سریع هنره

    • بدون نام

      اقای حسام منظور خیلی هم خوب بازیگری میکنن

    • بدون نام

      مقایسه درستی نبود این داستان با شهرزاد کاملا متفاوت است.

    • ناشناس

      ببینم اون وقت حکایت عاشقی شهرزاد خانم با داشتن یه فرزند با فرهادچظور اون پرسوز وگداز بود؟هیچ ربطی نه به اون نه به هیچ سریال تاریخی دیگه ای نداره تو سریالهای دیگه همه دخترهارا به زور به شازده ها میدن ولی اینجا دختر خودش راغبه فقط دنبال ایراد گرفتن از تلویزیونید وبس در مورد جناب منظور هم من خودم شاید شخصا با ظاهرشون نتونستم ارتباط برقرار کنم اما خیلی ها از نقش وجذبه وبازیشون خوششون اومده ضمن اینکه صدای پرابهتی دارند که به یه شازده می خوره.

    • فاطمه

      به نظر من فضاي فيلم جذاب است اما كش دادن مطالب جزيي مثل بيماري مهري و گفتگوهايي كه منطقي به نظر نمي آيد در مجلس عروسي عروس و داماد هركدام به كارهاي خود رسيدگي مي كنند فارغ از وجود مهمانان ،از اعتبار فيلم مي كاهد و حداقل نقش اول خانم سريال يعني فخري بايد از با سابقه ها انتخاب مي شد

    • سارا

      نقد بسیار سطحی ومغرضانه بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم
        چون که من تاقبل از ایت تلویزیون نمی دیدم و بق یه رم مسخره می کردم که همچین سریال هایی
        رو می بینن ولی این سریال واقعا جنسش فرق می کنه
        و تقریبا همه چیش عالیه

    • مینا

      اتفاقا یکی از نقاط قوت کار انتخاب آقای حسام منظور است بازیگری توانا که به بهترین نحو از پس نقش برامده واز قضا نقش شازده قجری به چهره ایشان خوش نشسته .قرار نیست که همیشه سوپراستارهای شناخته شده با دستمزدهای نجومی ایفاگر نقشهای مهم باشند .گاهی بازیگران بی ادعا بسیار بهتر از آنها عمل میکنند چه خوبه که بی انصاف نباشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گرایشی درحوزه فیلم و سینمای ایران هست که جدیدافقط بزک صورت و شرکت بازیگران بی اخلاق درمهمانی های مسئله دارشبانه برای آنها مهم هست نه هنر!یادآور حرفهایی که زنده یادفرج الله سلحشوردرباره خط وگرایش فاسددرموردآن وسینمای ایران زدوحالابه آن صحبتهارسیدیم!

    • مریم

      شهرزاد سریال بدی بود و من فکر میکنم این سریال بسیار قوی تر از شهرزاده

    • پویا

      اتفاقا چهره شازده خیلیم جذاب و کاریزماتیکه

    • امیررضا نقاد

      از نظر محتوا : فصل یک شهرزاد بسیار عالی و تا حدی درجه یک بود اما با شروع فصل دوم و سوم و ... این سریال روند نزولی به خود گرفت
      عشق های زودگذر ، خیانت های آشکار ، دوستی هایی که با پول هریده میشد از جمله نقاط ضعف شهرزاد بود.
      قباد ادعای عاشقی میکرد اما با کلفت خودش همبستر شد
      (عشق های الکی )
      سزیال شهرزاد در فصل اول احترام به مخاطبان بود و داستانی جذاب
      اما از فصل دوم این سریال صرفا برای بدست اوردن پول بود و داستان ضعیف شد و در نهایت ضعیف و ضعیف تر

    • امیررضا نقاد

      اما سریال بانوی عمارت کاملا عشق واقعی هست چرا که فخر الزمان عاشق شازده هست و شازده هم تا اینجای قصه عاشق فخری
      وجود راز هایی در گذشته ، نشان دادن غیرت ایرانی ، نشان دادن اوضاع نا امن ان دوره ، نشان دادن عشف واقعی , نشان دادن خرافات مردم و ... از نکات خوب سریال هستند

      این سریال از ۱۰ امتیاز ، نمره ۷.۴ میگیره
      که به نسبت سریال های دیگر صدا و سیما بسیار امتیاز بالاتری کسب کرده

    • me

      شهرزاد فصل اول معرکه ای داشت ولی در فصل دو و سه افت قابل ملاحظه ای داشت که شاید دلیلش فیلمنامه ی هول هولکی بود یا شاید هم دلیلش مرگ کسی بود که همه ی شخصیت ها رو بهم مرتبط می کرد و به سریال اعتبار داده بود با بازی درخشانش(استاد نصیریان) .
      با یه پرسش شروع می کنم
      آیا هرگردی گردوِ است؟
      اگر هم بخوایم با این منطق جلو بریم که هر گردی گردو است پس آقای فتحی(که کارگردان بسیار خوبی هستن)هم فیلمشون رو از فیلم ها و سریال های کشور های دیگه تقلید کردن .

    • بدون نام

      عالیه عالی

    • Sara

      به نظرم خیلی هم سریال جذابیه ،نقدتم کاملا بی خوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج