جاباما
۸۰۳۸۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

مهمترین نکته پرونده مفاسد تامین اجتماعی

«نکته مهم و کلیدی در میان نکات فراوانی که در گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی می‌توان مطرح کرد ضربه سهمگینی است که این تخلفات و انحرافات به افکار عمومی و اعتماد ملی می‌زند.»

ایسنا: الف در یادداشت خود نوشت: یکی از اصول دموکراتیک و فسادستیز و اصلاح‌گر قانون‌ اساسی جمهوری اسلامی ایران که به یمن انقلاب شکوهمند اسلامی در خدمت مردم قرار گرفته است اصل ۷۶ است که به مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در همه امور کشور را می‌دهد. این اصل با جدیت و همت مجلس در استفاده از این حق قانونی می‌تواند هم نقش پیش:گیرانه از انحراف و فساد و ناکارآمدی در کشور ایفا کند و هم می‌تواند زمینه‌ساز مجازات متخلفان توسط دستگاه قضایی باشد و تاکنون نیز بارها این اتفاق مبارک رخ داده است هرچند برای قانون شکنان و مفسدان چندان گوارا نبوده است. چنانچه همواره اجرای حق برای حق گریزان تلخ و ناگوار است.

گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین‌ اجتماعی حاوی اطلاعات مهم و بسیار تاسف‌باری است که شاید مهم‌ترین فراز آن بذل و بخشش‌های خارج از عرف و قانون و هنجارهای ارزشی نظام مقدس اسلامی به عده‌ای از نورچشمی‌های دولت گذشته و تبعیض‌های ناروا در اعطای مالکیت شرکت‌های ارزشمند وابسته به این سازمان به برخی چهره‌های نه‌چندان خوشنام در افکار عمومی است.

در این نوشتار درخصوص ماهیت این اقدامات و میزان انحراف آنها از قانون قصد داوری و قضاوت نداریم که نه صلاحیت آن را داریم و نه زمان آن مناسب است و قضات کاردان و متعهد و انقلابی این وظیفه خطیر را برعهده دارند. اما نکته مهم و کلیدی در میان نکات فراوانی که در این خصوص می‌توان مطرح کرد ضربه سهمگینی است که این تخلفات و انحرافات به افکار عمومی و اعتماد ملی می‌زند. آن هم وقتی که مشخص می‌شود بیشتر بهره مندان از این مزایای تبعیض آمیز با رقم‌های میلیاردی نزدیکان و دوستان و همکاران فردی و کسانی هستند که مدعی بودند پاک‌ترین دولت تاریخ جهان را اداره می‌کنند!!! و آنچنان با چهره‌های مظلوم نمایانه و صداهای نحیف فریاد پاک‌دستی و پاک‌زیستی سر می‌دادند که نستعیذ بالله به آستانه‌های معصومیت تنه می‌زدند.

چنان همه مخالفان خود را با انگ و برچسب تجمل گرایی، فساد و تبعیض و غیرمردمی بودن و برج عاج نشینی از صحنه بیرون می‌راندند که گویی اینان عطیه آسمانی در پاک دستی و ساده زیستی هستند. این ادعاها با دریافت هدیه‌های میلیونی و حقوق میلیاردی که امروز اسناد آنها منتشر شده اصلا سنخیت ندارد. واقعیت این است که انجام فساد مالی و حیف و میل اموال عمومی و حاتم بخشی از اموال بیمه شدگان تامین‌اجتماعی هرچند عملی وقیح و مجرمانه و مستوجب مجازات است و قانون بین مرتکبین هیچ فرقی قائل نیست اما وقیح‌تر و خطرناک‌تر زمانی است که مفاهیم و واژه‌ها با رفتارهای متناقض مصادره شده و از معنا خالی می‌شوند. به عبارت دیگر وجود فساد مالی به اعتماد مردم به مدیران کشور خدشه وارد می‌سازد اما کشف فساد در حلقه مدعیان پرسروصدای مبارزه با فساد بسیار ویرانگر‌تر و خطرناک‌تر است.

انتظار این است که قوه محترم قضائیه که در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی نشان داد از اقتدار و عزم جدی برای برخورد با مفسدان برخوردار است و بحمدالله عملکرد خوبی از خود نشان داد در رسیدگی به این تحقیق و تفحص نیز با جدیت وارد عمل شده و مرتکبین خلاف را مجازات و احیانا متهمان بی‌گناه را مبرا کند.

رسانه‌ها نیز وظیفه دارند در این خصوص فارغ از تعلقات گروهی و حزبی و کینه‌های شخصی و باندی در مقام دفاع از حقوق میلیون‌ها بیمه شده سازمان تامین‌اجتماعی که به نظر می‌رسد بیشترین آسیب روحی را ازشنیدن نتایج این تحقیق و تفحص متحمل شده‌اند عمل کنند.

امروز وظیفه همه متعهدان به انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن موضع گیری و رفتارهای شجاعانه و بی‌ملاحظه‌ای است که نشان دهد در نظام جمهوری اسلامی مثل هر نظامی امکان وقوع جرم و فساد و تخلف وجود دارد اما برخورد نظام با این دست اقدامات، سنگین‌تر و جدی‌تر از آن است که عده‌ای تصور و آن را تبلیغ می‌کنند و به این نظام برآمده از خون پاک شهدا تهمت شیوع فساد را می‌زنند.

امیدواریم به زودی شاهد اقدامات امیدبخش در این مورد خاص و بازگشت اموال بذل و بخشش شده و عایدات ناشی از تخلفات صورت گرفته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      تا کی باید شاهد این همه دزدی باشیم این همه روایت و احادیث برای مردم خوانده میشود چقدر خوبه برای مسئولین خوانده شود مردم که نه پست دارن نه نان اما همیشه مردم را از دین میترسانند در حالی که یک مسئول چطور مال بیتالمال را غارت میکند

    • Mali

      من با نظر اقا رضا موافقم گل گفتيد فقط مردم بيچاره ، باشه بالاخره خدايي هم هست حالا هى به مردم بگيد اگر يك سيب از درختى بكنيد صاحبش راضى نباشه؟؟؟!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج