۸۰۴۲۷۸
۳ نظر
۵۰۴۲
۳ نظر
۵۰۴۲
پ

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

در سال ۱۹۹۴ بود که شرکت بی ام و مالک گروه روور (Rover) بریتانیا شد. درنهایت بی ام و تصمیم به فروش این شرکت‌ها به سهامدار خودشان و تبدیل‌شدن هر یک به شرکت‌های جدا مانند لند روور شد، اما بی ام و تصمیم به نگه‌داشتن برند مینی در جیب عقب خود گرفت. در سال ۲۰۰۰، شرکت باواریایی، خودروی مینی را رونمایی کرد که بر اساس شاخصه‌های مدرن، طراحی‌شده و چهره‌ای کاملاً جدید و جذاب به خود گرفته بود.

وبسایت چرخان: شاید اولین چیزی که بعد از دیدن برند مینی بریتانیا به ذهن خطور کند، همان معنی کوچک باشد. برندی که خودروهایش نیز مانند اسم ساده و البته زیبایش، در اندازه‌های کوچک به تولید رسیده و می‌رسند. تاریخ برند مینی به سال ۱۹۵۹ میلادی بازگشته که از سال تاکنون، خودروهای این شرکت تکامل زیادی را بر روی خود دیده‌اند.
با ما باشید تا 59 سال تکامل این برند و خودروی کوپر آن را و خودروهای کوچکش را به شما عزیزان معرفی نماییم.

نسل اول ۱

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

خودرویی که در سال ۱۹۵۹ و با موتور کم‌حجم ۴ سیلندر ۸۴۸ سی‌سی خود معرفی شد. درواقع دلیل اصلی متولد شدن برند مینی و اولین خودروی تولیدی آن، بحران کانال سوئز در سال ۱۹۵۶ و در پی آن، سهمیه‌بندی بنزین در بریتانیا بود که باعث شد این کشور به فکر تولید خودروهای کوچکی بیفتد که با موتوری کم‌حجم و کوچک، کارهای داخل شهری و حتی جاده‌ای را انجام دهد.

نسل دوم 2

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

ازآنجایی‌که اولین نسل خودروی مینی تحت برند BMC، یک موفقیت عالی برای این شرکت محسوب می‌شد، مینی تصمیم به به‌روزرسانی این خودرو در سال ۱۹۶۷ گرفت. مدل جدید با جلوپنجره‌ای جدید و در کل با قسمت جلویی جدیدی وارد میدان شده بود. پنجره‌های عقب بزرگ‌تر شده و چراغ‌های عقب نیز حالت زاویه‌دارتری به خود گرفته‌اند.

نسل سوم 3

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

این نسل که در سال ۱۹۷۰ از طرف شرکت مینی، عرضه شد تفاوت‌های چشمگیری با نسل قبلی خود نداشت. یکی از این تفاوت‌ها، حذف شدن لولاهای درب جلو بود که در نسل قبلی روی طراحی خارجی خودرو کاملاً نمایان بود. در قسمت عقب خودرو نیز، چراغ‌های عقب با طراحی کمی متفاوت در گرافیک داخلی خود روبرو شده بودند.

نسل چهارم 4

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

با نگاهی گذرا به این نسخه و نسخه قبلی مینی، می‌توان به‌راحتی متوجه مدرن‌تر و پخته‌تر شدن طراحی خارجی مدل جدید مربوط به سال ۱۹۷۶ شد. جلوپنجره، خط‌های موجود روی کاپوت و عریض‌تر شدن خودرو، ازجمله مواردی هستند که در این نسخه جدید به چشم می‌خورند.

نسل پنجم 5

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

در سال ۱۹۸۴، مینی به‌جای استفاده از رینگ‌های ۱۰ اینچی مربوط به اولین نسل خود، این بار با رینگ‌های ۱۲ اینچی همراه شده بود گه ظاهر جذاب‌تری را به خودرو می‌بخشیدند. بزرگ‌تر شدن اندازه رینگ خودرو، نیاز به‌اضافه شدن لایه‌ی پلاستیکی داشت که روی بدنه و در ست بالای لاستیک‌ها قرارگرفته تا علاوه بر جذاب‌تر شدن ظاهر، بتواند این افزایش اندازه را نیز بپوشاند.

نسل ششم 6

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

در مارک ۴ بود که مینی، این خودرو را از سیستم قدیمی کاربراتور جدا کرده و به سیستم تزریق سوخت مجهزش کرده بود که بر روی نسل‌های بعدی مانند همین نسل ششم نیز به کار رفت. همچنین این نسل به‌عنوان اولید نسلی در خودروهای مینی شناخته می‌شود که به‌عنوان خودروی کانورتیبل نیز به تولید رسید.

نسل هفتم 7

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

در سال ۱۹۹۶، خودروی اصلی مینی، تجربه لذت‌بخش تکامل را به خود دید. به‌طوری‌که این مدل، دارای سیستم تزریق سوخت چندنقطه‌ای به‌جای استفاده از تزریق سوخت یک نقطه‌ای نسل قبلی بود. همچنین کیسه هوای مخصوص راننده نیز برای اولین بار روی این نسل جدید نصب شد. نسلی که پس از ۴ سال و در سال ۱۹۹۶، به کار خود پایان داد.

مینی R50

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

در سال ۱۹۹۴ بود که شرکت بی ام و مالک گروه روور (Rover) بریتانیا شد. درنهایت بی ام و تصمیم به فروش این شرکت‌ها به سهامدار خودشان و تبدیل‌شدن هر یک به شرکت‌های جدا مانند لند روور شد اما بی ام و تصمیم به نگه‌داشتن برند مینی در جیب عقب خود گرفت.
در سال 2000، شرکت باواریایی، خودروی مینی را رونمایی کرد که بر اساس شاخصه‌های مدرن، طراحی‌شده و چهره‌ای کاملاً جدید و جذاب به خود گرفته بود. خودرویی 4 سیلندر با حجم موتور 1.4 لیتر که نسخه کانورتیبل آن نیز به تولید رسید.

مینی R۵۶

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

در سال ۲۰۰۶، دومین نسل از خودروی بی ام و-مینی نیز رونمایی شد. خودرویی که تفاوت چندانی با اولین نسل مدرن خود نداشته و ازنظر اندازه نیز، بزرگ‌تر از نسل قبلی خود بود. موتور R۵۶ نیز همان نسخه‌های ۱.۴ و ۱.۶ لیتری بودند که این بار با همکاری بی ام و با شرکت پژو-سیتروئن، دارای مصرف بهینه‌تری بودند.
همچنین، در این نسل به‌جای استفاده از سامانه سوپر شارژ در نسخه قدیمی، از سامانه جدیدتر توربوشارژ استفاده‌شده بود.

مینی F۵۶

تکامل مینی کوپر در ۵۹ سال چگونه بوده است؟

این مینی در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و فروش آن نیز، یک سال بعد و در سال ۲۰۱۴ آغاز شد. سومین نسلی که با مالکیت بی ام و بر این برند به تولید رسید، چرخ جلو محرک (FWD) بوده، بزرگ‌تر شده و ازلحاظ ظاهری نیز شبیه به خودروهای کراس اوور X۱ و x۲ بی ام و گردیده است.
بی ام و در این نسل، از پلتفرم UKL خود بهره برده که به این شرکت اجازه قرار دادن موتور یکسان با خودروهای تولید خود و مینی را نیز می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دوستدار وطن

      ۱۰ میلیاردم قیمتش باشه نمی ارزه خیلی مسخرست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        10 میلیارد ن اشتباه گفتی
        10 میلیون هم باشه نمی ارزه

    • بدون نام

      مینی باید کوچولو باشه مینی های قدیمی زیباتر بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج