۸۰۴۲۹۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

دهقان: FATF شروط ما را نمی‌پذیرد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق نظر شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیوستن ایران به CFT، خلاف امنیت ملی است.

خبرگزاری مهر: محمد دهقان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم، اعاده شده از شورای نگهبان اظهار داشت: زمانی که طرح یا لایحه‌ای در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال می‌شود، در صورتی که از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار نگیرد، کمیسیون نمی‌تواند نسبت به موضوعی که ایراد گرفته نشده، وارد شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برخلاف آئین‌نامه، تبصره‌ای را که ما تصویب کردیم، حذف کرده درحالی‌که حق حذف کردن آن را نداشته است چرا که شورای نگهبان نسبت به این مسئله ایرادی نگرفته است.

دهقان: FATF شروط ما را نمی‌پذیرد

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از سوی دیگر، زمانی که این گزارش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب شد، صرفاً ۱۵ نفر از نمایندگان حضور داشتند و بر این اساس به حد نصاب نرسیده بودند و این برخلاف قانون است.

دهقان افزود: همچنین نظر شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت بر مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که پیوستن ایران به CFT کاملاً برخلاف امنیت ملی و اصل ۱۵۳ قانون اساسی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس متذکر شد: بنده چندین‌بار اخیراً از آقای ظریف درخواست کردم که بیانیه آخر FATF را مطالعه کند چرا که این گروه FATF در بیانیه اخیر خود تأکید کردند که «هیچ یک از شروط ما را نمی‌پذیرند و این شروط قابل اجرا نیست»؛ ولی توجهی به این مسئله نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • توقع بیجا

      هر بازی قوائدی دارد که در همه جای جهان و برای همه یکسان است . بنابراین نمیشه از داور بازی فوتبال انتظار داشت که استثنا به ما اجازه بده که کرنر رو از نقطه پنالتی بزنیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شروط ما باید معقول باشد آقای دهقان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج