۸۰۴۳۴۹
۵ نظر
۵۰۲۱
۵ نظر
۵۰۲۱
پ

۶۰۰ سارق و کلاهبردار در تله پلیس پایتخت

سرقت آنتن خودروی جنسیس، سرقت از خانه‌های مردم به‌عنوان مأمور گاز و کلاهبرداری و جعل با استفاده از مدارک شناسایی مردم از جمله جرایمی است که متهمان دستگیر شده در نوزدهمین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت به آنها اعتراف کرده‌اند.

روزنامه ایران: سرقت آنتن خودروی جنسیس، سرقت از خانه‌های مردم به‌عنوان مأمور گاز و کلاهبرداری و جعل با استفاده از مدارک شناسایی مردم از جمله جرایمی است که متهمان دستگیر شده در نوزدهمین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت به آنها اعتراف کرده‌اند. سردار حسین رحیمی- رئیس پلیس پایتخت- درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: در این مرحله از طرح رعد طی چند روز گذشته۲۵۴ حکم قضایی به اجرا درآمد، ۶۳۱ سارق ومالخر و ۱۰۶۹ پرونده سرقتی کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه بالغ بر ۷ میلیارد تومان است، گفت: ۳۲۴ نفر از سارقان دارای سابقه قبلی هستند و ۳۰۷ نفر از آنها برای نخستین بار بازداشت شدند، در مجموع ۱۰ قبضه سلاح جنگی و ۴۳ قبضه سلاح سرد نیز از این افراد کشف شد.

سردار رحیمی با اشاره به اقدام‌های اثرگذار پلیس برای مقابله با دلالان ارز، یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی و پس از ۳۰ سال توانستیم دلالان ارزی را از معابر پایتخت مانند چهارراه استانبول، سبزه‌میدان و سایر مکان‌هایی که این افراد فعال بودند، جمع‌آوری کنیم. در طی چندین مرحله از طرح‌های رعد بالغ بر ۴۰۰ نفر از دلالان ارزی بازداشت شده که ۹۳ نفر از آنها به زندان رفتند، این ۹۳ نفر اعداد نجومی در حساب‌های بانکی خود داشتند.

۷ دلال ارزی نیز دستگیر شدند که این افراد شبکه بسیار وسیعی داشتند و از اینجا تا نقطه صفر مرزی فعالیت می‌کردند. بانک مرکزی طی چند روز گذشته از ۶۰ صرافی غیرمجاز شکایت کرده که به صاحبان آنها مهلت کوتاهی داده شده تا مجوزهای خود را به پلیس ارائه دهند وگرنه این صرافی‌ها پلمب می‌شوند.

جاعلان میلیاردی/ سه مرد و یک زن، اعضای باند جعل و کلاهبرداری هستند. آنها با سه شگرد نقشه کلاهبرداری‌هایشان را اجرا کرده و در مدت یک سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان به جیب زده‌اند.

چطور کلاهبرداری می‌کردید؟ ما سه شگرد داشتیم. در گام اول شناسنامه و مدرک شناسایی را از داخل خودروها سرقت می‌کردیم. بعد از آن اگر شناسنامه متعلق به خانم بود که عکس و مشخصات همدست‌مان را روی آن درج می‌کردیم اگر آقا بود که مشخصات یکی از ما سه نفر به شناسنامه انتقال داده می‌شد.

اسم و فامیل‌ها را چه می‌کردید؟ موادی داشتیم که خیلی راحت این مشخصات را از بین می‌برد.

با این مدارک چه می‌کردید؟ گاهی با آنها حساب بانکی باز می‌کردیم و از کارت‌های عابر بانک این حساب‌ها استفاده می‌کردیم. بعضی از این کارت‌های عابر بانک را به مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساندیم. با این مدارک سیم کارت تلفن همراه می‌خریدیم و پیامک‌های برنده شدید و جایزه برای مردم ارسال می‌کردیم. آنها را پای دستگاه‌های خودپرداز می‌کشاندیم و شماره آن کارت‌هایی را می‌دادیم که با حساب‌های ساختگی گرفته بودیم. آنها هم پول را به حسابمان واریز می‌کردند.

قمار بازی با چک‌های سرقتی/ دو سال از محکومیتش را سپری کرده بود که به دستور قاضی و به‌عنوان حکم جایگزین با پابند الکتریکی از زندان آزاد شد تا ۳ سال باقی مانده را در خانه سپری کند. اما مأموران کلانتری طبق دستور مقام قضایی که باید چنین محکومانی را زیر نظر بگیرند دریافتند وی در حال سرقت لوازم داخلی خودرو است.

قبلا به چه جرمی بازداشت شده بودی؟ سرقت لوازم داخل خودرو و خودرو. به ۵ سال حبس محکوم شدم بعد از دو سال حبس با حکم قاضی آزاد شدم. باید در این مدت با پابند الکتریکی در تهران می‌ماندم.

اما بعد از آزادی از زندان به تعهداتت عمل نکردی؟ با همدستی سه دوستم سرقت‌ها را آغاز کردیم. لوازم داخل خودرو را سرقت می‌کردیم و به فروش می‌رساندیم. در یکی از سرقت‌هایمان دست چکی به‌دست آوردیم که ۶ برگه آن سفید امضا شده بود.

بعداً متوجه شدیم که صاحب دسته چک قصد گرفتن وام داشته و برای همین از قبل آنها را امضا کرده است. ما هم برگه‌ها را فروختیم البته چند برگی را هم برای خودمان نگه داشتیم. ما قمار می‌کردیم. بازی تخته نرد و برای قمار باید پول می‌گذاشتیم. مبالغ قابل توجهی را داخل چک‌ها می‌نوشتیم اگر می‌بردیم که هیچ اگر هم می‌باختیم چک بلامحل را باخته بودیم.

مأمور گاز قلابی/ ده‌ها سابقه کیفری در پرونده خود دارد از سرقت گرفته تا حمل مواد مخدر آخرین موردش نیز مأمور قلابی بوده است.

نقشه سرقت‌هایت چطور بود؟ زنگ خانه‌ها را می‌زدم و اگر بچه‌ای آیفون را پاسخ می‌داد از او می‌خواستم به پدر یا مادرش بگوید که به مقابل در بیایند. بعضی از آنها می‌گفتند که کسی داخل خانه نیست. آنجا بود که نقشه‌ام را اجرا می‌کردم و خودم را مأمور گاز معرفی می‌کردم.

بعد چکار می‌کردی؟ بچه‌ها در را باز می‌کردند و من وارد خانه‌شان می‌شدم. دست و پاهایشان را می‌بستم و وسایل با ارزش داخل خانه را به سرقت می‌بردم.

سرقت آنتن خودروی جنسیس/ باهم در فضای مجازی آشنا شده‌اند اما همه تصور می‌کردند زن و شوهر هستند. متهمان این پرونده با نقشه‌ای حرفه‌ای آنتن خودروهای جنسیس را سرقت می‌کردند.

شگردتان چه بود؟ شهلا آرایش کرده و با ظاهری مناسب کنار خیایان می‌ایستاد. سوژه ما خودروهای مدل بالا بخصوص جنسیس بود. شهلا به‌عنوان مسافر سوار خودروهای جنسیس می‌شد و از آنها می‌خواست او را به کافه ببرند.

تو چکار می‌کردی؟ من آنها را تعقیب می‌کردم و زمانی که شهلا و صاحب خودرو به داخل کافه می‌رفتند من آنتن خودروهای جنسیس را سرقت می‌کردم.

با آنها چه می‌کردی؟ آنها را به فردی به نام منصور می‌فروختم. او به ما آموزش داده بود و برای این کار یک میلیون تومان گرفته بود. بعد از سرقت آنتن‌ها را بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان به منصور می‌فروختم و با پولش برای خودم وشهلا خرید می‌کردم و تفریح می‌کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خدا قوت

    • زهرا

      واقعادست مریزادخدمت نیروهای عزیزنیروی انتظامی که امنیت برامابرقرارمیکنن

    • شادآباد

      سلام برادر ان پلیس . از این که برای امنیت هم وطنانمان جان بر کف در تلاشید سپاس گذارم انشااله در پناه حق تعالی محفوظ باشید .

    • بدون نام

      آخی هرروز دارن سارق میگیرن دیگه چیزی نمونده خداخیرتون بده حالا دیگه نجومی خوران دولت زادگان اشرافی تبار را هم محبت کنید تامملکت پاک بشه ممنونم

    • بدون نام

      خاک برسر اونهایی که این دزد های کثیف را آزاد می کنند تا بیاین ودوباره به خلافهاشون ادامه بدند اگر چند اعدام وچند قطع دست را انجام بدهند این خلافها جمع میشه راستی این همه سلاح را از کجا تهیه می کنند این جور که هر روز ۶۰۰ هزار درد میگیرن یک چهارم تهران دزد هستند لطفا کسانی را که برای بدهکاری زندان هستند هم آزاد کنید در هیچ جای دنیا جز ایران ویکی دو کشور عقب مونده مثل ما کسی را برای بدهکاری زندان نمی کنند تا جنازش را بیرون بیاورند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج