۸۰۴۴۰۳
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

۲۰ درصد برق کشور در اهواز مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز، گفت: میزان مصرف برق اهواز ۲۰ درصد کل کشور بوده و با میزان مصرف دو شهر اصفهان و مشهد و نیمی از تبریز برابر است و این موضوع بر اهمیت توجه به صنعت برق خوزستان به ویژه اهواز افزوده است.

خبرگزاری ایسنا: حسن کریمی با اظهار این‌که هدف شرکت مدیریت مصرف انرژی است نه کاهش آن، بیان کرد: در تابستان ۹۵ میزان مصرف برق اهواز ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات بوده که با استفاده از کنتور‌های هوشمند و همچنین کنترل مصرف انرژی شاهد کاهش چشمگیر مصرف برق در اهواز بوده‌ایم.

وی با تاکید بر استفاده از کنتور‌های هوشمند افزود: استفاده از این کنتور‌ها کاهش زمان قطعی برق و تلفات غیرفنی، نظارت بر کیفیت برق، افزایش سطح خدمات و کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض را در پی خواهد داشت.

کریمی از طراحی نرم افزاری در اتوماسیون برق اهواز خبرداد و افزود: این پروژه در صورت اجرایی شدن برای اولین بار در جهان خواهد بود که از طریق منحنی جریان برق، به صورت آنلاین می‌توان تشخیص داد در کدام فاز اتفاق رخ داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به ایستگاه‌های برق موجود در شرکت‌های نیشکر افزود: با همکاری و هماهنگی با مجموعه نیشکر مقرر شد میزان مصرف ۶۰ مگاواتی این شرکت‌ها به کمتر از ۱۰ مگاوات کاهش یابد و این در حالی صورت گرفت که هیچ مشکلی در تولید محصولات نیشکر به وجود نیامد.

وی با اشاره به این‌که همایش مدیریت مصرف در ادارات به میزبانی مجموعه بزرگ نفت و در راستای کاهش میزان مصرف برق ادارات انجام شد، عنوان کرد: در این همایش رونمایی و تشریح طرح فهام و همچنین نمایش کنتور‌های هوشمند انجام و به ادارات ابلاغ شد تا در صورت عبور از حد مجاز میزان مصرف و به دستور استاندار خوزستان بدون اخطار قبلی برق آن اداره یا شرکت قطع شود.

کریمی ادامه داد: برای دقت در مصرف انرژی در تابستان امسال، بار مصرفی ادارات اهواز در زمان تعطیلی پایش شده و همه ساختمان‌های اداری موظف بودند پس از تعطیلی، برق مصرفی خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

وی با بیان این‌که مصرف برق در منطقه کیانپارس اهواز با استان گلستان برابر است، گفت: میزان مصرف برق اهواز ۲۰ درصد کل کشور بوده و با میزان مصرف دو شهر اصفهان و مشهد و نیمی از تبریز برابر است و این موضوع بر اهمیت توجه به صنعت برق خوزستان به ویژه اهواز افزوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه مصرف برق در خوزستان بسیار بالاست و خوزستانی که خودشون رو مالک تمام نفت ایران میدونند عمدا هیچ تلاشی برای مصرف بهینه نمیکنند.
      متاسفانه مردم خوزستان با بعضی کارهایی که میکنند بیشتر و بیشتر به خودشان آسیب میزنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا ما اهوازیا عمدا برق زیاد مصرف میکنیم
        اگه راس میگید تو دوای شصت درجه و رطوبت صد درجه تشریف بیارید اهواز با این وجود خود من بیشتر روز کولر خاموش میکنم

        بعدشم تو این شهری که پره آدم فقیر و بی کاره مردم به زور یه کولر تهیه کردن هرچی باشه فقط خنک بشن اگه اینقدر پول داشتن که هر سال مدل کولرشون عوض کنن خودشون بهتر بلد بودن فکر کردین قبض برق ما کمه هر کاری کنیم آخرش نزدیک صد یا بیشتر میاد

      • بدون نام

        شما که اینقدر ادعات میشه و طوری حرف میزنی که مثلا بگی خیلی میفهمی تا حالا گرمای 65 درجه از نزدیک دیدی؟یا رطوبت 100 درصد میدونی چیه؟
        مالک نفتن چون نفت کل کشور داره از زیر پای اونا در میاد چون اونا آواره میشه خونه خراب میشن تا یه چاه نفت تو منطقشون زده بشه و پول مفتش بره تو جیب امثال کسایی که فقط ادعا دارن
        برا اینکه شما و امثال شما اینجوری زبونت سر خوزستانی ها دراز نباشه همه نخلستانها و مرداب ها رو خشگ کردن چاه نفت زدن پولش دادن شما که عشق حال کنید ولی به جاش برا خود مردم اهواز و خوزستان گردو خاگ و خشگیش گذاشتن.الان همه جای ایران بخاری روشن ولی توی اهواز هنوز روزا پنکه میزنن و حتی شبها
        پس تویی که حتی نمی دونی اهواز چیه و کجاست راجبش حرف نزن

      • بدون نام

        شما که دارید از صدقه خوزستان میخوری و لب گود نشستی و میگی لنگش کن اگه تونستی خانوادتوگرمای 60 درجه اهواز زندگی کنند بعد بیا حرف بزن

      • بدون نام

        گرما و دارا بودن منابع نفتی ابدا دلیل نمیشه که اصلا دنبال مصرف بهینه و صحیح نباشید و زیاده روی و اصراف کنید

    • بدون نام

      زمانی که میخواستم از اهواز چندکولر گازی بخرم متوجه شدم ابدا کولرهای کم مصرف و اینورتر که در تمام دنیا جای تروپیکال ها رو گرفتن در این شهر حتی یک عدد هم وجود نداشت و در بوشهر و گناوه و عسلویه و خرمشهر هم همینطور. کولرها را برای تهران میخواستم و کم مصرف بودن آنها اولویت بسیار مهمی برایم بود و از خرید منصرف شدم. در بازار ها به وفور کولرهای استوک کشورهای عربی بود که مدلهای 5-15سال قبل بودند و بسیار وحشیانه پرمصرف بودند.

    • بدون نام

      در تمام مسافرخانه های اهواز و سایر نقاط خوزستان کولرهای عطیقه ی بسیار پرمصرف و کم راندمان کار میکنند و برق را نابود میکنند. در منازل و ادارات دولتی و مغازه ها هم همین است. کولر های پنجره ای که کلا آفت برق هستند. جالب است که بدانید هر کولر در مجموع هوا را بسیار گرمتر ! میکند و فقط رطوبت هوا را میگیرد و قسمتی از هوا را خنک میکند و چندین برابر در سمت مخالف هوای گرم را در در اطاف کمپرسور پخش میکند که هوای شهر را گرمتر میکند

    • بدون نام

      هوای اهواز تابستانها ۷برابر گرمتر از اصفهان و تبریز و اردبیل ووووهست با شرجی ۹۸درصد
      ۹۰درصد بودجه کشورم پرداخت میکنه

    • علی رشیدی

      البته بیشتر نفت کشورهم تواهواز تولید میشود

    • بدون نام

      80 درصد جیب آقایان هم از این استان پر میشه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشتی خودتو

    • بدون نام

      احمق ها درک این مسئله اینقدر سخته که نمیفهمید اهواز گرمترین شهر دنیاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اگه اینهمه برق اضافی مصرف نمیکردیم میتونستیم از صادرات برق درآمد خیلی بهتری داشته باشیم نسبت به صادرات نفت خام

      پاسخ ها

      • ر ز

        خاستم ب اون اقایی که گفته که میگه ماخوزستانیا ادعامیکنیم مالک نفت ایرانیم بگم که نه آقا مانگهبان چاهای نفت هستیم که شما تهرانیها صاحبش هستین پ خواهشن دیگه زرت پت نکن

      • دشمن شناس

        در جواب ر ز
        جالبه که فکر میکنید نفت مال شماست و به بقیه می بخشید.
        نفت مال تمام ایرانه. همون طور که شما از آب و منابع طبیعی و معادن و کارخانجات و امکانات سایر جاها استفاده میکنید. تمام مردم ایران برای نجات خوزستان در جنگ بسیج شدند و کشته دادند بعد یه عده میشن بازیچه ی کشورهای ملعون عربی و انگلیس تفرقه انداز خبیث و دم از مالکیت انحصاری نفت میزنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج