جاباما
۸۰۵۳۸۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

هشدار انجمن داروسازان درباره آمپول تبلیغی افشار

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران به موج ایجاد شده در فضای مجازی و معرفی یک آمپول توسط مهناز افشار جهت جلوگیری از مرگ ناشی از سوء مصرف مواد واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس انجمن داروسازان ایران به موج ایجاد شده در فضای مجازی و معرفی یک آمپول توسط مهناز افشار جهت جلوگیری از مرگ ناشی از سوء مصرف مواد واکنش نشان داد.

دکتر سید علی فاطمی - داروساز و متخصص فارماکولوژی در گفت‌وگویی در این باره گفت: نوع تزریقی "نالوکسان"، یک داروی ضد مسمومیت با مواد مخدر است که از آن برای تشخیص اعتیاد هم می‌توان استفاده کرد.

واقعیت این است که تجویز صحیح و به موقع این دارو می‌تواند جان یک فرد مسموم به مواد مخدر هم‌خانواده تریاک نظیر مورفین، متادون، هروئین و فنتانیل را که قادر به تنفس نیست و در آستانه مرگ قرار گرفته را نجات دهد.

وی افزود: اما باید توجه داشته باشیم که تزریق خودسرانه نالوکسان، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و عوارض متعددی به دنبال داشته باشد. ضمن اینکه این دارو تاثیری در رفع مسمومیت با داروهای خواب آور مانند کلونازپام و مواد محرک مانند کوکائین، اکستازی، شیشه و ... ندارد و متاسفانه شاهد شیوع چنین حرف‌های بی‌پایه‌ای در میان مردم از سوی برخی چهره‌های غیرعلمی هستیم.

فاطمی گفت: آمپول نالوکسان معمولا در داروخانه‌های بیمارستانی و برای بخش مسمومین در دسترس است و توزیع عمومی در داروخانه‌ها ندارد.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: نالوکسان جزء داروهای بدون نسخه یا OTC نیست که مردم بتوانند آن را راحت از داروخانه‌ها تهیه کنند، بلکه حتما به تجویز پزشک نیاز دارد و باید تزریق آن زیر نظر پزشک انجام شود؛ چون استفاده از این دارو می‌تواند باعث بروز علایم سندرم شدید قطع مصرف مواد مخدر و تشنج در فرد معتاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمیدرضا

      سلبریتی ها خیلی پررو شدن

    • بدون نام

      مهناز بی سواد

    • بی نام

      مافیای سنگین توزیع قرص متادون و.. اجاره نمی دهد تا معتادان راجع به ترک بدون قرص اطلاعاتی کسب کنند!! متاسفانه داروهایی که برای ترک مواد مخدر به کلینیک های ترک اعتیاد فرستاده می شود، توسط کارکنان کلینیک در پرونده معتاد نوشته می شود اما نصف داروها را به قیمت دولتی به معتاد داده و نصف دیگر توسط کارکنان در بازار سیاه به فروشندگان فروخته می شود! پوکه امپول مرفین نیز به رایگان در اختیار بعضی پرستاران می گذارند و بجایش مرفین از پرستار می خرند!!

    • دکتررضا

      من بعنوان پزشک اورژانس هشدارمیدهم که واقعاعوارض نالوکسان خطرناکه وافراد گول افرادمعلوم الحالی مثل مهنازافشار رانخورند که درهمه مسایل دخالت بیجا میکنند

    • بدون نام

      خانم بازیگرتویه هنرپیشه ای که فقط بایدخودتوبزک کنی وبه نمایش بذاری توروچه به پزشکی اونحاشوهرت باشیرخشک تقلبی بچه هارومیخوادنابودکنه چی میخواین ازجون ملت،اینقدرایران رو لایق نمیدونی که بچتوتوغرب دنیامییاری،مهنازافشارتویه بازیگری، میفهمی یعنی چه،دست ازسرمابردارین ،بهتره برین گم شین

    • امير

      خانم افشار و شوهرش كه فقط از رانت و ......زاده اي استفاده ميكنند نميخوان دست از سر اين مردم بردارند يه روز شير خشك تاريخ گذشته يه روز امپول يه روز ٢ ليبريتي بازي اخه دارو و درمان به شما چه

    • رامین

      افشار باید محاکمه شود.برای تبلیغ دروغ و طرفداری از خواننده دیوانه.و خدا میداند چند نفر به خاطر تبلیغ از این آمپول که توسط فرد به اصطلاح هنرمند جامعه انجام شد دچار مرگ بشه.حتما محاکمه.

    • را

      مهناز جون با پول ها هلال احمر خوش میگزرونی

    • مریم

      تا کی باید این سلبریتی های بی سواد واسمون نسخه تجویز کنن؟

    • سهیل

      بعد از شیر خشک فاسد حالا نوبت آمپول مجهول رسید دادستان محترم بعنوان مدعی العموم وارد شود وکیفر خواست صادر نماید این زن وشوهر قصد جان مردم را کرده اند

    • سهیل

      بعد از شیر خشک فاسد حالا نوبت آمپول مجهول رسید دادستان محترم بعنوان مدعی العموم وارد شود وکیفر خواست صادر نماید این زن وشوهر قصد جان مردم را کرده اند

    • بدون نام

      ضعف قانون درحکم شیرخشک ها نشانگرتبلیغ جدیداین زوج کلاش شده است؟!

    • بدون نام

      این مجریاوسلبرتیهامترسگ پولکی نادان ژست روشن فکری خوب ومیگیرن چی فکرمیکنن خودشون برترازملت میدونن ایناروحساب نکنیدبفهمن چه خبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج