۸۰۵۳۹۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

تاج نگران خودش است یا هیات‌رئیسه؟

به‌دنبال اجرای قانون منع‌به‌کارگیری مدیران بازنشسته و اتمام مهلت قانونی برای دریافت مجوز ادامه کار، روز پنجشنبه مهدی تاج، رئیس بازنشسته فوتبال به فدراسیون نرفت و محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون هم از سمت خود استعفا کرد.

فرهیختگان: به‌دنبال اجرای قانون منع‌به‌کارگیری مدیران بازنشسته و اتمام مهلت قانونی برای دریافت مجوز ادامه کار، روز پنجشنبه مهدی تاج، رئیس بازنشسته فوتبال به فدراسیون نرفت و محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون هم از سمت خود استعفا کرد.

تاج نیز ابراهیم شکوری را به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب کرد که با انتقادهای زیادی نیز همراه بود چراکه شکوری سابقه چندانی در عرصه مدیریت ندارد و برخی نیز می‌گویند به‌خاطر رابطه نزدیک شکوری و ساکت، عملا تغییر خاصی در پست دبیرکلی رخ نداده است! شکوری هفت ماه قبل با حکم ساکت به‌عنوان معاونت برنامه‌ریزی دبیرکلی فدراسیون منصوب شده بود.

برخی می‌گویند شکوری گزینه دبیرکلی است اما طبق قانون نمی‌تواند به این سمت برسد. ممبینی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص به «تسنیم» گفت: «در جریان انتخاب سرپرست دبیرکلی نبودیم. دبیرکل طبق اساسنامه باید ۱۰ سال سابقه مدیریتی داشته باشد که این انتخاب طبق ‌بند‌های اساسنامه نیست و باید حل شود. سرپرست را می‌توانند انتخاب کنند، اما برای حکم دبیرکلی، باید رأی خود را از هیات‌رئیسه بگیرند.»

تاج همچنان بلاتکلیف است

رئیس فدراسیون که گفته می‌شد با توجه به ماده ۶۰ قانون ایثارگری ماندنی شده پنجشنبه به فدراسیون نرفت تا ابهامات افزایش یابد. برخی مدعی شدند او به خاطر بلاتکلیفی اعضای بازنشسته هیات‌رئیسه و اصرارها برای رفتن آنها چنین تصمیمی گرفته اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد مشکل، بلاتکلیفی خود تاج است و ظاهرا مراجع نظارتی معتقدند او نیز باید برود. درواقع رئیس فدراسیون نگران تبعات عمل‌نکردن به قانون با حضور در فدراسیون فوتبال است و به همین دلیل تصمیم گرفته فعلا به محل کار خود نرود و احتمالا امروز نیز خبری از وی در فدراسیون نخواهد بود.

پنجشنبه خبر عجیبی هم منتشر شد مبنی‌بر اینکه تاج استعفا کرده و شیعی جانشین او شده که مدیرعامل فعلی پیکان این خبر را تکذیب و تاکید کرد جانشین تاج نشده است.

تلاش برای تحت فشار گذاشتن وزارت

اینکه تاج قصد دارد با سکوت و به فدراسیون نرفتن به‌نوعی وزارت ورزش را تحت فشار بگذارد، بحث درستی است اما دلیل آن حمایت از همکاران خود در هیات‌رئیسه نیست و بیشتر نگران جایگاه خود است چراکه برخلاف توافقات قبلی مشکل او برای ادامه کار حل نشده و حضورش در فدراسیون خلاف قانون بوده و جرم محسوب می‌شود.

در انتظار واکنش فیفا

حالا همه نگران آینده هستند. تصور می‌شد مدیران ورزش با هماهنگی مسئولان مراجع بالاتر به راه‌حلی برسند که هم قانون رعایت شود و هم فوتبال ما تهدید نشود اما شواهد نشان می‌دهد که باید منتظر واکنش فیفا به غیبت تاج و احتمالا تبعات آن باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلالی

      بیشتر نگران چرتپولیس و سِپاهونِست که خودایی نکرده برای میونه جدولا نجنگن

      پاسخ ها

      • ایرانی

        توغصه ی کیسه روبخور.درموردپرسپولیس خفه.

    • سعید

      نگران هرچی ک هست، نگران فوتبال نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج