۸۰۵۶۳۸
۵ نظر
۵۰۴۸
۵ نظر
۵۰۴۸
پ

دکوراسیون زمستانی منزل؛ چیدمانی گرم و دلپذیر

چیزی به آغاز فصل زمستان باقی نمانده است و برای کسانی که می‌خواهند برای فصل جدید در فضای منزل خود تغییراتی ایجاد کنند، داشتن دکوراسیون زمستانی یک اولویت است، ایجاد فضایی گرم و دلپذیر که حال و هوای زمستانی داشته باشد و فضای درون و بیرون منزل را با هم هماهنگ و متعادل کند.

مجله قرمز: چیزی به آغاز فصل زمستان باقی نمانده است و برای کسانی که می‌خواهند برای فصل جدید در فضای منزل خود تغییراتی ایجاد کنند، داشتن دکوراسیون زمستانی یک اولویت است، ایجاد فضایی گرم و دلپذیر که حال و هوای زمستانی داشته باشد و فضای درون و بیرون منزل را با هم هماهنگ و متعادل کند. اما دکوراسیون زمستانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور می‌توان یک دکوراسیون زمستانی مد روز و زیبا به وجود آورد؟

روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و ما در این مقاله شش روش مختلف برای دکوراسیون زمستانی به شما آموزش خواهیم داد که با اجرای آن‌ها می‌توانید فضایی گرم و دلپذیر در منزل خود به وجود آورید و آن را زمستانی کنید.

استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون زمستانی

وقتی نوبت به اضافه کردن رنگ به دکوراسیون منزل شما می‌رسد، فصلی که در آن قرار دارید می‌تواند بهترین منبع الهام باشد. رنگ‌هایی که در طبیعت می‌بینید می‌توانند به بخشی از دکوراسیون منزل شما تبدیل شوند و فضای آن را گرم و دلپذیر نشان دهند. شاید زمستان رنگ مشخص و خاصی نداشته باشد به همین دلیل رنگ‌های گرم پاییزی پیشنهاد ما به شما هستند. کار دکوراسیون زمستانی منزل خود را با انتخاب یک رنگ خنثی به عنوان رنگ زمینه آغاز کنید، سپس از چند رنگ گرم پاییزی برای درخشان شدن و گرم شدن فضا استفاده کنید.

مثلا رنگ نارنجی سوخته یک رنگ بسیار محبوب و مد روز است و بیش از هر چیزی انسان را به یاد پاییز می‌اندازد، رنگ قرمز اخرایی و زرشکی هم همین ویژگی را دارد. هر دوی این رنگ‌ها یادآور برگ‌های ریخته شده پاییزی و غروب زود هنگام در فصل زمستان هستند که این حس و حال زیبا را به فضای منزل شما هم انتقال می‌دهند.

دکوراسیون زمستانی منزل؛ چیدمانی گرم و دلپذیر

البته اگر به رنگ‌های گرم و روشنی مثل نارنجی و قرمز علاقه ندارید و می‌خواهید دکوراسیون مدرن‌تری داشته باشید توصیه می‌کنیم از رنگ‌های خاکستری دودی، قهوه‌ای خاکی و سبز خیلی تیره استفاده کنید که رنگ‌هایی آرامش بخش هم هستند. فرقی نمی‌کند اگر قصد یک تغییر دکوراسیون زمستانی را داشته باشید و بخواهید مجددا دیوارها را رنگ کنید یا این که قصد داشته باشید فقط با اضافه کردن اکسسوری‌های رنگی تغییرات لازم را ایجاد کنید، در هر صورت در نظر داشته باشید که ترکیب رنگ‌های تیره با رنگ‌های روشن پاییزی جسارت کافی می‌خواهد اما این جسارت است که زیبایی و گرمای لازم را به دکوراسیون زمستانی شما می‌دهد.

استفاده از بافت برای دکوراسیون زمستانی

وقتی دمای محیط با تغییر فصل کاهش می‌یابد ما به طور طبیعی تمایل پیدا می‌کنیم که چیزهای گرم و نرمی را در آغوش بگیریم، چیزهایی مثل پتو، لحاف، کوسن و هر چیز دیگری که این کاهش دما را جبران کند. اما شما می‌توانید از این اشیای گرم و نرم برای دکوراسیون داخلی منزل خود نیز استفاده کنید و فضایی راحت و خودمانی و در عین حال مدرن به وجود آورید. اضافه کردن اشیایی ارای بافت مثل کوسن‌های خزدار، فرش‌های خزدار، کاور صندلی پشمی و چیزهایی از این دست در کنار هم دکوراسیون منزل شما را زمستانی کرده و حال و هوایی خاص و دلپذیر به وجود خواهد آورد.

دکوراسیون زمستانی منزل؛ چیدمانی گرم و دلپذیر

در این مورد شما می‌توانید کاملا به سلیقه خود متکی باشید مثلا اگر خز را می‌پسندید آن را انتخاب کنید، اگر پشم و پوست گوسفند حس بهتری به شما می‌دهد می‌توانید از اکسسوری‌هایی با این بافت کمک بگیرید اما لازم نیست همه چیز را ست کنید، گاهی چیزهای متفاوت و حتی متضاد در کنار هم زیباتر هستند. ترند جدید فصل یعنی پوست پلنگ را هم فراموش نکنید و در صورت تمایل این طرح و بافت را نیز در دکوراسیون زمستانی منزل خود به کار بگیرید.

استفاده از پارچه‌های طرح سنتی

این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از طرح‌ها و بافت‌های سنتی هرگز اشتباه نیست و شما می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید از آن‌ها استفاده کنید. حتی اگر دکوراسیون خانه شما کاملا مدرن هم باشد اضافه کردن یک رومیزی، روبالشی، پتوی روی مبل و چیزهایی مانند این که بافت و طرح سنتی دارند با آن کاملا هماهنگ شده و روح و زیبایی خاصی به آن خواهد داد. این پارچه‌ها و بافت‌های علاوه بر حس گرمی که دارند معمولا رنگ‌های شاد و زیبایی در آن‌ها به کار رفته که به زیبایی فضای منزل شما خواهد افزود و حس و حال آن را زمستانی و گرم خواهد کرد.

دکوراسیون زمستانی منزل؛ چیدمانی گرم و دلپذیر

در پارچه‌های سنتی ایرانی طرح‌های بسیار زیبایی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای تزئین فضای خانه خود استفاده کنید. طرح‌های چهارخانه مثل چادر شب که بافتی رنگارنگ و گرم دارد و در نقاط مختلف کشورمان بافته می‌شود. همچنین پارچه‌های ارمک، تفرشی، دارایی، شعربافی، نمد، گلیمچه و مفرش همگی می‌توانند زینت بخش قسمت‌های مختلف منزل شما باشند و روح و اصالت ایرانی آن را نیز در کنار استایل و طراحی زیبا حفظ کنند.

استفاده از آتش برای دکوراسیون زمستانی

این مورد شاید کمی عجیب به نظر برسد اما هیچ عنصری به اندازه آتش نمی‌تواند حس و حال زمستان و فصل سرما را در ذهن تداعی کند. وقتی صحبت از زمستان می‌شود ما همیشه خودمان را در فضایی تصور می کنیم که همه دور یک شعله آتش جمع شده و در حال چای دم کردن و صحبت کردن هستند. آتش نشانه گرما است و زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هوا تاریک یا سرد باشد، حال این شعله می‌تواند شعله یک شمع یا شومینه‌ای روشن باشد. بنابراین شما می‌توانید از عنصر آتش به هر شکلی که دوست دارید برای زمستانی کردن فضای منزل خود استفاده کنید.

دکوراسیون زمستانی منزل؛ چیدمانی گرم و دلپذیر

مثلا شومینه‌ای را که دارید روشن کنید و یا در صورت تغییرات اساسی در دکوراسیون منزل، یک شومینه به اتاق نشیمن اضافه کنید و از شعله‌های گرم و صدای سوختن چوب‌ها لذت ببرید. اگر هم به شومینه علاقه ندارید و فضای مناسبی برای آن در اختیار ندارید از تعدادی شمع بزرگ و مناسب برای گرم کردن و زمستانی کردن فضای منزل بهره ببرید. اگر منزل شما دارای حیاط و فضای باز است می‌توانید این آتش را در فضای بیرون در یک ظرف مناسب روشن کنید و با جمع شدن دور آتش از فضای بیرون هم استفاده کنید.

استفاده از دکوراسیون خانه‌های چوبی زمستانی

آیا تا کنون با کلبه‌های اسکی در پیست‌های برفی مواجه شده‌اید؟ این کلبه‌ها معمولا فضایی جذب کننده و دلپذیر دارند که همه را به سوی خود می‌خوانند. اما چرا این فضاها چنین خاصیتی دارند؟ چوب‌های طبیعی برش خورده، بافت غنی و خاص دیوارها و حس نوستالژیک این فضاها باعث ایجاد گرمی خاصی می‌شود که با محیط طبیعی و سرد اطراف خود تضاد زیبایی دارد و همین تضاد و گرمی باعث جذابیت آن می‌شود.

دکوراسیون زمستانی منزل؛ چیدمانی گرم و دلپذیر

شما می‌توانید از همین ویژگی‌های کلبه‌های چوبی برای گرم کردن و دلپذیر کردن فضای منزل خود نیز استفاده کنید و حسی مثل یک کلبه کوهستانی را در آن به وجود آورید. چوب طبیعی و کار نشده عنصر مهم و تعیین کننده برای دستیابی به این حس است. در کنار آن می‌تواند از بافت سنگ هم استفاده کنید و به خصوص آن را به فضای نشیمن و اطراف شومینه اضافه کنید. علاوه بر آن مبلمان نرم و گرم با پتو و خز و … به گرم شدن و جذاب‌تر شدن این فضا کمک بیشتری خواهد کرد.

استفاده از عطر برای دکوراسیون زمستانی

هیچ وقت قدرت عطرها را در شکل دادن فضای منزل دست کم نگیرید. حس بویایی ارتباط نزدیکی با حافظه ما دارد و بسیاری از خاطرات خوب و قدیمی با بوهایی گره خورده‌اند که استشمام این بوها می‌تواند آن خاطره‌ها را هم زنده کند. در واقع هیچ خانه‌ای با یک رایحه خوب و مناسب کامل نیست و برای ساخت یک دکوراسیون زمستانی هم شما باید به رایحه‌ها توجه کنید. رایحه‌هایی را در نظر بگیرید که با حس راحتی در ارتباط هستند.

دکوراسیون زمستانی منزل؛ چیدمانی گرم و دلپذیر

مثلا ممکن است رایحه یک فنجان قهوه داغ برای شما با حس راحتی و گرمی مرتبط باشد و یا از بوی شیرینی تازه پخته شده این حس به شما دست دهد. همچنین بوی دود و آتش می‌تواند حسی شبیه به زمستان و راحتی کنار شومینه و آتش را در شما تداعی کند و برای خوشبو کردن منزل مناسب باشد. در هر صورت اضافه کردن این رایحه‌ها به فضای منزل زحمت زیادی ندارد اما نتیجه شگفت انگیزی به دنبال خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر زشت و زمخت !

    • بدون نام

      مگه مردم از بدبختی ونداری وفقر میتونن به دکوراسیون فکر کنند لابد از ما بهترون را میگید

    • گلی

      سبک روستیک که چند روز پیش در موردش مطلب گذاشته بودین عالیه. اینجام چند نمونشو دیدم

    • شهروند

      چقدر خوبه آدم اونقدر فکرش آسوده باشه که به این چیزا فکر کنه،ولی هیچوقت نباید دلخوشی های کوچیک رو فراموش کنیم.

    • محیا

      خیلی بد بود
      خو نه ی من بهتره والا
      خیلی بی سلیقه بود ولی هر ادمی هم نظر خود شو داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج