۸۰۵۸۳۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چند مداله‌ها به دنبال جانشینی خادم!

در کمتر از یک سال اخیر، رسول خادم دو بار از سمت خود استعفا کرد.

فرهیختگان: در کمتر از یک سال اخیر، رسول خادم دو بار از سمت خود استعفا کرد. یکی اسفندماه سال گذشته در پی مسائلی که شروعش از مسابقات امیدهای جهان بود و درنهایت با محرومیت ۶ ماهه علیرضا کریمی و دو ساله مربی‌اش به پایان رسید و دیگری بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۸ مجارستان، جایی که کشتی آزاد در ۱۰ وزن به سه مدال برنز رسید و کشتی فرنگی نیز به تک مدال برنز مشترکی کفایت کرد.

بار نخست روسای هیات‌ها که چند ماه قبل‌تر از آن رأی صددرصدی‌شان را برای ریاست فدراسیون به رسول خادم داده بودند زیر بار تعیین سرپرست از سوی وزارت ورزش و جوانان نرفتند و با وجود وقفه ۴۳ روزه در کارهای فدراسیون، اما باز هم از خادم خواستند که به سِمت خود باز گردد و کارهای نیمه‌تمامش را به اتمام رساند.

خادم به فدراسیون بازگشت، درحالی که همان روزها خیلی‌ها مدعی بودند او می‌داند تیم‌هایش در جهانی‌های پیش رو نتیجه نمی‌گیرند و همچنین گسترده کردن فدراسیون و وسعت کار با بودجه کشتی همخوانی ندارد، به همین دلیل او ترجیح می‌دهد به بهانه عدم حمایت از سوی وزارت ورزش و متولیان امر، عطای کار را به لقایش ببخشد و برود؛ اما این‌طور نشد و خادم بار دیگر به خانه کشتی بازگشت.

تیم‌های نوجوانان و جوانانش در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را گرفتند، سه تیم قهرمان دنیا شدند و یک تیم سوم جهان شد، اما آنچه در رده سنی بزرگسالان و امیدها به دست آمد قابل قبول نبود، از این چهار تیم تنها تیم آزاد امید روی سکوی سومی قرار گرفت و از ۴۰ وزن مسابقات آزاد و فرنگی بزرگسالان و امید تنها به یک مدال طلا رسیدیم و در ۳۹ وزن از رسیدن به فینال بازماندیم.

خداحافظی بی‌بازگشت

البته رسول خادم دیگر منتظر مسابقات امیدهای جهان نماند و بعد از ناکامی در بوداپست، در نامه‌ای که به رئیس‌جمهوری نوشت از سمت خود نیز استعفا کرد و این بار هم هرچند که از پری‌چهره، امیر خادم و اسبقیان به‌عنوان گزینه‌های احتمالی وزارتخانه برای سرپرستی فدراسیون کشتی یاد می‌شد اما مجمع پیش‌دستی کرد و پیش از اینکه وزیر ورزش فردی را برای سرپرستی معرفی کند، حمید بنی‌تمیم را به استناد بندی از اساسنامه، تا زمان برگزاری مجمع به‌عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب کرد، انتخابی که با تایید وزارت ورزش همراه بود.

همان روزها بار دیگر گفته شد که رسول خادم از ریاست فدراسیون استعفا داده و به خاطر المپیک و تیمی که هم او و هم خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند در المپیک می‌تواند نتیجه قابل‌قبولی بگیرد، بار دیگر سرمربیگری تیم‌ملی را برعهده خواهد داشت.

یعنی به این شکل همان پلن B رسول، در زمان ریاستش به اجرا درخواهد آمد، کارهای ریاست به نایب‌رئیس تفویض شده و رسول خادم به‌عنوان سرمربی کارهای فنی را انجام خواهد داد که این فرضیه هم با انتخاب غلامرضا محمدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی آزاد به کل منتفی شد و دیگر خیلی‌ها باور کردند که خادم به هیچ عنوان به کشتی باز نخواهد گشت.

ابهام در کاندیدا شدن بنی‌تمیم

هرچند امروز همچنان عده‌ای می‌گویند حضور بنی‌تمیم به‌عنوان سرپرست در فدراسیون کشتی، ادامه تفکرات و برنامه‌های رسول خادم است که البته این هم کاملا طبیعی است و در همه فدراسیون‌هایی که یکی از اعضای فدراسیون به‌عنوان سرپرست انتخاب می‌شود، معمولا کمتر عزل و نصبی صورت گرفته و برنامه‌ها به همان روال سابق دنبال می‌شود.

حمید بنی‌تمیم هنوز به صراحت نگفته که در انتخابات شرکت خواهد کرد، اگر بخواهد این کار را بکند پیش از ثبت‌نام برای ریاست، باید از سرپرستی فدراسیون استعفا دهد و به این شکل سرپرست دیگری از سوی وزارتخانه برای کشتی تا زمان برگزاری مجمع انتخاب خواهد شد.

چیزی که به نظر می‌رسد اینکه او نایب‌رئیس رسول خادم و فرد و مدیر مورد اعتماد رئیس سابق است و طبیعتا رای مجمع را نیز خواهد داشت، اما این روزها ورود دو سه قهرمان سابق جهان و عنوان‌دار المپیک می‌تواند معادلات را به‌هم بریزد.

گزینه‌های جانشینی خادم

بعد از استعفای خادم از نفراتی چون امیر خادم، علیرضا حیدری، حمید سوریان، حسن رنگرز و علیرضا دبیر به‌عنوان افراد صاحب رای و مورد نظر وزارت ورزش و جوانان برای ریاست فدراسیون کشتی یاد می‌شد، اما حالا گمانه‌زنی‌ها به حداقل خود رسیده و همه منتظر اعلام زمان ثبت‌نام از کاندیداها هستند تا مشخص شود چه کسی برای نشستن بر صندلی داغ ریاست کشتی شانس بیشتری خواهد داشت.

در همین زمینه علیرضا حیدری در مصاحبه‌ای عنوان کرده هرچند به حضور در انتخابات کشتی فکر نکرده اما شاید نظرش در ادامه تغییر کند و بخواهد ریاست فدراسیون کشتی را هم تجربه کند. او ازجمله گوش‌شکسته‌هایی است که علاوه‌بر دنیای قهرمانی، علاقه زیادی به تجربه در عرصه‌های دیگر دارد، او بازیگری سینما، مجری‌گری، تجارت و... را تجربه کرده و چیزی که او در کارنامه زندگی‌اش کم دارد، همین ریاست فدراسیون کشتی است.

مرد ۶ مداله کشتی ایران، البته تنها فردی نیست که شاید بخواهد مدیریت فدراسیون را تجربه کند، کشتی مردهای چند مداله دیگری هم دارد که بدشان نمی‌آید فدراسیونی که با خادم دوره پرفرازو‌نشیبی را به خاطر بی‌ثباتی ارزی و عدم تطابق بودجه با هزینه‌ها تجربه کرد، اداره کنند. در همین روزها، معادلات جدیدی پیش روی کشتی قرار می‌گیرد، باید صبر کرد و دید دو دوتا چهارتای گوش‌شکسته‌های باهوش برای جانشینی خادم چه سرانجامی خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج