جاباما
۸۰۵۸۴
۱۲ نظر
۵۰۴۶
۱۲ نظر
۵۰۴۶
پ

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

بعضی از میلیونرهای دنیا که ثروت و موفقیت چشم آنها را کور کرده، تصمیمات احمقانه ای برای حفظ و بیشتر کردن ثروت خود می گیرند که دود عواقب کارشان به چشم خودشان می رود. به ۱۰ نفر از میلیونرهایی اشاره کرده ایم که بعضی از آنها پشت میله های زندان هستند.

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند





برترین ها: بعضی از میلیونرهای دنیا که ثروت و موفقیت چشم آنها را کور کرده، تصمیمات احمقانه ای برای حفظ و بیشتر کردن ثروت خود می گیرند که دود عواقب کارشان فقط به چشم خودشان می رود. در اینجا به 10 نفر از میلیونرهایی اشاره کرده ایم که بعضی از آنها پشت میله های زندان هستند و بعضی از آنها مجرمین ثروتمندی هستند که به آنها شانس دومی داده شده و آزادی خود را بازیافته اند، ولی از گذشته درس نگرفته اند. این افراد انگار یاد نگرفته اند که وقتی آزادی از آنها گرفته می شود، پول و ثروت آنها هر چقدر باشد، نجاتشان نمی دهد.

10. جوردن بلفورت - 100 میلیون دلار از دارایی اش را از دست داد.

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

جوردن مولتی میلیونری بود که از شرکتش ثروت و موفقیت فوق العاده بدست آورده بود. او هرچه در زندگی می خواست داشت و هر چقدر دلش می خواست خرج می کرد. او به لطف وجود شرکت واسطه سهامش، Stratton Oakmont، در سن ۲۵ سالگی، سالی ۲۵۰ میلیون دلار درمی آورد. ولی وقتی که جوردن محکوم به پولشویی و کلاهبرداری شد، سرچشمه ثروت او خشک شد. او ثروت مولتی میلیون دلارس اش را از دست داد و مجبور شد از منزل لوکسش به مدت دو سال به سلول زندان نقل مکان کند. همچنین مجبور شد که ۱۰۰ میلیون دلاری که غیرقانونی بدست آورده بود را پس بدهد. رسوایی جوردن برایش شهرت آورد، او در مورد گذشته پرگناهش کتاب نوشت که کارگردان مشهور دنیا، مارتین اسکورسیزی از روی این کتاب، فیلم "گرگ وال استریت" را اقتباس کرد.

۹. کیم داتکام - ۱۷ میلیون دلار از دست داد.

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

کیم که تباری آلمانی-فنلاندی دارد، ثروتش را با کارآفرینی آنلاین بدست آورد. او به خاطر تأسیس خدمات آنلاین اشتراک فایل Megaupload مشهور است که می گویند برای صنعت سرگرمی، صدها میلیون محتوای دزدی، هزینه داشته است. او بخاطر معاملات آنلاین مشکوک دائماً در صدر اخبار قرار می گرفت و در سال ۱۹۹۴ بخاطر کلاهبرداری و جاسوسی اطلاعاتی محکوم شد. قانون در هر قدمی که داتکام برمی داشت او را دنبال می کرد و می گرفت و در نهایت در سال ۲۰۱۲ او به جرم دزدی آنلاین و تبانی در ارتکاب تخلف از قانون کپی رایت دستگیر شد. در این نقطه، ۱۷ میلیون دلار فقط از دارایی های او مصادره شد.

۸. راج راجاراتنام - جریمه ۹۲.۸ میلیون دلاری

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

این میلیاردر سریلانکایی سابق، ثروتش را از طریق گروه Galleon بدست آورد. گالیون گروپ شرکتی بود که قبل از پلمب شدن در سال ۲۰۰۹ ۷ میلیارد دلار ارزش داشت. در سال ۲۰۰۹ با بازداشت راجاراتنام به اتهام تجارت داخلی، این شرکت هم بسته شد. در سال ۲۰۱۱ او مجرم شناخته شد و به ۱۱ سال زندان محکوم شد و حکم دادگاه این بود که جریمه ۹۲.۸ میلیون دلاری هم باید پرداخت شود. طمع راجاراتنام به قیمت آزادی او و بخش زیادی از ثروت ۱.۵ میلیارد دلاری او تمام شد.

۷. آلن استنفورد - با ثروت ۲.۲ میلیارد دلاری به ۱۱۰ سال زندان محکوم شد.

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

آلن استنفورد اهل تگزاس، زمانی رئیس هیئت مدیره گروه مالی استنفورد بود و بخاطر توطئه عظیم مالی که مرتکب شده بود تا سرمایه گذاران را فریب بدهد، به ۱۱۰ سال زندان محکوم شد. نقشه استنفورد موجب شد که او ۷ میلیارد دلار از سرمایه گذاران بدزدد. داستان او در زندان نیز داستان شومی است، زیرا بخاطر ضرب و شتم خشونت آمیز با یکی از هم بند ها، جراحاتی جدی برداشت و حالا بینایی او ناقص شده است.

۶. ژو مینگ - از میلیاردر به میلیونر

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

این میلیاردر چینی در سال ۲۰۰۵ رده هشتم ثروتمندترین های چین را به خود اختصاص داده بود. ولی ثروت او از بین رفت و باشگاه فوتبالش بسته شد، زیرا وقتی دوست صمیمی اش، بو ژیلای، به جرم فساد دستگیر شد، نام او نیز در این رسوایی بزرگ دیده می شد. او زندانی شد، ولی تا به امروز اتهامات او ثابت نشده است. ولی چیزی که می دانیم این است که ثروت او که بالغ بر ۱.۰۵ میلیارد دلار بود به ۶۹۰ میلیون دلار سقوط کرده است.

۵. وونگ کوونگ یو - میلیاردر محکوم به ۱۴ سال حبس

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

او زمانی دارایی خالصی بالغ بر ۶.۳ میلیارد دلار داشت و رئیس هیئت مدیره لوازم برقی GOME بود. این شرکت یکی از محبوب ترین و پیشگام ترین زنجیره های لوازم برقی در چین بود. در سال ۲۰۰۸، وونگ بخاطر دستکاری در بازار بورس متهم شد و حالا به خاطر جرایمش به ۱۴ سال زندان محکوم است. اینکه ثروت او چقدر بوده و آیا جریمه ای برایش بریده شده یا خیر مشخص نیست، ولی به احتمال زیاد تا دهه بعد نمی تواند از میلیاردها دلارش استفاده کند.

۴. چی تای وون - ۳۰۰ میلیون دلار از دست داد

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

چی تای وون رئیس هیئت مدیره گروه تولیدی مشهور کره ای، SK Corporation بود که بیشتر در حوزه صنایع نیرو، نفت و مواد شیمیایی کار می کرد. او بخاطر تأمین بودجه ساخت پارک بزرگ اولسان در کره جنوبی مشهور بود. ولی این میلیونر در سال ۲۰۱۲ به خاطر اختلاس ۴۵ میلیون دلاری از چندین شرکت کره جنوبی مجرم شناخته شد و دادگاه او را به ۴ سال زندان محکوم کرد. البته او در سال ۲۰۰۳ هم یک بار به جرم تقلب حسابداری ۷ ماه حبس کشیده بود. در سال ۲۰۰۸، پرونده او بسته شد و او عفو شد، ولی ظاهراً ۳۰۰ میلیون دلار از ثروتش را به خاطر این موضوع از دست داد.

۳. مایکل میلکن - بشردوستی که ۲ سال از عمرش پشت میله های زندان بود.

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

میلکن کارشناس امور مالی بود که بخاطر کارهای بشردوستانه از جمله کنفرانس جهانی انستیتو میلکن جهت بحث و گفتمان دانشمندان درباره مسائل اجتماعی و اقتصادی، معروف بود. میلکن رئیس هیئت مدیره Knowledge Universe هم بود که با ۴۰ هزار کارمند در هزاران پیش دبستانی در حال کار بود. این کارشناس آمریکایی موفقیت عظیمی از کارهای انسان دوستانه اش بدست آورد، ولی به چند جرم از جمله تجارت داخلی، اخاذی و کلاهبرداری، ۲۲ ماه حبس کشید. او در سال ۱۹۹۳ آزاد شد، ولی هنوز مظنون به تخلف از شرایط منعش از صنعت اوراق بهادار است.

۲. آلفرد توبمن - جریمه ۷.۵ میلیون دلاری

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

آلفرد بشردوستی بود که در میشیگان به دنیا آمد و مشاور املاک هم بود. او بخاطر خلق مفهووم مرکز خرید مدرن مشهور شد. شرکت او که توبمن سنترز نام دارد، محبوبترین مراکز خرید ایالات متحده را دارد. آلفرد در سال ۲۰۰۰ بخاطر همدستی در شیادی تثبیت قیمت بین ساتبیز و کریستیز، به ۱۰ ماه زندان محکوم شد. او بخاطر این همدستی محکوم به پرداخت جریمه ۷.۵ میلیون دلاری هم شد.

۱. میخائیل خودورکووسکی و پلاتون لبدو

میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

این افراد که زمانی ثروتمندترین افراد روسیه بودند، دارایی خالصی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار داشتند. آنها سابقاً رهبری شرکت نفت یوکوس را بر عهده داشتند، ولی از سال ۲۰۰۳ بخاطر پرونده های حقوقی مربوط به فرار از مالیات و کلاهبرداری در زندان هستند. این دو نفر قرار بود در سال ۲۰۱۱ آزاد شوند، ولی دوباره در سال ۲۰۰۹ بخاطر اختلاس و پولشویی محکوم شدند. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این رسوایی و بازداشت آنها انگیزه سیاسی داشته است. در دادگاه سال ۲۰۱۰، خودورکووسکی جمله ای گفت که بسیار مشهور شد: «من خیلی آدم ایده آلی نیستم، ولی آدمی هستم که ایده آل هایی دارم. برای من، مثل هر کس دیگری، زندگی کردن در زندان سخت است و نمی خواهم اینجا بمیرم. ولی اگر مجبور باشم، هیچ شک و تردیدی نخواهم داشت. چیزی که به آن ایمان دارم ارزش مردن برایش را دارد. فکر می کنم این را نشان داده و ثابت کرده ام.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابک زنجانی - مه آفرید خسروی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همچنین برادران روزچنگ

    • taghi

      و بابک زنجانی

    • مینا

      خیلی های دیگه هم هستند که باید جواب پس بدن چرا این همه پول باید دستشون باشه و بعضی ها مثل قشر کثیری از مردم زیر خط فقر باشند این چه عدالتیه؟!

    • محمدرضادیداری

      در کشور ما از این قماش ادما خیلی زیادند که اکثرشان از ایران فرار کرده اند ود رکشورهایی مثل امارات وکانادا وامثال اینا خوش میگذرونند وانایی که در داخل هستند بخاطر انتساب به این واون فعلا در مصونیت هستند

    • رضا

      دولت ها با نابغه ها مشكل دارند ، اما نه هر دولتي چين، روسيه ، كره شمالي ، و ... گرفتي لايك كن

    • آرش

      جرم "تجارت داخلی" یعنی چی؟ هرکی می دونه لطفا توضیح بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        insider trading به معنی استفاده کارمندان و پرسنل یک شرکت از اطلاعات محرمانه شرکت برای داد و ستد سهام اون شرکت هستش. از اونجائیکه پرسنل شرکت به سهامداران تعهد دارن که منافع اونها رو مقدم بر منافع خودشون بدونن و سهام سهامداران نزد اونها به امانت قرار داره، این کار در بعضی کشورها غیرقانونی هست، چون رشد اقتصادی رو کاهش میده.

    • علی

      چقدر خوشحالم چهر شیاطین رو میبینم ...البته بابک زنجانی و حسنی وزیر و 3000 میلیارد و ضراب و کلا دولت قبل رو هم به لیست اضافه کنید...مرسی

    • سوشا

      چطور اسم من تو اینا نیست ؟!

    • ناز خوشمل

      ایکاش من زن یکی از اینها بودم و راحت تا آخر عمرم با پولهاشون زندگی می کردم دوست دارم زمانی که خرید می کنم قیمت نپرسم و به فروشنده انعام بدهم لوازم خانه و سرویس خوابم را هر سال عوض می کردم .

    • بدون نام

      پول بابک 8 میلیارد دلاره...!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج