۸۰۵۹۱۳
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

توضیح درباره تحریم دارویی ایران از سوی آمریکا

رئیس انجمن داروسازان ایران ضمن هشدار نسبت به بحران نقدینگی در سیستم دارویی کشور، تاثیر تحریم‌های آمریکا در چرخه تامین دارو را متذکر شد و گفت: اینکه گفته می‌شود تحریم‌های آمریکا، دارو را شامل نمی‌شود، صحیح نیست.

خبرگزاری ایسنا: رئیس انجمن داروسازان ایران ضمن هشدار نسبت به بحران نقدینگی در سیستم دارویی کشور، تاثیر تحریم‌های آمریکا در چرخه تامین دارو را متذکر شد و گفت: اینکه گفته می‌شود تحریم‌های آمریکا، دارو را شامل نمی‌شود، صحیح نیست.

دکتر محمدباقر ضیا با بیان اینکه تحریم‌ها در تامین، تولید، صادرات و در نهایت توزیع دارو تاثیرگذار خواهد بود، افزود: مشکلات در چرخه دارو را باید از دو زاویه بررسی کرد؛ یکی وضعیت مبادلات بین‌المللی و مشکلات بانکی در سطح بین‌المللی و دیگری هم برخی مسائل داخلی که مشکلاتی را در مسیر تامین دارو، رقم می‌زند.

ضیا با اشاره به مشکلات بانکی و موانع ناشی از تحریم در نقل و انتقال پول و کاهش تمایل فروشندگان شرکت‌های خارجی برای معامله به دلیل ریسک‌های موجود، گفت: برخی دخالت‌های دولتی در بخش خصوصی و در تامین دارو یکی از مشکلات مهم این حوزه است. دولت بزرگ‌ترین خریدار دارو است و بر اساس آمار حدود ۵۰ درصد دارو را داروخانه‌ها و مراکز دولتی تهیه و تامین می‌کنند. از طرفی قیمت‌گذاری دارو نیز بر عهده دولت است و ناظر توزیع و تهیه دارو نیز دولت است. در نتیجه زمانیکه بحرانی به وجود می‌آید، نقدینگی از سیستم دارویی رخت بر می‌بندد. در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل سیستم دارویی، بحران نقدینگی آن است.

رئیس انجمن داروسازان ایران درباره بحران نقدینگی در چرخه دارو افزود: بالاترین بدهی‌ها در حوزه دارو به حدود ۱۲ ماه می‌رسد که البته برای مراکز دولتی است و متاسفانه این سیکل معیوب ادامه می‌یابد و به این ترتیب سیستم دارویی نقدینگی خود را از دست می‌دهد.

وی در پایان گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و آیین‌نامه بودجه سال ۹۶ از سوی هیئت دولت وزارت بهداشت موظف بود که ۱۰ درصد از وظایف خود را به بخش خصوصی واگذار کند، نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه بر اساس آمار، داروخانه‌های دولتی، هلال احمر و دانشکده‌ها و مجموعه مراکز دولتی در عرضه دارو، وزن‌شان سنگین‌تر شده و از ۲۹ درصد به ۵۱ درصد رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      امریکا اگه دارو رو تحریم کرده بود که ترسی نداشت و میگفت.مسولین دروغ میگن. ...

    • بدون نام

      مرگ بر ترامپ و طرفداران ایرانیش.ایشالا عزیزانشون بدترین مرض ها رو بگیرند و دارو گیرشون نیاد یا اینقدر گرون بشه که نتونن تهیه کنند بعد حال ما رو می فهمند.خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      امضای جان کری تضمین است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج