جاباما
۸۰۵۹۸۱
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

همایون اسعدیان: هنرپیشه‌ها برای خودنمایی به مراسم ترحیم می‌آیند

رئیس هیات مدیره خانه سینما با انتقاد از سلبریتی‌ها گفت: متاسفم که آنها فقط در مراسم‌هایی حضور پیدا می‌کنند که بیشتر دیده می‌شوند و به رخ کشیده شوند.

ایلنا: مراسم تشییع پیکر فرج الله حیدری (فیلمبردار پیشکسوت سینما) صبح امروز (۱۸ آذر ماه) با حضور خانواده این هنرمند و اهالی سینما در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

همایون اسعدیان: هنرپیشه‌ها برای خودنمایی به مراسم ترحیم می‌آیند

تورج منصوری (فیلمبردار و از دوستان فرج الله حیدری) در این مراسم گفت: فرج حیدری یکی از همکاران خوب ما بود که امروز نبودِ او سخت است. حیدری مرا به یاد سفری می‌اندازد که دریانوردی در آن سفر قلبش گرفت و وقتی خواستم کمکش کنم، گفتند که دلتنگ است و فهمیدم سه سال است که پایش به خشکی نرسیده است.

وی ادامه داد: شغل سینما مانند دریانوردی است. وقتی کاری را شروع می‌کنیم از خشکی و ساحل جدا می‌شویم و دریای ما کار ما است. وقتی هم به خشکی می‌آییم دلمان برای دریا تنگ می‌شود. هر سینماگری دوست دارد در حال کار بمیرد، چیزی که رفتن فرج حیدری را تسریع کرد، بیکاری او بود.

منصوری افزود: فرج حیدری ماهی‌ای بود که چند سال از آب بیرون بود و مرگ فرزند جوانش او را شکست و نتوانست این درد را تحمل کند. فرج حیدری زمانی که به ایران آمد چون سالها از فضای سینما دور بود، نتوانست دوباره به کار بازگردد و همین مسئله باعث شد تا در تنهایی بماند. در این سینما که مانند دریا است، همه ما قطره‌های آن هستیم و با در کنار هم بودن می‌توانیم به هم کمک کنیم و هیچ کسی به جز خود ما نمی‌تواند به ما کمک کند و بعد از مرگ به یاد هم نیفتیم.

همایون اسعدیان (کارگردان و رئیس هیات مدیره خانه سینما) نیز با اشاره به همکاری خود با فرج الله حیدری گفت: من یک فیلم به نام نیش با فرج حیدری کار کردم و مدیون او هستم برای جسارت و شهامتش، و اگر حیدری نبود، بسیاری صحنه‌ها را نمی‌توانستیم بگیریم. او زیبایی‌شناسی خوبی داشت و چیزهایی به من یاد داد که من امروز در کلاس‌هایم آنها را بازگو می‌کنم.

وی ادامه داد: متاسفم که این سالها اینگونه گذشت. بسیاری از بازیگران ما جلوی دوربین فرج حیدری به شهرت رسیدند و متاسفم که آنها فقط در مراسم‌هایی حضور پیدا می‌کنند که بیشتر دیده می‌شوند و به رخ کشیده شوند و سلبریتی‌ها به این‌گونه مراسم و ختم‌ها بسیار کمتر می‌آیند. باعث تأسف است که سلبریتی‌ها به مراسم‌هایی می‌روند که فقط بیشتر دیده شوند.

منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) در ادامه گفت: یکی از لحظات دراماتیک خانه سینما همین مراسم تشییع است اما کار ما فقط این نیست. در دوران بیماری فرج حیدری، خانه سینما و انجمن فیلمبرداران تلاش خود را کردند تا جایی که امکان داشته باشد، به وی کمک کنند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما فراموش می‌کنیم فیلم‌های سینمایی محصول شانه‌های خسته چه کسانی است. سینمای ایران در همه اجزای خود به عنوان یک عنصر یکپارچه همه برای آن زحمت کشیدند و یکی از آنها فرج حیدری است. فیلم‌ها فقط فیلم نیستند بلکه بخشی از لحظاتی هستند که زندگی ما در آن بروز و ظهور پیدا می‌کند.

در این مراسم فراز حیدری (پسر فرج حیدری) و همچنین نوه این هنرمند، از حضور مشایعت‌کنندگان تشکر کردند. در پایان بعد از قرائت نماز میت، پیکر فرج‌الله حیدری تا بهشت زهرا(س) تشییع شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساشا

      فقط خدا از نیت کسی خبر داره ...

    • بدون نام

      درسته همه ریاکارشدن

    • بدون نام

      حرف حساب زد

    • بدون نام

      حرف حساب زد

    • بدون نام

      چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج