۸۰۶۲۵۶
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

استقلال و تمام نیازهایش برای نیم‌فصل دوم

هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر برای استقلال با برتری این تیم مقابل سپیدرود به پایان رسید تا به‌نوعی نیم‌فصل اول رقابت‌ها برای تیم آبی‌پوش تهرانی تمام شده باشد

فرهیختگان: هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر برای استقلال با برتری این تیم مقابل سپیدرود به پایان رسید تا به‌نوعی نیم‌فصل اول رقابت‌ها برای تیم آبی‌پوش تهرانی تمام شده باشد، هرچند برای استقلال هنوز یک دیدار آن هم مقابل یکی از مدعیان قهرمانی امسال به‌عنوان دیداری عقب‌مانده از هفته دوازدهم باقی مانده که درصورت برتری در این دیدار، امیدواری‌های هواداران این تیم برای رسیدن به کورس قهرمانی در نیم‌فصل دوم به مراتب بیشتر و بیشتر خواهد شد.

این درحالی است که به روال چندین فصل گذشته، باز هم موتور استقلال دیر روشن شد تا تقریبا ناامیدی در میانه‌های نیم‌فصل اول کلیدواژه مشترک تمام استقلالی‌ها باشد؛ از نتایجی که در لیگ به دست آمد تا حذف از حذفی و لیگ قهرمانان آسیا! با این حال، نتایجی که سایر مدعیان در طول نیم‌فصل اول گرفتند در کنار سه برد پیاپی آبی‌ها مقابل تیم‌های قعرنشین باعث شد شاگردان شفر همچنان به باقی‌ماندن در کورس قهرمانی در ادامه رقابت‌ها امیدوار باشند.

در هر صورت استقلال یک بازی دیگر پیش روی خود دارد و درصورتی که این تیم دیدار فینال‌گونه و عقب‌افتاده را به سود خود به پایان برساند، چه‌بسا بارقه‌های امیدواری حتی برای کسب قهرمانی در اردوگاه این تیم بیشتر از هر زمان دیگری افزایش پیدا کند.

شایعه پشت شایعه...

همه اینها درحالی است که با نزدیک‌شدن به پنجره نقل و انتقالات زمستانی شایعات زیادی اردوی آبی‌ها را فراگرفته و هر روز در رسانه‌ها یک بازیکن استقلالی می‌شود.

از روزی که استقلال نتایج نامناسبی می‌گرفت تا همین حالا که دنیا به کام آنهاست، همچنان گزینه پشت گزینه رو می‌شود؛ از ابراهیم توره معروف تا صفا هادی‌عراقی و جباروف ازبک که می‌گویند درحال رکب‌زدن است تا ۱۳۰ هزار دلارش را زنده کند و جالب اینکه با وجود یک استقلال آماده با بازیکنانی آماده، این شایعات پایانی ندارند.

مصدوم‌هایی که آرزوی هر تیمی هستند

استقلال در فصل جاری اگرچه موتورش دیر روشن شد، اما نتایج اخیر این تیم و نمایش‌های تیمی آنها نشان می‌دهد که تیم شفر خیلی کمبود و نقص خاصی در ترکیبش ندارد. شاهد این مدعا بازی‌های هجومی و کم‌نقص این تیم در سه بازی اخیر است و نکته قابل‌توجه و امیدوارکننده اینکه به جز بازیکنان فعلی، چند بازیکن مصدوم نیز در مجموعه استقلالی‌ها حضور دارند که با بازگشت آنها مطمئنا صلابت و قدرت استقلال نیز دوچندان خواهد شد.

بدون‌شک آرزوی هر تیمی، داشتن بازیکنان آماده‌ای مانند داریوش شجاعیان، محسن کریمی و حتی مرتضی آقاخان است و استقلال چه خوشبخت است که در نیم‌فصل دوم می‌تواند یک‌بار دیگر از هنرنمایی این نفرات بهره‌مند شود.

جدا شده‌ها...

در همین بین، از استقلال خبر می‌رسد که به‌طور حتم سه یا چهار بازیکن رفتنی خواهند بود که ازجمله آنها می‌توان به دو بازیکن خارجی و بی‌کیفیت این تیم یعنی مارکوس نیومایر و الحاجی گرو اشاره کرد. از سوی دیگر گفته می‌شود میثم تیموری و جابر انصاری نیز رفتنی شده‌اند و چه‌بسا در نیم‌فصل دوم خبری از آنها نباشد، اما همین‌ها نیز در زمره حدس و گمان هستند؛ چون هیچ‌گاه وجود لیست خروجی با حضور این نفرات یا حتی بازیکنان دیگر از سوی شفر یا باشگاه استقلال تایید نشده و چه‌بسا بازیکنان دیگری لیست خروجی استقلالی‌ها را در پنجره زمستانی نقل و انتقالات تشکیل بدهند.

استقلال و نیازهایش

همه اینها را نوشتیم تا به نیازهای واقعی استقلال در نیم‌فصل دوم برسیم. اما قبل از آن، تمامی گزینه‌هایی را که این روزها حضورشان در استقلال (در رسانه‌ها) محتمل هستند، مرور می‌کنیم: صفا هادی، سرور جباروف، ابراهیم توره، آنتونی استوکس، امید نورافکن، مامه تیام، قوچان‌نژاد و...

اما استقلال و نیازهایش؛ استقلال با وجود دو عقاب در درون دروازه هیچ‌گاه در قفس توری گلر دیگری نمی‌خواهد.

در خط دفاع نیز با بازگشت منتظری و حضور دو مدافع آماده مثل چشمی و دانشگر در نگاه اول جای زیادی برای بازیکن دیگری وجود ندارد اما حضور یک مدافع آماده دیگر در کوران مسابقات پیش رو و جایی که استقلال وارد جبهه آسیایی نیز می‌شود، می‌تواند کارگشا باشد.

بنابراین، اولین خرید این تیم برای نیم‌فصل دوم باید یک مدافع تمام‌عیار باشد تا در روزهای سخت بتواند عصای دست شفر و کادرفنی تیم باشد.

در کناره‌های زمین استقلال در سمت راست با وجود محمدی‌مهر و وریا هیچ مشکلی ندارد و در سمت چپ نیز ذکی‌پور روزبه‌روز آماده‌تر می‌شود و شاید یک میلاد آماده بتواند خیال شفر را هم در این منطقه از زمین راحت کند، البته برای این پست شاید با بازگشت نورافکن معادلات هم تغییر کند.

در مرکز زمین و در پست‌های هافبک دفاعی، هافبک وسط و وینگر‌ها تیم آبی‌پوش پایتخت با تراکم زیادی از بازیکن باکیفیت مواجه است که البته با بازگشت شجاعیان، آقاخان و کریمی، این تراکم بیشتر هم خواهد شد. ضمن اینکه با وجود بازیکنان آماده‌ای مانند اسماعیلی و طارق همام، دیگر نیازی به خریدکردن برای مرکز زمین نیست و مشخص نیست اسامی‌ای مانند جباروف و... برای خط هافبک استقلال روی چه حسابی مطرح می‌شود!

درنهایت به خط آتش استقلال می‌رسیم که به‌واقع رقابت‌های نیم‌فصل اول نشان داد این منطقه یک مهاجم زهردار و تمام‌عیار هنوز کم دارد. اگرچه بازیکنانی مانند تبریزی، قاعدی، صیادمنش و باقری در این منطقه هستند و هرکدام به‌نوعی از مهاجمان خوب استقلال و لیگ به‌شمار می‌روند، اما وجود مهاجمی ششدانگ و زهردار مثل تیام برای شفر از نان شب هم واجب‌تر است، اگر این تیم به‌واقع می‌خواهد برای آینده نیم‌نگاهی به قهرمانی لیگ و حتی آسیا داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینگونه تو تعریف کردی.باید این تیم کیسه قهرنان جهان هم بشه.ولی تیم ششم ایران می باشد.پس حیا کن واینقدر خواب هاتو برای ملت تعریف نکن.

      پاسخ ها

      • محمد

        تا داورا و این وزیر لنگی باشه معلومه که کسی زورش به شما نمیرسه برادر ! شما لطف کن دیگه در مورد سرورت نظر نده

      • #ایل_بزرگ_بختیاری_خوزستان_استقلال_دو_ستاره⭐⭐

        احمق شماها که اگه var بود الان ته جدول دست و پا میزدین

    • رسول

      لنگی مگر فقط به استقلال حسودی کنید ...با این ستاره تقلبیتون

    • استقلال مادرید

      لنگی ها ساکت باشن چون استقلال داره بهشون نزدیک میشه

    • بدون نام

      ستاره فقط ستاره چهارجانبه امجدیه با سه بازی .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو همون تورنمنت شما بع محمدان بنگلادش باختی

    • ناشناس

      استقلال تازه رو اومده و به هیج بازیکنی احتیاج نداره! نمونه اش تبریزی که بازیکن خوبیه ولی استفاده نمیشه!

    • ناشناس

      یادتون نرفته که هوادارای استقلال جلوی ماشین سازی می گفتن بی غیرت! بی غیرت! شفر حیاکن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج