۸۰۶۳۹۵
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

رقبای روحانی در تاکسی سیاست!

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: این روزها انتقاد کردن از حسن روحانی، آسان ترین کار دنیاست. همانطور که در روز دانشجو رقبای « شیخ دیپلمات» یعنی سید ابراهیم رییسی، محمد باقر قالیباف و سعید جلیلی به صورت آزادانه به انتقاد از رییس جمهور پرداختند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: این روزها انتقاد کردن از حسن روحانی، آسان ترین کار دنیاست. همانطور که در روز دانشجو رقبای « شیخ دیپلمات» یعنی سید ابراهیم رییسی، محمد باقر قالیباف و سعید جلیلی به صورت آزادانه به انتقاد از رییس جمهور پرداختند.

سخنرانی‌های آنها درست مانند نطق‌های انتخاباتی بود. درست مانند کسانی که در تاکسی نشسته‌اند و فقط انتقاد می‌کنند تا زمانی که به مقصد برسند. البته آنها حق دارند. هر سه آنها در دو انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و ۹۶، از روحانی شکست خوردند و حالا شاید بهترین زمان برای تسویه حساب با روحانی است.

آنها سخنرانی کردند اما به یک نکته اشاره نکردند و آنهم این مسئله بود که اگر رییس جمهور بودند با این وضع مملکت چه می‌کردند؟

رفتار ترامپ با ایران و برجام که با آمدن رییسی یا قالیباف تفاوتی با امروز نداشت. شاید حتی تند تر هم می‌شد و ما دوستان اروپایی خود را هم از دست می‌دادیم.

بله، حرف‌های قشنگ زدن و گلایه کردن در دانشگاه کاری ندارد. رقبای روحانی اگر می‌خواهند بگویند حق آنها بود که رییس جمهور ایران باشند نه حسن روحانی، باید راهکار خود را برای اداره کشور ارائه دهند.

کاش آقای رییسی در سخنرانی خود به این نکته اشاره می‌کرد که اگر رییس جمهور بود با سیاست‌های تحریمی ترامپ علیه ایران چه می‌کرد؟ او می‌گفت با کشورهای اروپایی چه برخوردی داشت؟ چه سیاستی را برای برخورد با عربستان انتخاب می‌کرد؟

روحانی در جریان انتخابات سال ۹۲ گفت راه حل مشکلات کشور، مذاکره و توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران است. خوب شما هم بگویید راهکارتان برای برون رفت ایران از این شرایط چیست؟

به نظر می‌رسد مردم دیگر از حرف شنیدن خسته شده‌اند. همانطور که در بالا اشاره کردم، سخنرانی کردن این روزها راحت‌ترین کار است اما مردم احتیاج به کسانی دارند که مرد عمل باشند و بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

لطفا این دوستان به صورت مکتوب و شفاهی برنامه‌های خود برای مقابله با سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران را در اختیار رسانه‌ها و دولت قرار بدهند تا همه بدانند استراتژی کسانی که امروز خوب حرف می‌زنند برای اداره بهتر کشور چیست؟

به طور مشخص بگویید موافق ماندن ایران در برجام هستید یا بر این باور هستید که جمهوری اسلامی باید با توجه به رفتارهای آمریکا از برجام خارج شود. یا اگر موافق ماندن ایران در برجام هستید، با اروپایی‌های چه می‌کنید و چگونه با آنها مذاکره می‌کنید که راه‌های دور زدن تحریم‌های آمریکا را برای ایران مشخص کنند؟

چگونه قیمت خودرو را پایین می‌آورید؟ چگونه با بالا رفتن هر روزه قیمت‌ها مقابله می‌کنید؟

فضای سیاسی این روزها به تاکسی گونه است. همه حرف می‌زنند و کسی راهکار ارائه نمی‌دهد. هیچ کس به یاد نمی‌آورد که با حرف زدن گره‌ای باز شده باشد. پس کمتر حرف بزنیم و بیشتر راهکار ارائه بدهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین اقای داننده چگونه با گرانی مقابله میکردن خدا عاقبت ماراختم به خیر کنه

      پاسخ ها

      • علی

        احسنت.استاد داننده بفرمایند استاد روحانی میخواهد با گرانی چه کار کند؟هیچی.استاد داننده بفرمایند یک کشور رو چگونه میشود با برجام و بعد با برجام اروپایی 8 سال سر کار گذاشت و اول به خود برجام و بعد به برجام اروپا آویزان بود؟

        احسنت.استاد داننده همین سوالاتی که از آقایان رییسی و قالیباف پرسید از آقای روحانی بپرسه.یک جوری حرف میزنه انگار روحانی برنامه داره.بله مشخصه.

    • ایرانی

      این آقایان اگرریس جمهورمیشدن وضع کشورازاین اسفناکتربود

    • محمود

      واقعا چه تحلیل وتوجیح مزخرفی.همین حرفها را اقای روحانی توب دوره دوم احمدی نژاد هم میزد

    • سعید

      اقای مدیر:سخنرانی کردن برای این اقایون راحته همانطور که خیلی از کارها برای روحانی راحته وراحتتره..روحانی مملکتو به فنا کشوند باز دارین میگین قالیباف چی گفت رییسی چی گفت...لطفا یه جانبه ننویسید.انشالله متنم درج بشه.

      پاسخ ها

      • دادستان

        احسنت

    • بدون نام

      بنده نه به گفته های ریسی کار دارم نه روحانی ولی عزیز در حال حاضر که تحریمها شروع شده باید قیمتها چند برابر میشد نه زمانی که هنوز تحریمی اعمال نشده بود پس بی مدیریتی بود که باید این اتفاق می افتاد فقط ترامپ عاملی شد که مشکلات به اسم او تمام شود

      پاسخ ها

      • علیم

        عقل کل اگه یه ذره دقت کنی دقیقا روزی که ترامپ گفت ایران را تحریم خواهیم کرد دلار کشید بالا . من اینکه اقتصادمون مریضه رو کتمان نمیکنم اما این اصولگرا ها مدعی اند ما به دنیا کاری نداریم و کار خودمان را میکنیم اما در دهکده جهانی این حرف غلطه.

    • ایرانی

      اگه دکترقالیباف بود این وضعیت ما نبود

    • بدون نام

      این ها اگر بیایند دوباره شکست سنگین تری خواهند خورد خودشان را خسته می کنند.

    • علی

      برو بابا چی نوشتی هرچی بسرتون بیادحقتونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای داننده خیلی زرنگ تشریف دارن یکی به در میزنه یکی به تخته

    • بدون نام

      روحانی بدتر نیست

    • بدون نام

      اب وصابون بیاریم باچی بشوریم روحانی باچی رای اوردباترساندن رقیبان ووعده سرخرمن وفریب دروغ پیروزشدبه اصطلاح وبدترنابودشدونابودکردایران وایرانی

    • بی نام

      به نظر من هر کسی دیگه بخواد رییس جمهور بشه ،وضعیت کشور بد تر و بد تر میشه ،بهترین کار اینه که دیگه رییس جمهور نداشته باشیم ،مملکت خودش به همین منوال میچرخه

    • بدون نام

      دوره رای گیری دیگری در کار نخواهد بود.

    • بیطرف

      دعواشون فقط به خاطر پست ومقام هیچ کدامشون به خاطر مردم کار نمیکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج