۸۰۶۴۹۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

شرکت‌های ژاپنی تجهیزات چینی را حذف می‌کنند

پس از تصمیم دولت ژاپن به قطع همکاری با هواوی، حالا شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی بزرگ و فعال در این کشور از حذف تمامی تجهیزات هواوی و زدتی‌ای بکاررفته در شبکه‌های آنها خبر داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: پیشتر دولت ژاپن نیز همچون برخی دیگر از کشورهای جهان نظیر استرالیا، آمریکا و نیوزلند اعلام کرده بود که قصد دارد همکاری‌های مخابراتی و ارتباطی خود را با شرکت چینی هواوی قطع کند.

ماه گذشته بود که سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای خطاب به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نوشتند که به منظور جلوگیری از به خطر افتادن امنیت ملی کشورش، همکاری با شرکت چینی هواوی برای توسعه شبکه اینترنت ۵Gرا قطع کند اما حالا به نظر می‌رسد که ایالات متحده درصدد است تا از سایر شرکای تجاری و اقتصادی خود نظیر آلمان، ایتالیا و ژاپن نیز درخواست کند که به قطع همکاری با این شرکت چینی اقدام کنند. حالا به نظر می‌رسد که تلاش آمریکا برای تخریب شرکت چینی هواوی و جلوگیری از عقد قرارداد این شرکت با سایر اپراتورهای مخابراتی کشورهای دیگر موفق شده است.

حالا امروز سه شرکت مخابراتی بزرگ و فعال در ژاپن که شامل اپراتورهای KDDI، NTT Docomo و SoftBank Group می شود، اعلام کرده اند که در راستای تصمیم دولت این کشور تصمیم گرفته‌‌اند که تمامی تجهیزات و دستگاههای به کاررفته و ساخته شده توسط شرکت‌های چینی هواوی و زدتی‌ای را از شبکه و زیرساخت‌های ارتباطی خود حذف کرده‌اند.

این در حالیست که SoftBank Group همکاری‌های درازمدت و دیرینه‌ای با هواوی در زمینه توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت داشته است و حالا این قطع همکاری می‌تواند تهدید بزرگی برای توسعه اینترنت ۵G محسوب شود.

این همچنین شامل تجهیزات مربوط به نسل پنجم اینترنت (۵G) که توسط اپراتورهای مخابراتی همچون هواوی توسعه داده شده بود، نیز می‌شود.

هواوی دومین شرکت تولیدکننده موبایل و گوشی هوشمند در جهان و یکی از فعال‌ترین اپراتورهای مخابراتی به شمار می‌رود که با کشورهای بسیاری درباره برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G همکاری کرده است.

ماجرا از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

به نظر می‌رسد که هواوی در طول یک سال اخیر به شدت زیر تیغ ایالات متحده آمریکا و به تبع آن برخی دیگر از کشورها قرار گرفته است با اینکه بارها مقامات این شرکت چینی تمامی اتهامات وارده نظیر جاسوسی و حمایت دولت چین را رد و تکذیب کرده اند، اما همچنان تحت فشار از سوی دولت برخی از کشورها قرار گرفته است.

این شرکت همچنین پس از دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی در کانادا به اتهام نقض تحریم های آمریکا بیش از پیش تحت فشارهای سیاسی قرار گرفته است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شرکتهای چینی اصلآ ناراحت نباشن واسه جنسهای اشغالشان بازار ایران ومردم سلحشور وهمیشه در صحنه ایران هستن تا کشوری،برادر ودوستی همچون چین ضرر نکنه

    • بدون نام

      امریکا دوزد وجنایتکارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج