۸۰۶۶۰۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

رهایی ۵ محکوم به قصاص از چوبه دار در شوشتر

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از رهایی ۵ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار با تلاش و کوشش فراوان دادگستری شوشتر خبر داد.

خبرگزاری فارس: عبدالعباس زبیدی نیا از رهایی ۵ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار با تلاش و کوشش فراوان رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر خبر داد.

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با اعلام این خبر گفت: در راستای رسالت ذاتی شورای حل اختلاف و تلاش برای ایجاد صلح و سازش و توسعه و گسترش این فرهنگ در جامعه ، رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء پر تلاش و خدوم شورای حل اختلاف شوشتر توانستند با جلب رضایت خانواده های مقتولین، ۵ نفر از محکومین به قصاص در شوشتر را از چوبه دار رها کنند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۳ در روستای زویه ۲ واقع در بخش شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر نزاعی بین دو طایفه به وقوع پیوست که از نظر وسعت حادثه از نوادر پرونده‌های در سطح استان و حتی کشور که قریب به ۱۰۰ خانواده را مستقیم و بیش از ۳ هزار نفر به طور غیر مستقیم تحت تأثیر قرار داده و از نظر جغرافیایی مراجع قضایی و انتظامی ۳ شهر اهواز ، باوی و شوشتر را متأثر خود نموده است. که متاسفانه در این حادثه علاوه بر قتل عمد ۴ نفر و بیش از ۴۰ نفر ضرب و جرح با نقص عضو و ده ها منزل، خودرو، وسایل و اثاث منزل مورد تحریق و تخریب قرار گرفتند.

زبیدی نیا در ادامه اظهار داشت: گستردگی این نزاع عملاً کار سازش را مختل و بعضی مقاطع ناممکن کرده بود و بخاطر اهمیت موضوع و در صورت عدم حل و فصل درگیری پیش آمده پیش بینی از درگیرهای مجدد و قتلهای احتمالی دیگری بود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: با دستور رئیس دادگستری شوشتر مبنی بر ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه، پرونده این اختلاف به شورای حل اختلاف ارجاع داد شد و اعضاء پر تلاش و زحمتکش شورای حل اختلاف این شهرستان طی برگزاری چندین جلسه فشرده با طرفین درگیر، توافقاتی بین این دو طایفه صورت می‌گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر گفت: خوشبختانه با تلاش و زحمات فراوان رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان خانواده‌های مقتولین از اعدام قاتلین فرزندان خود با حضور در دفتر خانه رسمی و اخذ وجه‌المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام نمودند. و قاتلین از چوبه‌دار رها یافتند و این پرونده پس از ۴ سال با صلح و سازش مختومه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ دوباره روز از نو ایندفع چه کسی را بدبخت کنند خدا میدانه !!!

    • بدون نام

      خوب خداراشکر.لعنت خدابرشیطان که بین آدمهااختلاف میندازه

    • بدون نام

      5 عوضی ب آغوش خاتواده بازگشتن تبریک ب اشاعه دهندگان فرهنگ بخشش!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج