جاباما
۸۰۶۶۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آیا پوگبا موجب تضعیف منچستریونایتد می‌شود؟

بحث عملکرد پل پوگبا در منچستریونایتد و چگونگی استفاده مورینیو از این بازیکن، موضوع داغ این روزهای منچستر است.

وبسایت نود: در ۲۵ سالگی، با سابقه قهرمانی های مختلف در ایتالیا و همینطور بالابردن جام جهانی فوتبال، پل پوگبا باید در اوج قدرت برای کشورش و تیم باشگاهیش به میدان برود و بدرخشد. هر چه باشد او توان فیزیکی بالایی دارد، از دید خیلی خوبی برخوردار است و کیفیت و تسلطش به اندازه ای است که میانه میدان را به دست بگیرد و در وسط زمین حکمرانی کند.

پوگبا بازیکنی است که مورینیو می تواند تیمش را بر اساس او در زمین چینش دهد ولی در عوض حضور پوگبا در منچستریونایتد، این تیم را ضعیف تر جلوه می دهد!

آیا پوگبا موجب تضعیف منچستریونایتد می‌شود؟

در شرایط فعلی که آینده پل پوگبا هم در منچستریونایتد با سوال مواجه شده است، نمی توان به طور کامل تقصیر را متوجه یک نفر دانست، نه به طور کامل پوگبا و نه به طور کامل مورینیو. پل پوگبا در برآورده ساختن انتظارات مورینیو به صورت تمام و کمال موفق نبوده است، مورینیو هم در ارائه یک برنامه دقیق و مشخص برای پوگبا، خیلی خوب عمل نکرده است. او پلتفرمی برای پوگبا ارائه نکرده است.

آیا پوگبا موجب تضعیف منچستریونایتد می‌شود؟

پل پوگبا توانایی های خیلی بالایی دارد و فصل قبل را خیلی خوب شروع کرد، اما بعد از آن که از نیمه دوم فصل گذشته به عنوان بازیساز عقب زمین (deep-lying midfielder) به کار گرفته شد، اصلاً شرایط برای او و خط هافبک یونایتد خوب پیش نرفت.

وقتی پل پوگبا فصل گذشته بین سپتامبر تا نوامبر به دلیل مصدومیت نه هفته سکونشین بود، یونایتد فقدان خلاقیت و موتور محرکه او را در زمین بازی به شدت حس کرد. فقدان او در دربی منچستر هم حس شد. پوگبا بعد از دریافت کارت قرمز در دیدار مقابل آرسنال، بازی حساس با منچسترسیتی را در نیم فصل اول از دست داد و یونایتد در نبود او با مشکل مواجه شد و دربی حساس منچستر را واگذار کرد.

آیا پوگبا موجب تضعیف منچستریونایتد می‌شود؟

پوگبا بازیکن توانمندی است، بازیکنی که می تواند به بازی یونایتد عرض دهد، بازیکنی که می تواند با یک پاس بلند جریان بازی را عوض کند، او کسی است که می تواند با یک پاس 40 متری توپ را از دفاع به حمله ببرد، اما تمام این "میتواند" ها باید به "میتوانست" تبدیل شود، چرا که او فصل پیش می توانست این کارها را انجام دهد و در این فصل نشانی از پوگبای فصل گذشته دیده نمی شود.

تصویر اصلی ای که از این فصل پوگبا در ذهن به یاد می آوریم، در موقعیت از دست دادن توپ در میانه میدان یا بازگشت های آرامش به فاز دفاعی با جنسی از بی میلی است، همچون اتفاق دیدار با ساوتهمپتون، یا توپی که در دیدار با وولوز از دست داد و در نهایت موجب رقم خوردن گل موتینیو شد.

البته که در این فصل گل های و لحظه های درخشانی هم از او به ثبت رسیده، مثل بازی خوبش مقابل یانگ بویز در سوئیس که با دو گل و یک پاس گل همراه بود. اما این لحظات در فصل جاری خیلی کمرنگ و کوتاه بودند.

آیا پوگبا موجب تضعیف منچستریونایتد می‌شود؟

سال پیش، یونایتد فقدان پوگبا را حس می کرد و این فصل در نبود او تیم بهتری است!

پوگبا این قابلیت را دارد تا در تیمی بزرگ بازیکنی بزرگ باشد. او این مسئله را در تیم ملی فرانسه و یوونتوس به خوبی به اثبات رسانده است. اما در تیمی ضعیف مثل تیم کنونی منچستریونایتد مورینیو، او یک نقطه ضعف به حساب می آید!

در ابتدای دوران حضور مورینیو، زمانی که یونایتد طراوت داشت، بازی شناورتری به اجرا می گذاشت و اعتماد به نفس تیم بهتر بود، کیفیت پوگبا بهتر و بیشتر نمایان بود، و باعث افزایش قوای یونایتد و بالارفتن هیجان درون تیمی می شد. اما پس از سپتامبر گذشته و مصدومیت پوگبا، نه یونایتد دیگر درخشید و نه درخشش پوگبا را به صورت مداوم شاهد بودیم.

آیا پوگبا موجب تضعیف منچستریونایتد می‌شود؟

از آن زمان، مورینیو یونایتد را بدل به تیمی دفاعی تر کرد که جنبه فانتزی تیم هم کمتر شد و پوگبا از آن زمان به بعد هیچگاه نتوانست خودش را با این تیم و این سبک تطبیق دهد.

یکی از بازیکنان سابق یونایتد در توصیف شرایط پوگبا، به خوبی وضعیت را تشریح کرده است: «او فقط برای خودش بازی می کند، هیچوقت ندیده ام که درون زمین برای تیم فداکاری کند. پوگبا نیاز به بازیکنان با کیفیت در کنار خود دارد. او در یوونتوس چنین بازیکنانی را در کنار خود می دید و موفق شد بدرخشد.

اما حتی در جام جهانی هم آنقدرها که صحبتش می شود، خوب نبود. او در نیمه اول دیدار با کرواسی در فینال، عملکرد خوبی نداشت و در مقابل خط میانی حریف تسلیم شده بود، تنها در نیمه دوم و زمانی که کروات ها خسته شده بودند، درخشید. او در فرانسه بازیکنان مهمی همچون امباپه، گریزمن و کانته را در کنار خود می دید ولی در یونایتد این بازیکنان حضور ندارند.»

این صحبت ها به خوبی بیانگر وضعیت پوگبا است. او کسی است که اگر بازیکنان بزرگ و با کیفیت کنار خود داشته باشد، عملکردش درون زمین بهبود می یابد و می درخشد ولی وقتی چنین بازیکنانی کنار وی نباشند، نمی تواند عملکرد خوبی به جای بگذارد.

آیا پوگبا موجب تضعیف منچستریونایتد می‌شود؟

حال مشکل یونایتد این است که آن ها انتظار دارند ستاره ای در ابعاد پوگبا، خود بتواند باعث افزایش کیفیت دیگر بازیکنان تیم شود و با بالابردن روحیه آن ها، عملکرد بهتری از دیگر بازیکنان نیز رقم بخورد. اما در عوض پوگبا خود نیز افت کرده و به سطح متوسطی همچون سایر هم تیمی های خود رسیده است.

ده سال قبل، پوگبا می توانست در تیم یونایتدی که قهرمان اروپا شد، بازیکنی درخشان باشد، بازیکنی که کیفیتش را به بهترین شکل نشان می دهد، اما در تیم کنونی، در تیم یونایتد مورینیو، او بازیکنی مازاد است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج