۸۰۶۶۴۱
۲۴ نظر
۵۰۰۳
۲۴ نظر
۵۰۰۳
پ

ظریفیان: کمک کنیم دوباره به احمدی‌‌نژاد برنگردیم

معاون وزارت علوم در دولت اصلاحات تاکید کرد: امید جامعه همچنان به دانشگاه است. در عرصه‌‌های جدید با گفتمان جدید کمک کنیم که دوباره به احمدی نژاد برنگردیم جایی که باید هشداد دهد، دانشگاه است. این فرصت را نباید بگذاریم خاموش شود. این چهار و نیم میلیون دانشجو فرصت طلایی است.

خبرگزاری ایلنا: غلامرضا ظریفیان در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس گفت: ما پیش از انقلاب با چند گفتمان مواجه بودیم؛ یکی گفتمان چپ و دیگری جنبش ملی که در زمان دکتر مصدق شکل گرفت. در تظاهرات حمایتی دکتر مصدق شش هزار نفر شرکت می‌‌کنند و بعد گفتمان اسلامی را داریم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم تاریخ ٩٠ ساله انقلاب را بنویسیم اگر جنبش دانشجویی را خارج کنیم، بخش قابل توجهی از تحولات را نادیده گرفته‌‌ایم، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، جنبش دانشجویی تحت تاثیر جنگ قرار گرفت و در رتبه‌‌‌بندی شهدای کشور، شهدای دانشجو رتبه دوم را دارند. بعد جنگ در دوره سازندگی، دوباره جنبش دانشجویی در قالب تحکیم وحدت احیا می‌‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آیت‌‌الله هاشمی در این دوره دانشگاه آزاد را تاسیس می‌‌کند. در دوره دوم، اولین تعارض را بین جنبش دانشجویی و دولت می‌بینیم. در سال ٧٦، جنبش دانشجویی با هر قرائتی با دو دال مرکزی مبارزه با امپریالیسم و عدالت‌‌‌خواهی، ناباورانه - علیرغم اینکه در دولت دوم سازندگی به محاق رفته بود - در فضای ٧٦ به صحنه آمد و نقش بسیار زیادی در موفقیت رهبر اصلاحات داشت.

ظریفیان با بیان اینکه تا ١٨ تیر ٧٨ اتفاق عظیمی در فضای دانشگاهی رخ داد، تصریح کرد: قبل آن زمان، دو هزار تشکل در دانشگاه شکل گرفته بود و بیش از چهار هزار و ٥٠٠ نشریه دانشجویی تاسیس شد. دو اتفاق تا پیروزی انقلاب رخ داد. جمعیت دانشجویی ١٧٠ هزار نفر بود اما در ابتدای سال ٧٦ این جمعیت دو برابر شد. بعد دوم خرداد، ما با انفجار درخواست‌‌‌های صنفی مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه از سال ١٣١٣ جنبش دانشجویی معطوف سیاست است اما از دوم خرداد، با انقلاب در فناوری از فضای سیاست‌‌محور به فضای جامعه‌‌محور رفتیم، خاطرنشان کرد: واقعه ١٨ تیر ٧٨ که تکلیف لایه‌‌های زیرین آن همچنان مشحص نیست که در دو سال قبل هیچ درگیری نداشت، شوک بزرگی را به بدنه دانشگاه وارد کرد. پرسش این است که چرا این اتفاق افتاد.

معاون وزارت علوم در دولت اصلاحات افزود: البته جنبش دانشجویی دیگر پیام اصلی‌اش عدالت‌‌خواهی نبود و آزادی را ترجیح می‌‌داد. دوره آقای خاتمی سپری شد، دوره مهرورزی آمد و نگاه به فعالیت دانشجویی تهدید بود و بسیاری از تشکل‌‌ها منحل شدند.

ظریفیان با بیان اینکه در دوره احمدی‌‌نژاد بسیاری از وظایف ذاتی دانشگاه از وزارت علوم گرفته و به نهادهای دیگری داده شد، ابراز داشت: علیرغم این بی‌‌مهری‌‌ها در دولت تدبیر و امید، دوباره دانشگاه به صحنه آمد و علیرغم همه هزینه‌‌ها دوباره موتور محرک شد.

در دور دوم هم علیرغم اینکه در دور اول دانشگاه اولویت نبود و اولویت برجام بود، باز هم در دور دوم به دلیل نگاه تعهد اجتماعی دانشجو به صحنه آمد که امروز می‌‌شنود دیدید نتیجه نداد.

وی با بیان اینکه دولت البته به دلیل اینکه اختیاراتش را گرفته بودند، نتوانست کار خاصی انجام دهد و یک اتحادیه اصلاح‌‌طلب هم نتوانست مجوز بگیرد، عنوان کرد: از دیدگاه من جنبش دانشجویی همچنان زنده است چراکه مسائل ما همچنان زنده است و مهمترین مسئله، امید و اعتماد است.

امید جامعه همچنان به دانشگاه است. در عرصه‌‌های جدید با گفتمان جدید کمک کنیم که دوباره به احمدی‌‌نژاد برنگردیم جایی که باید هشدار دهد، دانشگاه است. این فرصت را نباید بگذاریم خاموش شود. این چهار و نیم میلیون دانشجو فرصت طلایی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسام

      توی الف بچه چه میدونی احمدی نژاد کیه و چه کارا که نکرد...مسکن مهر رویادته...همونی که خیلیا خونه دار شدن...مردم محبوب خودشون رو خوب میشناسن

      پاسخ ها

      • تاج کبیر

        آره ...هنوز نفهمیدید مملکت رو به فنا داد مموتی.

    • صادق

      چون احمدی نژاد جلو شماها رو میگرفت ان شالله خدا به راه راست هدایتش کنه اقا محمود رو

    • بدون نام

      چرا بر نگرديم؟ قدرت دست اصلاح طلبها بس است

      پاسخ ها

      • hassan.h

        جناب ظریفیان کدام لیبرال را برای انتخابات 1400 پیشنهاد می فرمائید که بهتر از آدم فعلی عمل کند؟؟
        شماها که شعارتان مقابله با انحصار طلبی و تمامیت خواهی بود؟ چی شد ؟

    • junior

      حالا که با این گندایی که اصلاح طلبان و دولت روحانی زدن به صد سال قبل تر دولت احمدی نژاد برگشتین!

    • بدون نام

      تو غلط کردی

    • بدون نام

      نادان عزیز تفکراحمدی نژادبرقلبها وجوددارد که امثال تورا به زباله دان فرستاده وجایگاهی در این کشور ندارید

    • بدون نام

      نادان عزیز تفکراحمدی نژادبرقلبها وجوددارد که امثال تورا به زباله دان فرستاده وجایگاهی در این کشور ندارید

    • بدون نام

      احمدی نژاد میارزه به صدتا مثل تو ودولت ومجلس

    • بدون نام

      فعلا که اقبال جامعه بسوی دکتر احمدی نژاد هست.چون واقعا برا مملکت و مردم مستضعف خدمت کرد٬جز حسودا همه می دانند.

    • بدون نام

      الان هم یکی یکی همان طرحهای احمدی نژاد پیاده می کنید و پوشت خربژه بخاک مالیدید و می خورید بهترین دوران دوران احمدی نژاد بود او به ملت می رسید و عدالت کستر بود او عشق ملت است با سر کوب نمی توانید خدمات او را پنهان کنید الان هم بیاد بالاترین رای دارد چه کنیم مهندسین نمی گذارند

    • بدون نام

      برادر چرت و پرت نگو احمدی نژاد بهتر از حسن کلید بود

    • بدون نام

      به شما چه ربطی داره

    • مصطفی

      برو بمیر، یک تار موی احمدی نژاد می ارزه به صد تای شما

    • امین نیکخواه

      برو بابا شعر نگو

    • بدون نام

      احمدی نژاد به تمام شما ها می ارزد

    • بدون نام

      شمادشمن ایران وایرانی هستین ملت همه میخواهن احمدی نژادبیادچرابرخلاف رای ملت حرکت میکنیدشرم اورننگ

    • خدا

      وقتی نظر این کابران را خوندم،فهمیدم این مردم با این طرز فکر ،احمدی نزاد هم از سرشون زیاده،جان من یه بار این نظرات را بخون،ناامید میشی از این مردم

    • بدون نام

      الان این همه افتضاح این همه گرانی و قاچاق و رانت و فساد و اختلاس این همه بی قانونی ، دلار و سکه و خودرو سر به فلک کشیده است ، تمام قیمتها نجومی شده است باز چند نادان پیدا می شوند و حرف از احمدی نژاد می زنند

    • ناشناس

      حرف مفت نزن

    • بدون نام

      بزرگوار به روحانی که آمدیم چه شد همه سرو ته یک کرباسند هر چه بود حداقل احمدی نژاد اگر شعاری می داد عمل می گرد . خدا کند آقای جهانگیری جرات را داشته باشد ودر انتخابات بعدی بگویند مردم یادتان است ما با مدیریتمان چه بر سرتان اوردیم

    • بدون نام

      اگه عرضه دارید مناظره بین روحانی واحمدی نژادو اجرا کنید ...

    • بدون نام

      همون مموتی حافظ مردم فقیر و روستا بود مثل روحانی که حافظ سرمایه داری نیس ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج