۸۰۶۷۰۶
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

موتورسیکلت‌های دست دوم گران‌تر از نو!

نایب‌رییس هیات‌مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه تصریح کرد: شاهد پدیده‌ای هستیم که با تغییر موتورسیکلت انژکتوری به کاربراتوری، آن‌را تا ۷۰۰ هزار تومان گران‌تر در بازار می‌فروشند.

خبرگزاری ایسنا: نایب‌رییس هیات‌مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه تصریح کرد: شاهد پدیده‌ای هستیم که با تغییر موتورسیکلت انژکتوری به کاربراتوری، آن‌را تا ۷۰۰ هزار تومان گران‌تر در بازار می‌فروشند.

حبیب‌الله محمودان با اشاره به این‌که تولید صنعت موتورسیکلت ۹۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: تولید موتورسیکلت در کشور رقمی معادل ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار دستگاه در سال بود که در سال جاری به کمتر از ۶۰ هزار دستگاه کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که صنعت موتورسیکلت در ایران قربانی مسائل زیست محیطی شده است، گفت: متاسفانه آن برنامه‌ای که در ایران مدنظر قرار گرفته به هیچ وجه در سایر کشورها وجود ندارد و بسیاری از کشورها همچنان از موتورسیکلت‌های کاربراتوری و یورو ۲ استفاده می‌کنند.

نایب رییس هیات مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه ادامه داد: باید توجه داشته باشید که در روستاها و شهرهای کوچک سایر کشورها، تردد موتورسیکلت کاربراتوری مشکلی ندارد و سیاست‌های اعمال شده توسط آن‌ها در مورد کلانشهرها است.

محمودان با بیان این‌که هندوستان، چین و پاکستان در خصوص موتورسیکلت‌های برقی و انژکتوری تولید آزمایشی دارند و آن‌ها را به صورت انبوه تولید نمی‌کنند، ادامه داد: ماموریت موتورسیکلت برقی و بنزینی، متفاوت است و در مورد موتورسیکلت برقی باید خاطرنشان کرد که این مدل از موتورسیکلت صرفا به منظور مسافت‌های کوتاه و یا استفاده بانوان و افراد میانسال طراحی شده و در کلان ماجرا جایگزین خوبی برای دوچرخه است.

وی با بیان این‌که در سیاست اعمال شده در مورد صنعت موتورسیکلت در کشور روند تقاضا و وضعیت بازار لحاظ نشده است، گفت: مگر کشورهایی همچون عراق، ترکیه، هند و پاکستان مسائل زیست محیطی ندارند؟ در این کشورها همچنان برای شهرهای کوچک و روستاها موتورسیکلت کاربراتوری تولید می‌شود، اما متاسفانه در دو سال اخیر در کشور ما تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری در حد قابل توجهی کاهش یافته و تعداد کارخانه‌های تولیدکننده این محصول از ۶۰ واحد به ۲۰ واحد رسیده است.

نایب رییس هیات مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه با بیان این‌که تقاضای خرید سالانه یک میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور وجود دارد، اظهار کرد: تا زمانی که استفاده از موتورسیکلت‌های انژکتوری جواب پس نداده است، نباید تصمیم ممنوعیت تولید در خصوص موتورسیکلت‌های کاربراتوری اتخاذ می‌شد، چرا که شرایط تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری با در نظر گرفتن وضعیت فعلی خدمات پس از فروش، مهیا نیست و مصرف‌کنندگان با مشکلات عدیده‌ای پس از خرید روبرو هستند.

محمودان با بیان این‌که در حال حاضر با این پدیده مواجهیم که مصرف‌کننده پس از خرید موتورسیکلت انژکتوری و شماره‌گذاری، موتور کاربراتوری بر روی آن نصب می‌کند، گفت: این موضوع باعث شده تا موتورسیکلت‌های دست دوم گران‌تر از موتورسیکلت‌های نو آب بخورند و رقم آنها ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بیشتر باشد.

وی ادامه داد: علت این مساله آن است که موتورسیکلت‌های انژکتوری پس از آسیب با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند و زمانی که ECU آن‌ها آسیب می‌بیند، قابلیت تعمیر آن‌ها در شهرستان‌ها و روستاها وجود نداشته و رقمی بین ۶۰۰ هزار تا دو میلیون تومان هزینه‌ دارد، بنابراین مردم ترجیح می‌دهند موتورسیکلت انژکتوری خود را به کاربراتوری تبدیل کنند.

نایب رییس هیات مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه افزود: علاوه بر این هیچ شرکت چینی انژکتور خود را تایید و تضمین نمی‌کند و همه این مسائل دست به دست هم داده که اگر قیمت یک موتورسیکلت نو انژکتوری چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، قیمت موتورسیکلت کاربراتوری پنج میلیون تومان باشد.

محمودان با تاکید بر این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت باید بخشنامه‌های اخیر خود در مورد صنعت موتورسیکلت را مورد بررسی قرار دهد، اظهار کرد: باید اجازه تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری به منظور استفاده در روستاها و شهرهای کوچک داده شود و ممنوعیت تولید صرفا در مورد کلانشهرهایی اعمال شود که با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله حتما باید مجوز تولید موتورسیکلت های کاربوراتوری داده شود

    • بدون نام

      بله حتما باید مجوز تولید موتورسیکلت های کاربوراتوری داده شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افا دیگه دوچرخه دسته بلندم نمیشه خرید چه برسه موتور برقی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج