۸۰۷۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

كامبوچا، چاي جدید و جادویی

اين يك چاي جديد است، چايي كه شايد زيادي شيرين به نظر برسد، اما به هرحال اين نوشيدني گرم كه آن را به عنوان يك چاي مي‌شناسند حالا ستاره جديد «غذاهاي سلامت» شده است.

كامبوچا، چاي جدید و جادویی
مجله سیب سبز: اين يك چاي جديد است، چايي كه شايد زيادي شيرين به نظر برسد، اما به هرحال اين نوشيدني گرم كه آن را به عنوان يك چاي مي‌شناسند حالا ستاره جديد «غذاهاي سلامت» شده است. طرفداران اين چاي مي‌گويند كه نوشيدن منظم آن فوايد بسيار زيادي دارد، از جمله اينكه باعث بهبود هضم و جذب غذا، كاهش اضطراب و استرس و نيز افزايش انرژي بدن مي‌شود.

اول بدانيد بعد بنوشيد

شايد تا به حال اسم كامبوچا را نشنيده باشيد، احتمال اينكه آن را چشيده باشيد هم زياد نيست. اين چاي جديد بويي شبيه زنجبيل دارد و طعم آن را به شيوه‌هاي مختلف توصيف كرده‌اند؛ از شبيه بودن به سركه سيب گرفته تا چاي با كمي عسل و حتي تارت سيب.

در اين مطلب سعي مي‌كنيم همه چيزهايي را كه بايد قبل از نوشيدن اين چاي بدانيد را براي‌تان بياوريم.

كامبوچا، چاي جدید و جادویی

چاي۲هزار ساله

شايد اسم كامبوچا را هم نشنيده باشيد، اما فكر نكنيد كه اين چاي همين ديروز پيدا شده است. براساس تحقيقات انجام گرفته، اولين رد پاي اين چاي در تاريخ در چين حدود ۲۰۰۰سال قبل بوده است. براساس متون قديمي چيني، اين چاي در درمان بيماري‌هاي مزمن التهابي مثل آرتريت و دردهاي استخواني و نيز درمورد افراد مبتلا به بيماري‌هاي بسيار سخت و در حالت شديد (مثلا مبتلايان به سرطان) به كار گرفته مي‌شد. در قرن هجدهم و نوزدهم هم پزشكان شاخه‌هاي مختلف طب سنتي در چين از اين چاي براي رفع آكنه، كمبود انرژي و خستگي مزمن، کاستن فشارخون، سردردهايي با علت نامشخص و يبوست استفاده مي‌كردند.

چاي كپك زده دوست داريد؟

برخلاف تصور، درست كردن كامبوچا در خانه اصلا كار سختي نيست، براي درست كردن اين نوشيدني شما به چاي (سياه يا سبز)، شكر و البته مقداري قارچ و باكتري نياز داريد. تعجب كرديد؟ اين ميكروب‌ها براي سلامت بدن ضرري ندارند و حتي باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شوند. درواقع اصلا قسمت جالب اين چاي همين قارچ‌ها و باكتري‌هاست. شيوه خانگي درست كردن اين چاي هم اين‌طور است كه ماده اوليه قارچ، «كشت مادر» با مقداري چاي خشك سياه يا سبز مخلوط مي‌شود، سپس به اين مخلوط اندكي آب اضافه شده و براي مدت ۱۰روز نگهداري مي‌شود، طي اين ۱۰روز يك لايه نسبتا ضخيم از قارچ و باكتري روي اين چاي شكل مي‌گيرد و پس از تكميل اين چرخه، لايه روي چاي برداشته مي‌شود تا براي ساختن چاي‌هاي بعدي از آن استفاده شود و نوشيدني زير آن هم به عنوان «چاي كامبوچا» مصرف مي‌شود.

به جنگ سرماخوردگي برويد

درحال حاضر بسياري از قهوه‌خانه‌ها، كافي‌شاپ‌ها و رستوران‌ها در سراسر جهان چاي كامبوچا را در منوي غذايي خود ارائه مي‌دهند. بعد از كفير، سركرات و كيمچي حالا كامبوچا به جديدترين محصول «پروبيوتيك» در جهان بدل شده است و بسياري از بازيگران مشهور دنيا و سرآشپزهاي رستوران‌هاي معروف جهان به آن متمايل شده‌اند. طرفداران اين چاي معتقدند كه اين نوشيدني سرشار از ميكروارگانيسم‌هايي است كه شبيه «باكتري‌هاي خوب» داخل روده انسان هستند.

وقتي چاي معجزه‌آسا شما را بيمار مي‌كند

با اين همه تعريف مشخص است كه تمايل زيادي در سراسر جهان براي اين محصول وجود داشته باشد، اما نكته مهمي كه بايد درنظر گرفته شود اين است كه موارد متعددي گزارش شده كه تلاش براي ساختن كامبوچا در خانه باعث آلوده شدن نوشيدني به ميكروب‌ها و قارچ‌هاي مضر و بيماري‌زا شده است. درواقع گذاشتن يك نوشيدني و يك ماده غذايي در هواي آزاد براي مدت ۱۰روز احتمال آلوده شدن آن را بالا مي‌برد. درست كردن كامبوچا در ظروف سراميك از همه خطرناك‌تر است چراكه اسيد موجود در كامبوچا با سراميك تركيب مي‌شود و سمي خطرناك آزاد مي‌كند. از طرف ديگر ميزان قند اين نوشيدني هم يكي ديگر از نكاتي است كه بايد به آن دقت كنيد، درست است كه ميزان قند معمول در اين نوشيدني بالا نيست اما اگر روزي چند نوشيدني كامبوچا بنوشيد قندخون‌تان ممكن است به مقدار زيادي بالا برود و اين در افراد ديابتي يا افرادي كه در خطر ابتلا به ديابت قرار دارند، بسيار مهم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج