۸۰۷۰۰۴
۲۶ نظر
۵۰۰۲
۲۶ نظر
۵۰۰۲
پ

سود بردن پرسپولیس از برنامه عجیب جام حذفی

از همان روزی که سازمان لیگ قرعه‌کشی جام حذفی را به استودیوی برنامه تلویزیونی «نود» برد، قابل پیش‌بینی به‌نظر می‌رسید که شرایط قرعه‌کشی این تورنمنت «عادی» نخواهد شد.

همشهری ورزشی: مدیران سازمان لیگ در این فصل تصمیم گرفتند که قرعه‌کشی جام حذفی‌ را، روبه‌روی دوربین‌های تلویزیونی در ورزشگاه‌های مختلف انجام بدهند. تا قبل از جدال سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان، این مراسم همواره در پایان دیدارهای مختلف برگزار می‌شد اما این بار اوضاع متفاوت‌تر از همیشه بود و تیم‌های باقی‌مانده در جدول جام حذفی، قبل از شروع نبرد پرسپولیس و سپاهان حریفان‌شان را شناختند.

این اتفاق در حالی رخ داد که هم زردهای اصفهان و هم قرمزهای تهران، هنوز در جام حذفی حضور دارند. طبیعتا مشخص‌شدن قرعه آنها قبل از شروع تقابل‌شان در لیگ، می‌تواند روی نبرد آنها تأثیر داشته باشد.

تیم برانکو در این جام باید به مصاف سپیدرود برود و درصورت شکست دادن این حریف، برای مسابقه با پدیده آماده باشد. برنده این جدال نیز به مصاف سپاهان اصفهان خواهد رفت. در واقع پرسپولیس و سپاهان درست ثانیه‌هایی قبل از شروع جدال‌شان در لیگ برتر، متوجه شدند که احتمال برخوردشان در نیمه‌نهایی جام حذفی نیز وجود دارد.

عجله سازمان لیگ برای قرعه‌کشی جام حذفی، درک‌نشدنی به‌نظر می‌رسد. پیش از این مراسم قرعه‌کشی به این خاطر زود برگزار می‎شد که با وجود تعویق بازی‌های پرسپولیس، سایر دیدارها در نقاط دیگر جدول حذفی برگزار شوند اما بدون تردید سازمان لیگ در شرایط فعلی قصد ندارد مسابقه نیمه‌نهایی میان داماش و سایپا را برگزار کند که نیاز به انجام قرعه‌کشی داشته باشد.

جام حذفی خیلی زود و در همین نیم‌فصل اول فوتبال ایران، به مرحله نیمه‌نهایی رسیده اما پس از صعود سایپا، سپاهان و داماش گیلانیان، یک طرف جدول هنوز تکمیل نشده است.

البته که سازمان لیگ ناچار بود به‌دلیل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، دیدارهای این تیم را به تعویق بیندازد. حتی دیدار با نود ارومیه در جام حذفی نیز تنها به‌خاطر سادگی‌اش انجام شد و این احتمال وجود داشت که برانکو و شاگردانش حتی این مسابقه را نیز پشت سر نگذارند و در لیگ برتر دیدار خود برابر پیکان را انجام دهند.

مدیران سازمان لیگ وادار به خارج کردن سرخپوشان از معادله‌های جام حذفی در نیم‌فصل اول لیگ بودند اما می‌توانستند برای برگزاری شکیل‌تر و منظم‌تر این تورنمنت، سایر دیدارها را نیز با «عجله» و شتاب برنامه‌ریزی نکنند.

هیچ دلیلی وجود ندارد که این جام با چنین سرعتی به مرحله نیمه‌نهایی برسد، درست زمانی که حتی لیگ به نیمه خود نرسیده است. به‌راحتی می‌شد بیشتر بازی‌های جام حذفی را به نیم‌فصل دوم منتقل کرد و جلوی چند پاره شدن جدول این جام را گرفت. اتفاقی که در این فصل از رقابت‌های حذفی فوتبال ایران رخ داده، در درجه اول عدالت را نقض می‌کند.

پرسپولیسی‌ها در شرایطی با قرعه سپیدرود روبه‌رو شدند که هنوز در محرومیت نقل و انتقالاتی به سر می‌بردند اما در شرایطی با این تیم بازی خواهند کرد که محرومیت‌شان دیگر به پایان رسیده است. در واقع اگر دیدارهای سرخ‌ها نیز مثل همه تیم‌ها زود برگزار می‌شد، این تیم با کمبود مهره در خطر کنار رفتن از جام حذفی قرار می‌گرفت اما حالا آنها می‌توانند با همه خریدهای جدید، روبه‌روی حریفان‌شان در این جام قرار بگیرند.

پرسپولیس هنوز باید در یک‌هشتم نهایی جام حذفی مسابقه بدهد اما ۳تیم دیگر همین حالا در نیمه‌نهایی هستند. شکل منحصربه‌فرد برگزاری این جام، شرایط عجیبی را برای مهدی ترابی رقم می‌زند.

این ستاره که در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی سایپا با استقلال در ورزشگاه آزادی به میدان رفته و گل هم به ثمر رسانده، در پنجره زمستانی نقل و انتقالات به پرسپولیس منتقل می‎شود و دوباره در همین مرحله از جام حذفی برای تیم برانکو بازی می‌کند. ترابی در یک‌چهارم نهایی برای تیم علی دایی توپ زده و سوپراستار نبرد تیمش با نفت آبادان بوده است.

درصورت عبور قرمزها از سپیدرود، این بازیکن دوباره در یک مرحله از جام حذفی، به‌صورت همزمان برای دو تیم توپ خواهد زد. اگر پرسپولیس از تیم‌هایی مثل پدیده، سپاهان و نساجی نیز بازیکن بگیرد،همین تجربه تکرار خواهد شد و چند بازیکن در این فصل از رقابت‌های جام حذفی، با دو تیم مختلف در یک مرحله بازی می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد مدیران سازمان لیگ در زمان برگزاری شتاب‌زده رقابت‌های حذفی، این موضوع مهم را کاملا نادیده گرفته‌اند. همانطور که هیچ بازیکنی نمی‌تواند در یک هفته از لیگ برتر برای دو تیم به میدان برود، طبیعی است که نباید در یک مرحله از جام حذفی نیز بازیکنی وجود داشته باشد که پیراهن دو تیم را بپوشد. این سطح از شلختگی در جدول مسابقات، اهمیت و اعتبار این فصل از جام حذفی را زیر سؤال خواهد برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیم حکومتی همینه دیگه

      پاسخ ها

      • شش ♥

        اگه پنالتی مهدی قاتلی باعث حذف کیسه شده نتیجه اش میشه حکومتی بودن پرسپولیس؟ از شما وحوش نفهم کیسه انتظار فهمیدن ساده ترین چیزها هم خودش نوعی حماقته.

    • ف.ازادبخت

      معلومه اشفتگی شما ازبرنامه فدراسیون اشفته زده این روزا اونقدرهم که گفتید زیاد نبوده که این همه جزرمدتون تو نوشته ها روبه میخ به نعل رورعایت کردیدید مبادا بگن پرسپولیسیند یالنگی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه خریدا و پرداختی ها مشخص میکنه حکومتی کیه و کنسل کردن بدون دلیل بازی با پدیده و خریدهای بیست و پنج نفره و دلاری کیسه از حاجی گرو گرفته تا نیومایر و تبربزی چهار میلیاردی و نیمکت نشین تا کنسل کردن بازی پدیده اونم بخاطر خروج از بحران تیم حکومتی تا بی پولی پرسپولیس و اعتصاب و حضور دوبرابری ما در بحث اسپانسر و خرید تبریزی توسط شخص وزیر ووووو

      • بدون نام

        خجالت هم گاهی خوبه وزیر در انتقال تبربزی گندش در اومد و در تعویق بازی پدیده هم باز گندش تو نود دراومد و بیست و پنج بازیکن خارجی و داخلی هم که قابل انکار نیست اونوقت پرسپولیس که با این درامد تز اسپانسر مشتکرک هنوز پولی بهش نمیدن تا بازیکن اعتصاب کنه و بره تو حاشیه شده حکومتی؟برو بپرس ببین عضو رسانه ای و سردبیر همین نشریه تو کدوم باشگاه منصب داره و این روزنامه متعلق به کیه خخخخخ سنگ پا

    • بدون نام

      بنده خدا قبلا گفت :
      ابر و مه و خورشید و فلک در کارند تا برانکو موفق جلوه دهند !
      مگر همین برانکو سرمربی تیم ملی نبود چرا آن زمان توفیقی نداشت ؟ !

    • بدون نام

      دو کلمه هم از کیسه مادر عروس خانم

    • بدون نام

      دو کلمه هم از کیسه مادر عروس خانم

    • yas

      قشنگ معلومه یه جات سوخته ها
      اینقدر تابلو هم دیگه خوب نیست

    • بدون نام

      خدا خیرت بده ، یک ادم حسابیم تو فوتبالمون دیدیم بلاخره

    • بدون نام

      این محرومیت پرسپولیس نبود بلایی بود که سر دیگرتیم های لیگ اوردند...

    • بدون نام

      توروخداشمادیگه مته به خشخاش نزنید.بابالابردن حساسیت کاذب برای بازیهافقط خطربرخوردتماشاگران رابیشترمیکنیداگریک قطره خون ازدماغ کسی بریزه شماهم توی این مسئله دخیل هستیدوخداجزاتون میده .پس دست برداریدازاین بازی خطرناک ....

    • بدون نام

      خوب معلومه که ابر و بادو مه و فلک در کارند که لنگپولیس قهرمان بشه .واقعا بی عدالتی تا کی ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا لقب کیسه و سنگ پا خیییییییییییییییلی برازنده شماست کیییییییییسسسسسسسسه کش...

    • بدون نام

      نگارنده این موضوع نمی تواند از حامیان استقلال خارج باشد

    • اکسیژن

      در ماه شش بازی انجام میده پرسپولیس و به عبارتی تقریبا هر چهار روز یک بازی.. اینکه پرسپولیس به فینال آسیا راه پیدا کرد کرد و نمیتونست همزمان و در یک روز دو بازی برگزار کنه و یا اینکه بازی هاش به خاطر تداوم حضور پرسپولیس در مراحل بالاتر لیگ قهرمانان و رسیدن به فینال یکی یکی لغو میشد چاره ای جز اطن نبود و حالا هم اگه خیلی سختتونه پرسپولیس زمین نخورده پرچم ژاپن رو ببرین ورزشگاه و عقده تون رو خالی کنین...پرسپولیس کبیر زخمی شد ولی نمرد...

    • سید کاظم از نرجه

      چرت و پرت نگو کاری دیگه ای ندارید به غیر حاشیه درست کردن پرسپولیس اخه روانی پرسپولیس با همین تیم تا فینال اسیا رفت یقه سپاهانم گرفت چه فرقی واسش میکنه

    • بدون نام

      پرسپولیس است دیگر ...

    • آبی دل

      همه رو حساب شانس نذارین درسته خرشانسن ولی دستهای آلوده پشت پرده هم فعلا بدجور واسه لنگ داره کارمیکنه بی طرف که نه دیگه خودلنگیا هم متوجه این تبعیض بزرگ شدن فقط علتشو نمیدونن آخه ارزش تیمشون رو میدونن ولی ازشدت ارادت مسئولین بی خبرن

    • #ایل_بزرگ_بختیاری_خوزستان_استقلال⭐⭐

      این چیزا و بسیج شدن برای لنگ که دیگه عجیب نیست ، بی شرفی همچنان ادامه دارد .....

    • بدون نام

      اینم از الطاف داوری به لنگه.بابا یه جام بدهند بشون و تیمهای دیگه لااقل رقابت سالم دارند

    • تاج کبیر. چهارفینال آسیا .دوقهرمانی آسیا

      خودشون میدونن چیکارکنن. حمایت از لنگ

    • پارس پلیس

      اره باید مث بازی کیسه با پدیده جام حذفی رو عقب مینداخت تا تیم دره پیتی تو سرو سامون بگیره

    • علی برکت الله بزنم ازتون

      خوشحالم که پرسپولیس اینجوری سوزونده شما رو ‌.پرسپولیس محبوبترین تیم ایران و اسیا .شما هم منفورترینید

    • بدون نام

      حالا طبق فرمایش روزنامه همشهری ورزشی که نفشی هم در مدیریت رسانه ای استقلال تهران دارد این مشکل تقصیر پرسپولیسه؟و پرسپولیس نباید بازیهای لیگ قهرمانانش را شرکت میکرد و کنار میرفت؟تا جام حذفی رو بازی کنه ؟یا دوتا تیم تشکیل میداد وهمزمان در دوتاش شرکت میکرد؟
      چرا چرند به خورد مخاطب میدید اگر ریگی توی کفشتون نیست؟

    • mortezaa

      پرسپولیس باهمین تیم تافینال اسیا رفت فینال جام حذفی ک چیزی نیست
      اصن ما راضیم توجام حذفی بازیکنا جدیدشو نزاره تو ترکیب دنبال چی میگردید شما کیسه کشا اینا از الان دارن بهونشونو جور میکنن ک پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد بگن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج