۸۰۷۰۳۱
۳۹ نظر
۵۰۰۵
۳۹ نظر
۵۰۰۵
پ

خداحافظی با پرسپولیسی که بازیکن نداشت اما...

وعده هواداران پرسپولیس برای خداحافظی با تیمی که عشق و همدلی را برای‌شان معنی کرده، روز جمعه است، در ورزشگاه آزادی.

ایران ورزشی: این پرسپولیس را به خاطر بسپارید. تیمی با دست‌های خالی و قلبی پر از عشق که محرومیت و پنجره‌های بسته نقل و انتقالاتی نتوانست چیزی از بزرگی‌اش کم کند. روز جمعه آخرین بازی خانگی پرسپولیس، پیش از پایان محرومیت‌هاست.

از حالا می‌توان تصور کرد وقتی محرومیت‌ها تمام شد و پنجره‌ها باز شد، دل هواداران چقدر برای تیم یکدلی که در ماه‌های اخیر داشتند، تنگ می‌شود. به خاطر همین است که این روزها همه، همدل شده‌اند که در آزادی جمع شوند و از تیم رویایی‌شان به خاطر همه جانفشانی‌های این مدت تشکر کنند. جمع شونتد و از تیمی که عشق را یکبار دیگر برای‌شان معنی کرد، خداحافظی کنند.

جمعه، آخرین بازی خانگی تیمی است که در طول تاریخ حیات باشگاه پرسپولیس شاید هرگز نظیرش تکرار نشود. تیمی که به معنی واقعی کلمه تیم بود. یک پرسپولیس تمام عیار، خالی از نام و نشان‌ها. نه نام ستاره‌ای را یدک می‌کشید و نه وابسته به مهره‌ای بود.

خداحافظی با پرسپولیسی که بازیکن نداشت اما...

محرومیت که به سراغ پرسپولیس آمد. بازیکنان اصلی‌اش که از تیم جدا شدند. گویی این فقط پرسپولیس بود که می‌ماند تا ثابت کند از همه مهم‌تر است. نامش ارجح است برهر نام دیگری.

برانکو این را باور داشت که برای موفقیت، تنها چیزی که می‌خواهد تیم است. این را در حرف‌هایش هم می‌گوید. وقتی می‌پرسیم چه کار کردی که با این تیم موفق شدی؟ می گوید: «هیچ کار خاصی نکردم. ما فقط تیم بودیم و عشق داشتیم.»

در روزهایی که به بهانه حرفه‌ای‌گری، پول در فوتبال حرف اول و آخر را می‌زند و تاکتیک و یارگیری پایه و اساس برنامه‌‌ریزی‌ها می‌شوند، برانکو از عشق حرف می‌زند و تیم بودن. همین دو اصل برایش کافی تا با دستان خالی، پسرانش را به میدان نبردی نابرابر با تیم‌های متمول قطری بفرستد و از آن برنده بیرون بیایند و در فینال آسیا با کاشیما آنتلرز ژاپن تا پای جان بجنگند.

سال‌ها بعد چه کسی است که وقتی پرسپولیس برانکو در روزهای محرومیت را به یاد می‌آورد، به همدلی بی‌مثالی که بین بازیکنانش بود، غبطه نخورد؟ تیمی که در آن نه با تجربه‌ها مدعی بودند و نه جوان‌ترها بی اعتماد به نفس و نابلد. این پرسپولیس بود که به تک تک آن‌ها هویت می‌داد.

بازیکنان بودند که به پرسپولیس متکی بودند و تیم بود که آن ها را می‌ساخت. تحت تأثیر همین تفکر جوان‌ترهای تیم درخشیدند و به ترکیب اصلی راه پیدا کردند.

قطعاً تیمی که برانکو ساخته، تا مدت‌ها بعد این عشق و همدلی را یدک می‌کشد اما با پایان این نیم فصل، وقتی پنجره‌های نقل و انتقالاتی باز شد و مهره‌های جدید و حرفه‌ای، دوباره راه خود را به پرسپولیس باز کردند. خواه ناخواه تعریف فوتبال برای پرسپولیس، همان تعریف حرفه‌ای همیشگی می‌شود. شاید عشق هم باشد، همدلی هم باشد اما فوتبال حرفه‌ای با ستاره‌هایش هم هستند.

هواداران پرسپولیس از همین حالا دل‌شان برای تیمی تنگ می‌شود که در این نیم فصل قلب‌شان برایش تپیده است. تیمی که در بازی‌هایی فقط 9 بازیکن اصلی داشت و با ذخیره‌هایش به 11 نفر رسید تا جشن پیروزی‌شان با گل دقیقه نودی از همه شادی‌های فوتبالی زیباتر باشد. تا تصویر شادی گل بی مثال‌شان در همه محافل فوتبالی، بهترین قاب روز باشد.

جمعه آخرین روزی است که پرسپولیس را با این دستان خالی و این بازیکنان یکدل در آزادی مقابل حریف می‌بینیم. پرسپولیس به مصاف پارس جنوبی می‌رود و یک نیم فصل پر از فراز و نشیب برایش تمام می‌شود. یک نیم فصل پر از مصدوم، پر از بازی‌های فشرده، پر از بازیکنان نداشته، پر از مشکلات مالی و بالاخره یک نیم فصل پر از عشق و همدلی.

خداحافظی با این تیم رویایی و شاید تشکر از همه کسانی که تیم بودن را به مدت یک نیم فصل برای هواداران معنا کرده‌اند، چیزی است که این روزها برای هواداران اهمیت پیدا کرده است.

تک تک اعضای ارتش سرخی که در همه این روزهای سخت از تیم محبوب خود حمایت کرده‌اند، حالا می‌خواهند در آخرین بازی خانگی این تیم رویایی سکوهای آزادی را پر کنند و خاطره این تیم را برای همیشه در یاد پرسپولیس و هوادارانش ماندگار کنند.

به یاد همه بازیکنانی که به خاطر فشردگی بازی‌ها و کمبود مهره پرسپولیس رباط صلیبی پاره کرده‌اند و همه آن‌ها که برای موفقیت پرسپولیس از جان مایه گذاشتند.

چه چیزی زیباتر از اینکه بعد از همه این از خودگذشتگی‌ها، حالا هواداران می‌خواهند با حضور در ورزشگاه آزادی، از تیمی که در همه این‌ ماه‌ها عشق به آن‌ها هدیه داده، قدردانی کنند. این تصمیم را با گشت کوچکی در فضای مجازی می‌توان فهمید. اینکه پرسپولیسی‌ها یکدل شده‌اند تا در بازی روز جمعه، ورزشگاه آزادی را پر کنند و از تیم رویایی‌شان تشکر کنند.

زنان و مردان پرسپولیسی از این حضور می‌گویند و خداحافظی با تیمی که دل همه پرسپولیسی‌ها برایش تنگ خواهد شد. زنان پرسپولیسی هم با اینکه نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند و در این قدردانی سهیم شوند، در صفحات شخصی‌شان در فضای مجازی از مردان خواسته‌اند که روز جمعه به ورزشگاه بروند و جای خالی آن‌ها را هم پر کنند.

وعده هواداران پرسپولیس برای خداحافظی با تیمی که عشق و همدلی را برای‌شان معنی کرده، روز جمعه است، در ورزشگاه آزادی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آبی دل

      دستهای خالی برانکو ولی پنجره های باز داوران وکمیته عنضباتی وفدراسیون وصدا لنگ سیما بودن که حسابی واسشون سنگ تمام بزارن ...فقط ازخدامیخوام اگه حقایق برملا شد بازم رو داشته باشین از این جفنگیات بنویسین... به همه اینها خرشانسی برانکو رو هم اضاف کنین اگه اون توپ ژاوی میرفت توگل دیگه اینقدر گندش نمیکردین ...

      پاسخ ها

      • please publish

        اگر را کاشتند در نیامد در زندگی همه افراد شانس دخیل است یکی آماده است و استفاده می کند ولی کسی که آمادگی ندارد شانس از دستش میپرد

      • حسین

        نه عزیز من. چشم دیدن نداری. یه مثال برات میزنم روشن شی. تیم محبوبتون تو تهران خیلی شیک و مجلسی به سپاهان باخت ولی شما ندیدی همون سپاهان تو خونش جلو چشم طرفداراش نود دقیقه جلو پرسپولیس تو زمینشون جمع شده بودن جلو نمیتونستن بیان. نه عزیز من فدراسیونو بهونه نکن. مشکل اینجاست تیم و البته چشم دیدن ندارید

      • بدون نام

        اگر...اگر...اگرنکنید بازی کردن تعصب داشتن بردن برادر چرا حرف مفت میزنی..من یک استقلالی هستم وواقعا ازاین انسجامشون حال کردم.من همه تیم های ایران رادوست دارم اما نسبت به استقلال تعصب خاص دارم وای خدایش توکدوم کشور دنیادیدید برعلیه تیم هموطن خودسون پرچم کشور حریف بالا ببرنند وتوخیابونا بچرخونن ای نسان اوج بی غیرتی .بیشرفی ووطن فروشی.وباعث خجالت همه ایرانیهای باغیرت میباشد.وقعا دیگه جمع کنید این حرف وحدیث ها را.ما نه لبگ حرفه ای داریم ونه تماشاگر حرفهای شما ها بیستر غوتباا اروپا راتماشا کنیدتاهم ازخطا های داوری.وتماساگرانشان درس بگیرید

      • بدون نام

        دست خالی!؟؟؟؟؟

      • بهزاد

        دارین میسوزین ؟ واقعا هم سوختن داره تمام متن یه حقیقت زیباست که شما تحمل دیدنشو ندارین

      • بدون نام

        لایک

    • بهزاد شاکر

      واقعا این بچه ها غیرت و تعصب رو به نحو احسن معنا کردن .و نشون دادن که با دست خالی .ولی با عشق میشه ناممکن ها رو ممکن کرد ....درود به پروفسور برانکو که با تدبیر و درایتش و با همین تعداد اندک بازیکن .به انچه که یک تیم برای موفقیت نیاز داشت ( قهرمانی در لیگ برتر ایران .و نایب قهرمانی در اسیا) کوتاهی نکرد .و از کمبودها شکایت نکرد .بلکه با همین داشته هایش دل هواداران پرسپولیس رو شاد کرد .....شاید هیچ تیمی در تاریخ پیدا نشه .که با این همه مشکلات به ارزنده ترین مقام ها برسه..

    • بدون نام

      همین وضعیت خاص پرسپولیس بود که چشم رقبا و بدخواهانش رو از حدقه درآورده بود!! براشون جای سوال بود که مگه میشه تیمی با این همه مشکل اینهمه موفقیت داشته باشه. پس حتماً همه هواشو داشتند!! از فدراسیون فوتبال ایران و وزارت ورزش گرفته تا حتی کنفدراسیون آسیا و فیفا!! خخخخخخخخخخ
      تفا به روی ناپاکتون بیاد.
      ایشالله که از حسادت بترکین و شب و روزتون یکی بشه. ایشالله که این حالت سردرگمی و گیجی رو برای سالهای سال با خودتون تو خواب و بیداری داشته باشید. آخه اینقدر آدم نتونم بین نوبره به خدا.
      واسه ما پرسپولیسی ها، بالاتر از دیدن موفقیت تیممون، دیدن جلز و ولز و سوختن و جر و واجر شدن مخالفین پرسپولیس بهمون حال میده.!!!! دم بچه‌ها و مربی و مسئولین تیممون گرم . شاهکار کردن به خدا.
      البته فراموش نشه؛ دم هرچی استقلالی بامرام هم هست گرم. همه استقلالی ها لمپن نیستند.

      پاسخ ها

      • مهدی

        دمت گرم

    • امیر پرهام

      پرسپولیس برای همیشه پرسپولیس میماند و خاطره بازی با پرسپولیس همیشه ایام چه در برد و چه در باخت برای خودش عالمی دارد.... ممنون از پرسپولیس و ممنون از عشق پرسپولیس....

    • بدون نام

      واقعا تا سالها این پرسپولیس برانکو دیگه تکرار نمیشه، ممنون از همه مسعولین باشگاه کادر مربیان و بازیکنان و همه هواداران عاشق پرسپولیس عزیز مردم.

    • حمید

      پرسپولیس با پرچم پرسپولیس به مصاف رقیبان میرفت چون توانایی زیادی داشت وهیچگاه از پرچم وافتخارات تیم دیگری به میدان نمیرفت زیرا فقط به هدف خود فکر میکرد واین است که پرسپولیس وهوادارانش در دنیا بی نظیرند زنده باد پرسپولیس وپرسپولیسی

    • رضا خنکسار با افتخار استقلالی

      برین خودتونو جمع کنید بابا تو تاریخ هم مینویسن که اگه تیم لنگ پنجره اش بسته بود اما درش چارطاق باز بود و از طرف وزارت ورزش .فدراسیون. سازمان لیگ. کمیته داوران.کمیته انضباطی. کمیته اخلاق. پسر وزیر ورزش.دولت و....... همه و همه حمایت میشد و حق تیمهای دیگر و ضایع میکرد مگه تیمهای استقلال و تراکتورسازی از پنجره نقل و انتقالات محروم نبودن کی و کجا بهشون کمک کردن کی وزیر به کمک این دو تیم اومد کی داورها به این دوتا تیم کمک کردن والا به قرآن دست تیمهای استقلال و تراکتورسازی خالی تر از تیم لنگ بود آره تو تاریخ مینویسن که لنگ (حکومت) هرشهر ایران که میرفت مردم آن شهر با فوش ازش استقبال میکردن تو تاریخ مینویسن تیم حکومت لنگ تهران

      پاسخ ها

      • ایرانبان

        خدا شفات بده یه چیزی شنیدی و تکرار میکنی یک مورد از الطاف و نام ببر راستی چرا بازی پدیده برگزار نش اگر با مشکل دارن چرا این بازی تو دوران افت کیسه برگزار نشد؟

      • بدون نام

        پسر خوب زمینو زمان پرسپولیسی ان تو چرا استقلالی؟؟؟بگزریم ازین برو داوری های پرسپولیس از سه سال گذشته رو یه چک بکن ببین پرسپولیس بیشتر ضرر دیده از داورو فدارسیون و فیفا یا تیمای دیگه تراکتور پنجره اش بسته بود اصلا تونست برسه جام باشگاها ک حمایت بشه حاجی نزدیک بود بره پایین تر یه جوری حرف میزنی انگار چشات عیب داره ببینه پرسپولیس این سه سال واقعا خوب بازی کرد خوب دویید خوب گل زد خوب مربی داشت خوب در همه گذاشت ب زبون بیا بگو از کون سوزیمه وگرنه ولت نمیکنم تا شب

      • بدون نام

        اره تیم وزیره که ۲۴ بازیکن برا نیم فصل گرفت ودلار مربی خارجیش شوفر وبازیکنان شاکی خارجیش به دلار دادن بدبخت کیسه اگه فدراسیون ووزیر نبود استقلال الان باید تومحلان توپ میزد .حالا هی بگو وزیر وپسرش کمک پرسپولیس کردن.‌تیمتان که داست میرفت دسته ۳ کی کمکش کرد اوردش بالا واین همه خرجش کردحتما ازجیب شما یاآفتل بوده

      • مهدی

        اگر همین حالت رو تیم ششتقلال داشت بی برو برگرد از صفحه ورزشی مملکت نابود می شد.لیگ دسته سه هم جاش نبود. عشقپولیس

    • بی نام

      دلم واسه این تیم خیلی تنگ میشه..خدا نگهتون داره با غیرتا..کاش ماهم میتونستیم بیایم استادیوم

    • PS

      انشالله که این نفراتی که موندن ودل یه ملت طرفدارو شادکردن همیشه وهمه جا موفق وسربلند باشن ماطرفدارا براشون بهترین ها رودعا میکنم چون واقعا نشون دادن که برا تیم میجنگن ودلشون پیش ماطرفداراست زنده باد پرسپولیسی واقعی زنده باد

    • ssسرفراز

      این سرمقاله روزنامه پیروزی بود؟؟؟!!
      یا بیانیه رسمی باشگاه پیروزی؟؟
      یا احساس یه خبرنگار تمام لنگی در رسانه ای که نباید از احساس یکطرفه اش پرده بردارد؟؟؟؟
      چنان ت صیف متعصبانه ای که انگار تیم پیروزی در جریان جنگ ویتنام فاتح برگشته...‌.
      خب برادر خبرنگار لنگی :
      تیمت خطای فاحش مدیریتی داشته که فیفا با اغماض و چشم پوشی فقط از پنجره نقل و انتقالات محرومش کرد....در صورتی که علاوه بر این باید به لیگ پایین تر میانداختش....
      از وزیر و رییس جمهور پاچه بالا کشیدن و از چنگال غرامت تیم ترکیه ای درش آوردن....این تیم و این مدیریت خلافکار شایسته این حماسه سرایی و رانت و نوازش نبوده و نیستند ....

      پاسخ ها

      • mortezaa

        چرت نگو عوضی

      • بدون نام

        خرفت بودن که شاخ و دم نداره

    • بدون نام

      هه بااین تیتر زدن مزخرفت

    • بدون نام

      داری زرمیزنی. اینقدرنگیددست خالی وبدون ستاره.پس ایناکین.
      سیدجلال حسینی سوپرمن
      کمال کامیابی نیا
      بیرانوند
      عالیشاه
      شجاع
      منشا
      علیپور
      ماهینی
      بشار
      وغیره
      بابافقط طارمی واحمدزاده ومسلمان نیستن. چرااینهمه سفسطه میکنید.کدام تیم لیگ به اندازه پرسپولیس ستاره داره.
      پس اینقدرحرف مفت نزنید.

      پاسخ ها

      • PS

        اقای محترم همینایی که میگی باعشق بازی کردن که این لقبا رو برداشتن توتیم کیسه رو که میلاردی پول میگیره چرا اینطوری بازی نکرد چرا اون تبریزی که دعا دعا براش بود که بیاد استقلال واسه چی اسمش ازسرزبونا افتاد چون نشون دادهمبستگی که توتیم پرسپولیس هست هیچ کدوم ازتیما نیست

      • بدون نام

        کاش در ادامه جفنگیاتت، اون وغیره رو هم نام می‌بردی!
        آدام همتی، علوان زاده، و بقیه ای که هنوز من پرسپولیسی هم اسمشون رو درست نمی‌دونم، چه برسه به توی هوادار کیسه گل آسیا.
        این کسایی که نام بردی ، اگر تو شرایط عادی بود، شاید خیلی هاتون نیمکت‌نشین یارهای جدید بودن. منشا، اگر امکان نقل و انتقالات برای پرسپولیس بود، الان از تیم کنارش گذاشته بودن. همچنین نعمتی، علوانزاده، بشار رسن و غیره!!! حالا که اینا از سر ناچاری تیم، تو تیم موندن و بازی غیرتمندانه و خوبی به نمایش گذاشتن و در واقع کل تیم خوب بازی کرده، واسه توی استقلالی، ستاره شدن. البته از حق نگذریم، این بازیکنای درجه دوی پرسپولیس، نسبت به بازیکنان درجه یک استقلال، در بسیاری از جهات، از جمله غیرت ، ستاره محسوب میشن. اگه منظورت اینه، درسته. پرسپولیس پر از ستاره است و ایشالله اینطور هم میمونه. بذار یارهای جدید به تیم اضافه بشن، اونوقت معلوم میشه پرسپولیس با دست باز یعنی چی!! خودتون رو آماده کنین واسه بازی برگشت. کیسه گل‌های بدبخت.

    • بدون نام

      نویسنده لنگی .اگه لنگ حکومتی نبود.الات دسته بازی میکرد

    • چرتپوخخخخخ یس

      چی میگی انگار صنعتی و سنتی رو با هم زدی درسته که بازیکن نداشتن و خسته بودن اما اول خدا بعد ۳ تا داور مثل دسته گل که به جای سه مهاجم بازی رو براشون‌در میاوردن الان کل ایران دیگه صداشون در اومده

    • تاج کبیر. چهارفینال آسیا .دوقهرمانی آسیا

      البته با کمک داور و فدراسیون و دولت

    • محمد احمدی

      زنده باد پرسپولیس

    • بدون نام

      روز جمعه برای بازی آخر پرسپولیس در برابر پارس جنوبی جم همه‌ی پرسپولیسی ها باید به ورزشگاه بروند و برای تشکر از این تیم با غیرت و با تعصب

    • بدون نام

      روز جمعه برای بازی آخر پرسپولیس در برابر پارس جنوبی جم همه‌ی پرسپولیسی ها باید به ورزشگاه بروند و برای تشکر از این تیم با غیرت و با تعصب

    • فرزاد

      بسیار عالی بود...
      زنده باد پرسپولیس
      وعده ما برای تجلیل از عشق و معرفت؛ جمعه، آزادی

    • mortezaa

      چه متن قشنگی
      وعده ما روز جمعه روز تعطیلی هم هست هرکه میتونه دریغ نکنه

    • بدون نام

      کدوم دست خالی ، شما هم مسخره کردید با این دست های خالی ، هم دستش پر بود هم دست های پشت پرده کم نگذاشتن براش

    • بدون نام

      اشک مارو در اوردی با این متن

    • بدون نام

      لنگی لجن کمیته عن ظباتی و وزارت ورزش و جا انداختی.

    • اقلیدی

      پرسپولیس یعنی که غیرت داشتن با رباط پاره و گل کاشتن می نویسم بر فراز آسمان پرسپولیس تیم همیشه قهرمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج