۸۰۷۱۵۸
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

رپورتاژ آگهی

نقاشی ساختمان؛ قیمت

قیمت نقاشی ساختمان بنا بر درخواست مشتری و موارد مورد نظر او و بسته به نوع رنگ و زیرکار و متراژ و ... پس از بازدید رایگان توسط کارشناس نقاشی تعیین می‌شود. نقاشی ساختمان را با توجه به ظرافت کار می‌توان به درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم کرد.

نقاشی ساختمان:

به رنگ آمیزی دیوار یا در یا سقف ساختمان یا تصویر چیزی را کشیدن رویشان نقاشی ساختمان گفته می‌شود. نقاشی ساختمان یکی از مشاغل در حوزه عمران می‌باشد. نقاشی ساختمان تاثیر بسیاری بر زیبایی خانه و همین طور روحیه‌ی افراد دارد و دیوار‌ها را از بی روحی نجات می‌دهد.

نقاشی ساختمان؛ قیمت


تاریخچه نقاشی ساختمان در ایران:

نقاشی ساختمان در ایران از وقتی که ساختمان‌هایی به فرم اروپا در شهر‌ها ساخته شد مطرح شد. در ابتدا فقط شاهان و درباریان از نقاشی ساختمان استفاده می‌کردند. رفته رفته با به وجود آمدن کارخانه‌های تولید رنگ در ایران، نقاشی ساختمان رواج یافت و امروزه خیلی از مردم از نقاشی ساختمان استفاده می‌کنند و محیط اطراف خود را رنگی‌تر می‌کنند.


انتخاب رنگ در نقاشی ساختمان:

انتخاب رنگ مناسب، بحثی بسیار مهم در نقاشی ساختمان است. برای انتخاب رنگ مناسب در نقاشی ساختمان لازم است که با انواع رنگ و تاثیر آن در نقاشی ساختمان آشنا باشید. انتخاب رنگ اشتباه در نقاشی ساختمان در دراز مدت ایجاد مشکل می‌کند. همچنین باید بدانید که هدفتان از رنگی که برای نقاشی ساختمان انتخاب می‌کنید چیست. مثلا رنگ‌هایی مانند آبی پررنگ، بنفش و سبز تیره برای نقاشی ساختمان القا کننده حس دلتنگی یا افسردگی هستند. اما همین رنگ‌ها اگر در مکان مناسب و در کنار اشیای مناسب به کار روند، می‌توانند محیط را امن و راحت نشان دهند.

در کشور ما خیلی از مردم برای نقاشی ساختمان ذوق و سلیقه به خرج نداده و فقط از رنگ‌های متداول استفاده می‌کنند. مثلا رنگ‌های سفید، آبی و استخوانی بیشترین انتخاب را در بین مردم کشورمان برای نقاشی ساختمان دارند. با این حال خوشبختانه در سال‌های اخیر با رشد فرهنگ و آداب خانه داری و سلیقه‌ی مردم رنگ‌های متنوع‌تری مانند نارنجی، قرمز، صورتی، زرد، بنفش و ... در نقاشی ساختمان استفاده می‌شود. یا مثلا از فقط یک رنگ برای نقاشی ساختمان استفاده نمی‌شود و با استفاده از چندین رنگ و ایجاد تضاد رنگی در نقاشی ساختمان فضای خاص تری به وجود آورده می‌شود.

از نکات بسیار مهم در انتخاب رنگ در نقاشی ساختمان، شیوه چیدمان، دکوراسیون، رنگ مبل ها، اندازه اتاق ها، ارتفاع سقف و روشنایی خانه است.

انتخاب رنگ مناسب در نقاشی ساختمان همچنین تاثیر بسیاری در روان انسان دارد. مطالعات روانشناختی نشان می‌دهد که اگر انسان در مدت طولانی تحت اثر پرتو با رنگی خاص باشد، دیر یا زود روحیاتش به سوی انرژی‌های نهانی آن رنگ متمایل خواهد شد. پس ضروری است که قبل از نقاشی ساختمان، اطلاعات کافی راجع به رنگ‌ها و تاثیرات آن‌ها جمع آوری کنید.

نقاشی ساختمان؛ قیمت


انواع رنگ‌ها در نقاشی ساختمان:

برای نقاشی ساختمان می‌توان از رنگ‌های مختلفی استفاده کرد. این رنگ‌ها هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از نمونه‌های رنگ‌ها در نقاشی ساختمان عبارتند از:

  • رنگ روغنی: از رنگ‌های قدیمی در نقاشی ساختمان است که هنوز هم برای رنگ آمیزی در و پنجره بهترین گزینه محسوب می‌شود. این رنگ‌ها به سه دسته‌ی مات، نیمه مات و براق تقسیم می‌شوند.
  • رنگ پلاستیکی: از رنگ‌های قدیمی در نقاشی ساختمان است که با کیفیت‌های مختلف در بازار موجود است. در نقاشی ساختمان این رنگ‌ها برای پوشش سقف‌ها و پوشاندن نقص‌ها گزینه‌ی مناسبی است، اما دوام کمتری دارد. رنگ کردن با این رنگ‌ها آسان است و فقط باید دقت کنید که غلظت مناسبی داشته باشند.
  • رنگ‌های اکرلیک: این نوع رنگ‌ها در نقاشی ساختمان برای ایجاد بافت روی سطوح مناسبند، چون غلظت بالایی دارند و سریع خشک می‌شوند و به همین علت بر روی تمام سطوح قابل اجراست. این رنگ‌ها فاقد حلال‌های نفتی مضر، صد در صد قابل شستشو، بدون بو و مقاوم در برابر زردی و رنگ پریدگی هستند. در تمامی رنگ‌ها و در انواع مات، براق و نیمه براق عرضه می‌شوند، اما نسبت به رنگ‌های روغنی از براقیت کمتری برخوردارند.
  • رنگ مولتی کالر: این نوع رنگ‌ها در نقاشی ساختمان قابل اجرا بر روی تمامی سطوح هستند. این نوع رنگ‌ها برای سطوح گچ، سیمان، بتن، آهن، آلومینیوم، چوب، سنگ، شیشه، کاشی، پلاستیک و ... بسیار مناسبند. این رنگ‌ها در مدت کوتاهی خشک می‌شوند، بدون بو هستند، ضخامت کمی دارند، خرابی‌های روی سطح را در خود محو می‌کنند و از آنجایی که ذرات معلق در هوا و دود را جذب نمی‌کنند، برای محیط‌های پر ترافیک مانند راه پله‌ها مناسب هستند.

نقاشی ساختمان؛ قیمت

ابزار مورد استفاده در نقاشی ساختمان:

سنباده، رنگ، تینر، قلم مو، نردبام، گچ.

مراحل انجام نقاشی ساختمان:

۱- تمیز کردن سطوح

۲- اجرای روغن الف.

۳- اجرای بتونه

۴- پوسته زنی (سمباده کشی)

۵- آستر اولیه

۶- لکه گیری

۷- سباده زنی مجدد

۸- آستر دوم

۹- آستر سوم

۱۰- رنگ رویه

نقاشی ساختمان؛ قیمت

قیمت نقاشی ساختمان در سال ۹۷:

نقاشی ساختمان انواع زیادی دارد. مثلا نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، نقاشی ساختمان با رنگ روغنی، نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک (بی بو)، خدمات نقاشی ساختمان با غلطک، نقاشی نمای ساختمان، نقاشی روی گچ، نقاشی ویلا و نقاشی خانه‌های نوساز و کلنگی. هر کدام از این انواع نقاشی ساختمان ویژگی‌های خاص خود را دارد، درنتیجه قیمت نقاشی ساختمان نیز متفاوت است.

قیمت نقاشی ساختمان بنا بر درخواست مشتری و موارد مورد نظر او و بسته به نوع رنگ و زیرکار و متراژ و ... پس از بازدید رایگان توسط کارشناس نقاشی تعیین می‌شود. نقاشی ساختمان را با توجه به ظرافت کار می‌توان به درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم کرد.

نقاشی ساختمان یک هنر است. هرچه با دقت و ظرافت بیشتری کار شود زیباتر می‌شود؛ بنابراین قیمت نقاشی ساختمان بسته به مهارت، خلاقیت، ذوق و سلیقه‌ی هنری نقاش متفاوت است. قیمت نقاشی ساختمان به صورت عالی، شیک و درجه یک، توسط اتحادیه نقاشان هر مترمربع با مصالح ۱۲۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است. در ادامه قیمت‌های نقاشی ساختمان در سال ۹۷ که در تهران معمول است را می‌آوریم.

قیمت هر مترمربع نقاشی ساختمان با رنگ روغنی درجه یک استاندارد با مصالح ۱۲۰۰۰ تومان.

قیمت هر مترمربع نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک با رنگ‌های درجه استاندارد با مصالح ۱۲۰۰۰ تومان.

قیمت هر مترمربع نقاشی ساختمان با رنگ اکرلیک (بی بو) با مصالح ۸۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ تومان.

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ جوتن درجه یک با مصالح ۱۶۰۰۰ الی ۴۰۰۰۰ تومان.

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ‌های مولتی کالر با مصالح ۹۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ تومان.

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ نما بدون زیرسازی با مصالح ۱۵۰۰۰ تومان.

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ نما با زیر سازی با مصالح ۳۰۰۰۰ تومان.

نقاشی ساختمان؛ قیمت

دستمزد‌های روزانه استادکاران و کارگران نقاشی ساختمان:

۱- استادکارانی که دارای کارت عضویت انجمن صنفی نقاشی ساختمان هستند روزی ۸۰۰۰۰ تومان

۲- استادکارانی که فاقد کارت عضویت انجمن صنفی نقاشی ساختمان هستند روزی ۷۵۰۰۰ تومان

۳- کارگرانی که مقداری با نقاشی ساختمان آشنایی دارند روزی ۵۵۰۰۰ تومان

۴- کارگرانی که ابتدای ورودشان به کار نقاشی ساختمان است روزی ۵۰۰۰۰ تومان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج