۸۰۷۲۲۷
۲۱ نظر
۵۰۰۵
۲۱ نظر
۵۰۰۵
پ

۸۰ درصد تسهیلات بانکی در اختیار ۲۰۰ نفر

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: متاسفانه افراد خاصی در اکثر بانک‌ها با رانت، جعل و تبانی در قالب شرکت‌های صوری و کاغذی یا بعضاً جدیدالتأسیس بدون هیچ‌گونه اعتباری اقدام به اخذ تسهیلات می‌کنند. این افراد که تعداد آن‌ها به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسد جهت منافع شخصی خود سیستم بانکی را مختل کرده‌اند.

اعتماد آنلاین: امیر خجسته نماینده همدان و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»، با اشاره به تخلفات به وجود آمده در بانک‌ها، گفت: متاسفانه افراد خاصی در اکثر بانک‌ها با رانت، جعل و تبانی در قالب شرکت‌های صوری و کاغذی یا بعضاً جدیدالتأسیس بدون هیچ‌گونه اعتباری اقدام به اخذ تسهیلات می‌کنند.

با توجه به ردیابی‌هایی که در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام دادیم این افراد را مشخص کردیم که تعداد آن‌ها به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسد و جهت منافع شخصی خود سیستم بانکی را مختل کرده‌اند.

او تاکید کرد: تسهیلات بانکی که به‌ صورت معوق یا مشکوک الوصول هستند بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد است که می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد این معوقات در اختیار این ۲۰۰ نفر است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تحقیق و تفحص مجلس که تنها از دو بانک خصوصی انجام دادیم ۳۱ نفر از این افراد را به‌عنوان مفسدین اقتصادی شناسایی کردیم که آن‌ها بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات معوق از این دو بانک خصوصی داشتند و بعضا با ردیابی که انجام‌شده برخی از این افراد در اکثر بانک‌ها نفوذ کرده بودند که اسامی آن‌ها را به‌صورت مکتوب و مستند به سران سه قوه معرفی کردیم.

خجسته با اشاره به جذب غیرقانونی وجوه از سوی چند بانک خصوصی، گفت: در حال حاضر چند بانک خصوصی شناسایی‌شده‌اند که به‌صورت گسترده اقدام به جذب سپرده‌های مردمی کردند تا جایی که در یکی از این بانک‌های خصوصی بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سپرده‌های مردم جذب‌شده است. اما متاسفانه مستندات نشان از فعالیت خارج از عرف بانکداری این بانک‌ها دارد و این سپرده‌ها در اختیار افرادی خاص قرارگرفته است. این بانک‌های خصوصی با تشکیل شرکت‌های اقماری و ضربدری اقدام به یک سری معاملات صوری و کاغذی می‌کنند و بانک را به‌صورت غیرواقعی و با نشان دادن سود موهوم، سود ده نشان می‌دهند.

این عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل نود، تاکید کرد: متاسفانه یک سری شرکت‌های حسابرسی نیز تراز این بانک‌ها را در پایان سال مالی مثبت نشان می‌دهند و تخلفات این بانک‌ها را نادیده می‌گیرند که فراکسیون تعدادی از این حسابرسی‌ها را مورد رسیدگی قرار داده که متاسفانه در اکثر آن‌ها پنهان‌کاری و تبانی در امر حسابداری مشهود است و به‌زودی از سازمان حسابرسی، بانک مرکزی و سایر نهادهای نظارتی توضیحات خواهیم خواست و بانک مرکزی باید توضیح دهد به چه علت مجمع این بانک‌ها را تأیید کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدم احمد

      خب اقا بگید این دویست نفر کیه چرا نمگین

    • بینام

      کلا کشور دست دویست نفر میچرخه...

    • شهروند1

      چرا این دویست نفر را بدرک نمی فرستید ...

    • بدون نام

      چطوریه یه نفر تو داهات یه بقالی میزنه اماکن و پلیس و هزار تا مثل این ها مثل مور و ملخ میریزن سرش ولی یه همچین داستانی تو کشور داریم هیشکی هیچی نمیگه؟ ....

    • بدون نام

      بخدا دیگه خسته شدیم از شنیدن این همه ظلم خدایا یا امام زمان(عج) رو برسون یا عزراییل علیه‌السلام
      خدایا بخودت قسم دیگه بریدیم والله قسم بریدیم
      بابا بسه دیگه تورو خدا بسه دیگه بابا چرا شما سیر نمیشید بابا بسه بسه بسه

    • B-)

      دزد واقعي همينان...هم وام دهنده هم گيرنده

    • بدون نام

      این نشان از بی عرضگی امثال شماها در برخورد قهری با این زالو صفتان ویژه خوار است چرا یک جلسه ویژه در مجلس ویا سران قوه و یا.... برای تصمیم گیری برخورد با آنها برگزار نمی‌شود

    • علی

      اقای نماینده بیشتر از بیست سال است که همین حرف شما را دیگر مسؤلین زدن ومیزنند‌.....مرد هستی انها را بنام معرفی کن اگر نه اینکه اسامی در جبیب من است(احمدی نژاد) و در. دلم نگهداشتم(روحانی)و......فریب است برای گرفتن امتیاز از رقیب..

    • بدون نام

      پس شما چیکاره اید تو این مملکت که این همه دزدی میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودشان از همان دزد ها خستند

    • بدون نام

      حرفهای این نماینده ثابت میکنه که دزدی در کشور ما سیستماتیک میباشد.

    • بدون نام

      اگر راست میگین اسامی اونهارو اعلام کنید

    • بدون نام

      پولشویی مگه به همین کار نمیگن؟پس چرا میگین نیست؟

    • بدون نام

      اینها همان افرادی هستند که مردم میگن دانه درشتها وشاه مهره ها وباید بدون فوت وقت ومقام ومنزلت اعدام شوند ،اگر راست میگویید وامارشان را دارید چرا اسم ونشانیشان را نمیدهید؟!!!!!

    • بدون نام

      اقازاده های واقعی اینها هستندهر کدوم چندهزار ملیارد تومن وام گرفتن پس هم نمیدن ووثیقه هاشون هم جمع دویست نفرشون به ملیارد هم نمیرسه اینها کسانی هستند که بیت المال رو مال خودشون میدونن وبه اعتقاد خودشون سهمشون رو برداشتن کسانی هم که قرار است جلو اینها رو بگیرن نوچه های خودشون هستند

    • بدون نام

      اقای خجسته ممنون. حالا میفهمم چرا کوچه ما را اسفالت نمیکنید.

    • بدون نام

      عیب نداره مملکت اسلامی.مهم فیلتر کردن تلگرام.وام‌میخوایم چیکار خب اقا مملکت خودشونه یه عده دوس دارن به ما مردم چه.شادی روح مرحوم خاشقچی صلوات بفرست

    • بدون نام

      مهم تلگرام بود فیلتر شد مشکلات آمریکا واسرائیل اروپام که دارن بدبخت میشن رو اخبار هی میگه دیگه چی میخوایم ما مردم ناسپاس.شادی روح مرحوم خاشقچی صلوات بفرستین

    • بدون نام

      بانکداری اسلامی در مملکت اسلامی

    • ad5559581410@gamilcom

      200 نفر دوزدان ایرانند

    • مرده متحرک

      ایناسیرنمیشن یکی مثل من بیچاره زندگیم داره ازهم میپاشه خدااین جورمملکت اسلامیرو نابودکنه به حق سیدشهدا اینا یک مشت بیشرفن دارن خون مردمو میمکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج