جاباما
۸۰۷۴۸۸
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

نظر مجلس درباره افزایش سهمیه زنان در انتخابات

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه اعطای سهمیه ۳۰درصدی به زنان برای کارشناسی بیشتر به کارگروه ویژه این کار ارجاع شده است گفت: پس از اعلام نظر این کارگروه تصمیم گیری در این خصوص انجام می‌شود.

فارس نوشت: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه اعطای سهمیه ۳۰درصدی به زنان برای کارشناسی بیشتر به کارگروه ویژه این کار ارجاع شده است گفت: پس از اعلام نظر این کارگروه تصمیم گیری در این خصوص انجام می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون انتخابات مجلس و دادن سهمیه ۳۰درصدی به زنان گفت: این موضوع در کمیسیون شوراهای مجلس به سرانجام نرسیده و فعلاً برای کارشناسی بیشتر به کارگروه ویژه این کار ارجاع شده و پس از اعلام نظر این کارگروه تصمیم گیری در این خصوص انجام می‌شود.

وی درباره کاهش سن کاندیداهای انتخابات به ۲۸ سال افزود: این موضوع برای انتخابات شوراها پیشنهاد شده است و فعلاً به جمع‌بندی خاصی در این خصوص به منظور رأی‌گیری در کمیسیون صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره لزوم داشتن مدرک دکترا برای ثبت‌نام و حضور در انتخابات تصریح کرد: این موضوع مورد تأیید اعضای کمسیون شوراها قرار نگرفت و همان مدرک کارشناسی ارشد لازمه ثبت‌نام در انتخابات است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس درباره استانی شدن انتخابات هم تصریح کرد: استانی شدن انتخابات رأی لازم را در صحن کمیسیون شورا به دست آورد و برهمین اساس ۱۰ درصد آرای شهرستان و بقیه آن برایند استان ملاک عمل قرار گرفت به طوری که اگر کاندیدایی حداکثر آرا را در شهرستان به دست آورد مستقیماً به مجلس راه می‌یابد و اگر این امر حاصل نشد براساس برآیند استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین مقدارکم چنان گندی زدن که لارم کمترم بش امثال سلحشوری ابتکارومولاوردی سائدی وسیاوشی یک باردرموردبیکاری وفقرنجومی بی ابی جرم جنایت فسادحرف زدن طرح دادن عوام فریبن خاین

    • ا

      حضور زنان در مجلس از نظر کیفی خنثی است افزایش انان هم مشکل را حل نمی کند و فقط سیاهی لشکر بوجود می اورد ورود زن به عرصه سیاست سم است برای خودش وجامعه وکشور بطور کامل باید حضور زنان در مجلس وهمه عرصه های سیاسی ومدیریتی ممنوع شود فقط ی خصوصیت دارند که دزدی نمی کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج