۸۰۷۵۳۲
۶۶ نظر
۵۰۰۶
۶۶ نظر
۵۰۰۶
پ

روحانیِ تنها؛ جدایی حجاریان، باقی و رفقا از دولت

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ گویا نگرانی از عدم استقبال افکار عمومی نسبت به جریان اصلاحات میان برخی از فعالان این جریان افزایش پیدا کرده است و همین موجب شده که برای گریز از این موقعیت به سمت و سوی انتقاد‌های شدید از دولت بروند که این زمینه ساز نگرانی دیگر فعالان این جریان سیاسی شده است.

برترین ها: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ گویا نگرانی از عدم استقبال افکار عمومی نسبت به جریان اصلاحات میان برخی از فعالان این جریان افزایش پیدا کرده است و همین موجب شده که برای گریز از این موقعیت به سمت و سوی انتقاد‌های شدید از دولت بروند که این زمینه ساز نگرانی دیگر فعالان این جریان سیاسی شده است.

به نظر می‌رسد فضای داخل جریان اصلاحات در یک سال گذشته با یک شرایط جدید، اما تکراری مواجه شده است. شرایطی که بی شباهت به سال‌های آخر ریاست جمهوری سید محمد خاتمی نیست و در نهایت منجر به شکست این جریان در انتخابات سال ۸۴ شد. این روز‌ها برخی در درون این جریان رویکردی را در دستور کار قرار داده اند که به عقیده بعضی از تحلیلگران مسائل سیاسی یا خیلی رادیکال است و یا به دنبال قهر سیاسی هستند. مجموع این‌ها موجب شده است که نگرانی‌های بسیاری در درون این جبهه سیاسی به وجود بیاید.

روحانیِ تنها؛ جدایی حجاریان، باقی و رفقا از دولت

به عنوان مثال بهزاد نبوی که از چهره‌های سرشناس جریان اصلاحات است در گفتگوی اخیر خود ضمن هشدار در خصوص رفتار‌های رادیکال در قبال دولت عنوان کرده است که فشاری که روی دولت روحانی است، به مراتب بیشتر از فشاری است که روی دولت خاتمی بود. برخی اصلاح‌طلبان از تندرو‌های اصولگرا در حمله به دولت جلوتر افتاده‌اند تا رای مردم را جلب کنند او در ادامه تاکید کرد که همه میانه‌رو‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا باید متحد شوند، وگرنه مجلس ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را به تندرو‌ها می‌بازیم.

در همین خصوص علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی گفتگو با فرارو عنوان کرد: «به عقیده من فضا در درون جریان اصلاحات تا حدودی دوقطبی شده است. به این صورت که یک عده در داخل جریان که به دولت نزدیک هستند در این یک سال اخیر خیلی توجیه‌گر شده اند و به نوعی فضا برای یک نقد منصفانه دولت بسته شده است. همین مسئله موجب شده که برخی انتقاد‌های بسیار تندی نسبت به دولت انجام دهند. در چنین شرایطی من معتقدم که باید یک مسیر متعادلی را شکل دهیم و کسانی که نقش خاصی را این ماجرا دارند، وظیفه خطیرتری هم در این مسیر خواهند داشت.»

همچنین علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اظهار کرد: «بعد از سال ۹۲ و پیروزی آقای روحانی، این تلقی در جامعه ایجاد شد که یک دولت اصلاح‌طلب در پاستور مستقر شده است؛ لذا در کنار اینکه عملکرد مثبت دولت به نفع اصلاح‌طلبان است، اما متقابلا ضعف‌ها و نارضایتی‌ها هم به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود؛ لذا در این مدت به خصوص در یک سال گذشته با افزایش نارضایتی از دولت، انگشت اتهام به سمت اصلاح‌طلبان نشانه رفته است. به همین دلیل دولت به شدت مورد انتقاد افراد تندرو در داخل جریان اصلاحات قرار گرفته است و آن‌ها اصلا از عملکرد آقای روحانی و وزاریشان رضایت ندارند و در این میان اصولگرایان هم بیکار نمانده اند دائما بر این آتش دمیده اند.»

«سعید لیلاز» عضو شورای مرکزی کارگزاران بی عملی دولت در قبال تحریم های آمریکا را دارای پشت پرده سیاسی دانست. وی عنوان کرده بود: «اگر بنده باز هم در مقطع اردیبهشت سال 96 و انتخاب آقای روحانی باشم، همچنان به او رأی می‌دهم. با توجه به اینکه رقبا و ساختار سیاسی در آن زمان مشخص بود... اگرچه هیچ‌گاه نگفتم تا‌ آخر پای دولت می‌مانم یا اینکه دیگر به آقای روحانی رأی نمی‌دهم بلکه صبر و داوری می‌کنم.»

عمادالدین باقی هم با بیان اینکه «به‌نظر من اصلاحات به شکل الان پاسخگو نیست و اصلاح‌طلبان باید طرحی نو دراندازند» اظهار کرد پیروزی در انتخابات 1400 تنها با کسی است که شعاری کمتر از اصلاح قانون اساسی ندهد.

روحانیِ تنها؛ جدایی حجاریان، باقی و رفقا از دولت

سعید حجاریان؛ تحلیل‌گر شاخص جناح دوم خرداد هم می گوید: من پیش‌تر هم گفته‌ام، ما با دکتر روحانی عقدی -به‌صورت ائتلاف- نبسته بودیم. ایشان وعده‌هایی به مردم دادند و مردم هم به‌دلیل همان وعده‌ها پای صندوق رأی رفتند. دفاع ما، براساس همین وعده‌ها بود و نه خواسته‌های حداکثری خودمان. اما، ایشان به بسیاری از وعده‌هایش یا نخواست یا نتوانست عمل کند و فی‌الواقع زمانیکه از خود عبور کرد، طبعاً بخشی از اصلاح‌طلبان هم ناگزیر با ایشان زاویه پیدا کردند.

حجاریان در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان هر یک به‌تنهایی اهل ایده‌پردازی هستند پس وجود اختلاف میان آن‌ها طبیعی است. ولی اصلاح‌طلبان در میان خود مکانیزم‌های حل اختلاف را پیدا کرده‌اند. اصلاح‌طلبان بعد از وقایع ۸۸ نمی‌توانستند شعارهای حداکثری خود را مطرح کنند لذا به حداقل‌ها تن دادند و به پروژه برجام -که پروژه اعتدالی بود- روی آوردند. به امید آنکه این پروژه، شرایط را عادی کند. اما، بعضی از دوستان اصلاح‌طلب ما، کماکان معتقدند اصلاح‌طلبان نباید در آن مقطع سرنوشت خود را به اعتدالیون گره می‌زدند و باید هویت خود را حفظ می‌کردند. من تا آنجا که برجام به پروژه عادی‌سازی کمک کرد، مدافع دولت آقای دکتر روحانی بودم و در کنار آن انتقادهایم را مطرح کرده و می‌کنم.

محمدنبی حبیبی؛ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در واکنش به سخنان سعید حجاریان در نقد دولت حسن روحانی به «ایسنا» گفت: جالب است که حالا بخش مهمی از جریان اصلاح طلبی از مدتی پیش به نمک نشناسی نسبت به آقای رئیس جمهور پرداخته اند و با نگاه به انتخابات آینده در مواردی از آقای روحانی تبّری هم می جویند و ایشان را تشویق به استعفا می‌کنند که این نمک نشناسی یک شگرد انتخاباتی است.اخیراً هم یکی از تئوریسین های آنان به صراحت گفته است که «نباید سرنوشت اصلاحات را به دولت گره می زدیم».

وی با بیان این‌ اعتقاد که «جریان اصلاح طلبی از ابتدای دولت روحانی به تصرف و تصدی پست‌های دولتی همت کامل داشته است»، ابراز عقیده کرد: با اطمینان می گویم که در کل کشور، بیش از ۹۰ درصد پست های مدیریتی دولتی را اصلاح‌طلبان از آن خود کرده‌اند ولی در اداره کشور و به خصوص در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم موفقیت چندانی نداشته اند و نارضایتی های عامه مردم را در موضوعات بیکاری و گرانی و بسیاری از تولیدات اقتصادی افزایش داده اند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از صندوق‌های رأی قهر نمی‌کنند، گفت: اصلاح‌طلبان بخشی از حاکمیت هستند و تقریبا اصلاح‌طلبان در همه جای حاکمیت حضور دارند، حالا درجاهایی اقلیت‌اند و جایی اکثریت.

معصومه ابتکار درباره اظهارات سعید حجاریان که گفته «انتخابات به‌معنای کنونی آن، مصداق گدایی قدرت است. اصلاحات صدقه بگیر نیست و اگر مکنت دارد، باید با اتکا بر آن به بازار سیاست برود» به خبرآنلاین گفت: دوستان نظرات و تحلیل های شان را مطرح می کنند اما لزوما هیچ کدام از این دیدگاه ها، دیدگاه جریان اصلاح طلبی نیست.

روحانیِ تنها؛ جدایی حجاریان، باقی و رفقا از دولت

تسنیم هم به نقل از صادق زیباکلام از تحلیلگران جریان اصلاحات نوشت: حرف من به آقای حجاریان این است که مردم اسباب‌بازی ما نیستند و ما نمی‌توانیم از مسئولیت اجتماعی خود در قبال انتخاب روحانی شانه خالی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سؤال که "علت تغییر رویه چهره‌های اصلاح‌طلب در قبال دولت آقای روحانی از جمله حجاریان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ " گفت: به هیچ وجه تغییری در مواضع آقای حجاریان به‌وجود نیامده، زیرا مطالبی که ایشان در سال ۹۲ گفتند در خصوص همکاری با دولت آقای روحانی کاملاً درست بود.

وی افزود: البته آقای حجاریان هیچ‌گاه به‌شکل آشکارا سعی نکرد که حساب خود را از دولت آقای روحانی جدا کند، ولی اصلاح‌طلبانی، چون آقای حضرتی بودند که خود را در مقام حمله شدید به روحانی قرار دادند. به‌طور کلی این‌که اصلاح‌طلبان تلاش کنند به مردم بگویند که "ای مردم، حساب ما را از دولت روحانی جدا کنید و آنچه آقای روحانی و دولتش انجام می‌دهد به ما مربوط نیست" بازی کردن با مردم است.

زیباکلام تأکید کرد: در ارتباط با دولت آقای روحانی واقعیت این است که اگر تلاش‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ نبود، شاید او حتی ۴ میلیون رأی نیز نمی‌آورد، وی ادامه داد: ما مسئولیت حمایت از دولت آقای روحانی را می‌پذیریم و شرمنده هستیم که آقای روحانی به وعده‌های انتخاباتی خود پایبند نبود، ولی در عین حال باید به مردم توضیح دهیم که گزینه دیگری نبود چراکه اگر ما به صندوق‌های رأی پشت می‌کردیم، امروز اصولگرایان در مسند امور بودند.

فواد صادقی و سیدعمار کلانتری مدیرمسئول و سردبیر سایت بازتاب سابق هم در نامه ای به سید محمد خاتمی با عنوان «آقای خاتمی! تَکرار، تِکرار نمی‌شود » ضمن انتقاد تلویحی از دولت روحانی درباره عملکرد اصلاح طلبان در دولت، مجلس و شورای شهر به وی هشدار دادند.

در بخشی از این نامه به نقل از «انتخاب» آمده است:

افکارعمومی، سید محمد خاتمی را رهبر اصلاحات می‌شناسند و فراتر از تواضع، از شما انتظار مسئولیت‌پذیری نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان دارند. اصلاح طلبانی که با «تکرار» وارد حاکمیت شده‌اند و در مجلس، شورای شهر و سایر بخش‌های حاکمیتی مسئولیت گرفته‌اند، با حمایت جنابعالی، میزان آرای اکثر آنها ده‌ها و حتی یکصد برابر شرایط طبیعی شده است.

استدلال‌هایی نظیر اینکه این افراد مسئول عملکرد خویش هستند و جنابعالی نباید در برابر عملکرد آنها پاسخگو باشید، از نظر افکارعمومی مسموع نیست، بخصوص همانگونه که اصلاح‌طلبان، دیگران را پاسخگوی عملکرد منصوبین خود می دانند، افکارعمومی، نیز جنابعالی را مسئول کلان عملکرد افراد ناشناخته‌ای می‌دانند که بواسطه «تکرار» ، موفق به کسب رأی شدند.

دلخوش داشتن به «تکرار» و اعمال نفوذ و مهندسی لیست در انتخابات مجلس و شورای آینده از سوی گروهی که همین کار را در انتخابات گذشته انجام دادند، رؤیایی بدون تعبیر خواهد بود. اگر جنابعالی نیز همانند گذشته بدلیل حجب و خلق و خوی نرم، انعطاف و پاییبندی به خردجمعی، به سازوکار معیوب فعلی و اعمال نفوذ حلقه‌ها و احزاب منفعت‌طلب و استمرارطلب تن بدهید، تنها سرمایه اجتماعی خود را که در این شرایط داخلی و بین‌المللی، سرمایه ملی محسوب می‌شود، به مخاطره انداخته‌ و بعید است با موج فزاینده نارضایتی عمومی در بدنه اجتماعی، نتیجه مشابه دو انتخابات گذشته حاصل آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من غلط میکنم دیگه پاما بزارم پای صندوق رای حتی نمیذارم خانوادم هم برن

      پاسخ ها

      • N.A.J.A

        منه رای اولی هم رای نمیدم

      • بدون نام

        من و خانواده هم در هیچ انتخاباتی رای نمی دهیم .

      • hassan.h

        همانگونه که اصولگرایان در سالهای پایانی احمدی نژاد از وی تبری جستند اصلاح طلبان هم تکرار کردند ولی سنگینتر این بود که چنین نمی کردند زیرا اقبال و ادبار مردم تناوبیست و دائمی نمی شود که با این برائت ها ایجاد شود
        اینکه رای ندهید اشتباه است چون بالاخره یکنفر از صندوق بیرون می آید
        به توانمندی رای بدید

      • بدون نام

        شرکت نکنید.افراطیها هم سر کار اومدند دیگه غر نزنید .البته اینترنت رو قطع می کنند تا ابزار غر زدنتون رو کلا از دست بدهید:))

      • مادر عروس

        اینکه اوضاع خراب میشه کنار میکشن و دولتو تنها میذارند نشونه ی پستی اخلاقیه.مثل اون مثله که میگه تا پول داری رفیقتم عاشق بند کیفتم. برجام که تصویب شد همشون با دولت بودند حالا موقع بدبختی کشیدن کنار

    • بدون نام

      نه اصولگرا نه اصلاح طلب هیچکدام به فکر ملت نیستن ! مردم به عنوان سیاهی لشکرند !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم رای ندهند.

    • سام

      سعید حجاریان ....
      تاریخ انتقضای اینها تا زمانی که محمد خاتمی زندس
      محمد نباشه اینا تره فرنگی هم نیستن چه برسه به لیدر
      تنها دلیل رای دادن مردم به لیست شخص محمد خاتمی هست نه اینها نه جریانشون

    • احمدی نژاد

      روحانی به وعده خودش هم عمل نکرده فقط یک قفل بی کلید را علم کرده و مردم را گول زد و بدبخت کردهباید استعفا بدهد برود کشور خودش.

      پاسخ ها

      • پیمان

        وقتی دولت در سیاست خارجی هیچ کاره است و گروهی هنوز با افکار مربوط به دهه ۵۰ شمسی و دوران جنگ سرد در بوق نبرد با استکبار غرب می دمند و بهانه برای تحریم به دست دنیا می دهند ،شرکت در انتخابات یعنی زینت المجلس شدن برای این افراد

    • بدون نام

      به جون عزیزم اگه موقعیتی پیش بیاد حاضرم تو روی
      خود روحانی بگم دیگه به احدی رای نمیدم از هیچی هم نمیترسم

    • جرج سوروس

      اسمترار طلب و تکرار و خاتمی اصلا همه تان
      شیرجه به زباله دان تاریخ

    • بدون نام

      خودشونو میکشن کنار که مثلا ما نبودیم
      همه تون شریکید ، این وضع پای همه تون نوشته شده

    • بدون نام

      خیلی دلم میخواد حال و روز اون بیست و چهار میلیونی که به این رای دادن و ببینم چجورین؟ یکم بخندم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا متوجه نمیشی، همه شون عینه هم هستن چ راستی چ چپی ،پس هی نگید این بهتر یا اون بهتره ،همه شون سر وته ی کرباسن

    • علی

      مسئولان محترم،مردم جناح نمیخواهند،مردم اصلاح طلب واصولگرا نمیخوان،مردم زندگی ،شغل،آرامش،امنیت میخوان،دیگه شعار بسه دیگه نفاق بسه ،اگرمی توانید به داد مردم ومشکلات برسید نمی توانید دم ازاین وآن نزنیدلطفا!!!

    • بدون نام

      از حالا کارهای پوپولیستی شروع شد . اینها که ادعای عقل و تدبیر داشتند .. مردم را چی فرض کردند من نمیدونم.

    • بدون نام

      هرکس دیکه رای بده اهمقه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق تویی که همه را مثل خودت فرض میکنی مردم مثل تو حماقت کردند با تزویر وپلید رای دادند

      • بدون نام

        غرغروهای اینترنتی احمق اند وقتی تندورها بیان سر کار اول از همه از همین اینترنت انتقام می گیرند.بعد باید بری تو مستراح غرغر کنی

    • م ش

      متاسفانه جناح اصلاح طلب فقط بفکر منافع جناحی خود است مثل جناح اصولگرا.......وای به حال مردم

    • ad5559581410@gamilcom

      من که دیگر رای نخواهم داد شناسنامه ام حیفه خراب بشه بخاطر دروغ و وعده الکی

    • احمد میرکاظمی

      کشور و شماها با رای دهندگان تان به زمین گرم زدید.شماها مملکت و به ویرانه تبدیل کردید,شماها به کمک خاتمی تکراری و اون رای دهندگاد نادان تون کشور و به لبه پرتگاه بردید و صد سال به عقب بردید.شماا جوانی منو نابود کردید از هر کسی که به اینا رای داده بنده نمیگذرم امیدوارم خدای منم نگذره.واقعا چه مملکت خوب و ارزونی داشتیم زمان دکتر احمدی نژاد و حالا چه داریم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین همه باید برعلیه ایندولت تزویر وپلید همصدا شوند درودبرخادم ملت احمدی نژاد مخلص

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه خائنین به مردم حالا میخواد ریس جمهوذ باشه وزریر باشه یا بالاتر ار اینها

    • بدون نام

      مگه قراره در انتخابات شرکت کنیم!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بعیده که کلا ملت رای بدن چه اصلاح و چه اصول و چه هر اسمی که شما درمیارید و میذارید ......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصولگراها همیشه رای دهنده های خودشون رو دارند.کافیه یکی مثل رئیسی رو با همون حرفهای خاص علم کنند

    • امیر

      از اول هم اصلاح طلب نبود
      بازی کثیف سیاسی برای به قدرت رسیدن

    • بدون نام

      چیزی که ملت متوجه شده اند
      روحانی و رفقاش و بقیه و رفقاشون همگی یکی هستند با یک خط و مشی و یک سیستم و تفاوتی به حال ملت نمیکنند

    • بدون نام

      واقعا دولت نقش خیلی مهمی تو اوضاع جامعه داره که اینقدر سرش بحث و جدله؟ چه اصلاح طلب چه اصولگرا چه حزب دیگری هیچ حرکت مستقلی نمیتونند بکنند. چون قدرتی ندارند. الان سالهای ساله که این دو حزب برای رسیدن به دولت در جنگ و جدل اند، این وسط مردم شدن گوشت قربونی

    • بدون نام

      خجالت بکشید.حیا کنید.مردم باید دست از این سیاست بازان بردارند.لیبرالهای غرب گرامردم و بدبخت کردید

    • کله مسیح 37

      شما قبل از روحانی این دروغهارا به مردم میگفتید که اگه روحانی بیاد چی میشه اگه نیاد واویلاست یهسری به خودتون بزنید اگه واقعا اصلاح طلبید بعد چهل سال بریدیه گوشه بشینید و برا مردم تعین تکلیف نکنید دست ازقیم بودن مردم بردارید

    • نطری

      اقای روحانی من فردی هستم جبهه رفتم وهنوز دررکاب اسلام وایرانم اما ازسال ۱۳۷۰ به اینطرف چقدر دنیای امروز ایران با انروزهای همه برادر مگفتیم فرق کرده اگر پیشرفتی بوده دنیا که نخوابیدن انها هم جاده آسفالت کردن وتلفن تلفن دارند وماشینهای خوب سوار مشوند امروز من باید یک ماه وقت بگیرم تا ان همرزم برادر بسیجیم را ملاقات کنم کجا رفت آنهمه راستی وصداقت وبخاطر رضای خدا کا ر کردن دولت ومجلس رضای خدا را در اصافه کردن حقوق میدانند برادر برادر مرده جایش دروع زرنگی دغل وپارتی وسمینار و اضافه کاری دروع جایش گرفته

    • بدون نام

      حالا کی میخاد رای بده که شما از الان بفکر جمع کردن رای ملت هستین ما که دیگه بگور پدرمان بخندیم که بیایم رای بدیم مگه خیلی الاغ باشیم رای بدیم ...

    • بدون نام

      من که دیگه عمرا نه توی انتخابات شرکت می کنم و نه به کسی رای میدم

    • بدون نام

      صادق زیبا کلام ملعون از یک طرف از دولت و نظام انتقادات سخت میکند و از یک طرف بشدت از روحانی و اصلاحطبان حمایت می کند ، مردی به این شدت منافق و دو چهره ندیده ام.

    • علی

      تندرو شمایید نه اصولگرایان! شماها هستید که به خاطر کوچکترین انتقادها کلی آدم رو انداختید زندان به جرم توهین به دولت حسن روحانی! چیزی که تو دولتهای بعد انقلاب سابقه نداشته!

    • بدون نام

      آقای نبی حبیبی ...شما که حرف از نمک نشناسی اصلاح طلبان میزنین،آیا شماها پشت احمدی نژاد رو بنام انحرافی ،خالی نکردین؟؟؟

      فکرکنم مردمو احمق فرض کردین...ولی ملت فراموش نمیکنه!!!!!

      پاسخ ها

      • م.ر.ا

        آخه من نمیدونم شماهنوز حرف ازاحدی نژاد و حسن روحانی می زنید

    • دریا

      هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی! حسن روحانی 5 ساله داره به دولت قبل توهین میکنه و قبح توهین کردن رو ریخته ولی دودش تو چشم خودش رفت! با عملکرد بسیار ضعیف دولتش حالا اکثر مردم دارن توهین میکنن به دولت خود حسن روحانی!

    • سبحان

      اصلاح طلبا مدلشون همینه! همیشه میگفتن اگر اختیارات دست ما بود کشور گلستان میشد! حالا که دولت و مجلس و شورای شهر دستشونه طوری گند زدن که تو تاریخ کشور سابقه نداشته الان تنها راهشون پاک کردن صورت مسئله و منکر شدن حمایتهاشون از دولته

    • یه ایرانی

      مردم ما نباید چشمشون به گوش اصلاح طلبا و سلبریتیها و ماهواره و فضای مجازی و جوسازیها باشه موقع انتخابات دولت و مجلس، مردم باید با عقل و تحقیق رای بدن تا کشورمون آباد بشه

    • بدون نام

      کسی برود یکی بیاید هیچ تعغیری در زندگی مردم بوجود نخواهد آمد اینها مثل موریانه مردم را خواهند خورد....

    • علی

      بابا شما ها دیگه کی هستید ! هنوزم فکر اصلاح طلبی یا اصول گرایی هستید !
      نمی بینید اینها همش مسخره بازیی بیش نیست و مردم و سر کار گذاشتن . ما هم اصلاح طلبی رو دیدیم هم اصول گرایی و از هیچ کدومشون هم خیری ندیدیم .

    • بدون نام

      روحانی کلید دارد . رفیق نیاز ندارد .
      او هنوز شاه کلید را رو نکرده است .

    • بدون نام

      روحانی دیگر خودش خودش را قبول ندارد باید تنها بماند

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه همتون را که با این حزب بازیهاتون مملکت را به ورطه نابودی کشو ندینای کاش شما به استلا روشنفکر وجود نداشتید مردم راحتر بودند حالا کی این همه نابسامانی را گردن میگیرد مردم فقیر وبد بخت زندگی میکنند آقای روحانی شما آمدید میانه باشید نه این جناح نه اون جناح دیدی که هردو همدستی کردند وبه زمینت زدند ول کن برو ثروتمندان که کک شون هم نمی گزه چون هر اتفاقی بیفته متضرزر نمی شند بقیه به خاک سیاه مینشینند

    • بدون نام

      اخه یکی نیست به اینا بگه اصلاح طلب اطولگرا همشون یه ...
      دارن جیب مردمو خالی میکنن کارشون اینه

    • بدون نام

      برای ملت چه کرده اید آقایان به اصطلاع روشنفکر؟
      هرروز تز میدهید،نسخه می پیچید،همگی کاخ نشین،خبر ازشکم گرسنه اکثر جامعه فقیر ندارید!
      بروید کمی درخصوص زندگی پیامبر وپشوایان اسلام مطالعه کنید البته اگر کتابخوان باشید،!!
      مردم گرسنه اند،بیکارند،اعتیاد وفحشا بیداد میکند،،شما از سر شکم سیری برای یکدگر خط ونشان میکشید.!! از خدا شرم کنید در برابر آیندگان آیا فرزندان شما جریت دارند به شما خود را منسوب کنند؟یا نام خانوادگی خود را تغییر میدهند!

    • م ا

      مردم اگه غیرت داشته باشن نه بهاصولگراونه بهاصلاح طلب رای نمیدن خبری وجدانا به چاپ

    • بدون نام

      روحانی مدتی طویلی است که از مردم فاصله گرفته، و تنها شده مخصوصا در سال ۱۳۹۷ که قیمتهای اجناس چند برابر شده و تاکنون جهت بازگشت قیمتها به قبل هیچ گونه اقدامی نکرده، ونمایندگان مجلس هم که وکلای ملت هستند هیچ کاری انجام ندادند.

    • بینام

      به این میگن بازی کثیف سیاست با این کاراشون فقط میخوان مردمو پای صندوق ها بکشونن

    • بدون نام

      ناظر اگر چاپ نمیکنی الان کامنت نظری را خوندم دو بار چاپ کن واقعیت هست امروز

    • بدون نام

      رفتن پای صندوق خیانت به ایندگان ایران زمین است ..

    • بدون نام

      رای ؟؟؟؟کلمه ی خنده داریه سالها با اصلاح طلب و اصول گرا سرمون شیره مالیدن و فقط جیبمونو خالی کردن باید احمق باشیم اگر بگذاریم تاریخ تکرار شود

    • بدون نام

      مردم فقط بازیچه ای شدن برای تقسیم سرمایه های کشور بین سران دو جناح. کدوم رییس جمهوری اومده و هشت سال مردونه جنگیده واسه پیشرفت کشور و خواسته های مردم؟ یا خودش نخواسته یا اصلاً اجازه نداشته که برای کشور و مردم کاری کنه

    • بدون نام

      فقط انتخواب درست

    • بدون نام

      کاش وضعیت بهتر بشه.......

    • بدون نام

      نه عزیزم اینا میخوان خودشون رو تبرئه کنند . خودشون رو از این گند که زدن فارغ کنند .دارن واسه انتخابات بعدی و حمایت از کس دیگه آماده میکنند

    • شهرام

      اصلا اصول و اصلاح و غیر و ذالک نداره . مگه همه ابنا نباید در خدمت مردم و مملکت باشن ؟ آیا بودن تاحالا ؟ اصلا کسی مردم رو دید ؟ مردم فقط زمان انتخابات اونم بطور ظاهری دیده میشن و بس . چه خیری از این احزاب دیدیم تا حالا ؟ جز اختلاس و گرانی و فیلتر . الانم اصلا به ماها ربطی نداره که کی تنها مونده و کی رفته و کی میاد . چند روز دیگه شب یلداست و خیلی ها مثل من دست خالی میرن خونه . آیا به غیرت این احزاب برمیخوره ؟ نه که نمیخوره چون اصلا کلمه مردم براشون مفهومی نداره . همینجوری رای میدن و فیلتر میکنن و گرون میکنن و هزارتا کار دیگه که در راستای له کردن ملت بدبخته . ملت موندن و هزاران بغص توی گلو و نمیتونن بیانش کنن . توی خیابون که نمیشه فقط جاهایی مثل برترینها و کلا فضای مجازی . البته اگه سانسور نشه . در نهایت بگم که من یکی نه برام حزب مهمه و نه اهداف احزاب .

    • بدون نام

      توانتخابات گفتین دلمون رقص میخواد یه وقت به تندروها رای ندینا .خوب به قول خودتون به تندروها ندادین به اصلا ح طلب دادین چی شد.مطمین باشیدکسی که تقوی نداشته باشه به فکرمردم نیست

    • بدون نام

      ادمین نظر منو چاپ نمیکنی

    • بدون نام

      فقط بگید مهر نخوره شناسنامه ایراد نداره از نظر مسئولان ؟

      پاسخ ها

      • امیر

        فکر نکنم حرفهای من از دیگران بدتر باشد پس پخش کن خدا بیامرزد طالقانی را آمد تو مجلس رو زمین نشست گفت من آمدم درد مردم را بگویم نه برای خودم خانواده هرس بزنم ما از آن قشرمردم هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج