۸۰۷۵۸۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ظهور هیولاوار مرد دریایی در چین

هفته ای که سپری شد، زمانی متفاوت و ویژه برای بازارهای جهانی فیلم و سینما تلقی شد زیرا «مرد دریایی» که جدیدترین بخت آزمایی سازندگان فیلم های کمیک بوکی است، در کشور چین ظهوری هیولاوار و توفانی را تجربه کرد و در بدو اکرانش در این کشور شرق آسیایی بسیار پرنفوس ۶/۹۳ میلیون دلار پولسازی کرد و فقط همین یک قلم فروش باعث شد «Aquaman» عنوان پرفروش ترین فیلم جهانی در این هفته را بدست بیاورد.

بانی فیلم: هفته ای که سپری شد، زمانی متفاوت و ویژه برای بازارهای جهانی فیلم و سینما تلقی شد زیرا «مرد دریایی» که جدیدترین بخت آزمایی سازندگان فیلم های کمیک بوکی است، در کشور چین ظهوری هیولاوار و توفانی را تجربه کرد و در بدو اکرانش در این کشور شرق آسیایی بسیار پرنفوس ۶/۹۳ میلیون دلار پولسازی کرد و فقط همین یک قلم فروش باعث شد «Aquaman» عنوان پرفروش ترین فیلم جهانی در این هفته را بدست بیاورد.

ظهور هیولاوار مرد دریایی در چین

این اولین ورسیون بلند سینمایی از روی داستان های «مرد دریایی» به حساب می آید و عرضه آن پس از رویکرد استودیوهای آمریکا به تقریباً تمامی قهرمانان دیگر کمیک استریپی طی ۴ دهه اخیر و ساخته شدن قسمت های دنباله ای متعدد برای تعدادی چشمگیر از آنها به حساب می آید. این هیولای تازه کمیک بوکی محصول همکاری کمپانی برادران وارنر و شرکت دی سی کمیکز است و اکران آن در چین زودتر از تمامی نقاط دیگر دنیا و در شرایطی آغاز شده که شروع پخش اش در کشور مبدأ و سازنده یعنی آمریکا زودتر از دو هفته دیگر شکل نمی گیرد و نمایش بسیار پرسود آن در چین نوعی تست قدرت آن و ارزیابی بنیه اقتصادی اش قبل از اکرانش در سایر بازارها به شمار می آید.

البته همین رقم نجومی حاصل آمده در چین نشان می دهد فروش فیلم در بازارهای غربی هم تا چه میزان پولساز و به صرفه خواهد بود و می توان (و باید) در انتظار ارقام چشمگیر تازه ای بود که «Aquaman» به جیب صنایع فیلمسازی می ریزد و از حالا ساخت قسمت های بعدی این فیلم را نیز در سال های آتی انتظار کشید.

دستاوردهای بی سابقه

جالب تر اینکه رقم ۶/۹۳ میلیون دلاری حاصله «مرد دریایی» در چین حدود ۸۵ درصد از کل درآمدی را شکل داد که فیلم های سینمایی پخش شده در این کشور ۴/۱ میلیارد نفری در طول هفته اخیر موجب شده اند.

این بالاترین رقم پولسازی است که یک فیلم ساخته کمپانی وارنر در بدو عرضه اش در تمامی تاریخ حیات چین به ثبت رسانده است. دستاورد جدید دیگر «Aquaman» در چین این است که تا به حال هیچ فیلمی در ماه دسامبر چنین آغاز اکران پرسودی را در این کشور نداشته است.

نمایش «مرد دریایی» از پنجشنبه این هفته در ۴۰ کشور دیگر دنیا بسط می یابد که بازارهای بالقوه پرسود بریتانیا، روسیه، مکزیک و برزیل هم در جمع آنها مشاهده می شوند.

موتورهای درآمدساز مُردنی!

شروع پخش فیلم های جدید آمریکایی در سایر کشورها در موعدی زودتر از زمان نمایش شان در همین کشور، به «مرد دریایی» منحصر نشد و فیلم «موتورهای فناپذیر» هم پیش از آن که در آمریکا و کانادا به نمایش درآید، این هفته در ۴۳ کشور مختلف به روی پرده ها رفت و مجموعاً ۹/۱۷ میلیون دلار را برای خود و استودیوی سازنده اش (یونیورسال) گردآوری کرد. بالاترین رقم برای این فیلم در روسیه ثبت شد که فروشی ۱/۴ میلیون دلاری بود و اندونزی و کره جنوبی در شرق آسیا هم هر دو ۶/۱ میلیون دلار را برای «موتورهای فناپذیر» موجب شدند، استرالیا هم این فیلم را به ۱/۱ میلیون دلار در بدو عرضه اش در این کشور اقیانوسیه ای رساند و این در حالی است که از اواخر این هفته و طی هفته آینده پخش فیلم در کشورهایی بزرگ و سرشار از تالارهای سینمایی همچون فرانسه، ایتالیا، آلمان، بریتانیا، اسپانیا، مکزیک و برزیل هم آغاز خواهد شد و بوی فروش هنگفت اش در این مناطق هم از حالا به وضوح می آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج