۸۰۷۵۹۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تاثیر نقش‌آفرینی زنان در فروش بیشتر فیلم‌ها

فیلم‌هایی که زنان در آن‌ها نقش اصلی را ایفا کرده‌اند بیشتر از فیلم‌هایی که مردان نقش اصلی را ایفا کرده‌اند فروش داشته‌اند.

ایران آرت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فیلم‌هایی که در آنان زن‌ها نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند، از فروش بهتر و موفق‌تری برخوردار هستند."ترولز"، "موانا"، "درون و بیرون" و "زن شگفت‌انگیز" از جمله فیلم‌های پرفروش جهان با نقش‌آفرینی زنان هستند.

تاثیر نقش‌آفرینی زنان در فروش بیشتر فیلم‌ها

اخیراً پژوهشی از سوی "آژانس هنرپیشگان خلاق" و "شیفت۷" صورت گرفته و به بررسی فیلم‌هایی که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ ساخته شده‌اند پرداخته است. در نتیجه این تحقیق در فیلم‌هایی که زنان در آن‌ها نقش اصلی را ایفا کرده‌اند بیشتر از فیلم‌هایی که مردان نقش اصلی را ایفا کرده‌اند فروش داشته‌اند.

"کریستی هوبگر" از اعضای تیم این تحقیقات در این مورد می‌گوید: این تفکر که استفاده از زن‌ها در نقش اول فیلم از لحاظ تجاری خوب نیست، ایده درستی نیست. آن‌ها از جنبه اقتصادی در فیلم‌ها سودآور هستند.

فارس به نقل از نیویورک تایمز گزارش داد، به کارگیری زنان در نقش اول فیلم‌ها همچنان در هالیوود در اولویت نیست. زن‌ها یک چهارم نقش‌های اصلی فیلم‌های سال ۲۰۱۷ را ایفا کرده‌اند و بنابر تحقیقات به عمل آمده از دانشگاه ایالتی سن‌دیِگو به طور عمده یک سوم شخصیت‌های اصلی فیلم‌ها را زنان ایفا می‌کنند.

پیشبرد این تحقیق به نوعی تلاشی در راستای فشار بر هالیوود برای بهره بیشتر از زنان و افراد رنگین‌پوست در مقابل دوربین در هالیوود است.

بنابر تحقیقی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، فیلم‌هایی که از تنوع نژادی در عوامل و هنرپیشگان خود بهره برده بودند در هفته‌های اول اکران از موفقیت و عملکرد بهتری نسبت به فیلم‌های همجنس و کم تنوع از لحاظ نژادی و جنسیتی برخوردار بودند. این درحالیست که علاوه بر اینکه حضور زنان در نقش‌های اصلی هالیوودی باعث فروش بیشتر فیلم‌ها می‌شود باید این نکته را هم در نظر داشت که دستمزد زنان در سطوح مختلف همچنان نسبت به مردان کمتر بوده و دارای اختلافی فاحش است.

در تحقیق مذکور ۳۵۰ فیلم مورد ارزیابی قرار گرفت که در آن میان ۱۰۵ فیلم با نقش‌آفرینی اصلی زنان و ۲۴۵ فیلم با نقش ‌آفرینی مردان ساخته شده‌اند. بخشی از این تحقیق میزان بودجه صرف شده برای ساخت هر فیلم را با تناسب هنرپیشه زن و مرد مورد بررسی قرار داده است. فیلم‌هایی که با بودجه بالای ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده بودند ۷۵ فیلم با نقش‌آفرینی مردان و تنها ۱۹ فیلم با نقش‌آفرینی زنان ساخته شده بود. بخش دیگر شامل فیلم‌های با بودجه کمتر از ۱۰ میلیون دلار، ۱۰ میلیون دلار و تا ۳۰ میلیون دلار و از ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار و از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار بود که همه این آمار با میزان هنرپیشگان زن و مرد به تعیین آمار نهایی کمک می‌کند.

جالب اینکه در تمام بخش‌ها درآمد فیلم‌ها به نسبت بودجه‌ای که در آن صرف شده برای فیلم‌هایی که زنان در آن نقش اصلی را ایفا کرده بودند بیشتر از مردان بود. تنها یک استثنا وجود داشت که در بخش فیلم‌های با بودجه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار بود که در این بخش فیلم‌های با هنرپیشه اصلی مردان تنها با ۲ میلیون دلار بیشتر از فیلم‌های زنان بود. در این بخش فیلم‌های مردان ۱۰۴ میلیون دلار و زنان ۱۰۲ میلیون دلار بود که تنها مورد برتری فروش فیلم‌های با هنرپیشه اصلی مردان در این تحقیق بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج