۸۰۷۷۱۴
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

استقبال ایران از توافقات اولیه میان یمنی‌ها

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران در چارچوب رویکرد مسئولانه خود در قبال بحران‌های منطقه‌ای نقش سازنده‌ای در ترتیبات اجرایی گفتگوهای یمنی - یمنی در سوئد ایفا کرده است

خبرگزاری مهر: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به نتایج مذاکرات طرف های اصلی بحران یمن در استکهلم ضمن استقبال از تفاهمات و توافقات صورت گرفته میان طرفین با نظارت نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد، گام های مثبت اعتمادساز و توافقات اولیه حاصله را برای استمرار گفتگوها امیدوارکننده خواند.

قاسمی، توافق حاصله در خصوص شهر و بندر الحدیده را بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: این تفاهم نشان می دهد گروه‌های یمنی حاضر در گفتگوها به دقت و درستی شرایط اسفبار بار مردم مظلوم یمن را درک کرده و برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع در آن کشور به دلیل تشدید درگیری ها در اطراف الحدیده استمرار وصول کمک های انسانی را بر منافع گروهی خود ترجیح داده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد، بندر حدیده و سایر بنادر و فرودگاههای یمن از جمله فرودگاه صنعا هر چه سریع تر برای دریافت کمک‌های انسان دوستانه و فعالیت‌های مدنی به منظور کاهش رنج و آلام مردم یمن آماده سازی شوند.

وی همچنین افزود: امیدواریم تفاهم های حاصله در چارچوب و بازه زمانی تعیین شده اجرایی و زمینه لازم را به منظور دور بعدی گفتگوها در آینده نزدیک برای رسیدن به توافق نهایی فراهم کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رویکرد مسئولانه خود در قبال بحران های منطقه ای نقش سازنده ای در ترتیبات اجرایی گفتگوهای یمنی - یمنی در سوئد ایفا کرده و همچنان در راستای طرح چهار ماده ای ارائه شده از سوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران راه حل نهایی بحران یمن را توقف جنگ و خونریزی و تداوم گفتگوهای یمنی - یمنی می داند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب پس دستتون دردنکنه

    • بدون نام

      بالاخره به صلح یمنی ها رضایت دادید.

    • بدون نام

      خدا کنه توافق بکنن تا بحث و وقت مسئولان در سخنرانی گرفته نشه و فعلا هرکس تکون میخوره میگن مگه نمیبینی نون خشک میخورن یمنی ها ؟ همراهی کنید و نون خشک بخورید

    • بدون نام

      حالاباید برای بازسازی ان تلاش کنیم چون واقعا گناه داره ما اینجادر رفاه واسایش باشیم مردم مظلوم ومسلمان وستم دیده یمن درمضیقه باشند خدا مسئولان ما را حفظ کندکه نمی گذارند در ایران جنگ شود،جنگ بداست،گرسنگی،دربدری اوارگی،تن فروشی زیادمهم نیست.فقط جنگ نباشد.

    • بدون نام

      افرین این موضع گیری بسیار عالیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج