۸۰۷۸۲۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

درج کد ویژه در اسناد کودکان «بی‌هویت»

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در اسناد سه‌جلدی کودکانی که بی هویت هستند حکم دادگاه با یک کد ویژه ثبت می شود.

فارس: مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در اسناد سه‌جلدی کودکانی که بی هویت هستند حکم دادگاه با یک کد ویژه ثبت می شود.

محمد نفریه گفت: ۸۵ درصد از کودکان تحت پوشش بهزیستی بدسرپرست و مابقی بی‌سرپرست هستند و ۹۸۰۰ نفر از این کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در بهزیستی و در ۶۴۰ مرکز و مابقی در خانواده‌ها به صورت فرزندخواندگی، خانواده‌های جایگزین و امین موقت حمایت می شوند.

وی ادامه داد: نسبت کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سال‌های گذشته تاحدی بیشتر شده بطوری که در پنج سال گذشته یک درصد رشد را در مراکز تحت پوشش بهزیستی می بینیم.

نفریه در مورد میزان فرزندخواندگی گفت: هر سال ۱۶۰۰ کودک به عنوان فرزند خوانده به عنوان امین موقت به خانواده‌های جایگزین معرفی می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در رابطه با اینکه گفته شده عنوان پدر و مادر فرضی در شناسنامه کودکان بی‌هویت درج می شود گفت: درج این عناوین در شناسنامه کودکان نیست بلکه در اسناد سه جلدی آنها درج می‌شود. ما انواع اوراق شناسایی زیادی داریم که شناسنامه یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: در قسمت توضیحات شناسنامه این کودکان فقط آورده می‌شود که بر طبق شماره ماده قانونی و حکم دادگاه این شناسنامه صادر شده است بنابراین به طور صریح در توضیحات نمی‌آید که این کودکان بی‌هویت هستند.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در واقع هدف از بهزیستی امکان زندگی بهتر این کودکان است و همچنین از لحاظ شرعی نمی‌خواهیم در آینده امکان ازدواج آنها با محارم ایجاد شود بنابراین در اسناد سه جلدی آنها وضعیت‌شان ثبت می‌شود.

وی افزود: بنابراین در شناسنامه آنها چیزی به عنوان اینکه بی‌هویت بوده یا نام پدر و مادر فرضی‌شان قید شود، وجود ندارد فقط حکم قاضی قید می‌شود مانند زمانی که کودکان به فرزند خواندگی می‌روند و در شناسنامه‌شان کد و حکم دادگاه ثبت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج