۸۰۸۰۷۸
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

تورم بیشترین فشار را به قشر کارگر وارد کرده است

دبیرکل خانه کارگر کشور و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کارگران گفت: تورم موثر در کشور اکنون بالای ۵۰ درصد است و کارگران در این شرایط با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل خانه کارگر کشور و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کارگران گفت: تورم موثر در کشور اکنون بالای ۵۰ درصد است و کارگران در این شرایط با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

علیرضا محجوب روز جمعه در آیین افتتاح خانه کارگر دزفول افزود: ارقامی که به مستمری بگیران، کارگران و کارمندان پرداخت می شود قابل تطبیق با هزینه های زندگی آنها نیست که امیدواریم این موضوع با ظرافت خاصی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تورم جشن ثروتمندان و عزای فقراست، اظهار داشت: امروز شاخص نابرابری به سمت طبقات ثروتمند و دارا گردش می کند که این موضوع از نظر اجتماعی خبری بد و مایوس کننده است.

دبیرکل خانه کارگر کشور با بیان اینکه اجازه نمی دهیم کسی بابت تورم جشن بگیرد، افزود: تورم و فشار زمانی قابل تحمل است که همه اقشار به یک اندازه در مقابل این وضعیت قرار بگیرند نه اینکه برخی افراد در این شرایط ثروت بیشتری کسب کنند و برخی فقیرتر شوند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون سبقه سیاسی ندارد، گفت: فراکسیون کارگری همواره بدنبال مسائل و مشکلات کارگران بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ هزار بیمه شده اصلی در شهرستان دزفول وجود دارد، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان یعنی حدود ۴۰ درصد مشمول خدمات درمانی و تامین اجتماعی هستند.

** خانه کارگر صدای مردم و کارگران است

دبیرکل خانه کارگر کشور وجود تعداد فراوان کارگر در شهرستان دزفول را دلیلی بر لزوم راه اندازی خانه کارگر در این شهرستان عنوان کرد و گفت: ارائه دوره های آموزشی و اقدامات موثر برای جلب نظر کارگران در این خانه ضروری است.

وی خانه کارگر را صدای مردم و کارگران دانست و گفت: طرح و پیگیری مباحث و مشکلات کارگران در خانه کارگر از اتفاقاتی نظیر پایمال شدن حق کارگران و برگزاری تجمعات کارگری مانند هفت تپه جلوگیری می کند.

محجوب با اشاره به مشکلات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: نمایندگان کارگران این شرکت به فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی مراجعه و مشکلات خود را مطرح کردند که پیگیری های لازم برای رفع مشکلات آنها انجام شد.

وی با بیان اینکه مشکلات کارگران هنوز تمام نشده اظهار داشت: خوزستان و همه استان های کشور بستر موضوعات کارگری هستند.

دبیرکل خانه کارگر کشور، خانه کارگر را تشکیلاتی برای یاری رسانی به کارگران و شنیدن صدای آنها دانست و گفت: متاسفانه نه تنها حرف فقرا و کارگران به خوبی منعکس نمی شود بلکه گردش خبری به سمت ثروتمندان است.

وی با اظهار امیدواری از انجام فعالیت های خانه کارگر دزفول به بهترین نحو ممکن افزود: درخصوص بیمه کارگران ساختمانی اقدامات خوبی صروت گرفته است.

** امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه آغاز به کار خانه کارگر دزفول درخصوص مشکل قراردادهای موقت کار به خبرنگار ایرنا گفت: این نوع قراردادها به هیچ عنوان به نفع کارگران نیست.

وی افزود: در بحث رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری در حال گفت و گو درخصوص قراردادهای موقت کار هستیم و اگر بتوانیم دولت و کمیسیون را در این زمینه قانع کنیم گام بزرگی در این خصوص برداشته ایم.

محجوب اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طرحی درخصوص آیین نامه تبصره یک ماده هفت قانون کار به دولت داده است که اگر دولت این طرح را مصوب کند تکلیف تا حد زیادی روشن می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شوهر من هر چه دنبال کار میگرده نیست کاش بود روزی ۵۰ بیاورد خونه.ای کاش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا نابودتون کنه ملت را نابود کردین

    • بدون نام

      شوهر من هر چه دنبال کار میگرده نیست کاش بود روزی ۵۰ بیاورد خونه.ای کاش

    • بدون نام

      خانه کارگر مرده

    • کارگر

      از فشار گذشته عزیزم از پا در اومدیم

    • بدون نام

      نه بابا،خیییلی باهوشی

    • یاسین

      باعرض سلام..ولا همه اش می گویند گرانی ....تورم ....تحریم ها ...وغیره بلاهای سر کارگران اورده .ولی دریغ از کمی افزایش حقوق چه فایده گفتن اگر راست می گویید عمل کنید اینقدر خون به دلمان نکنید

    • بدون نام

      حرف مفت پوچ وبی ارزش سالهای سال است که تو میزنی حرفات همش دروغه..

    • علی

      آقاى محجوب جنابعالى تا حدودى درک وفهم بیشتری نسبت به دیگر مسئولان دارید،تورم امروز فشار زیادے به قشر محروم کشور ک شامل کارگران میشه آورده وشاید شما کارگران شرکت و... که بیمه سازمانها می باشند مد نظر دارید وکارگران فصلی کشاورزی وساختمانی که بصورت روزمزد هستند ازیاد برده اید که درقبال 8 ساعت کار بایستیحداقل 25000الے 50000هزارتومان دستمزد دریافت کنند،واقعن باروزی 25یا50هزارتومان چه جوری باید زندگے کرد وقتی مایحتاج اولیه زندگے سر به فلک کشیده؟

    • علی

      آقاى محجوب جنابعالى تا حدودى درک وفهم بیشتری نسبت به دیگر مسئولان دارید،تورم امروز فشار زیادے به قشر محروم کشور ک شامل کارگران میشه آورده وشاید شما کارگران شرکت و... که بیمه سازمانها می باشند مد نظر دارید وکارگران فصلی کشاورزی وساختمانی که بصورت روزمزد هستند ازیاد برده اید که درقبال 8 ساعت کار بایستیحداقل 25000الے 50000هزارتومان دستمزد دریافت کنند،واقعن باروزی 25یا50هزارتومان چه جوری باید زندگے کرد وقتی مایحتاج اولیه زندگے سر به فلک کشیده؟

      پاسخ ها

      • بی نام

        اتفاقا"ایشان هیچ درکی از وضعیت بحرانی قشر کارگران ندارد ایشان نقش بازی می کند بلایی که آقای دکتر ربیعی و که با همراهی ایشان هم بود بر سر کارگران آوار کردن را نمی توان کتمان کرد ایشان بنظر می سد نه‌تنها کاری برای کارگران نکردن بلکه مانع رسیدن کارگران به منافع خود هستند

    • ممم

      الهی شکر که اسم کارگر هم اومد تو لیستها کارگران فقیر و بدبخت

    • ارکوین

      خوب شد یادمون انداختی و گرنه یادمون نبود

    • بدون نام

      دروغ چرا میگید به آقازادها وارد شده

    • بدون نام

      کارگر خانه ندارد که صدایی هم داشته باشه.تف به شرف و عدالت تون.خدا لعنتتون کنه با این اداره کردن مملکت.بیچاره کارگر با ۱/۲۰۰چطوری امرار معاش کنه.بی انصافان کمی غیرت به خرج دهید و جلوی گرونی رو بگیر نه حقوق کارکر و به گردن کارفرما بندازید

    • بدون نام

      به خدا حقوق کارگران خیلی کمه اجاره خونه هفت صد تومن پول آب و برق و گاز دیگه هیچی نمیمونه با دو تا بچه

    • بدون نام

      بخدا به پیر و پیغمبر به کارمند ها وبازنشسه ها بیشتر وارد شده، من نمیدانم وکارمندان و بازنشسته های فرهنگی نماینده ای نداریم که ازحق ما دفاع کنه واز تبعیض بین کارگران وبازنشسه ها وکارمندان جلوگیری کند همه اش ازدفاع از کارگران حرف می زنند آقای نماینده کارمندان بدبخت و بازنشسته ها چراعیدی کارگر چهار برابر عیدی ما کارمندان وبازنشسه ها می باشد شمالال شدید یا فقط دلتون خوشه بهتون بگن نماینده یالله باید عیدی کارمندان باکارگران برابرشود

    • محمدمهدی عسکری

      تازه بازم حسن میخواد هم بنزینو دو نرخی کنه هم حقوقا رو بالا ببره که خودش باعث ایجاد گرونی بیشتری میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج