جاباما
۸۰۸۱۲۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

دیدار سفیر ایران با مسئولان گمرک گرجستان

سفیر ایران در تفلیس در دیدارمدیرکل گمرکات گرجستان ضمن گفتگو درباره مشکلات ایجاد شده برای برخی اتباع ایرانی، بر لزوم اطلاع رسانی به موقع و دقیق درخصوص تغییرات قوانین و مقررات گمرکی تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: «ماموکا جانگولاشویلی» مدیرکل و رئیس گمرکات گرجستان امروز (جمعه) با سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار فرآیندهای بازرسی و قوانین گمرکی این کشور و مشکلات اتباع ایرانی در مرزهای گرجستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در ادامه پیگیریهای انجام شده در خصوص مشکلات اخیر ایجاد شده برای برخی اتباع ایرانی در مبادی ورودی کشور گرجستان، امروز سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس با مسئولان گمرکی گرجستان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

سفیرکشورمان در این دیدار با اشاره به بروز برخی حوادث و رخدادهای اخیر در مبادی ورودی این کشور خواستار احترام و توجه جدی به ارزشهای مذهبی و فرهنگی در برخورد با اتباع کشورمان شد.

وی همچنین با توجه به روابط رو به گسترش تجاری و اقتصادی بین دو کشور بر لزوم اطلاع رسانی به موقع و دقیق در خصوص تغییرات قوانین و مقررات گمرکی تاکید کرد.

ماموکا جانگولاشویلی مدیرکل گمرکات گرجستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر احترام دولت و مردم گرجستان به مردم کشورمان، اظهار داشت: با فرهنگ و ارزشهای مذهبی مردم ایران آشنا هستیم و تلاش جدی شده است تا قوانین و مقررات را منطبق با فرهنگ، سنت و ارزشهای مذهبی و ایرانی اجرا کنیم. ما نیازمند همکاری هستیم تا در فضای بسیار مثبت، دوستان ایرانی بتوانند با خاطرات خوب وارد گرجستان شده و از آن خارج شوند.

وی همچنین ضمن ابراز علاقه مندی به توسعه همکاری های گمرکی و نهایی کردن موافقتنامه تبادل شده بین دو کشور به تشریح فرآیندهای بازرسی و قوانین گمرکی این کشور افزود: با توجه به تلاش گرجستان در جهت تطبیق قوانین و مقرارت با اتحادیه اروپا از اوایل سال ۲۰۱۹ شاهد تغییرات گسترده ای در مقررات گمرکی گرجستان خواهیم بود. این تغییرات مختص به ایران نخواهد بود و مبادلات گرجستان با کلیه کشورهای را در بر خواهد گرفت که در این خصوص اطلاع رسانی کاملی انجام خواهد شد.

مدیرکل گمرکات گرجستان با اشاره به بخشی از حجم مبادلات تجاری بین دو کشور که به مصالح ساختمانی اختصاص دارد، اظهار داشت: در حوزه مصالح ساختمانی پس از اجرای قوانین جدید، هرگونه واردات محصولات نیازمند گواهینامه های استاندارد معتبر و مورد تایید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداکنه هرچی ایرانی تو گرجستان بندازن بیرون چون اکثرشون یه مشت گلاه بردار بودن که تو ایران سر مردم گلاه گذاشتن وفرارکردن رفتن حقشون مثل اشغال پرتشون کنن بیرون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج