جاباما
۸۰۸۱۳۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آذری: داورها بحث ارباب رعیتی راه انداخته‌اند

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه هیچ تیمی از داشتن مرتضی تبریزی بدش نمی‌آید، گفت: امید نمازی ۱۱ هفته قربانی اشتباهات داوری شد و سرمربی ما را با همین سوت‌های اشتباه عوض کردند.

خبرگزاری مهر: سعید آذری، مدیر عامل ذوب آهن با انتقاد از داوری بازی این تیم مقابل نفت مسجد سلیمان و نحوه برخورد داوران با مربیان و بازیکنان، گفت: داوران فکر می کنند بحث ارباب و رعیتی وجود دارد و انگار هیچکس از فوتبال چیزی نمی فهمد. مدیرعامل ذوب آهن همچنین به خبر احتمال بازگشت مرتضی تبریزی از استقلال به ذوب آهن واکنش نشان داد.

مشروح گفتگوی آذری در ادامه می آید:

* ذوب آهن باوجود تغییر سرمربی هنوز به برد نرسیده است. ارزیابی شما از بازی با نفت مسجد سلیمان چیست؟

-باید بگویم بازی ما با نفت مسجد سلیمان شاه بیت غزل اشتباهات داوری بود. دقیقه ۱۰ بازیکن بازیکن نفت، «داسیلوا» بازیکن ما را پشت محوطه جریمه زد در حالی که با دروازه بان حریف تک به تک بود. داور هم با کمال متانت به بازیکن نفت کارت زرد نشان داد.

در دقیقه ۷۶ یکی از بازیکنان نفت، وحید محمدزاده بازیکن ما را روی هوا هل داد ولی داور پنالتی نگرفت. همان توپ در برگشت به دست بازیکنان نفت خورد اما بازهم پنالتی اعلام نشد در حالی که داور در دو قدمی صحنه بود. عین همین صحنه در بازی پرسپولیس با سپاهان، برای پرسپولیس پنالتی گرفته شد.

در صحنه دیگر محمدرضا حسینی بازیکن ما از بازیکن نفت عبور کرد ولی روی او خطا می شود. باوجود این داور برای نفت خطا گرفت. خب اگر خطای حسینی بود که باید این بازیکن اخراج می شد! یکبار دیگر هم کاپیتان نفت با مشت به دهان حسینی کوبید و داور به بازیکن ما کارت نشان داد! واقعا این اوج شاهکار حرکات داور بود.

* یکی از حواشی این مسابقه حضور تعدادی از هواداران شما بعد از بازی در منطقه میکسدزون بود و حتی احتمال داشت داوران مسابقه صدمه ببینند.

-همین مسائل باعث شده است تا حوصله هواداران سر بیاید. خدا را شکر که بنده بعد از بازی آنجا بودم و اتفاقات را دیدم و بلافاصله از داوران حمایت کردیم. هواداران حق نداشتند چنین کاری کنند. قطعا با این دو سه هوادار متخلف برخورد خواهد شد. اما سئوال ما هم این است که تا چه حد می توانیم هواداران را کنترل کنیم. تا چه زمانی بگوییم اشتباهات سهوی بوده است. اگر روز چهارشنبه اتفاقی می افتاد باید چه کار می کردیم. اینها برای باشگاه هزینه است.

آذری: داورها بحث ارباب رعیتی راه انداخته‌اند

* با این حال حضور هواداران در منطقه ای که ممکن است به داور یا بازیکن آسیب بزند پذیرفتنی نیست.

- بنده یک هفته است که هشدار می دهم مسئولان فدراسیون به جای اینکه مراقب بحث بازنشستگی خود باشند، به این مسائل رسیدگی کنند. کمیته داوران و فدراسیون فوتبال واقعا کار را رها کرده اند و داوران هر کاری که دلشان بخواهد در زمین انجام می دهند. تا چه حد هوادار را سرکوب کنیم؛ تا چه زمانی فریاد در گلو را خفه کنیم. اگر مشکل ما هستیم که بگویید برویم. مربی ما را با این سوت ها عوض کردند. ۱۱ هفته امید نمازی را قربانی کردند و الان ۴ هفته است علی منصوریان قربانی می شود. مشخص است که عناد می کنند.

* گویا به نحوه برخورد داور با بازیکنان هم انتقاد داشتید؟

- داوران فکر می کنند بحث ارباب و رعیتی در میان است. این رفتار آنها با بازیکنان و مربیان باعث تاسف است. اشتباه داوران به جای خود اما رفتار غیر محترمانه آنها را چه کار کنیم؟ این وضعیت ارباب و رعیتی که داوران ایجاد کرده اند باید جمع شود. آنها طوری رفتار می کنند که انگار بقیه که در زمین هستند از فوتبال چیزی نمی فهمند. این رفتارها و حرکات برای قبل از انقلاب بود نه الان.

* نگران نیستید این صحبت ها دوباره به کمیته داوران بر بخورد و از شما شکایت شود؟

- خیلی ها از صحبت های من ناراحت می شوند؛ بگذارید ناراحت بشوند. من باید حق ذوب آهن را بگیرم.

* برنامه ذوب آهن برای تعطیلات نیم فصل چیست؟

- خوشبختانه علیرضا منصوریان کارش را بلد است. بعد از بازی ریکاوری کردیم و بازیکنان قبل از استراحت، از نظر پزشکی چک شدند. قرار است چهارشنبه این هفته تمرینات مجددا در اصفهان شروع شود. بعد از آن جلسه ای با علیرضا منصوریان برای تقویت تیم خواهیم داشت و لیست خرید و فروش مشخص می شود.

* آیا حضور ذوب آهن در جزیره کیش قطعی است؟

-بنده با آقای افشارزاده صحبت کردم که ایشان گفت زمین چمن کیش خراب شده است و ممکن است تورنمنتی که مدنظر دارند، به تاخیر بیافتد. منتظر می مانیم شرایط برای برگزاری مسابقه و تورنمنت فراهم شود. بحث اردو یک طرف است. می خواهیم تمرین کنیم تا آماده باشیم. برای همین باید دو تا سه بازی خوب در دستور کار قرار بدهیم و باید شرایط فراهم باشد.

آذری: داورها بحث ارباب رعیتی راه انداخته‌اند

* دوست داریم شفاف موضع خود را برای بازگشت مرتضی تبریزی از استقلال به ذوب آهن بدانیم.

- موضع ما موضع علیرضا منصوریان است. منتظر دستور سرمربی هستیم. اول فصل که مرتضی تبریزی را به استقلال فروختیم با هماهنگی آقای نمازی بود. آن موقع آقای نمازی گفت اگر «ادی ارناندز» و «سیلوا فرناندز» را جذب کنید، مشکلی برای جدایی تبریزی نیست. الان هم هر اتفاقی در نقل و انتقالات رخ بدهد در حیطه اختیارات منصوریان است.

* آیا باشگاه تمایل دارد این بازیکن مجددا به ذوب آهن برگردد؟

- هیچکس از داشتن مرتضی تبریزی بدش نمی آید. تبریزی در تیم ما عملکرد خوبی داشت و اینکه چه شرایطی وجود دارد که یک قهرمان پیشرفت یا افت می کند، به برنامه هر باشگاه بر می گردد. قصد زیر سئوال بردن برنامه های استقلال را ندارم و برای این تیم احترام قائلم. تبریزی برای ما ۱۴ گل زد و به استقلال رفت. هر مربی هم دوست دارد یک بازیکن مثل تبریزی داشته باشد. مرتضی این توانمندی را دارد که مجددا تمام شایستگی هایش را ثابت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای اذری زمانی که بهترین بازیکن تیمت رادو دستی تحویل استقلال دادی بایدفکراین تیره روزیها رامیکردی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ذوب آهن وقتی خوب بود که کی روش و تبریزی رو داشت الآن هم سپاهان روی کاکل کی‌روش می‌چرخه البته تبریزی با رفتن به استقلال هم تیم ذوب‌آهن رو نابود کرد هم خودشو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج