۸۰۸۱۷۴
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

آقای ضرغامی! همیشه شعبان، یک بار هم رمضان

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: عزت الله ضرغامی رییس پیشین سازمان صداوسیما -که از نظر برخی سودای ریاست جمهوری در سر دارد- در جمع دانشجویان گفته است: «حقوق من ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. البته با توجه به اضافه‌کاری‌هایی که برخی اوقات دوستان لطف می‌کنند و می‌دهند بیشتر می‌شود. اما به خاطر حکمی ۳ میلیون از حقوقم کم شده و به خاطر همین به رییس دیوان محاسبات نامه نوشتم که کسر این ۳ میلیون، نظم زندگی ما را به هم زده و خانمم شما را نفرین کرد».

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: عزت الله ضرغامی رییس پیشین سازمان صداوسیما -که از نظر برخی سودای ریاست جمهوری در سر دارد- در جمع دانشجویان گفته است: «حقوق من ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. البته با توجه به اضافه‌کاری‌هایی که برخی اوقات دوستان لطف می‌کنند و می‌دهند بیشتر می‌شود.

اما به خاطر حکمی ۳ میلیون از حقوقم کم شده و به خاطر همین به رییس دیوان محاسبات نامه نوشتم که کسر این ۳ میلیون، نظم زندگی ما را به هم زده و خانمم شما را نفرین کرد».

بله، نظم زندگی آقای ضرغامی به خاطر کسر ۳ میلیون از حقوقش، به هم خورده است. همسرش رییس دیوان محاسبات را نفرین کرده است. در این میان بی اختیار به یاد خیلی های دیگر می افتیم که نظم زندگی شان به هم خورده و نمی دانیم نفرین می کنند یا نه.

یا به یاد خیلی ها که به تبلیغات پخش شده از سازمان تحت مدیریت شما اعتماد کردند و پول خود را به مؤسساتی سپردند و نظم زندگی شان به هم خورد.

یا قبل تر که سازمان تحت مدیریت شما در برنامه هایی افرادی را متهم می کرد و اجازه دفاع نمی داد و نظم زندگی شان بر هم خورد و صدای آنها را کسی نشنید.

عجالتا اما تنها بر جنبه اقتصادی و معیشتی دست می گذاریم و کاری به بخش های دیگر نداریم. با کسر آن ۳ میلیون هم آقای ضرغامی باز حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد. البته به خاطر لطف دوستان‌شان با اضافه کاری این حقوق بیشتر هم می‌شود. با این حقوق باقی مانده اما زندگی او به هم خورده است. زندگی یی که مثل خیلی دیگر از مردم، خرج و برج آن چنانی هم ندارد. چرا که احتمالا از پرداخت هزینه بنزین و تعمیر اتومبیل و درمان دندان و بلیت سفر و مانند اینها که بخشی از درآمد شهروندان دیگر را می بلعد معاف اند.

قاعدتا آقای ضرغامی و امثال او دغدغه اشتغال خودش و فرزندانش را هم ندارد. نگران تاخیر حقوق و اجاره خانه هم نیست. هر روز صبح نیز با استرس دیر رسیدن به محل کار از خواب بیدار نمی‌شود و هر روز نگران از دست دادن شغلش هم نیست.

البته ایشان همیشه در زمرۀ مدیران ارشد جمهوری اسلامی بوده‌اند و مدیرکل و معاون وزیر و رییس سازمانی در حد قوای سه گانه بوده از این رو دریافت این میزان حقوق عجیب نیست. در این نوشتار هم نمی‌خواهیم از این بنویسیم که چرا او ۹ میلیون حقوق می‌گیرد یا چرا بقیه مردم کم حقوق می‌گیرند. این شعارها و تصورات مربوط به اوایل بود که هر چند در دولت شهید رجایی رنگ واقعیت گرفت و وزیر ۷ هزار تومان می گرفت و کارشناس ۶ هزار تومان اما هر چه زمان گذشت فاصله بیشتر شد. در همه دنیا دریافتی مدیران بالاتر از کارمندان و کارگران است. بحث بر سر شرایطی است که ایجاد شده و رییس پیشین صداوسیما را هم با این دریافتی نگران زندگی‌اش کرده است.

به این بهانه اما می توان دو نکته را یادآور شد:

اول این که اگر این کسر از حقوق نظم زندگی او را بر هم می زند انبوه دیگرانی که از این کسر شده هم کمتر می گیرند چه کنند؟

دوم این که همان قوانینی که از مواهب آن سال ها برخوردار بوده اید یک بار به زیان شما عمل کرده است. مگر آنها را در این همه سال در علن مطرح می کردید که این یک بر شما گران افتاده است؟

نفرین، واژه خوبی نیست که بگوییم دیگران هم نفرین کنند یا نه اما گاهی این اتفاقات ولو موقت و قابل بازگشت و جبران، اجتناب ناپذیر است. همیشه شعبان، یک بار هم رمضان!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      بقول نویسنده همین که دغدغه از دست دادن شغل و درآمد خود را ندارید نعمت است همین که نگران خرج درمان و مسکن نیستید نعمت است منِ بازنشسته که باقتضای سن و کهولت توان پرداخت هزینه درمان را ندارم به کی نفرین کنم چون (خود کرده را تدبیر نیست ) حق ما همین است چی فکر می کردیم چی شد

    • amin

      بابت اشتباهاتت در اخرت جوابگو باید باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا شما فکر کردی به آخرت ایمانی هم داره این اید؟!

    • بدون نام

      خدا صبر بده اقوی ضرغامی

    • بدون نام

      سلام،با عروس وداماد ویک جوان بیکار ودو نوه وبزرگ فامیل بودن ویک حقوق باز نشستگی کمتر از ۳ تومان باز هم کسی را نفرین نکردیم وشکر گذاریم

    • بدون نام

      خوش باشید آقایان

    • بدون نام

      آقای ضرغامی اشک تمساح نریز شما حداقل در ماه بالای ۵۰ میلیون درآمد دارید

    • بدون نام

      خیلی تحت تاثیر ظلمی که به ضرغامی شده قرار گرفتم !!! دل 80میلیون ایرانی براش خون شد !!!!

    • بدون نام

      ناظر نظرات را منتشر کن . یک و دویست میگیرم و قشر ضعیف هستم و دزد م نیستم باید چکار کنم در تهران مهد تمدن و پایتخت لعنتی زندگی میکنم و جانم به لب رسیده از پول اب و برق گاز و مخارج زندگی و زنم بنای ناسازگاری دارد ولی حاضر نیستم نون گدایی کمیته امداد را بخورم ! خانم ایشون یکم نفرین کرده من هزاران نفرین به خودمو باعث و بانی میکنم

    • بی نام

      حالا یکی اومد شفاف حرف بزنه
      خو یکم جنبه داشته باشین

    • بدون نام

      چرانظرات چاپ نمیکنی ...

    • علی

      البته حقوق یکی ازچند شغلی که دارند ظاهرا کم شده

    • بدون نام

      حرامت باشد نه میلیون حقوق چاپلوس

    • بدون نام

      این حضرات چنان با جامعه ومردم بیگانه هستند که هیج آگاهی از سختی معیشتی مردم ندارند من با تمام وجود نفرین می کنم واز خدا می خواهم که باعث وبانی فقر و فلاکت ما را لعنت ابدی نثارش کند انشاالله

    • بدون نام

      بابا تو.چقدر حرف میزنی حقوق کارگر بدبخت را چند ماه نمیدن صداش هم به هیجا نمیرسه بعد تو بخاطر اینکه سه میلیون از حقوقت کم شده هی حرف میزنی خجالت بکش

    • بدون نام

      اصل حقوق نه میلیون بوده ولی اضافه کاری و حق ماموریت و پنجاه تا ایتم دیگه که مخصوص همین آدمها است به بقیه بهش اضافه بشه می رسه به پنجاه میلیون خوب نفرین داره خو..خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      با یک حقوق یک میلیون و چهار صد تومونی وخانواده هفت نفری و گرونی چهار فرزند تحصیلکرده بیکار کیارو نفرین کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج