جاباما
۸۰۸۲۵۳
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

پرستاری سالمند در منزل

پرستار سالمند فردیست که علاوه بر داشتن مدرک و تجربه پرستاری، به طور خاص با نحوه رفتار با سالمندان آشناست. پرستار سالمند بیماری‌ها و ناخوشی‌های معمول سالمندان را می‌شناسد و پرستار سالمند می‌داند چه میزان استراحت و فعالیت برای هر فرد سالمند با توجه به شرایط سلامتیش، بهترین نتیجه را خواهد داشت.

برترین‌ها: با توجه به بالا رفتن متوسط سن مردم کشورمان و افزایش تعداد افراد سالمند، شاید امروزه توجه به نیاز‌های این دسته از هموطنانمان بیش از هر زمان دیگر احساس شود. افراد سالمند با توجه به شرایط سلامتیشان ممکن است برای ادامه زندگی نیاز به دیگر افراد پیدا کنند. این نیاز به پرستار سالمند در گذشته توسط دیگر افراد خانواده بر طرف می‌شد و پرستار سالمند عموما یکی از فرزندان یا بستگان او بود. امروزه، اما هم به دلیل تخصصی‌تر شدن وظیفه پرستار سالمند و هم به دلیل مشغله زیاد افراد، فرد سالمند و اطرافیانش ترجیح می‌دهند از پرستار سالمند بهره گیرند.

پرستاری سالمند در منزل

پرستار سالمند فردیست که علاوه بر داشتن مدرک و تجربه پرستاری، به طور خاص با نحوه رفتار با سالمندان آشناست. پرستار سالمند بیماری‌ها و نا خوشی‌های معمول سالمندان را می‌شناسد و پرستار سالمند می‌داند چه میزان استراحت و فعالیت برای هر فرد سالمند با توجه به شرایط سلامتیش، بهترین نتیجه را خواهد داشت.

پرستاری سالمند نیازمند آگاهی از یک سری اصول خاص است که پرستاران سالمند عموما بنا بر تجربه و تخصص از این مسائل آگاه هستند. به عنوان مثال اگر یک سالمند اکثر اوقات روی تخت دراز کشیده باشد و کمتر امکان تحرک و راه رفتن برای وی وجود داشته باشد لازم است پرستار سالمند از اصول پیشگیری از زخم بستر آگاهی داشته باشد و همواره این نکات را در مواجهه با سالمند به کار بگیرد. همچنین پرستار سالمند در منزل باید خوش برخورد باشد و بتواند محیطی شاد و روح بخش را برای سالمند فراهم کند. در کنار این مسائل پرستار سالمند لازم است حریم خصوصی سالمند را هم در نظر داشته باشد و پرستار سالمند باید بتواند میان مراقبت و رعایت حریم خصوصی تعادل برقرار کند.

امروزه شرکت‌هایی که خدمات پرستاری از سالمند را ارائه می‌دهند وپرستار سالمند در اختیار شما قرار می‌دهند، قادر به فرستادن پرستار سالمند به صورت روزانه، شبانه، شبانه روزی و مقطعی هستند. از پرستار سالمند می‌توان انتظار این خدمات را داشت:

۱. مراقبت و نگه داری از سالمند توسط پرستار سالمند

۲. رسیدگی به درمان بیماری و نظارت بر استفاده به موقع از دارو توسط پرستار سالمند

۳. پرستار سالمند در صورت لزوم هم باید بتواند غذای سالمند را تهیه کند و هم به او بخوراند

۴. رسیدگی به نظافت و بهداشت فردی توسط پرستار سالمند

۵. تامین رفاه فرد سالمند زیر نظر پرستار سالمند

۶. پر کردن اوقات فراغت سالمند (خواندن کتاب توسط پرستار سالمند و ...)

۷. همراهی فرد سالمند توسط پرستار سالمند در بیرون از منزل۸. رسیدگی به امور مالی و اداری سالمند

۹. رسیدگی به نظافت محیط زندگی سالمند

پرستاری سالمند در منزل

چرا باید برای سالمندان خود، پرستار سالمند استخدام کنیم؟

بد نیست بدانید که از هر ۳ سالمند، یک نفر تنها روزگار می‌گذراند. این وقت گذراندن در تنهایی می‌تواند به مرور زمان باعث افسردگی و کاهش سلامت روانی و جسمی سالمند شود. حضور یک پرستار سالمند در کنار سالمندان باعث می‌شود فرد سالمند احساس تنهایی نکند که همین موضوع باعث بهبود تغذیه و استراحت سالمند خواهد شد و حضور پرستار سالمند می‌تواند به کلی شرایط زندگی سالمند را بهبود بخشد. همچنین فراموش نکنید پرستاری از سالمند‌هایی که نیاز به رسیدگی‌های ویژه دارند یک کار زمان بر است و در بسیاری از موارد حتی فرزندان سالمند نیز زمان کافی برای رسیدگی دائمی به امور وی را نخواهند داشت، در این شرایط بهترین پیشنهاد میتواند یک پرستار سالمند در منزل متعهد و کاربلد باشد. با توجه به تمام این موارد شاید بد نباشد لزوم استفاده از پرستار سالمند را مرور کنیم:

  • در صورت استخدام پرستار سالمند، استرس و فشار روانی اعضای خانواده در جهت مراقبت و نگهداری از سالمند کاهش خواهد یافت.
  • فراموش نکنید که پرستار سالمند مجرب و متعهد در تمامی ساعات شبانه روز با سالمند شماست و دلیلی برای نگرانی نیست.
  • با وجود پرستار سالمند امکان پرداختن به دیگر امور مربوط به زندگی خانواده برای شما و دیگر بستگان فراهم خواهد شد.
  • کاهش احساس ناراحتی و معذوریت سالمند نسبت به فرزندان خود با وجود پرستار سالمند.
  • بالا‌تر رفتن کیفیت رابطه شما ودیگر بستگان با فرد سالمند بعد از استخدام پرستار سالمند.
  • چون پرستار سالمند در تمامی ساعات شبانه روز، همدم و هم صحبت فرد سالمند است امکان بروز افسردگی در سالمند کاهش می‌یابد.
  • تغذیه، خواب و بهداشت فردی سالمند با حضور مداوم پرستارسالمند در شرایط مناسبی خواهد بود.

پرستاری سالمند در منزل

انتخاب پرستار سالمند چه فاکتور‌هایی دارد؟

شاید اولین سوال این باشد که آیا پرستار سالمند دوره‌های لازم را گذرانده است؟ اگر پرستار سالمند از تجربه و دانش کافی بهره نداشته باشد، سپردن عزیزانتان به این پرستار سالمند هوشمندانه نیست.

نکته بعدی این است که پرستار سالمند از نظر حرفه‌ای قابل قبول باشد و پرستار سالمند نسبت به وظایف و اهمیت حرفه‌ی خود آگاه باشد. پرستار سالمند همچنین باید رفتار اجتماعی قابل قبولی داشته باشد.

مراکزی که پرستار سالمند را به شما معرفی می‌کنند در قبال رفتار حرفه‌ای پرستار سالمند متعهد هستند. شاید مورد اعتماد بودن این مراکز مهم‌ترین نکته باشد. بعد از اعتماد بهتر است سراغ موسسه‌هایی بروید که دسترسی ۲۴ ساعته به پشتیبان پرستار سالمند را برای شما فراهم کنند.

پرستاری سالمند در منزل

هزینه استخدام پرستار سالمند

همان گونه که می‌توان انتظار داشت مسائل فراوان و گوناگونی بر هزینه نهایی استخدام پرستار سالمند تاثیر خواهد گذاشت که مهمترین آن‌ها شرایط سالمند و انتظارات شما از پرستار سالمندست. پرستار سالمند را می‌توان از نظر دستمزد پرستار سالمند به این دسته‌ها تقسیم کرد:

  • پرستار سالمند سالم

  • پرستار سالمند بیمار

  • پرستار سالمند بهیار

  • پرستار سالمند کمک بهیار

  • نرس

پرستاری سالمند در منزل

بد نیست بدانید نرخ خدمات مراقبت‌های حرفه‌ای پرستاری به ازای هر ساعت برای بیمار عادی که علائم حیاتی‌اش تحت کنترل است حدود ۱۵ هزار تومان تعیین شده است. نرخ مراقبت حرفه‌ای پرستاری برای بیمار عادی با محدودیت حرکتی و ناتوانی ۱۸ هزار تومان و نرخ مراقبت حرفه‌ای پرستاری برای بیمار نیازمند مراقبت‌های ویژه قلبی ریوی ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

همان گونه که مشخص است وضعیت سلامتی سالمند مشخص می‌کند شما به چه نوع پرستار سالمند نیاز دارید و باید چقدر هزینه برای پرستار سالمند در نظر بگیرید. در اینجا هم میتوانیم مشاهده کنیم که انواع مختلفی از پرستار سالمند وجود دارند و زمانی که در نظر بگیرید پرستار سالمند می‌تواند در شیفت‌های خدماتی روزانه، شبانه، شبانه روزی و مقطعی به انجام خدمات بپردازد متوجه خواهید شد شاید تخمین هزینه پرستار سالمند بدون آگاهی از شرایط ممکن نباشد. هزینه‌های پرستاری و نگهداری ازسالمند با توجه به شیفت خدمات و تحصیلات و سوابق کاری پرستار اعزامی محاسبه می‌شود. فراموش نشود که شرایط روحی سالمند در هنگام حضور در خانه و نزد بستگان و عزیزانش در مقایسه با حضور در آسایشگاه بسیار بالاتر خواهد بود.

درنهایت هزینه نگهداری، مراقبت و پرستاری از یک سالمند سالم بصورت روزانه می‌تواند از (۸۰۰ هزار تومان در ماه به ازای ۸ ساعت کاری) شروع شود. اما در نظر داشته باشید که این رقم پائین‌ترین هزینه ممکن برای استخدام پرستار سالمند است.

در خصوص سالمندان دو موضوع مهم قابل بحث است یکی اینکه آیا سالمند ما سالم است و نیاز‌های روزانه خودش را تامین می‌کند و یا فرد سالخورده، در امور شخصی هم نیازمند مراقبت و نگهداری می‌باشد. البته هزینه پرستار سالمند می‌تواند با توجه به مهارت فرد فرستاده شده به عنوان پرستار سالمند هم تغییر نماید.

فراموش نشود که جنسیت سالمند و جنسیت پرستار سالمند هم بر هزینه تاثیر می‌گذارد. نکات دیگری که بر هزینه پرستار سالمند تاثیر می‌گذارد شامل نقص عضو جسمی، عدم توانایی در حرکت، ناتوانی در غذا خوردن، نیاز به کمک در استحمام، نیاز به کمک در طهارت و دو عامل مهم دیگر در تعرفه قیمت مراقب و پرستار سالمند استفاده از پوشک یا لگن برای سالمند می‌باشد.

پرستاری سالمند در منزل


چگونه می‌توان با هزینه کمتر پرستار سالمند استخدام کرد؟

اگر فرد سالمندی که به استخدام پرستار سالمند برای او می‌اندیشید سالم است و نیاز به رسیدگی‌های پزشکی خاص ندارد و در واقع هدف شما از استخدام پرستار سالمند، صرفاً نگهداری از سالمند و رسیدگی به امور خانه می‌باشد شاید از نظر هزینه پرستار سالمند بهتر باشد به جای پرستار سالمند یک مراقب استخدام کنید که به دلیل داشتن تجربه و معلومات و دانش زیاد در ارتباط با بیماری‌های سالمند از شما درخواست حقوق بیشتری نداشته باشد.

فراموش نکنیم افراد زیادی سالهاست که به مراقبت ازسالمندان در منزل آن‌ها یا در آسایشگاه یا خانه سالمندان پرداخته اند و نگهداری از سالمند را به خوبی بلد هستند و قادرند وضعیت جسمی سالمند را هر روزه بررسی کنند و در صورت بروز علائم بیماری جدید آن‌ها را هر چه زودتر شناسایی کرده و از پیشرفت بیماری‌های دیگر در سالمندان پیشگیری کنند. اگر به استخدام یک پرستار سالمند حرفه‌ای با دانش بالا برای مراقبت از سالمند نیازمند نمی‌باشید می‌توانید به یک مراقب سالمند ارزان قیمت مراجعه نمایید و در هزینه‌های نگهداری سالمند صرفه جویی کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج