۸۰۸۴۰۰
۲۴ نظر
۵۰۰۲
۲۴ نظر
۵۰۰۲
پ

افزایش ۵۰ درصدی مراجعات به کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در ماه های اخیر با افزایش۵۰ درصدی مراجعات مردمی مواجه بودیم که ۲۵درصد مربوط به درمان بوده است، البته طی همین مدت کمک های مردمی نیز ۳۵ درصد رشد داشت.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در ماه های اخیر با افزایش۵۰ درصدی مراجعات مردمی مواجه بودیم که ۲۵درصد مربوط به درمان بوده است، البته طی همین مدت کمک های مردمی نیز ۳۵ درصد رشد داشت.

سیدپرویز فتاح، به تشریح وضعیت مددجویان کمیته امداد و خدماتی که این نهاد ارائه می دهد، پرداخت.

* به تازگی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یک نوبت سبد کالا گرفتند و صحبت از اختصاص دو نوبت دیگر سبد کالا به این اقشار در میان است. این دو نوبت سبد کالا چه زمانی ارائه می شود؟

- بر اساس توافق وزارت رفاه و سازمان هدفمندی، در مرحله اول به تمام افراد تحت پوشش و پشت نوبتی کمیته امداد بسته حمایتی کالا اختصاص داده شد و برای کارمندان دولت نیز به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان پول واریز شد.

با توجه به اینکه درخواست ما این بود که تا پایان سال چند نوبت پرداخت سبد کالا تکرار شود، بر همین اساس نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم تا حداقل دو نوبت به افراد تحت پوشش و پشت نوبت تا پایان سال سبد کالا بدهیم.

دو میلیون و ۷۰ هزار خانوار تاکنون سبد کالا را دریافت کرده اند. خانواده های یک نفره ۱۰۰ هزار تومان و خانواده های ۵ نفره و بالاتر نیز ۳۰۰ هزار تومان سبد کالا می گیرند که به طور متوسط میانگین پرداختی ها ۲۰۰ هزار تومان است. نیمه دوم دی ماه و نیمه اسفندماه زمان پرداخت سبدهای مرحله دوم و سوم است.

* طی چند ماه اخیر حدود ۶۰۰ هزار خانوار جدید تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند. منابع مالی این خدمات از کجا تامین می شود؟ آیا روند پوشش های جدید در سال آینده ادامه خواهد داشت؟

- ما امسال تکلیف پشت نوبتی ها را مشخص کردیم و بر اساس تبصره ۱۴ و با اختصاص اعتباری ویژه ۶۲۰ هزار خانواده وارد چرخه دریافت مستمری شدند و به دلیل اینکه این تبصره در بودجه ۹۸ مجدداً تکرار شده، به همین دلیل پرداخت مستمری به این خانواده ها در سال آینده متوقف نمی شود.

با توجه به اینکه دولت ردیف اعتباری تبصره ۱۴ را برای سال آینده تثبیت کرده است، حداقل این است که همین روند در سال آینده نیز ادامه پیدا کند و اگر بخواهیم تعداد افراد تحت پوشش را افزایش دهیم، باید اعتبار و منابع را زیاد کنیم که آن نیز نمی شود و باید مجلس در این خصوص دست به کار شود.

طی ۶-۷ ماه اخیر با توجه به بالارفتن ناگهانی نرخ تورم به اقشار مختلف به خصوص ضعیف فشار وارد شد و همین باعث افزایش ۵۰ درصدی مراجعات به کمیته امداد و همچنین افزایش خدمات موردی ما شد.

* بیشترین درخواست مراجعان به کمیته امداد در ماه‌های اخیر به چه مواردی مربوط می شود؟

- مشکلات اخیر باعث شد که هم از صندوق امداد ولایت و هم از بودجه کمیته امداد در جهت پرداخت وام ضروری به نیازمندان و افراد تحت پوشش اقدام کنیم و در همین راستا ۸۰۰ میلیارد تومان وام ضروری پرداخت کردیم و در حال حاضر برای پرداخت وام ضروری، فردی در صف نداریم.

مبلغ وام ضروری ۲ تا ۵ میلیون تومان است که همچنین پرداخت جهیزیه نیز از دیگر اقداماتی بود که طی ماه های اخیر انجام شد که حدود ۹۰ هزار نفر پشت نوبت بودند و در سال جاری تاکنون به همه آنها خدمات جهیزیه را ارائه دادیم.

در حال حاضر هیچ خانواده و یا فردی پشت نوبت دریافت مستمری نداریم و بیشترین مراجعات ما طی چند ماه اخیر که حدود ۲۵ درصد می شود، در بخش درمان و بیمارستان بوده است.

پرداخت اجاره خانه و وام از دیگر مواردی بود که مراجعات زیادی به ما انجام شد. با توجه به افزایش قیمت های اجاره خانه و رهن، مددجویان ما از عهده پرداخت آن بر نمی آمدند به همین دلیل با مراجعه به کمیته امداد، خواستار تامین بخشی از این اجاره و یا رهن می شدیم و توانستیم این کمکها را به روز کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      من مستمریبگیرتامین اجتماعی هستم دولت وحده امروزکمک بسته حمایتی دادچه شدهمان روزاول میگفتیداین بسته فقط مال کمیته امدادوبهزیستی می باشدولاغیر.

    • بدون نام

      صبر کن همه باید بیایم عضو کمیته بشیم اگر بارنی داشته باشیم اخه چون اگر پارتی نداشته باشی هرگز نمی تونی عضو بشی‌حتی اگر از گرسنگی بمیری

      پاسخ ها

      • نطری

        حقیقت گفتی زنده باشی

    • بدون نام

      ️دلار ۳هزار تومنی رو برسون به ۲۰هزار تومن و به مردم بفروش،تا ریالشون رو جمع کنی و کمبود بودجه جبران بشه و بدهی بانکها رو بدی!
      بعد دلار رو برسون به ۱۰هزار تومن و بفروش. آفرین، الان یه عالمه ریال و دلار رو با زدن جیب ملت تو خزانه‌ جمع کردی!

      این شما و این سیاست پَست دولت تدبیر و امید!

      علی‌برکت‌الله

    • بدون نام

      ️دلار ۳هزار تومنی رو برسون به ۲۰هزار تومن و به مردم بفروش،تا ریالشون رو جمع کنی و کمبود بودجه جبران بشه و بدهی بانکها رو بدی!
      بعد دلار رو برسون به ۱۰هزار تومن و بفروش. آفرین، الان یه عالمه ریال و دلار رو با زدن جیب ملت تو خزانه‌ جمع کردی!

      این شما و این سیاست پَست دولت تدبیر و امید!

      علی‌برکت‌‌الله

    • بدون نام

      آخ آخ آخ جای آنچنان رونق اقتصادیش هنوز درد میکنه ای خدا بسه دیگه

    • ali

      باید با چه زبانی گفت مردم دارند از گرونی و نداری له میشن به خدا به پیر وپیامبر هر روز زندگی سخت تر از دیروز میشه ولی کو چشم بیا وگوش شنوا که به داد این ملت بیچاره بسرد خدایا خودت یه کاری بکن بدبخت شدیم

    • بدون نام

      کمیته امداد اول انقلاب درست شد تا فقر از ایران برداشته شود ولی متاسفانه مردم لاقرتر شدند و کمیته امداد چاقتر و شد منبع درامد خیلی از اقایان !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صرفا جهت اطلاع جناب... کمیته امداد مربوط به این انقلاب نیست. زمان مرحوم آریامهر هم این سازمان بود که اسمش بنیاد شهبانو فرح بود. بعد انقلاب شهید رجایی به خمینی پیشنهاد داد این نهاد تأسیس بشه که شد

    • نااشنا

      علی برکت الله....

    • ir

      بله ملت تمام دارن طلاق میگیرن از بدبختی

    • بدون نام

      چون هر روز مردم بدبختتر میشن

    • بدون نام

      انقد مردم و بدبخت کردن ,خدا ازتون نگزره

    • بدون نام

      اینا هدفشون اینه که 90 درصد مردم عضو کمیته امداد امام بشن!

    • نطری

      خوش بحال مدد جویان انها هم جزعی از کارمند ثابت شدند

    • نطری

      خوش بحال مدد جویان انها هم جزعی از کارمند ثابت شدند

    • فرهاد

      تا چند وقت دیگه این امار به ۹۵ درصد میرسه

    • بدون نام

      گدایی محترمانه .

    • بدون نام

      نشان لیاقت باید بهتون بدن

    • ad5559581410@gamilcom

      مردم گدا کردید روز قیامت مسولین باید جوابگو باشند

    • اسد

      ایا دین گفته مردم هر روز فقیر تر بشوند . چی شد شعار ما می توانیم

    • بدون نام

      در منطقه سیستان و بلوچستان ده روز قبل ثبت نام میکردن برا کمیته امداد اقشار کم درامد و ضعیف یه نفر امد بقران با کت و شلوار و ماشین انچنانی اسمش رو رد کردن اونوقت اون بدبخت بیچاره ها رو قبول نکردن و بعد سه روز گفتن مهلت تمام شده دیگه ثبت نام نداریم فقط فامیلاشون رو گفتن بیان ثبت نام کنن کارمندهای کمیته امداد این منطقه این کارو کردن بقران خدا عین واقعیت هست بقران یارو پولدار بود چون فامیلش اونجا بود تو کمیته اون رو رد کرد مردمی که جز خدا کسی رو ندارن هم برن بمیرن خدایا زیرو رو کن این دنیا رو که همه جا پارتی بازیه فقط فامیلاشون رو خبردار کرده بودن تا وقتی مردم بیچاره و ضعیف خبر شدن هم گفتن این طرح فقط سه روزه بوده و تمام دیگه ثبت نام نداریم

    • بدون نام

      رییس کل کمیته امدادآ قای فتاح وبهزیستی کشور، اشخاصی که داری دومعلول یا بشتر اعضای خانواده مددجبهزیستی هستند وبدون درآ مد وبدون دریافت سبد کالا میباشند عنایت فرمایند تا سرپرست خانوار معلول از تحت پوشش وازدریافت سبد کالا ومزایای دیگر بهره مند شوند ،با دعای خیر ازطرف معلولین بهزیستی

    • بدون نام

      بابا تو رو خدا بیشتر دقت کنید بخاطر فقر و بدبختی من چندین خانواده را میشناسم که ظاهرا طلاق گرفتن رفتن تحت پوشش کمیته ،بهزیستی در صورتی دارن با هم زنذگی میکنند این یعنی حق الناس اما مسولین نمیفهمن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج