۸۰۸۶۰۲
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

پیشنهاد جدید مجلس برای سهمیه‎بندی بنزین

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پیشنهادهای ما این است که قیمت سوخت را به‌شکلی در سال ۹۸ ثابت نگه داریم اما برخی از خودروهای شخصی که [مصرف آنها] حدود ۶۰ درصد از مصرف روزانه را تشکیل می‌دهد سهم مشخص برای مصرف آن‌ها در نظر گرفته شود که می‌تواند بیشتر از ۶۰ لیتر برای هر خودرو باشد و برای خودروهای حمل‌ونقل عمومی سهم بیشتری در نظر گرفته شود

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا پورابراهیمی؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برآورد ما این است که به‌اندازه بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد مالیات قابل وصول در کشور، فرار مالیاتی وجود دارد و این میزان اگر وصول شود به‌راحتی جایگزین منابعی شود که می‌خواهیم از محل کاهش سهم صندوق توسعه ملی برای کشور ایجاد کنیم.

پورابراهیمی افزود: متأسفانه دولت‌ها به‌علت آسانی کسب درآمد از محل فروش نفت، به‌شدت علاقمند ­هستند از این محل­ هزینه‌های خود را تأمین کنند به همین علت نگاه کوتاه‌مدت دارند و رویکرد بلندمدت در این زمینه ندارند.

وی ادامه داد: در زمان تدوین برنامه ششم توسعه به‌علت شرایط تحریمی آن زمان، صادرات نفت کشورمان به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسید و خود به خود سهم نفت از بودجه کاهش یافت و به ۲۵ درصد از کل میزان منابع کشور رسید اما متأسفانه در سال اول برنامه ششم توسعه این سهم به ۳۵ درصد افزایش یافت.

پورابراهیمی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های دولت از الزامات بودجه سال آینده است، اضافه کرد: این کاهش کمک می‌کند تا منابع درآمدی را بهتر اداره کنیم. باید از منابع جایگزین نفتی استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون امور اقتصادی تصویب شده است و وارد جزئیات شدیم و موضوع ایجاد پایه جدید مالیاتی در اقتصاد کشور در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برآوردها از حدود ۹۰ میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین کشور حدود ۱۵ میلیون لیتر قاچاق می‌شود.

پورابراهیمی همچنین گفت: اشتباه دولت در حذف کارت سوخت، عوارضی را ایجاد کرد و نخستین اقدام مجلس هماهنگی با دولت در احیای کارت سوخت است.

وی اضافه کرد: یکی از پیشنهادهای ما این است که قیمت سوخت را به‌شکلی در سال ۹۸ ثابت نگه داریم اما برخی از خودروهای شخصی که [مصرف آنها] حدود ۶۰ درصد از مصرف روزانه را تشکیل می‌دهد سهم مشخص برای مصرف آن‌ها در نظر گرفته شود که می‌تواند بیشتر از ۶۰ لیتر برای هر خودرو باشد و برای خودروهای حمل‌ونقل عمومی سهم بیشتری در نظر گرفته شود و مصرف بیشتر از آن از محل اخذ عوارض مابه‌التفاوت به‌صورت پلکانی به دولت برگشت کند.

پورابراهیمی گفت: پیشنهاد استانی شدن پرداخت یارانه‌ها به‌صورت شفاهی از طرف رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شده است که پیشنهاد خوبی است زیرا استان‌ها بر حوزه فعالیت‌های خود اشراف دارند و می‌توانند بهتر عمل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب پس خدا رو شکر مجلس با دولت هماهنگ بوده و این مدت صدایش را در نیاورده که خدای نخواسته باعث تشویش افکار عمومی نشه..
      با این اوصاف شایعات و تکذیب کردنها برای سرگرم کردن مردم بود و بنزین سهمیه بندی و چند نرخی میشود..

    • شهرام

      آقای محترم . کسانی که معقول مصرف میکنن چرا باید تاوان بی مبالات ها رو بدن ؟ این چه منطقیه که شماها دارین ؟ حالا که کارت سوخت احیا شد میتونین کنترل کنید و سهمیه پرمصرف ها رو قطع کنین نه اینکه همه رو با هم تنبیه کنین . ای بابا

    • بدون نام

      چرا پس برای گرانی بتزین دنبال بهانه می گردین و دم از عدالت می زنین؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      البته ایشون تقصیر ندارن بخاطر اینکه حقوقش زیر یک میلیون هست.شماها نمایندگان مردم هستید یا خانه خراب کن مردم.شما رو باید بیارن توی گرمای بوشهر و خوزستان و بندرعباس و سیستان و بلوچستان کار کنید تا بفهمید 60لیتر بنزین فقط بخار میشه.فقط از جیب مردم بکشید.میگن بنزین ما ارزان هست چرا نمیگویید حقوق کارگران کفاف زندگیشون رو نمیده

    • بدون نام

      در آمد زیر صفر هست و نفتی که بنزین و فرآورده هایش سرمایه ملی است دو لا صد لا به مردم تحمیل می کنند. مطمئن باشید تقاص این فشار ها را روزی پس خواهید داد.

    • بدون نام

      این کارت سوخت را که روی عابر بانک انداخته اید حساب این رو نکرده اید که ممکنه حساب و کارت افراد به هر دلیل، از جمله ضمانت پرداخت وام کسی مسدود شده باشه و سهمیه بنزینش هم به مشکل اساسی بر بخورد؟؟

    • غریبه

      اگر بهانه نیست ؟؟؟!!! پس فقط بایک بودجه جزئی سرتاسر ضلع جنوب شرق ،،،استان سیستان و بلوچستان را دیوار بتنی پنج متری بنا کنید ،،اینطور یک تیر و دو نشان میزنید اول ورود مواد مخدر ...دوم و خروج بنزین و کالای قاچاق.

    • بدون نام

      اونوقت حقوق ها چی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناراحت نباش با گرانی های چند برابری افزایش 20 درصدی هم باعت تورم میشه پس نباید حقوق ها رو افزایش بدن!!!

      • بدون نام

        به حبیب کاسه لیسان،

    • بدون نام

      برترینها لطف کنه در پاسخ ها هم علامت + یا - بزاره

    • ابراهیمی

      لطفا بحث بنزین را کنار بگذارید چون اگر دست به ترکیب آن بزنید حد اقل کالاهای مصرفی مردم از این هم گرانتر خواهد شد و آنوقت اس که مردم با مشکل جدی مواجه خواهند شد

    • شاهین

      اقا این کار خیلی خیلی کارشناسی میخواد به نظر من باید سهمیه بنزین اولا به سطح درامد دارنده خودرو و ثانیا به شهری که مالک خودرو زندگی میکنه متغیر باشه
      دقت کنید کسی که فقط واسه تفریح یا همون دور دور الکی بیرون میاد باید سهمیه کمتری بگیره تا کسانی که فقط واسه واجبات از خودرو استفاده میکنند و البته کسی که مثلا ساکن تهرانه فرض کنید از شمال شرق مثلا ازگل مینی سیتی برای کار در کارخانه ها که همه در جاده مخصوص و قدیم هستند روزانه چند کیلومتر رانندگی میکنه یا کسی که هر روز از پرند میاد تهران سر کار و برمیگرده خب حالا کسی رو فرض کنید که تو یه شهر کوچیک زندگی میکه خب مصرفشون باهم فرق داره خلاصه که خیلی سخته بخواد عدالت رعایت بشه والبته سابقه قبلی نشون میده قشر ضعیف بدبخت تر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چاپیدن کارشناسی نمیخواد!!!!

    • بدون نام

      شما اگه دلتون برای افزایش مصرف سوخت میسوزه برید وضعیت هندسی خیابونها رو اصلاح کنید که سوخت کمتر مصرف بشه
      راهنمائی و رانندگی خیلی از راههای ورودی و خروجی به خیابونهای اصلی رو بسته و یا دوربرگرونهای خیابونهارو بسته و با طولانی کردن خیابونها خودروها رو بالاجبار وارد اونها میکنه و با ایجاد ترافیک شدید باعث افزایش مصرف سوخت شده و یا وقوع یه تصادف در آن خیابان هیچ راه مفری برای خودروهای دیگر نگذاشته و مصرف سوخت را چند برابر کرده!!!

    • ساسان

      مراحل افزایش قیمت بنزین در ایران:

      ۱- پرده‌برداری از چند پرونده‌ی قاچاق سوخت
      ۲- انتشار آمار و نمودار مقایسه‌ای قیمت سوخت در ایران و اروپا (بدون اشاره به تفاوت درآمد‌ها)
      ۳- صحبت از عدالت اجتماعی و وعده‌ی تخصیص ماحصل به اقشار ضعیف
      ۴- احیای کارت سوخت
      ۵- وضع سهمیه
      ۶- تک‌نرخی (گران) کردن نهایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج