۸۰۸۶۱۹
۱۲۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲۲ نظر
۵۰۰۴
پ

چرا کسی جلوی احمدی نژاد را نمی‌گیرد؟

روزنامه ابتکار در نقد اظهارنظرهای اخیر محمود احمدی نژاد می نویسد: با تمام این‌ها باید از احمدی‌نژاد و جریان پشتیبان او سوال شود که چرا با دمیدن در تنور دوگانه «آنارشیسم اداری ـ حاکمیتی» و «افزایش انتظارات و توقعات ناممکن»، سعی در تضعیف بیش‌ازپیش دولت مستقر در نظام جمهوری اسلامی دارند. آیا هیچ نهاد و سازمان و مسئولی نباید در برابر اینگونه اظهارنظرهای خطرساز موضع‌گیری کند؟

روزنامه ابتکار در نقد اظهارنظرهای اخیر محمود احمدی نژاد می نویسد: گویا برخی شخصیت‌ها در سپهر سیاست ایران تصمیم دارند که با هر بهایی و به هر دلیلی، در صحنه حاضر باشند و هرگز از موج‌سواری و عوام‌فریبی فاصله نگیرند.

آن‌ها با بهانه و بی‌بهانه، مقابل تریبون یا میان مردم قرار می‌گیرند و گاه با اظهارنظرهایی خارق‌العاده و عجیب، اذهان سیاست‌پیشگان را مشوش و برآیند تعادل اجتماعی را بر هم می‌زنند. جالب آنکه در اینگونه اظهارنظرها و اعلام مواضع هم هیچ خلاقیت و نوآوری خاصی ندارند و بر مواضعی تکیه می‌کنند که از سال‌ها پیش با آن‌ها شناخته شده‌اند.

این بار هم اعلام موضع از سوی رئیس دولت‌های نهم و دهم، موجی از واکنش‌ها را در پی داشته است. البته به نظر می‌رسد یکی از اهداف اصلی محمود احمدی‌نژاد از طرح چنین بحث‌هایی همین دیده‌شدن و شنیده‌شدن باشد. او در سفر به سنندج، دولت را به بی‌کفایتی متهم کرده و از رئیس آن خواسته است که استعفا دهد. اظهارنظری که هیچ‌یک از دلسوزان کشور و نظام بر آن صحه نمی‌گذارند و مخالف تمام موازین امنیتی، سیاسی، عرفی و اخلاقی محسوب می‌شود.

گرچه علاقه‌مندی جریان احمدی‌نژاد به در بن‌بست قراردادن نظام و کشور، امروز بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ این مسئله را در حال حاضر نه‌تنها سیاست‌ورزان و نخبگان سیاسی و اجتماعی‌ بلکه طیف‌ها و گروه‌های مختلف اجتماعی می‌دانند و به آن اذعان دارند.

توصیه به «بی‌دولتی» و ترویج و تبلیغ ایجاد نوعی «آنارشیسم اداری ‌ـ‌ حاکمیتی» در کشور، مسئله‌ای است که تنها از سوی «براندازان» و مخالفان «تمامیت ارضی» ایران به شکلی آشکار و روشن دنبال می‌شود. حال پرسش اصلی اینجا است که چرا رئیس جمهوری دولت‌های نهم و دهم دست به چنین اقدامی زده است؟

آیا احمدی‌نژاد و اعوان و انصارش «نقشه راهی» جدای از تمام مسئولان و ارکان نظام را دنبال می‌کنند؟ دلایل هم‌موضع‌بودن «احمدی‌‌نژاد» و «دشمنان قسم‌خورده» جمهوری اسلامی چیست و چرا هر دو جریان یک راه و مسیر در پیش گرفته‌اند؟ و پرسش‌های بی‌شمار دیگری که در صورت ادامه وضعیت فعلی، هیچ‌گاه نمی‌توان پاسخی درخور و قابل‌توجه برای آن‌ها پیدا کرد.

به هر روی، چنین روی شاخه جمهوری اسلامی نشستن و آن را از بیخ‌و‌بن بریدن، هیچ نشانی از عقلانیت را بازتاب نمی‌دهد. مگر آنکه این بریدن شاخه نظام به امید آینده‌ای «دور» و «موهوم» باشد. اما فارغ از این نکات کلیدی در عرصه سیاست، مسئله بر سر تاثیرات و پیامدهایی است که چنین اظهارنظرهایی در جامعه ایجاد می‌کند. رئیس دولت‌های نهم و دهم که با اجرای «ناقص»، «غیرکاربردی»، «غیراصولی» و به دور از نظرات «کارشناسی» طرح هدفمندی یارانه‌ها، کشور، مردم و به‌خصوص «طبقات فرودست» را فقیرتر کرده و بسیاری از جمعیت کشور را به مرز «فلاکت» رساند، این بار گفته است یارانه‌ها باید «۲۰ برابر» شود و اگر دولت نمی‌تواند این کار را انجام دهد، بهتر است که رئیس جمهوری استعفا دهد.

چنین اظهارنظرهایی بیش از هر چیز «احساسات»، «عواطف»، «نگرانی‌ها»، «دلمشغولی‌ها» و «مشکلات» مردم را نشانه می‌رود. شنونده ناآشنا به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این حرف‌ها، که در حال حاضر با انبوهی از مشکلات و مسائل دست به گریبان است، «امیدی غیرواقعی» پیدا کرده و تصور می‌کند ممکن است مردی از جنس احمدی‌نژاد پیام‌آور روزهای «بهتر» برای او باشد. حال آنکه اندک مطالعه و شناختی از «ساده‌ترین مباحث اقتصادی» نشان می‌دهد که امکان ایجاد چنین رویکردی در دولت نه «عقلانی» است و نه «امکان‌پذیر».

جالب آن‌که احمدی‌نژاد و جریان حامی او این مسئله را بهتر از هر کسی می‌دانند. آن‌ها خودشان به خوبی خبر دارند که با چنین طرح‌ها و ایده‌هایی چه بر سر این کشور و منابع سرشار آن آورده‌اند. آن‌ها می‌دانند که فلاکت را در کشور به بالاترین حد ممکن رساندند و اجازه استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و منابع داخلی را به هیچ‌یک از گروه‌های اجتماعی ندادند. آن‌ها واقفند که «بی‌برنامگی‌ها» و کنش‌های «غیرکارشناسی» چه بلایی بر سر صندوق ذخیره ارزی آورد، چه مشکلاتی را برای ارکان اقتصادی بخش خصوصی ایجاد کرد و چه هزینه‌هایی را برای کشور به ارمغان آورد.

با تمام این‌ها باید از احمدی‌نژاد و جریان پشتیبان او سوال شود که چرا با دمیدن در تنور دوگانه «آنارشیسم اداری ـ حاکمیتی» و «افزایش انتظارات و توقعات ناممکن»، سعی در تضعیف بیش‌ازپیش دولت مستقر در نظام جمهوری اسلامی دارند. آیا این تنها یک دعوا و مجادله سیاسی ـ جناحی است‌ یا ریشه در مسائلی دیگر دارد؟ آیا احمدی‌نژاد و یارانش فردایی خطرناک، ناامن، پرآشوب و ملتهب را برای جامعه ایران روا دارند‌ و آیا هیچ نهاد و سازمان و مسئولی نباید در برابر اینگونه اظهارنظرهای خطرساز موضع‌گیری کند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      الان احمدی نژاد شد لولو. چرا اگه یه نفر به حق صحبت کنه باید از بیخ و بون کنده شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این آش اصولگراها آنقدر شور شده که خودشان هم نمی خورند

      • MMIISSSEEE

        احمدی نژاد پرونده همه را یک کپی دارد کسی شهامت برخورد با او را ندارد این دولت اصلا تعطیل است.

      • @

        احمدی نژاد عضو هیچ حزبو جناحی نبود بخاطر همین همه باهاش مشکل دارن این آقا به کسی باج نداد و نخواهد داد

      • hassan.h

        علاج برخورد با احمدی نژاد بی اعتنائی است
        اگر بی اعتنائی ببیند سرجایش می نشیند

    • ...

      حقیقت براتون تلخه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته حقیقته اما این خودایشون هست که بایدپاسخگوباشه.یعنی حدود شصت کارشناس اقتصادی مهم کشور دریک جلسه به ایشون گفتن این روش یارانه درست نیست وکاری بسیار برای کشوراست اما ایشون پاکردتویه کفش که این عالیه!!!!حالا این پیامدش هست دیگه ،یعنی کارشناسان اقتصادی کشورنفهمیدن وفقط ایشون فهمید!!؟قیمت مسکن ونظم بازارقبل دولت ایشون مگر یادتون رفته!!!!؟موقعیت سیاسی کشور!؟یا کلا قیمت ها!؟؟حقاکه ما گاهی حافظه تاریخی ضعیفی داریم

      • بدون نام

        بله حافظه تاریخی خوبش داریم یادمان هست موشک وجاندار به فضا فرستادیم .بله پراید ۷ میلیون. جوانها در حال شور نشاط ازدواج
        وساخت وساز وسر کار بودند درمجامع بین الملل سر فراز .انرژ هسته ای وارز ۴۲۰۰ و۰۰۰۰۰
        اما حالا هسته ای بتن .ارز ۱۸ هزار ..پوشک بچه ۰۰۰۰
        ۱۸ هزار شرکت تولیدی تعطیل۰ گرانی ام که ماشاءاله۰
        حقوق های نجومی ۰ وووووووو
        حافظه تاریخی

      • بدون نام

        19:44
        آفرین .خوب گفتی

    • بدون نام

      به شما باشه که هرکی طرف حق شد اعدام باید بشه نه. ...

      پاسخ ها

      • سعیدا

        من نمیدونم چرا هر کی رئیس جمهور میشه بعدش بالافاصله منفور میشه و اجازه دخالت دیگه نداره تازه پس از اتمام ریس جمهوریش بابت عملکردش به هیچ کس هم پاسخگو نیست باید راه حلی باشد که مثل اروپا و امریکا این افراد هم پاسخگو باشند هم سوال کننده از قبل و بعد ازخود

    • بدون نام

      مگه خدایـ نکرده قاتله یا جنایت کرده یکی میخواد جلوی خود شما رو بگیره احمدی نڗاد خیلی هم به مردمش خدمت کرد و بعضی ها نزاشتند کار کنه وگرنه خیلی بیشتر از اینها برای مردم میخواست کار کنه الانم حرف نا حسابی نمیزنه مگه بد میگه اگر بود یارانه همه رو میداد نفری ۹۰۰ تومان حد اقل جرات این کار داشت شما چی کار کردید جز بدبختی و گرانی و بیکاری مخصوصا قشر کارگر بینوا که هرروز داره بدتر بدتر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاری که ای کرده از قتل و جنایت هم فاجعه بار تره

      • بدون نام

        در صدا و سیما و در مقابل دیدگان 80 میلیون ایرانی محاکمه اش کنید.
        خودش که چندبار گفته بیایید مناظره. مناظره برای یک مسئول ، با محاکمه خیلی تفاوت چندانی نداره.
        روحانی چرا نمی پذیره ؟
        اصلا مناظره نذارید رسما در تلویزیون محاکمه اش کنید مثل کرباسچی.

      • سعید

        ماشالا به این سادگیتون. خدا بیشترش کنه
        ساده لوح ها

    • بدون نام

      چون امتیازبگم بگم محافظ اوست!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارز ۴۲۰۰ تحویل گرفتند .رسانده اند به ۱۸۰۰۰
        لعنت خدا والیاء خدا بر کسی که،حق نگوید

    • بدون نام

      تمام ویرانی های امروز اقتصاد کشور ناشی از کشت و زراعت احمدی نژاد در سالهای گذشته است که اکنون زمان برداشت آن فرارسیده است . لجن که بکاری لجن درو خواهی کرد .
      لعنت خدا و انبیا خدا و اولیا خدا بر احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت ونفرین خدابرتوکه بی نزاکت وبی وجدان هستی

      • بدون نام

        مگه احمدی نژاد چی کاشته که امروز داره بار میده لابد ایشان دلار را سه برابر کرده و در کنارسش همه
        . چیز بی حد و حساب گرئن شده

      • بدون نام

        کاربر محترم ۱۱٫۲۵
        اولا بی نزاکت شما هستی که برای دفاع از یک شخص ثالث معلوم الحال ، لعنت کسی را علاوه بر لعنت با توهین پاسخ میدهی .
        و اما علاوه بر بی نزاکت بسیار هم بی وجدان هستی . که البته این بی وجدانی خصلت طرفداران احمدی نژاد هست . چرا ؟ چون یک شخص معمولی یا باید بسیار بی سواد باشد که از سیاستهای احمدی نژاد دفاع کند و یا بسیار بی وجدان . که در مورد شما قطعا دومی صادق است . پولهایی که احمدی نژاد تحت عناوین یارانه ، کمک هزینه سفر ، کمک هزینه سوخت ، کمک هزینه رفاه خانواده ، پاداش آخر سال و ....... در کیسه من و شما ریخت و باعث خوشحالی شما شد ، اقتصاد کشور را نابود کرد . بی وجدانی یعنی اینکه نابودی جامعه را بر لذت زودگذر پول مفت گرفتن و مفت خوردن ترجیح بدهیم .
        والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته .

      • بدون نام

        احسنت کاملا درسته احمدی کشور رو به فنا برد

      • بدون نام

        سلام و درود خدا و فرشتگان مقربش بر یاور محرومان و امید مستضعفان و درهم کوبنده ستمگران و به خاک مالنده پوزه اشراف پرتوقع و پرمدعای بی خاصیت؛ دکتر واقعی ملت، استاد تمام دانشگاه علم و صنعت ایران؛ باعرضه ترین و شجاعترین مسئول تاریخ جمهوری اسلامی، قطع کننده دست دزدان بیت المال ، فرزند ملت ، محمود احمدی نژاد سلام الله علیه

      • سعید

        نه پس بابای من از ۸۸ تا ۹۲ دلارو ۳ برابر کرد؟ واقعا همه اینارو یادتون رفته؟

      • سارا

        واقعا متاسفم واسه همتون
        احمدی نژاد هرکاری نکرد حداقل خیلی ها رو خونه دار کرد،یارانه رو برای مردم بدبخت گذاشت که حتی الانم خیلی ها باهمون دارن زندگیشونو میگذرونن
        اگرهم اشتباهی داشته ماله 6 ساله پیش بوده این دولت ب

    • مریم

      مهممتراز علتهای این روش عوام فریبانه احمدی نژاد که به جای سرپانگهداشتن کارخانه وجلوگیری ازتعطیلی آنها وبیکارشدن هزاران کارگر بودجه دولت را به یارانه ها اختصاص داد اینست که چراایشان اجازه سخنرانی وفریب مردم رادارد.دزدهای بزرگی امثال خاوری وزنجانی ودیگران دردولت ایشان اجازه این دزدی هارو پیدا کردن ، حالا به جای اینکه پاسخگوباشند ، مدعی هستند.من مدافع روحانی نیستم اما مشکلات به جامانده از احمدی نژادرا نمشود ندیده گرفت

    • قربانی

      یک سئوال....احمدی نژاد بیشتر به این مردم و مملکت خیانت کرد یا آقای خاتمی که فوری ممنوال تصویر شده چرا احمدی نژاد باید اینطوری آ زاد باشد خاتمی چکار کرده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اطلاعات خودت بیشتر کن

      • بدون نام

        برای افزایش شجاعت خاتمی هم دعا میکنیم

    • نظر

      چون آقای احمدی نژاددراخراج ۱۹روزه وزیراطلاعات.کلیه اطلاعات فوق محرمانه فررندان مسولین طرازاول مدیران را۲فلش نموده ومیداند.ابناچه غلطی،میکننددرخارج وداخل کشور.وفک کنم یکی ازفلش های مموری،راکپی نموده وتوسط مشایی محرمانه ب پوتین داده%

    • بدون نام

      مگه چکار کرده هان چون حرف حق تلخه عرضه ندارید جوابشو بدید اگه داشتید مناظره کنیددولت همه ومجلس ودکتر تکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا مناظره نمیکنی با این احمدی نژاد

      • بدون نام

        حرفهای مموتی رو فقط عوام و ساده لوها باور میکنند و او هم یک عوام فریب به تمام معناست

      • بدون نام

        جلو احمدی نژاد مگه گرفتنی که بگیرید

      • بدون نام

        بدترین آدم روی زمین همین آقاست تنها عاقلان می دانند

      • بدون نام

        خاک برسرمردم که روحانی اینهمه بلااورده بازم فریبش ومیخوریدولی احمدینژادامیدمرپم

    • مهدی کریمی

      خیلی غلط کرده این حرفو زده،مگه بده که احمدی نژاد داره از گرونی حرف میزنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بانی و باعث تمام خرابی هایی که به بار آمده همین آقاست

      • بدون نام

        روحانی گفت تو صد روز مشکلات حل میکنم

      • سعید

        بیا منم واست از گرونی حرف بزنم. عزیزم من از سال ۸۸ تا ۹۲ تونستم دلار رو ۳ برابر کنم، طرح مسکن مهر (بسیار بی کیفت) رو بدم و حوضه‌ی عمران کشور رو ۳۰ سال عقب بندازم تا کارگرای بیچاره همگی بیکار بشن.
        تونستم مجوز ۱۸ هزار تا چاه غیر مجاز رو بدم (خدا میدونه با رشوه یا چیزای دیگه) و کشور رو به این سطح از بی آبی برسونم
        تازههههه
        تونستم یه دکل نفتی رو گم کنم. یاد گرفتی؟

      • بدون نام

        کاربر مورخ ۲۶/۹/۹۷ چرا به مردم ایران اهانت می کنی .؟ بهتره به جای طرفداری بیهوده از آقای احمدی نژاد ادب در گفتاررا یاد بگیرید.

    • بدون نام

      تو همه کشورها چند دستگی باعث پیشرفت میشه ولی تو کشور ما باعث پس رفت اونم دلیلش اینه که بخور بخور زیاده و دفاع کننده مردم کم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو تنها چیزی که این دسته ها با هم متحدن همون بخوربخوره

    • بدون نام

      احمدی نژاد هشت سال رییس جمهور ما بوده همه ملت شناخت دارن نسبت بهش مثل احمدی نژاد برا این ملت و دلسوز مردم کس دیگه پیدا نمیشه خداوند نگهدارت باشد احمدی نژاد که همه ملت با تو هستن همه ملت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقل و درکت را بیشتر کن

    • مجيد

      نويسنده متن يه عقده اى کم شعور بىشتر

    • بدون نام

      چون احمدی نژاد پیش مای مردم جایگاه داره،اگه جلوشو بگیرید خروش مارو بدتر از فرانسه میبینید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا برعکس باید محاکمه بشه و مجازات سنگین بشه کشور رو یک تنه نابود کرد

      • خاله بتول

        داداش خروشتو یکم کمش میکنی خیلی ترسناک بود

    • بدون نام

      روحانی به خاطر غصب میز مردم متشکریم.علی برکت الله..

    • بدون نام

      چون حرفش حق هست ..واقعا فردی نبود که دروغ گو باشد

    • بدون نام

      کجا یارانه بدون تحقیق اجرا شد !
      حدود ۲ سال توی کمیسیون مجلس بررسی شد بعد اجرایی شد
      اونم قرارشد پله کانی طی ۵ سال آزاد بشه نه اینکه انرژی ها رو گرون کنن و یارانه رو دست نزنن
      اگه یارانه بد بود کشور های اروپایی مثل آلمان نمی داد
      در آلمان کسی که به دنیا میاد تا ۱۸ سالگی ماهی ۲۰۰ یورو به حساب سرپرست واریز میکنن و ۰۰۰
      دکتر احمدی نژاد ۳۰ سال اجرایی بوده ۸ سال هم مملکت دستش بوده پس میدونه چی میگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادرعزیز شماکه گفتی بی تحقیق اجرا نشده لطف کنید وبررسی کنید خودنمایندگان مجلس میگوینداون چیزی که ماتصویب کردیم با اون برنامه ای که اجراشده کاملا متفاوت هست واصلاقصدمجلس ازتصویب ان این برنامه ای نیست که اجراشده !تازه حاضربه پاسخ گویی به مجلس هم نشد!!!یارانه المان رو هم که گفتید ادامه حساب وبرنامه ریزی های دیگه ش رو هم درنظربگیرید

      • بدون نام

        اون برنامه ای که مجلس تصویب کرداگراجرا میشدایران گلستان میشد .ولی خب باید یه بهانه ای باشه تا دوباره رای بیارن یا اینکه جنابعالی حالا از ایشون دفاع کنید!؟یا خودایشون سخنرانی های عجیب وفریبنده انجام بده!؟

    • بدون نام

      غلط میکند هرکسی به این بزرگوار جسارت کند او مرد خداست ضعف ندارد جلو اشرافیان وافسادطلبان ونجومی خواران ایستاده خارچشم دشمنان داخل وخارج ایستاده دنبال احقاق حق مظلومان است هراسی ندارد باملتی مواجه اید که هراسی نداریم وازاو تاپای جان دفاع میکنیم چون درخط خداحرکت میکند با اوهستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ... این مرد که کشور رو نابود کرد

    • محمد

      والله تو شهر ما که همه جوونا مسکن مهر دارن از جمله خودم و میگم خدا بیامرزه پدر احمدی نژاد را که اگه نبود معلوم نبود ما جونا چه جوری میخواستیم خونه دار بشیم خدار اشکر و ممنون دکتر محمود عزیز . و حالا جوونا منتظر مسکن اجتماعی باشند دولت تدبیر سه سال دیگه هست خدارا چه دیدی شاید ساخت.
      اللم العن قوم الظالمین

      پاسخ ها

      • سعید

        مسکن مهر فک کردی خیلی خوبه؟
        ۳۰ سال کارهای عمرانی کشور رو توی یه مدت کوتاه انجام بدی میشه همین وضعی که الان داریم جناب
        یکم تحقیق کنید

      • بدون نام

        مسکن مهر در مقابل زلزله هفت و نیم ریشتر دوام آورد و کمترین خسارت جانی را داد. قبلا زلزله 6 ریشتر میومد بیش از 50 هزار نفر کشته میشدند. برید زلزله های دوره خاتمی را مقایسه کنید با دوره محمود.
        خدا پدرشو بیامرزه که مثل هاشمی و خاتمی دست روی دست نذاشت بلکه با کمترین هزینه بیشترین کار را برای ملتش کرد.

    • بدون نام

      دلیل اینکه جلویش گرفته نمیشه اینه که چون اول از اون خیلی حمایت شد حالا گندش میزنه بالا وگرنه این حرفهای چندمن یه غاز رو که مردم فراموش نکردن هشت سال کشور رو شخم زد وتمام بدبختی ها رو ایجادکرد که به قول یکی از کارشناسان اقتصادی سالها طول خواهدکشیدتا این ویرانی جبران بشه

    • بدون نام

      ای کاش یکی دیگه از اربابان کاندیدا رئیس جمهورمیشد تا دنباله کاراحمدی نژاد رو ببینیم چجوری ادامه میداد!!!؟؟؟

    • بدون نام

      با این گرونی ها جوب مردم عجیب خالی میکنید فلاکت نیست ماهی چندرغاز که اونم مال خودمردم به خودشون برمیگردونین حالا شده فلاکت

    • بدون نام

      چون همه از محمود میترسن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازش نمیترسن دیوانه ست هرچند وقت یکبار میاد یک مشت چرند میگه و میره برای خودش کاری به دیوانه ندارند

    • جناح اون وری

      مسئولین بی کفایت ازاینکه فرزند یک کارگر جوشکار که قابلیت داشت که به رئیس جمهوری برسد ناراحت هستند به فرموده آقای احمدی نژاد ایشان وارد خط قرمز شده اند

    • بدون نام

      دوران احمدی‌نژادم این سیاه‌نمایی‌ها رو کردین، و همه دیدن دوره‌ی شما دوره‌ی شعار و تزویر و دروغ و انتصاب‌های فامیلی شده، شماها مملکت رو به سقوط کشوندین و لعنت بر شما جبره‌خواران چپ و راست

    • ayat

      احمدی نژاد نماینده بالای بیست میلیون ایرانی هست وبه نمایندگی از آنها صحبت می کند اگر در مقابلش حرفی برای گفتن دارید بزرگتان دعوت است مناظره! در حضور مردم

      پاسخ ها

      • عیسی

        احسنت برادر عزیز باید جواب حرف مفت را داد تا تکرار نشود.

      • بدون نام

        حرف چرت نزن اونا که سرشان به تنشان می ارزد ایشون رو اصلا قبول ندارن

    • محمدعرب پور

      احمدی نژاد با اخلاص ترین ،مردم دار ترین وبا صداقت ترین رئیس جمهور عدالت محور ودر عین حال مظلوم ترین رئیس جمهوری اسلامی ایران بوده است شک نکنید تا سالها مردم از طرحهای او استفاده خواهند کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط تشنه قدرت و مقام و به تمام معنا پوپولیست فقط برای رضایت هوای نفس خودش کار می کنه

      • سعید

        اره داریم از طراح هاش اشتفاده میکنیم. یارانه ای که باعث و بانی گرون شدن اجناس شد.
        هنوزم داریم از طرح های فوق مدرنش استفاده میکنیم

    • نطری

      آخر تو مرغ کجایی و مدیر دروغگو ابتکار شما ها مدیران روزنامه ها پدر اسلام وایران را دراوردید وهمه را بجان هم انداختید و با این همه دمیدن در حرفها خدا وکیل ایران که هیچی اسلام را هم رسوا کردید

    • بدون نام

      چون دکترمحمود احمدی نژاد عَدالت خواه است ولی روحانی که با عَدالت برای مردم مخالف است باید جلوی حرف حقش را بگیرد.

    • ولی

      اخه ادم دروغگو زمان احمدی نژاد کی مردم اینقدر درفلاکت زندگی میکردند؟اگرشما راست میگید مردش هستید درخواست ایشون روقبول کنید وپای یک میزبنشینید ومناظره کنید تاهم مردم نظربدهند وهم مسئولین کشور وهم کارشناسان....

      پاسخ ها

      • سعید

        جناب، اقتصاد طول میکشه که گندش دربیاد. دو روزه از هم نمیپاشه

    • نطری

      امروز مرغ را دیدم گفت به روزنامه ابتکار سلام برسان خداوکیل این سیاسیون به مرغ نگاه کنند همه مردم را شیفته خودش کرده

    • حسین

      چرا از این مشکلاتی که میگید نام نمیبرید شما مشکل ها را بگید ایشان جواب بدهند. وقتی حرفی نمانده کار را به جنگ و نا امنی کشور میکشید تا مردم حسابی بترسند بسه دیگه همش دروغ از این بلند گو ها خارج میشود و همش از طرف مردم نظر میدهند مردم شده آلت دست سیاسیون مردم خودشون دارند براتون.

    • بدون نام

      احمدی نژاددرودبرشرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اف بر تو که حرف ناحق میزنی

    • بدون نام

      هم مرد بود هم صادق . بیشتر کارهای عمرانی هم در زمان احمدی نژاد صورت گرفت . باج هم نداد

    • ایرج جمشدی

      رئیس. جمهور امریکا یک یا دو دوره کاخ سفید رفت بعدها دیگر نمیاد توی شهرها بر علیه بعدی سخنرانی کند ولی در ایران این نغهم این کار میکند تو که قاتل رفسنجانی بودی چرا رفتی بغل گوشش نشسته بودی خبر دادند که اگر نروی از حقوق خبری نیست

    • همایی

      آقای 10:39 که میگی ارز 18000این رقم ها رو از کجات در اوردی ارز الان 10000هستش،ارز 900تومانی رو احمدینژاد 3500کرد و همچنان تا 4 سال بعدش موند

    • ممم

      زنده باد احمدی نژاد

    • راسپوتین

      شما مطبوعاتی ها بهتر از هرکسی میدانید چرا با او مقابله نمیشود و هیچ کس را یارای مقابله با ایشان نیست به درخت چنار محکمی تکیه کرده اند شاید هم ضرورتی برای مقابله نیست .تابو ست ...

    • بی نام

      احمدی نژاد بیسواد مملکت رو نابود کردباید محاکمه بشه.

    • بدون نام

      یه موقعی کلیپ عکس داستان مطالب احمدی نژاد بیرون درج می شد,همه میخندیدند...الان این دولت روحانی اوضاعش داغونه که احمدی نژاد باید جلوش لنگ بندازه....روحانی ترکنند.دولت مردان,روحانی مسکن مهر احمدی نژاد قبول ندارند,الان مسکن اوضاع خوبی نداره,راحت شد,اگه مسکن راه بیوفته بنا کارگر,کاخانه سیمان,کارخانه کاشی سرامیک,ک کابل برق,ک درب پنجره,جوشکار,صنایع فولاد,ماشین الات یک اقتصاد یک کشور به اینها وصل هستش. میتونیم بکیم همه چیز مسکن به همه زنجیره ای وصله و مهم هستش.تا مسکن راه نیوفته دولت جون نمیگیره,پس احمدی نژاد زرنگتر از روحانی هستش.

    • بدون نام

      چرا جلوی حرف حق بگیرند ؟ یک نفر در این مملکت دم از حق میزنه جلوش بگیرید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفهاش همه ناحقه حرفهاش باد هواست حرفهاش دروغه حرفهاش از روی بی عقلیه

    • بدون نام

      این همشون سر وته یک کرباسن اینو فرستادن جلو خودشون با خیال راحت دارن دزدی میکنن

    • امین نیکخواه

      فقط میدونم خدا بهتون رحم کنه اگه باز این مرد بیاد، اونوقت دیدن داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        خدا به همه تون رحم کنه اگه کسی بخواد جلوی اومدنش را بگیره
        مر قانون باید اجرا بشه

    • خسروابادی

      رحیمی بقای مشای باز هم بگم

    • 1

      زنده باد احمدی نژاد -نه اصلاح طلب ونه اصول گرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرفین مناظره باید شرط وشروطی مانند خداترسی . منطق ،عقلانیت ،راستگویی،عوام فریب نبودن ،بیهوده دیگران را متهم نکردن ،و سایر موارد ی ازاین قبیل . با توجه به سابقه آقای احمدی نژاد در مناظره های زمان کاندیداتوری متاسفانه چون ایشان به هیچیک از این‌مبانی مناظره پای بند نیستند لذا هدف نامبرده دراین شرایط حساس مملکت فرصت طلبی و ماجراجویی وعوامفریبی است . به این حرفها نباید توجه کرد.

      • بدون نام

        مگه بقیه نامزدهای ریاست جمهوری 88 یا 92 یا 96 شرایطی را که شما گفتید داشتند؟

    • بدون نام

      ۱۴۱۳ تو اثلا نمیفهمی معنی یارانه دادن چی هست اثلا یارانه ربطی به اقتصاد ندارد ی کمک خرج است چکارش به اقتصاد اگر یارانه نمیدادند اینخور و انجور میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی سواد اصلا درسته اول برو سواد یاد بگیر بعد از احمدی بیسواد دفاع کن

      • بدون نام

        مخالفان احمدی نژاد اکثر بی ادب و فاقد تربیت هستند

      • خاله بتول

        کار 7:44 این اقا اگه سواد داشت که از محمود دفاع نمیکرد

    • بدون نام

      ۱۰۳۹ تو هم از او کار بره ناعقلتری لعنت به خودت که فکر میکنی دولت چی مفتی بهت میده نه از این خبرا نیست تو حتما بیکاره ای برو دنبال کار

    • بدون نام

      ۱۰۵۵ تو یکی برو تو غار هی از غا میای بیرون که چی برو تو عزیزم برو

    • بدون نام

      مگه حرف ناحق میزند راست میگه ای دولت ناکارامت هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناکارامد درسته همه طرفدارهای احمدی بیسواد و بی مطالعه و بیفکر هستند

    • بدون نام

      فقط خدا جلوش را بگیرد انشاالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالله البته شورای نگهبان رد صلاحیتش کرد ولی باید دهنش ببندند چون خیلی مزخرف میگه

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ننگ بر این بیسواد عقده ای

      • بدون نام

        کلام هرکس نشاندهنده میزان فرهنگ و تربیت خانوادگی اوست

    • بدون نام

      در این زمان وظیفه همه ما خصوصا جوانان پیروی و اتاعت محض
      از ولی امر مسلمین امام خامنه ای است .
      انشاء اله همه این مشکلات برطرف می شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اطاعت درسته

    • مهدی

      جواب سئوال خیلی ساده است، ایشان پشتشون گرمه، خودش هم از این موضوع مطلع است که اینهمه تئاتر ‌های مختلف بازی میکند، وگرنه افراد بسیاری داشتیم که ...

    • بدون نام

      درودبراحمدی نژاد مرد خدا ...

      پاسخ ها

      • سعید

        و نفرین بر توی کم عقل!

      • بدون نام

        درود بر بنده صالح خدا ؛ محمود کبیر

    • پیام

      به شتر گفتن شتر یه پسر گیرت امده (گفت والا پسر گیرم بیاد،دختر گیرم بیاد همون باری که بارمه بارمه) حالا شده حکایت ما الکی با هم بحث میکنید

    • بدون نام

      هیچوقت چاقو دسته خودشو نمیبره

    • بدون نام

      مسخوان به خارجی ها بگن اگه نسافین محمود میاد !

    • بدون نام

      مسخوان به خارجی ها بگن اگه نسافین محمود میاد !

    • علیم

      اخه خاک بر سرا چرا این قدر دلار دلار میکنین ؟؟؟ مگه محمود دلار ۸۰۰ تومنی رو ۳۶۰۰ نکرد ؟ مگه بنزین ۱۰۰ تومنی رو ۱۰۰۰ نکرد . بماند از اون درآمد نفتی که بودجه رو روی ۴۰ دلار میبست اما ۱۲۰ دلار میفروخت . پس چی شد اون پولا ؟؟؟

    • بدون نام

      از بگم بگم هاش می ترسند همین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج