جاباما
۸۰۸۶۶۷
۳۳ نظر
۵۰۰۹
۳۳ نظر
۵۰۰۹
پ

ایمانی: احمدی نژاد تکثیر می‌شود

انگار هشت سال برای احمدی نژاد کافی نبوده و هنوز هم فکر می کند که کارهای بیشتری برای انجام دادن دارد. کسانی که کشورداری او را تجربه کرده اند حرف هایش ، خاصه ایده های اقتصادی او را چندان جدی نمی گیرند. اظهارات احمدی نژاد میان سیاسیون و کارشناسان و میان طبقه متوسط و مردم کلان شهرها نیز خریدار ندارد. برای همین هم کار را از دورترین نقاط شروع کرده و نظریات اقتصادی خود را به جای اقتصاددانان با کارگران و کشاورزان و ... در میان می گذارد.

نامه نیوز: انگار هشت سال برای احمدی نژاد کافی نبوده و هنوز هم فکر می کند که کارهای بیشتری برای انجام دادن دارد. کسانی که کشورداری او را تجربه کرده اند حرف هایش ، خاصه ایده های اقتصادی او را چندان جدی نمی گیرند. اظهارات احمدی نژاد میان سیاسیون و کارشناسان و میان طبقه متوسط و مردم کلان شهرها نیز خریدار ندارد. برای همین هم کار را از دورترین نقاط شروع کرده و نظریات اقتصادی خود را به جای اقتصاددانان با کارگران و کشاورزان و ... در میان می گذارد.

رسانه ها نیز در مواجهه با او به دو گروه تقسیم شده اند. گروهی که او را بایکوت کرده و گروهی که از حملاتش به دولت استقبال می کنند. از قضا عملکرد هر دو گروه مطابق میل احمدی نژاد است. گروه دوم میل او به دیده شدن و خبرساز بودن را پاسخ می دهد و گروه اول با سکوت خود فضا را برای یکه تازی او فراهم می آورد. حال آنکه هر یک از رسانه های مکتوب و آنلاین پتانسیل خوبی برای برهم زدن بازی احمدی نژاد دارد. انعکاس سخنان او اگر توام با انتشار نظرات کارشناسان باشد قطعا تصویر واقعی تر و واضح تری از واقعیت های جامعه به مردم ارائه می دهد .

با توجه به وضعیت اقتصادی و فشار معیشتی موجود استقبال از هر فردی که مدافع افزایش یارانه نقدی و ایده های اینچنینی باشد، طبیعی است. طبقه محروم قبلا طعم ریاست جمهوری یک پوپولیست را چشیده اما اگر به قدر کافی آگاه نشود، بار دیگر هم همان آزموده را می آزماید و ممانعت از تکرار این اشتباه وظیفه کارشناسان و رسانه ها است. برخی از تحلیل گران با اتکا به اینکه احمدی نژاد دیگر در ساحت سیاسی ایران جایی ندارد از رد صلاحیت او و یارانش اطمینان دارند و بد به دل خود راه نمی دهند. این درحالی است که برخی از تحلیل گران نگران موجی که احمدی نژآد در پی ایجاد آن است که فرصت موج سواری را در اختیار پوپولیست های دیگر می دهد هستند و این مهم را نباید نادیده گرفت. ناصر ایمانی از جمله تحلیل گرانی است که این گمانه را قطعی می داند.

او در گفت وگو گفت: «همیشه این اتفاق می افتد و ربطی به این آقا یا آن آقا نداد. وقتی دولت مستقر نتواند به مطالبات مردم پاسخ دهد و مشکلاتی برای آن ها به خصوص در زمینه های اقتصادی و اجتماعی ایجاد کند. هر فرد، جناح و گروهی به فکر بهره برداری از وضعیت موجود به نفع خود می افتد. اکنون نیز شاهدیم که دولت با عملکرد خود یک سری مطالبات اجتماعی و اقتصادی برای مردم ایجاد شده و هر کسی می تواند از آن سوء استفاده کند».

وی در پاسخ به این پرسش که در فضای سیاسی موجود چه کسانی بیشترین بهره را از مطالبات مردم و موجی که احمدی نژاد ایجاد می کند، خواهند برد؟ گفت: « هر جریان و گروهی از این وضعیت نفع می برد. هر کدام به شکلی . اصولگرا و اصلاح طلب هم ندارد. افراد نیز به فراخور میزان مقبولیت اجتماعی خود و موجی که می تواند بیافریند، از این وضعیت استفاده می کنند. حتی اصلاح طلبان که جناح طرفدار دولت هستند نیز به نحوی از این اوضاع استفاده می کنند. به این شکل که می گویند ما مقصر وضع موجود نیستیم و می خواهند آوار مطالبات مردمی بر سر آن ها خراب نشود».

ایمانی از جمله طرفداران بایکوت خبری احمدی نژاد است و فکر می کند اصرار کردن به اینکه احمدی نژاد نظریات خود را با کارشناسان و متخصصان در میان بگذارد، فایده ای ندارد. به اعتقاد او، بهترین روش مواجهه با احمدی نژاد، ندیدن او است زیرا او حرف یا نظریه خاصی در یک حوزه مشخص ندارد. او همیشه از روش های پوپولیستی استفاده کرده و می کند.

وی با اشاره به اینکه گرانی، بیکاری و سرخوردگی در سیاست خارجی و ... موجب استقبال بیشتر از حرف های احمدی نژاد می شود، گفت: « احمدی نژاد بدون اینکه نظر مشخص اقتصادی یا اجتماعی داشته باشد روی موج مطالبات مردم سوار شده لذا اینکه بگوییم اقتصاددانان با او گفت و گو و مباحثه کنند فایده ندارد. نه او این کار را می کند و نه هیچ یک از اقتصاددانان در کنار او قرار می گیرد و به گفت و گو می نشیند.»

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اینکه گفت و گوهایی کارشناسان با احمدی نژاد دست او را رو کرده و پوچی نظریاتش را مشخص می کند، گفت: « نیازی به این کار نیست. او هشت سال فرصت داشت تا نظریات و دیدگاه های اقتصادی خود را عملیاتی کند و مردم نتیجه آن هشت را دیده اند. او در گام اول سازمان برنامه و بودجه را منحل کرد و نشان داد که دیدگاه مشخصی در حوزه اقتصاد ندارد. بنابراین فکر نمیکنم که حتی یک اقتصاددان در کشور حاضر باشد با او بحث کند. احمدی نژاد همیشه از روش های پوپولیستی استفاده می کند و مایل است که مورد توجه قرار بگیرد لذا بهتر است که رسانه ها به او توجه نکنند تا به هدف خود نرسد».

ایمانی اگرچه معتقد است که مردم هشت سال مدیریت احمدی نژاد را تجربه کرده و به یاد دارند اما گفت: « به هیچ وجه نمی توان خیال راحتی داشت و بابت موجی که احمدی نژاد ایجاد می کند نگران نشد. وقتی که عملکرد دولت مستقر موجب انباشت مطالبات مردمی شده است باید انتظار داشت که هر فردی در زمان انتخابات دنبال زدن و بردن باشد. در همه کشورها همین طور است. رئیس جمهور شدن ترامپ در آمریکا نیز ناشی از چنین وضعیتی بود. او نیز برخواسته از یک موج بی دلیل در ایالات متحده بود.»

وی افزود: « شاید احمدی نژاد تایید صلاحیت نشود اما دیگرانی در فضای سیاسی ایران هستند که می توانند از موج ایجاد شده توسط رویکرد او به نفع خود بهره برداری کنند. از ناحیه احمدی نژاد احساس خطر نمی شود اما ممکن است افراد و جناح های دیگر که حتی شاید نام و نشانی هم ندارند، در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری از فضایی ایجاده شده به نفع خودشان استفاده کنند. توجه داشته باشید که این احتمال همیشه وجود دارد. برای همین همواره گفته ام که دولت ها نباید به واسطه عملکرد خود فرصت ایجاد فضای پوپولیستی را فراهم کنند.»

ایمانی با تاکید بر اینکه « اکنون در همه دنیا صاحب نظرات از ایجاد موج پوپولیسم صحبت می کنند» گفت: « در ایران زمینه برای بروز این موج فراهم تر است لذا همه جریان ها باید به دولت مستقر کمک کنند. صرف نظر از اینکه منافع ملی کشور اقتضا می کند که دولت تقویت شود، کمک کردن به دولت روحانی و تقویت آن مانع ایجاد موج پوپولیسم می شود و برای انتخابات آتی مفید است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زارع

      مگه کشاورزان وکارگران آدم نیستند.همتون ... جزاحمدی نژاد.درودبرشرفش.درودبرغیرتش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب این واقعا جای تاسف دارد که اینطور برداشت شود !کشاورز وکارگر از بنیادهای اساسی یک کشوراست اما درمسا.ل سیاسی باید از کارشناسان خبره بهره گرفت نه مثل ایشون که تحت هیچ شرایطی حاضربه استفاده از انها نشد بلکه همه را خانه نشین کرد

      • A 21

        تا اونجایی یادم میاد قیمت پراید در زمان احمدی‌نژاد 7 میلیون بود ولی الان 36 میلیونه، این یک نمونه قیمت در زمان رییس‌جمهور سابق بود خودتون قضاوت کنید

    • جرج سوروس

      رای همین طبقه به قول شما کارگر و کشاورز شما ها رو سر کار آورد
      گلی که به سر ملت نزدید هیچ ملت رو بدبخت گردید
      لطفا تشریف ببرید زباله دان تاریخ
      چون همون طبقه بقول شما کمترین دیگه کاملا شما رو شناختند

    • علیرضا ج

      بیسوادخودت ودوستان واطرافیان شمااست.اگه خودتو باسواد اقتصادی میدانی.با احمدینژادمناظره کنید.اوهمه جا محافظ بیت اللمال است.زنده باد دکتر.

      پاسخ ها

      • علیرضا افشار

        واقعاً برای شما و امثال شما انسان های بی سواد که دنبال احمدی نژاد هستند متاسفم

    • علیرضا ج

      آقای ایمانی شما منظورت اینه که نقاط دور افتاده وروستاییان بیسوادند.اگر چنین باشد اون خودت ودوستاتند.

    • وانک علا خلق عظیم

      درودبرشما دکتر احمدی نژاد

    • بدون نام

      متاسفانه کسی که دلش بحال مردم میسوزد ،بعضیا دوست ندارند،اتفاقا احمدی نژاد مرد وکسی است که تو دهن خیلی از کشورهایی که برای ما خط ونشون می‌کشند محکم میزند

    • رضا

      جانم‌فدای‌احمدی‌نژاد‌ابر‌مردی‌که فکرکارگران
      ساختمانی‌بودای‌دلاور‌دوباره‌بیا‌بیا‌بیا

    • بدون نام

      ای که واقعا گل گفتید ایوالله

    • خرمشهر

      ادمایی مثل تو که تو پول و رفاه غرق شدن ، حححححق اظهار نظر ندارن ، خودتون رو اماده کنید احمدی نژاد یاور محرومان خواهد امد.... درود بر محمود

    • سید ابراهیم حسینی

      آره واقعاً متاسفانه بیشتر مردم ایران دنبال کسانی هستند که چند ریال بیشتر بذاره کف دستشون هرکسی هم باشد براشون فرقی نداره البته احمدی نژاد اون عده را هم خوب شناخته يه آدماي بیسواد هستند که متوجه نیستند که احمدی نژاد چه کار می کند صدتومن از جیبشان بر میدارد ده تومان بهشون ميده به نظر من احمدی نژاد فقط دنبال پول و قدرت هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه رویی داریدشماها اگه واقعا راست میگین چرامناظر نمیکنید ترسیدین بگین ملت بفهمن

      • بدون نام

        ... احمدی نژاد سلطان قلبها یاورمستمندان امیرکبیردوم ایران اسلامی است احمق

      • نطری

        آقای حسینی خودت دنبل باد هستی چرا به مردم توهین میکنید

      • بدون نام

        چون احمدی نژاد با فقرا بود خرابش کردند اگه احمدی نژاد ریگی توکفشش بود تاحالا رسوا ش کرده بودند مرد فقط احمدی نژادنترس

      • بدون نام

        درودبردکترمحموداحمدی نژاد،دکترمنتظریم کورشودهرانکس که نتوانددید،درودبرساده زیستی احمدی نژاد

    • بدون نام

      واقعا صد رحمت به احمدی نژاد

    • بدون نام

      من خودم به احمدی نژادرای دادم ولی الان پیش دیگران واقعا خجالت میکشم .اصلا هرکسی دراین موقعیت کشور بخوادسو استفاده کنه وموج سواری کنه واقعا خیانتکار وریاست طلب و هواپرست نفس هست .این مشخصه که الان زمان موج سواری نیست این یعنی خودپرستی که حاضرن بخاطرهوای نفس خودشون دست به هرکاری بزنن حتی به قیمت ازبین بردن منافع ملی کشور

    • بدون نام

      اجمدی نژاد همان کسی است که با اشراف مخالفت کرد مایه افتخار است که کشورهای دیگر نیز از این روش استقبال می کنند

    • بدون نام

      احمدی نژادبیایدنیایداوسلطان قلبهاست ...

    • پ پ

      همه دستندرکاران فدای دکتر محمود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه مرد بعد رهبر تو نظام باشه احمدی نژاده

      • بدون نام

        شمافقط الکی عده ای باهوشی زرنگی روشن فکری میکنیدتویه شمااصلاح طلبان کسی نیست جرات مناظربا احمدی نژادوددرروهانی کجایی کلیدسازکجایی اب صابون کجایی دقیقا کجایی تسلیم شدی استعفابده پس اینجامعلوم شدحق بااحمدی نژاد

      • بدون نام

        واقعا که آقای احمدی نژاد کارهای بزرگ وخارق العاده ای کرد!!وعده های فریبنده و دروغ به مردم دادن ایشان درسفرهای استانی ، بردن آبرووحیثیت رقبای خود در رقابت انتخاباتی، ایجاد موسسات مالی ، اعتباری و بدنبال آن بوجودآوردن بسیاری از مشکلات اقتصادی فعلی مملکت ،اختلاس هاواستفاده ابزاری از مقدسات وبزرگان دینی و مذهبی،قهر و آشتی های آنچنانی ایشان ، عدم تعادل در مدیریت و تصمیم گیریهای کلان وخیلی چیزهایی از این قبیل از شاهکارهای دوران ریاست ایشان محسوب می شود که هرگز از یادمان نمی رود.مناظره هایش هم ازهمین عوام فریبی هاو دغل بازیها خواهد بود.

    • بدون نام

      هرچی باشه بهتر از ای دولت بی کفایت روحانی ودار دسته دزدش است درود بر احمدی نژاد

    • بهمن سیستونی

      کشاورزان اگه نباشن شکمهای گنده شماچطورسیرشودتاحرافی کنید،احمدی نژاد،رستم زال زمان ماسیستانی ها است ،زنده باداحمدی نژاد

    • بهمن سیستونی

      بهانه ای گیرتون افتاده ،پوپولیستی ،هرکی دردمردم رو میگه ،میگیدپوپولیسته ،بی غیرت ا

    • بدون نام

      مردم بیشعور نیستن ادم خوب و بد را بهترازتوتشخیص میدن .به شعور ملت توهین نکن

    • بدون نام

      یک دوره دیگر مملکت را بدهید دست احمدی تا به طور کل فاتحه این کشور را بخونه

    • بدون نام

      هم وطن غزیزم نظرات برایم قابل احترام است ولی تورا بخدا اقای احمدی نژادرا با امیر کبیر قیاس کردن ظم است درحق امیر ازهمه خواهش میکنم دربرخورد با چنینن مسایل از انصاف وعقل دورنشیم متشگرم

    • حسن

      درودبرمردبزرگ دکتر احمدی نژاد.اوبودکه به فکرمردم بودنه شماکه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج