۸۰۸۷۱۹
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

قیمت مسکن در تهران ۵۹ درصد گران شد

بر اساس گزارش تحلیلی دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در ۸ماهه امسال ارزش کل معاملات مسکن در تهران با ۲۶.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۵۷.۵ هزار میلیارد تومان رسید.

خبرآنلاین: بر اساس گزارش تحلیلی دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در ۸ماهه امسال ارزش کل معاملات مسکن در تهران با ۲۶.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۵۷.۵ هزار میلیارد تومان رسید.

بر اساس آخرین و جدیدترین گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزات راه و شهرسازی در آبان ۹۷ تعداد معاملات مسکونی در پایتخت به ۷ هزار و ۱۷ فقره رسید که نسبت به ماه قبل از آن (مهرماه امسال) ۲۶.۶ درصد و نسبت به آبانماه سال گذشته ۵۳.۱ درصد کاهش داشته است.

گردش مالی بخش مسکن و ارزش کل معاملات این بخش در تهران در ۸ ماهه نخست امسال ۵۷ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۸ ماهه نخست سال ۹۶) ۲۶.۲ درصد رشد نشان می دهد. این شاخص در ۸ ماهه نخست سال گذشته ۴۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان برآورد شده بود.

منطقه ۵شهرداری تهران با ۹۷۲ فقره، بیشترین میزان معاملان مسکن در آبان ۹۷ را به خود اختصاص داده که این میزان معامله برابر ۱۶.۴ درصد از کل معاملات بوده است.

منطقه ۱۹ شهرداری تهران نیز با ۴۳ فقره معامله مسکن، معادل ۷ دهم درصد ازکل معاملات، کمترین تعداد معاملات مسکن را در پایتخت به خود اختصاص داده است. بیشترین کاهش معاملات در آبان ۹۷ نسبت به آبانماه سال ۹۶، متعلق به منطقه ۲۲ بوده که نشان دهنده کاهش ۶۵.۴ درصدی میزان معاملات است.

قیمت مسکن

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع واحد مسکونی در آبان امسال در پایتخت ۹ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان عنوان شده که نسبت به مهرماه امسال ۶.۴ درصد و نسبت به آبان ماه سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است.

بیشترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در آبانماه امسال مربوط به منطقه یک تهران با ۱۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و کمترین قیمت به منطقه ۱۹ با متری ۴ میلیون تومان بوده است. همچنین بیشترین رشد قیمت را منطقه ۹ به خود اختصاص داده به طوری که رشد قیمت ها در این منطقه برابر با ۱۰۴.۴ درصد نسبت به آبان ۹۶بوده است. کمترین درصد رشد قیمت نیز در منطقه ۱۹ تهران با افزایش ۴۶.۹ درصدی اتفاق افتاده است.

بیشترین حجم خرید و فروش مسکن در آبانماه امسال متعلق به منطقه ۵ با ۶۱.۴ درصد از معاملات بوده است. همچنین واحدهای زیر ۵ سال ساخت با ۳۹.۵ درصد، بیشترین تعداد معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتینی است در میان خریداران واحدهای آپارتمانی با قیمت ۶ تا ۷ میلیون تومان بیشترین طرفدار را داشته اند به طوری که این واحدها ۹.۹ درصد معاملات مسکن آبان را به خود اختصاص داده اند. همچنین بیشترین تعداد خرید و فروش مسکن به واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متری با در اختیار داشتن ۲۶ درصد کل معاملات مسکن آبان اختصاص داشته است.

در ۸ ماه نخست امسال ۹۴ هزار و ۱۷ فقره معامله مسکن در شهر تهران انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ معادل ۱۸.۸ درصد کاهش داشته است. بر اساس این گزارش میانگین قیمت خرید و فروش مسکن در بازه زمانی ۸ ماهه امسال متری ۷ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان برآورد می‌شود که نسبت به ۸ ماهه نخست سال گذشته ۵۹.۶ درصد رشد داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی بیشتر از این حرفا رفته بالا
      خونه ای که سال 95 متری 3900 بوده الان نزدیک 9 تا 9500 داره فروش میره که با این حساب توروم حداقل 150 درصد شده البته فقط تو مسکن
      تو بقیه چیزا هم از صد درصد گرفته تا 400 درصد تورم داشتیم

    • بدون نام

      قیمت طلا و ارز داره می یاد پایین بقیه چیزا داره گرون می شه چقدر شماها پستید و دزد

    • بدون نام

      سقوط قیمت مسکن حتمی است و راه دیگری ندارد.

    • بدون نام

      خود تحریمی مسکن توسط سازندگان و فروشندگان صورت گرفته و تا واقعی شدن قیمت مسکن که یکدهم قیمتهای ارائه شده است ادامه خواهد یافت!!!! البته املکی های کلاش در این تحریم تأثیر زیادی داشته اند!!
      جالب است این تحریم توسط خریداران انجام نشده و خریداران آماده خرید مسکن به قیمت واقعی هستند!!!!!!!!

    • بدون نام

      اگه آماری از چند خرید است مربوط به قراردادهای جعلی توسط املاکی های کلاشه فقط!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      کما در مسکن تا رفع خود تحریمی سازندگان و فروشندگان ادامه خواهد یافت! شاید سالیان سال طول بکشد تا قیمتها واقعی شود ولی بالاخره مجبورند خود تحریمی را بردارند!!!

    • بدون نام

      بدبخت و بیچاره آرزوی خانه دار شدن را با خود به گور میبرد چه میخواستیم چی شد از چاله به چاه افتادیم!!!

    • بدون نام

      اگه دولت خودش در هر شهری یک ملیون واحد بسازه همه صاحب خونه میشن و قیمت هم میاد پاین بساز بفروشا از ساختمان از میلگرد و اهن و سیمان و ... واقعن می دزدن و قیمتها را هم چنددبرابر میندازن به ملت بدبخت واقعن چو خودم داخل ساختمانه کار میکنم دیدم بهتر دولت تصمیم بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مموتی ساخت که فاتحه اقتصاد رو خوند!

      • اسی

        دوست عزیز میدونی یک میلیون مسکن چقدره؟ خوبی؟

    • بدون نام

      از آذر ماه پارسال هشدارها داده شد ولی مسئولانی که منافعشان در افزایش کاذب مسکن بود مانند رؤسای اتحادیه املاک با کوبیدن بر طبل گرانی و دادن آمارهای کذب بر افزایش قیمت اصرار داشتند ولی حالا اشک تمساح می ریزند!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      حساب کنید قبل آذر 96 کسی قدرت خرید با آن قیمتها رو نداشت و همه دست اندرکاران و املاکی های کلاش هم اینو می دونستند و مسکن در رکود بود ولی مشخص نیست این نابغه ها از کجا به این نتیجه رسیدند که اگر قیمتهارو چند برابر کنند خریداران میریزند و می خرند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      سکه در دامغان به یک ونیم میلیون رسیده است .

    • بدون نام

      سکه در دامغان به یک ونیم میلیون رسیده است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج