۸۰۸۹۴۴
۲۰ نظر
۵۰۱۲
۲۰ نظر
۵۰۱۲
پ

متوسط درآمد سالانه خانوار شهری؛ ٣٧ میلیون

طرح آمارگیری هزینه ودرآمد خانوار با هدف برآورد متوسط هزینه‌ها و درآمد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سال گذشته با آمارگیری از ۱۸هزار و ۷۰۱ خانوار نمونه در نقاط شهری و ۱۹ هزار و ٢٦١ خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور انجام شد.

خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار ایران: طرح آمارگیری هزینه ودرآمد خانوار با هدف برآورد متوسط هزینه‌ها و درآمد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سال گذشته با آمارگیری از ۱۸هزار و ۷۰۱ خانوار نمونه در نقاط شهری و ۱۹ هزار و ٢٦١ خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور انجام شد.

نتایج مطالعات مرکز آمار ایران نشان می دهد، متوسط میزان درآمد ماهیانه خانوار شهری با رشد۱۵.۶ درصدی به ۳ میلیون و ۵۷ هزار تومان و میزان هزینه خانوار شهری نیز با رشد ۱۵.۷ درصدی به ماهیانه ۲ میلیون و ۷۴۶ هزار تومان رسیده است.

علاوه بر این متوسط میزان درآمد ماهیانه یک خانوار روستایی با رشد ۱۴.۱ درصدی به یک میلیون ۶۸۰ هزار تومان و میانگین هزینه خانوار روستایی نیز با رشد ۱۳.۹ درصدی به یک میلیون و ۴۸۹ هزار تومان رسیده است.

نتیجه این آمارگیری نشان می دهد، متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری ٣٢٩.٥٢٥ هزار ریال (سالانه ۳۲ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان) بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ١٥.٧ درصد افزایش نشان می دهد.

از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار شهری٧٦.٧٥٠ هزار ریال با سهم ٢٣.٣ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و٢٥٢.٧٧٥ هزار ریال با سهم٧٦.٧ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است. در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ٢٢.١ درصد مربوط به هزینه‌ آرد، رشته، غلات، نان و فرآوردهای آن و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ٤٣.٠درصد مربوط به مسکن بوده است.

همچنین متوسط درآمد اظهار شده‌ سالانه‌ یک خانوار شهری ٣٦٦،٨٤٨ هزار ریال(سالانه ۳۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۸۰۰ تومامن) بوده است که نسبت به سال قبل، ١٥.٦ درصد افزایش داشته است. بر این اساس در سال ١٣٩٦ رشد متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری برابر با رشد هزینه کل سالانه است. منابع تامین درآمد خانوارهای شهری نشان می‌­دهد که ٣٤.٤ درصد درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ١٦.١ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و٤٩.٥ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تأمین شده است.

مقایسه درصد خانوارهای شهری استفاده کننده از لوازم عمده زندگی در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٩٦ نشان می‌­دهد که خانوارهای استفاده کننده؛ اتومیبل شخصی از ٤٧.٦ به ٥٠.٦ درصد، یخچال فریزر از ٦٠.٥ به ٦٣.٢ درصد، جاروبرقی از ٩٠.٣، به ٩١.٠ درصد، ماشین لباسشویی از ٨٤.٥ به ٨٦.٣ درصد، ماشین ظرفشویی از ٥.٨ به ٧.٣ درصد و مایکروفر از ١٠.٣ به ١٢.٤ درصد افزایش یافته است. در سال ١٣٩٦، عمده ترین نوع سوخت مصرفی ٩٣.٨ درصد از خانوارهای شهری برای گرما، گاز طبیعی(شبکه عمومی) بوده است.

رشد ۱۴ درصدی هزینه روستانشیان/متوسط هزینه ماهیانه ۱میلیون و ۴۸۹ هزار تومان

متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار روستایی١٧٨.٧٦٠ هزار ریال(سالانه ۱۷ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان) بوده است که نسبت به سال قبل١٣.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار روستایی٦٦.٥٠٤ هزار ریال با سهم ٣٧.٢ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ١١٢.١٦٦ هزار ریال با سهم ٦٢.٨ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است.

در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ٢٥.٢ درصد مربوط به هزینه‌ی آرد، رشته، غلات، نان و فرآوردهای آن و در بین هزینه‌های غیرخوراکی، بیشترین سهم با ٢٩.١ درصد مربوط به مسکن بوده است.

درآمد ماهیانه روستائیان ۱میلیون و ۶۸۰ هزار تومان

همچنین نتایج گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که متوسط درآمد اظهار شده­ سالانه‌ یک خانوار روستایی ٢٠١.٨٤٢ هزار ریال(سالانه ۲۰ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان) بوده است که نسبت به سال قبل ١٤.١ درصد افزایش داشته است. منابع تامین درآمد خانوارهای روستایی نشان می‌­دهد که ٢٩.٤ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ٣١.٧ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ٣٨.٨ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تأمین شده است.

مقایسه درصد خانوارهای روستایی استفاده کننده از لوازم عمده زندگی در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٩٦ نشان می­‌دهد که خانوارهای استفاده کننده؛ اتومیبل شخصی از ٢٧.٠ به ٢٩.٦ درصد، یخچال فریزر از ٤١.٦ به ٤٥.٢ درصد، جاروبرقی از٦٤.١ به ٦٤.٢ درصد، ماشین لباسشویی از ٥٢.١ به ٥٣.٩ درصد، ماشین ظرفشویی از ٠.٢ به ٠.٣ درصد و مایکرویو از ١.٦ به ١.٩ درصد افزایش رسیده است.

در سال ١٣٩٦ عمده ترین نوع سوخت مصرفی ٦٤.٤ درصد از خانوارهای روستایی برای گرما، گاز طبیعی(شبکه عمومی) و ٢٥.١ درصد نفت سفید بوده است.

بررسی متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار شهری نشان می‌دهد که استان تهران با ٤٧٩.٩٤٨ هزار ریال بیشترین و استان کرمان با ١٩٢.٣٢٩هزار ریال کمترین هزینه را در سال ١٣٩٦ داشته‌اند.همچنین استان تهران با ٥١٥.٣٥١ هزار ریال بیشترین و استان آذربایجان غربی با ٢٤٠.٣٩٣ هزارریال، کمترین متوسط درآمد سالانه یک خانوارشهری را در سال ١٣٩٦ به خود اختصاص داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماکه ازعیدهمسرم بیکاره تاالان حقوق نداریم چنددرصدپایین اومد؟؟

      پاسخ ها

      • یک ایرانی

        باز چرت و پرت میگن

    • بدون نام

      مازیرخط مرگیم

    • صالحی

      میشه شاعر این متنو معرفی کنید باید جایزه نوبل بهش بدن ایشون فکر کنم تو باغ نیست حقوق وزارت کار با اضافه کاری یه تومن عزیزم

    • صالحی

      میشه شاعر این متنو معرفی کنید باید جایزه نوبل بهش بدن ایشون فکر کنم تو باغ نیست حقوق وزارت کار با اضافه کاری یه تومن عزیزم

    • بدون نام

      خدایا به کی بگیم که ما اینقدر در آمد مون نیست
      البته من از اون آدم های ناشکر نیستم که هر جایی بگم درآمدم ناچیزه واز این اخلاقا ندارم ولی شما هم شرم کنید واینقدر دروغ نگید.
      مگر همه مردم رییس ومدیرند که درآمدشون خوب باشه ؟؟؟؟؟؟؟
      خدایا شکرت.......

    • بدون نام

      خدایا خودت کمک مون کن وزندگی مونو نجات بده
      الهی آمین. خدایا شکرت. اللهم عجل لولیک الفرج...‌‌...

    • بدون نام

      اینا که این نرخ ها رو دادند. در توهم کامل بودند با نزدیک به ده سال سابقه کاری دو میلیون حقوق میگیرم اونم نصفش میره برای قسط وام خدایا شکرت..........

    • بدون نام

      خدایا فقط خودتو داریم واز تو کمک میخواهیم
      ایاک نعبدوایاک نستعین......

    • بدون نام

      خیلی التماس دعا دارم ..........

    • ملانیا

      ازکجااین ارقام رو به دست میارید؟من شهرنشینم،درآمدسالانه مابه ده میلیون هم نمیرسه، چه رسه به سی و دوملیون!!!!

    • بدون نام

      مرکز امار چرت وپرت میگه کدوم خانواده شهری یا روستایی به این مبلغ رسیده اند فقط دروغ دروغ ودروغ

    • گنگ خواب دیده

      خخخخخخݗخ،،،،دهنت سرویس خوب خندیدیم،ههههههه

    • seyed

      آمارتون ،با مخارج ما نمی خونه ،من این برج 5000000خوراکی برای خانواده 4نفره خریدم واز یخچال هم برداشتیم ،فعلا نمیشه زندگی کرد
      دولت باید 2میلیون را به 6تا8میلیون افزایش بده

    • بدون نام

      من نمیدونم چجوری حساب کردن که یک کارگر با حقوق 1250000 تومانی چجوری در یک سال 37 میلیون برای خانوار درآمد زایی میکنه اینم از معجزات مسؤولین آمار کشوره

    • بدون نام

      درآمد متوسط روبادرامدهای بالای صدوپنجاه میلیون حساب نکنید

    • بدون نام

      یعنی ۳۷۰۰ دلار!
      مقایسه کنید با ماوسط درامد شهروند آمریکایی معادل با ۷۰۰۰۰ دلار در سال
      مرگ‌بر امریکا

    • بدون نام

      درامد اکثر مردم زیر دو میلیون هست شما درامد آقازاده ها و اختلاس گرها و دزدها رو تو این معادله حساب نکن بعد ببین چقدر میشه این رقم!!!!؟؟؟

    • بدون نام

      درآمد ما که کل سال ۱۷ میلیون هستش و عین ۱۷ میلیون رو خرج میکنیم و یه آبم روش ، خدا از باعث و بانیش نگذره ، هعیییی شریعتمداری خدا لعنتت کنه

    • بدون نام

      پس توی این آمارگیری منظورتان این است که مردم ماهانه حدود یک میلیون تومان هم میتوانند پس انداز داشته باشند؟
      آمارگیران شما از مواد مخدر صنعتی استفاده نمیکنند؟نعشه نیستند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج