جاباما
۸۰۸۹۷۰
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

پیشکسوتان خواهان خرید سهام پرسپولیس شده‌اند

یک بار دیگر و در حالی که روزهای پرالتهابی را در فوتبال باشگاهی و ملی پشت سر می‌گذاریم بحث خصوصی شدن تیم‌های استقلال و پرسپولیس بر سر زبان‌ها افتاد تا باز هم این شائبه به وجود بیاید که وزارت ورزش و جوانان با سوار شدن بر موج احساسات هواداران میلیونی این دو باشگاه، قصد تغییر افکار عمومی را دارد.

فرهیختگان: یک بار دیگر و در حالی که روزهای پرالتهابی را در فوتبال باشگاهی و ملی پشت سر می‌گذاریم بحث خصوصی شدن تیم‌های استقلال و پرسپولیس بر سر زبان‌ها افتاد تا باز هم این شائبه به وجود بیاید که وزارت ورزش و جوانان با سوار شدن بر موج احساسات هواداران میلیونی این دو باشگاه، قصد تغییر افکار عمومی را دارد.

بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه سرخابی و پرطرفدار فوتبال کشورمان سال‌های زیادی است که بر سر زبان‌ها افتاده اما نه‌تنها هیچ دولت و گروهی موفق به انجام این کار نشده بلکه اراده‌ای هم برای قدم برداشتن به سمت خصوصی‌سازی این دو باشگاه دیده نشده است.

در این دوره اما نوبت به مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان رسیده تا با گفتن اینکه سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود، خبرساز شود اما با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد باز هم این اتفاق رخ نخواهد داد، هر چند همین حالا برخی از افراد حقیقی و شرکت‌های حقوقی خواهان به دست آوردن سهام باشگاه پرسپولیس هستند.

ورود جدی پیشکسوتان کهن

یکی از شرکت‌هایی که خواهان خرید سهام باشگاه پرسپولیس شده شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس است که چند سالی است فعالیت خود را در قالب فعالیت پیشکسوتان آغاز کرده است. این شرکت که مدعی کار در زمینه اقتصادی است اعلام کرده با هر قیمتی که برای واگذاری باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته خواهان خرید سهام باشگاه هستند و مشکلی برای پرداخت پول ندارند حتی اگر مبلغ خرید سهام پرسپولیس چندصد میلیارد تومان باشد.

طبعا پیشکسوتان پرسپولیس توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند و باید دید چه افرادی با استفاده از نفوذ برخی از چهره‌های سرشناس و قدیمی پرسپولیس به دنبال مالکیت این باشگاه مردمی هستند.

توقعات عجیب سلطان

جالب اینکه علی پروین روز شنبه مصاحبه عجیبی هم با سایت شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس انجام داد و اعلام کرد که اگر قرار است برای این باشگاه مدیرعاملی انتخاب شود باید از او و سایر پیشکسوتان نظرخواهی شود. حتی پروین اعلام کرد که باید حداقل دو پیشکسوت در هیات‌مدیره پرسپولیس حضور داشته باشند!

این اظهارنظرهای پروین از آنجایی عجیب است که پیشکسوتان در سال‌های اخیر که عضو هیات‌مدیره بودند عملا هیچ کار مثبتی برای این باشگاه انجام نداده‌اند و مشخص نیست پروین با چه استدلالی خواستار مشارکت پیشکسوتان در کارهای مدیریتی پرسپولیس شده است. از طرف دیگر فوتبال این روزها از قالب ورزش بیرون آمده و به‌عنوان یک صنعت پول‌ساز در دنیا شناخته می‌شود که کار در آن از حیطه کاری پیشکسوتان خارج شده و نیاز به مدیران متخصص اقتصادی دارد.

سهم‌خواهی‌های مختص فوتبال ما

نکته مهم این است که دلیل سهم‌خواهی پیشکسوتان در فوتبال ایران مشخص نیست و کسی نمی‌داند ماجرای این توقع غیرمنطقی چه زمانی به پایان می‌رسد. در هیچ باشگاهی در دنیا پیشکسوتان اینقدر خواهان سهم از گذشته خود نیستند.

بزرگ‌ترین بازیکنان دنیا در دنیای فوتبال که عمر بازیگری‌ شان به پایان رسیده به‌عنوان مدیر افتخاری در باشگاه‌های خود فعال هستند و هیچ‌گاه به دنبال سهم‌خواهی نبودند اما در فوتبال ایران علاوه‌بر مشکلات متعددی که بر سر راه فوتبال است، پیشکسوتان هم قوز بالای قوز شده‌اند و خواستار سهم و حقی برای خود هستند و این در حالی است که آنها در قبال بازی کردن خود در تیم‌های پرهوادار هم به پول و ثروت رسیده‌اند و هم از شهرت کافی بهره می‌برند و شاید باید به همین قدر از سهم خود راضی باشند.

در انتظار موضع وزارت

اکنون توقع می‌رود وزیر ورزش و جوانان که خود بهتر از هر کسی می‌داند فضا و زیرساخت‌ها برای خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال در شرایط فعلی آماده نیست، یک بار برای همیشه مقابل سهم‌خواهی‌های این‌گونه قرار بگیرد تا بلکه این دو باشگاه بتوانند نفس راحتی بکشند.

البته هنوز هم کسی نمی‌داند در آخرین جلسه‌ای که وزیر با علی پروین داشت چه صحبت‌هایی رد و بدل شد و آیا وعده‌ای داده شده یا خیر اما همان زمان پروین با قاطعیت از وزیر ورزش حمایت کرد تا این شائبه مطرح شود که قرار است در قبال حمایت پیشکسوتان از وزیر، یک اتفاق مهم رخ دهد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خبرارو دنبال نمیکنید
      دیروز تصویب شد خصوصی بشن

    • بدون نام

      نگه دیگران چه گلی به سر فوتبال زدند که شما مخالف پیشکسوت شدین! !!!!آگه قرار باشه خصوصی بشه همون بهتر برسه به دست پیشکسوتانی که سالها برا این تیم عرق ریختن زمانی که پروین کل باشگاه رو توصندوق عقب ماشینش حمل میکرد شماها کجا بودین که الان مخالف این کارین! !!!! سید علیخانی خدا بیامرز یادتان میاد یا شفقتیان که داره مسافر کشی میکنه نه فک نکنم سنتون قد بده !!!!! تو باشگاه بایرن مونیخ رومنیگه و بکن بائر و اولی هوینس در راس فنی و اجرایی باشگاه هستن ببینین چقدر عالی شده برا این تیم، نظرتون اینه که بازنشسته های ......و امنیتی بیان باشگاه رو بگیرن و هی بخورن نفعش برا شما چیه! !!!! الان همون تیم بازنشسته ها سرفوتبالن که با بیل و کلنگ هم از جاشو بلند نمیشن رییس کمیته داوران 4 تا شغل داره !!!!!راجع به اون گزارش بنویسین نه پیشکسوتی که سالها برا این تیم زحمت کشیده و عرق ریخته از پروین و پنجعلی و قلیچ و کلانی و جاسمیان و پیوس و کارگر و محمدخان و عربشاهی و یوسفی و سلطانی و عابدزاده و کریمی و فنونی زاده و مهدوی کیا و ..... خیلی های دیگه این باشگاه حق اوناست مال اوناست نه ازمابهتران قدری انصاف داشته باشید !!!!مگر مهندس کلانی و پروین و کاشانی کم شخصیتی هستن که از آقایان ... و امنیتی هم کمترن و دست و پا چلفتی ترن !!!دهنشون کجه یا دستشون!!!!ازبخت بد روزگار در این فوتبال بیمار ما قورباغه ابوعطا میخونه چون آب سربالا میره......

    • ali

      به خدا این پیشکسوتها هیچ خیری برای باشگاه ندارند اگه این همه پول دارند وعاشق تیم هم هستند چرا تو این همه سال در بد ترین شرایط که باشگاه دست به دامن هوادارا شد و شماره حساب اعلام کرد یه قرون هم به باشگاه کمک نکردند اینا فقط به فکر منافع شخصی خودشونن نه باشگاه

    • بدون نام

      اره بدین به پیشکسوت ها که چون پیشکسوتن فکر کنن از همه بیشتر میدونن و هر چی اونا میگن درسته و هر دخالتی دلشون بخواد تو کار سرمربی بکنن بعد که کله پاش کردن از رفقای خودشون بیارن و گند بزنن به تیم نه دست شما درد نکنه اقایون پیشکسوت همون پیشکسوت بمونین

    • بدون نام

      پروین میخواهد پرسپولیس را قرق کند و تمام داراییها را با لا بکشد حواستون بهش باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج