جاباما
۸۰۹۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کلاهبرداری تلفنی به بهانه یکسان‌سازی تعرفه‌ها!

این روزها بازار سودجویی و دریافت هزینه‌های مازاد بر خدمات داغ شده است و هر یک از سودجویان از راهی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه از ابتدای مهرماه سال جاری به یکسان‌سازی تعرفه‌های خود اقدام کردند تا بدین ترتیب هر دقیقه مکالمه درون و برون شبکه، در هر یک از اپراتورها به‌صورت تک نرخی محاسبه شود؛ به گفته‌ی آن‌ها، این روش جدید قیمت‌گذاری موجب سهولت و شفافیت بیش‌تر در محاسبه هزینه مکالمات مشترکین می‌شود. درواقع در حالی که تا پیش از این، تماس‌های اپراتورهای همراه با سایر اپراتورها، هزینه‌ی متفاوت و بعضا بیش‌تری در مقایسه با تماس با شماره‌های همان اپراتور داشت، اما با یکسان‌سازی تعرفه، این تفاوت حذف شد.

اگرچه همان زمان هم یکسان‌سازی تعرفه‌ها موجب افزایش قیمت در برخی از تماس‌های درون‌شبکه یا برون‌شبکه برای اپراتورهای اول و دوم شده بود، اما نفس یکسان‌سازی تعرفه‌ها به خودی خود، اتفاق مثبتی بود که رخ داد. این موضوع هم توسط هر یک از اپراتورها از طریق پیامک و انتشار اطلاعیه در رسانه‌های خبری و یا اطلاع‌رسانی در وب‌سایت اپراتورها انجام شد.

درحالی که یکسان‌سازی تعرفه‌ها و تک‌نرخی شدن تماس‌های درون‌شبکه یا برون‌شبکه برای اپراتورهای اول و دوم، هزینه‌ای برای مشترکان ندارد و جزو خدماتی است که توسط اپراتورها ارائه شده، اما به نظر می‌رسد برخی اقدام به سودجویی از این موضوع کرده و به گفته برخی کاربران، تماس‌هایی با آن‌ها گرفته و بابت یکسان‌سازی تعرفه‌ها درخواست هزینه‌ کرده‌اند. البته اپراتورها نیز به ایسنا اعلام کردند که این درخواست‌ها کلاهبرداری بوده و نباید هزینه‌ای بابت این خدمات پرداخت شود.

با وجود این، با توجه به این‌که این روزها بازار سودجویی و دریافت هزینه‌های مازاد بر خدمات داغ شده است و هر یک از سودجویان از راهی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند، کاربران باید دقت داشته باشند که هنگام رویارویی با موارد این‌چنینی، در مرحله‌ی ابتدایی هزینه‌ای را برای این افراد واریز نکنند و پس از آن، موضوع را با اپراتور و مسوولان مربوطه در میان بگذارند.

اخیرا هم وزیر ارتباطات در پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، در راستای آگاه‌سازی کاربران اعلام کرد که نرم‌افزارها و یا پیام‌هایی که در فضای مجازی، با عنوان شارژ و یا اینترنت رایگان، تبلیغ می‌کنند، دروغ و فریب است. هم‌چنین تماس‌هایی که با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی از شما درخواست اطلاعات بانکی می‌کنند، نیز کلاهبرداری است و باید مراقب باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      خود مخابرات شاه دزده با هوشمند کشوریش که به قبوض اضافه کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج