جاباما
۸۰۹۰۷۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تشریح نظرات رهبر انقلاب درباره اصلاح بودجه ۹۸

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌ها در قانون بودجه سال ۹۷، راهکارهایی را برای سرپا شدن صندوق های بازنشستگی در نظر گرفت اما اهتمام دولت برای این امر کم بود.

خبرگزاری مهر: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در هفتمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اصلاح بودجه سال ۹۸ گفت: ایشان فرمودند بودجه کشور در شرایط تحریم‌ها باید با ملاحظاتی تدوین شود و ضروریات مورد توجه قرار گیرد.

لاریجانی ادامه داد: این فرمایش به این معنی است که باید به حقوق و مزایای کارکنان و موضوع اشتغال و موضوعاتی که برای کشور ضروری است، توجه شود.

وی افزود: نکته دیگری که ایشان تأکید کردند لزوم تدوین برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه کشور است، یعنی تدوین بودجه مبتنی بر کاهش هزینه‌ها در چارچوب سیاست های کلی و قانون برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به نفت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطع وابستگی به نفت سالهاست که در سیاست های کلی تأکید شده است. اگر از ابتدا این سیاست پیگیری شده بود، در شرایط فعلی مشکلات زیادی نداشتیم.

وی تأکید کرد: دستور مقام معظم رهبری این است که در همین شرایط اصلاح ساختار بودجه انجام و اصول کلی آن تدوین شود. مرکز پژوهش ها باید نقشه راه برای اصلاح قانون بودجه را تدوین کند. اگر در این شرایط اقدام نکنیم، معلوم نیست بعدها بتوانیم چنین کاری را انجام دهیم.

لاریجانی تصریح کرد: ما عادت کرده ایم در شرایط سخت کارهای مهم را انجام دهیم. الان موقع انتظام بودجه کشور است. تأکید مقام معظم رهبری این است که ساختار بودجه اصلاح شود و هزینه ها در چارچوب سیاست های کلی قانون برنامه ششم، اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به نفت کاهش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با درخواست از مرکز پژوهش ها در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اصلاح ساختار بودجه گفت: اگر ظرف چهار ماه آینده این اصلاحات تدوین شود می‌توان بر قانون بودجه سال ۹۸ اصلاحیه زد و بودجه سال ۹۹ را بر این مبنا تدوین کرد.

وی با اشاره به نکته سوم مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اصلاح بودجه سال ۹۸ گفت: ایشان همچنین بر لزوم تدابیر لازم برای افزایش اشتغال و ارتقای رشد اقتصادی بدون نفت و رشد سرمایه گذاری تأکید کردند.

لاریجانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ منابع صندوق توسعه ملی افزود: منابع صندوق توسعه ملی محلی برای استفاده جهت پرش اقتصادی است و نباید از منابع این صندوق برای بودجه جاری استفاده کرد.

وی تأکید کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب، دغدغه ای سنجیده، مهم و کاری سنجیده برای کشور است.

لاریجانی با اشاره به اظهارات جلالی مبنی بر استفاده اندک از انجمن های علمی گفت: انجمن های علمی بهترین سرمایه کشور هستند و باید استفاده بیشتری از آن کرد. مرکز پژوهش ها باید پُلی برای استفاده از دانشگاهیان باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در شرایط تحریمی تمرکز در تصمیم گیری ها و سرعت عمل بسیار مهم است به همین دلیل مقام معظم رهبری شورایی را برای اتخاذ تصمیمات مهم اقتصادی تشکیل دادند.

وی ادامه داد: این تصمیمات باید بر پژوهش‌ها مستند باشد. اگر پژوهش ها به صورت جزیره ای باشند فایده ای ندارد. مرکز پژوهش ها باید پژوهش های مشترک با وزارتخانه ها و دولت انجام دهد.

لاریجانی از مرکز پژوهش ها خواست در سال ۹۸ پایه گذار پژوهش های مشترک باشند و گفت: پیچیدگی خاصی در مسائل اقتصادی ایجاد شده است که کار پژوهشی ضرورت می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه در شرایط تحریمی باید متفاوت از شرایط عادی کشور تدوین شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج