جاباما
۸۰۹۲۳۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

خرازی: اروپا گام عملی برای SPV بردارد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در حاشیه همایش صلح و ثبات در غرب آسیا گفت که انتظار است اروپا گامهای عملی برای اجرایی کردن SPV بردارد.

خبرگزاری فارس: سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در حاشیه همایش صلح و ثبات در غرب آسیا در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره سازوکار مالی اروپا ( SPV) گفت: همه امیدوارند این سازوکار اجرایی شود و خود اروپا هم تا به حال این قول را داده ، البته انتظار است گامهای عملی را بردارد.

وی افزود :براساس گفتگوهای اخیر ظریف با مقامات اروپایی آنها قول داده اند تا پایان امسال اجرایی شود.

وزیر خارجه اسبق در پاسخ به سوال دیگری درباره پیشنهادش برای گفتگوهای درون تمدنی بین کشورهای مسلمان اظهار داشت: سازوکار آن برگزاری نشست‌هایی است که خاص این موضوع باشد، همچنانکه در گفتگوی تمدنها با نشستهای مختلف در سطح اروپا، سازمان ملل و کشورهای منطقه، ایده آن خیلی گرفت و امروز هم اگر در این زمینه یعنی احیای تمدن اسلامی از نشستهای مختلف با شرکت همه بدون اینکه استثنایی قایل شود، این بحث مورد طرح قرار بگیرد، به احتمال زیاد می‌تواند راهگشا باشد.

خرازی در پاسخ به سوال دیگری درباره ایجاد صلح و ثبات در منطقه عنوان کرد: ایران نقش موثری در صلح و امنیت و مبارزه با تروریسم و شیطنتهای دیگران برای اینکه منطقه را با آشوب روبرو کنند، ایفا کرده است.

وی گفت: ایران همواره خواستار آزادی مردم و حکومتهای استقلال یافته است و به این مسیر خود ادامه خواهد داد. البته باید فضای آرامشی در منطقه ایجاد شود که بحث احیای تمدن اسلامی در همین راستاست.

خرازی درباره اتفاقات در شرق کشور و هدف از این ناامنیها بیان کرد: امنیت ایران که زبانزد هم هست، دشمنانی دارد و بیگانگان دخالت می کنند برای اینکه این امنیت را با مشکل مواجه کنند از جمله حرکتهای تروریستی است. اینها تاثلاشهای مذبوخانه است و به جایی نمی رسد. رزمندگان ما و نیروهای اطلاعاتی در صحنه حضور دارندو اتفاق مهمی نخواهد افتاد به دلیل حضور مردم و ثبات و امنیتی که در کشور حاکم است.

وی در پاسخ به سوالی درباره SPV ایرانی بیان کرد: من اطلاعی ندارم الان چه تلاشهایی برای سازوکار مشابه در ایران انجام میشود. سازوکاری که اروپایی ها برقرار می کنند به تناسب آن باید دستگاههای ایرانی خود را تنظیم کنند که بتوانند از آن استفاده کنند.

خرازی درباره اینکه گفته می‌شود قطر قرار است از شورای همکاری خلیج فارس خارج شود، بیان کرد: این یک احتمال است که قطر بخواهد از شورا خارج شود ولی یک نوع همفکری و هم سنخیتی در منطقه به وجود می آید بین کشورهایی که مخالف سلطه عربستان در این منطقه هستند.

وی افزود: باید دید چه سازوکاری به امنیت فراگیر منطقه کمک می کند. رقابتها خیلی نمی تواند کارساز باشد و زمان آن رسیده که به جای رقابت باید همکاری کرد و راه آن ایجاد سازوکار امنیت منطقه ای است که همه در آن مشارکت داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خرازی هنوز بازنشسته نشدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج