۸۰۹۳۷۷
۱۶ نظر
۵۰۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
پ

پایان ماه عسل در گرجستان؛ ایرانی‌ها برمی‌گردند

آگهی‌های فروش ملک «تفلیس» و «باتومی» در دیوار و شیپور بیش از همیشه است. ایرانی‌ها چرا دارند خانه‌هایشان را می‌فروشند و مالباخته و پشیمان به وطن برمی‌گردند.

برترین ها: آگهی‌های فروش ملک «تفلیس» و «باتومی» در دیوار و شیپور بیش از همیشه است. ایرانی‌ها چرا دارند خانه‌هایشان را می‌فروشند و مالباخته و پشیمان به وطن برمی‌گردند.

ایرانی‌ها به خانه‌های گرجستانی‌شان چوب حراج زدند. حالا سایت‌ها پر از آگهی‌های فروش ملک در تفلیس و باتومی است. آپارتمان ٨٠متری در ورا واکه، آپارتمان ١٠٠متری مبله در سابورتالو باگبی، شرکت در جیکیا اورتاچالا و... اینها عنوان اطلاعیه‌هایی است که ایرانی‌ها برای فروش املاک و دارایی‌هایشان در گرجستان منتشر کرده‌اند.

پایان ماه عسل در گرجستان؛ ایرانی‌ها برمی‌گردند

سراب خرید به شرط اقامت

تبلیغات وسیعی برای فروش املاک در خارج از کشور انجام می‌شود و در بسیاری از آگهی‌ها درج‌ شده است که «با خرید خانه اقامت بگیرید». برای همین است که دفاتر ریز و درشت زیرزمینی در ایران این کار را انجام می‌دهند و مشتریان را به شرکای خود در خارج از کشور وصل می‌کنند؛ شرکایی که معمولا ایرانی و در بازار املاک خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند.

بر اساس قانون کشورهای همسایه، هر شهروند خارجی می‌تواند با خرید ملک اجازه اقامت یک‌ساله در ترکیه، گرجستان یا امارات را دریافت کند؛ این اجازه اقامت تنها با ارایه سند ملکی سالیانه قابل تمدید است. البته محمود زعفرانلو، مالک یکی از بزرگترین آژانس‌های املاک تهران می‌گوید: «اقامت‌گرفتن در کشور‌های دیگر آن هم به واسطه خرید ملک به این سادگی‌ها نیست.»

در عرض کمتر از چند ماه ورق برگشت و رؤیای اخذ اقامت در گرجستان به کابوسی برای خریداران تبدیل شد.

درست پس از خروج امریکا از برجام و فشار ایالات‌متحده به گرجستان برای ایجاد محدودیت علیه ایرانیان، رفتار مقامات این کشور با هموطنانمان به یکباره تغییر کرد. بر این اساس، حساب بانکی تجار ایرانی در گرجستان مسدود و محدودیت‌های شدیدی برای گشایش حساب ایرانیان در این کشور اعمال شد.

علاوه بر این روند صدور مجوز تردد برای ایرانیانی که ملک در گرجستان خریده بودند هم متوقف شد. همچنین موج عدم پذیرش ایرانیان برای ورود به این کشور شکل گرفت و ایرانیان که حتی برای تفریح به گرجستان می‌رفتند با رفتاری زننده به کشور عودت داده می‌شدند.

اوج این اتفاق مربوط به ضرب و شتم یک خانم ایرانی در فرودگاه تفلیس بود که از قضا این فرد قربانی خرید ملک در گرجستان شده بود، چراکه این خانم ایرانی هنگام ورود به فرودگاه تفلیس به جای ارائه رزرو هتل جهت دریافت مجوز ورود، کلید و قبض گاز خانه‌ای را که در تفلیس خریداری کرده‌بود، به افسران گذرنامه این کشور ارائه می‌دهد و پلیس این کشور نیز این مدارک را برای ارائه مجوز ورود به این کشور کافی نمی‌داند و پس از شکل‌گیری یک نزاع در داخل فرودگاه، این فرد را به ترکیه که مبدأ حرکتش بود، باز می‌گرداند.

چوب حراج به املاک ایرانیان خورد

پس از شکل‌گیری تمامی این اتفاقات و بر باد رفتن رؤیای اخذ اقامت در گرجستان، حالا ایرانیان سر خورده از خرید ملک در این کشور که به بن بست دولت این کشور خورده‌اند، تلاش خود را برای فروش املاک و زنده کردن بخشی از دارایی‌شان آغاز کرده‌اند. به نحوی که این روزها بخش مهمی از آگهی‌های سایت‌هایی همچون دیوار و شیپور به فروش املاک این افراد اختصاص پیدا کرده‌است.

جالب اینجاست که این افراد برای جلوگیری از ضرر بیشتر، حتی راضی شده‌اند، املاک خود را زیر قیمت هم بفروشند؛ چراکه این روزها شایعه‌ای عجیب در دل تفلیس آنان را دچار تشویش کرده که می‌گوید: «دولت جدید گرجستان، به تأسی از فشارهای امریکا قصد دارد دارایی‌های ایرانیان را مسدود و مصادره کند.»

با این حال همچنان بازار دلالی سودجویان در گرجستان داغ است و این افراد می‌کوشند املاکی را که زیر قیمت از ایرانیان پشیمان خریده‌اند، بالاتر از قیمت به دیگر شهروندان ایرانی بفروشند و همچنان جیب‌های خود را از ناآگاهی برخی هموطنان پر کنند.

در همین حال باید گفت که متأسفانه روند خروج سرمایه از کشور به مقصد گرجستان و ترکیه همچنان ادامه دارد و رسانه‌های فارسی زبان و شبکه‌های اجتماعی هنوز در حال تبلیغ برای این سراب برباد رفته هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داوودهزینه هم برمیگرده؟

    • هادی

      بیچاره این ملتی که بجای آبادانی سرزمینش به آبادی دیگر سرزمینهای بیگانه روی آورده مایه خجالت همه ما ایرانی هاست چه کردیم که چنین مردممان به سرزمین شان پشت کردند.

    • بدون نام

      سراب بر باد رفته مملکت خودمونه

    • بدون نام

      همه اینهایی که نوشتی در بک جمله خلاصه میشه.بی عرضگی محض حاکمان این مملکت.که باعث فراری دادن مردم خود شده اند

    • ناشناس

      چقدر بی احترامی به ایرانیان تا کی بیاییم چند تا از جزایر جنوبی کشورمان مثل کیش وقشم هرمز را آ زاد بگذاریم وهیچ محدودیتی ازنظر پوشش لباس وسایر چیزهایی که درکشورهای دیگر مسلمان رایجه را مد نظر قرار بدیم واز سرمایه داران ایرانی مقیم خارج که میلیاردها دلار درحساب بانکی دارند ودلشون واسه کشورشان میطپد تشویق کنیم به وطنشان بر گردند وکشورشان را آ باد کنند تا خاری باشد درچشم دشمنان که دوست ندارند ایران عزیز پیشرفت کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی فکر کردی سرمایه دارها برای آزادی لباس دبی را انتخاب کردن؟؟؟

        توی کشور ما ثبات اقتصادی نیست
        یعنی امکان داره شب بخوابی صبح پاشی ببینی سرمایه ات یک سوم شده
        و البته برعکسش هم هست
        شرکت ها و برندهای معتبر با اکراه و با دید از بالا به پایین وارد کشور ما می شوند
        در کشور ما هر لحظه امکان داره کلیه روابط قطع بشه
        و هزار دلیل دیگه

    • حسام

      خوب این ایرانیان پشیمان که میگین هموطن ما هستن چرا نظام کاری کرده که باید برای اقامت و زندگی به کشورهای دیگه بره علت اینو بگین

    • بدون نام

      خب چرا ایرانیا باید خودشون رو به این روز بندازن؟ چرا کشور ایران به این روز افتاده؟ چرا هیچوقت تو گزارشاتون مقصرین اصلی رو معرفی نمیکنید

    • بدون نام

      خوش به حال خودم که اونقدر پول ندارم ...که وسوسه بشم چی کنم بعد اینجوری به تکاپو بیفتم برای پس گرفتن پول خودم

    • بدون نام

      کاشکی مصادره بشن

      یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما همین نو کیسه ها هستن
      که با توجه به تحریم ها و تورم ها و شلوغی و سردرگمی اقتصاد ایران یه شبه سرمایه دار شدن
      حالا هم که پول دار شدن گفتن دیگه باید اروپایی بشیم
      و کلی ارز از کشور خارج کردن
      حالا همون تحریم به ضرر خودشون شده

    • بدون نام

      داشته باشین ترکیه رو

      پاسخ ها

      • حرف تو حرف

        به هر حال باید دولتمردان که زودتر متوجه میشوند ا

    • علی

      چقدر شخصیت ایران را کم کردید آقای روحانی بابا همه دارند از مملکت فرار میکنند برای چی میدونید

    • نااشنا

      دیپلماسی لبخند.چیطوری دکتر؟

    • بدون نام

      ببین چه مملکتی ساختید مردم واسه داشتن ی پاسپورت آبرومند مجبورن چه کارایی بکنن

    • بدون نام

      ببین چه مملکتی ساختید مردم واسه داشتن ی پاسپورت آبرومند مجبورن چه کارایی بکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج