۸۰۹۴۰۲
۲۵ نظر
۵۰۰۳
۲۵ نظر
۵۰۰۳
پ

روزنامه ولایتی: کمپین دامادت کجاست راه بیندازید!

روزنامه اصولگرا فرهیختگان نوشت: اعتراض، نقد و مبارزه با پدیده آقازادگی که منحصر به صاحب‌منصبانِ غالبا سیاسی و اقتصادی است، در سال‌های اخیر آنقدر جدی شده که می‌شود برای آن حوزه و زیرحوزه تعریف کرد یا حتی رشته و گرایش؛ مثلا عدالت‌خواهی، گرایش مبارزه با آقازادگی!

روزنامه اصولگرا فرهیختگان نوشت: اعتراض، نقد و مبارزه با پدیده آقازادگی که منحصر به صاحب‌منصبانِ غالبا سیاسی و اقتصادی است، در سال‌های اخیر آنقدر جدی شده که می‌شود برای آن حوزه و زیرحوزه تعریف کرد یا حتی رشته و گرایش؛ مثلا عدالت‌خواهی، گرایش مبارزه با آقازادگی!

آنقدر که نسل جوان امروز جامعه به یاد دارد، از ایام بعد از جنگ تحمیلی و همزمان با شروع دولت سازندگی در کنار رانت اقتصادی که آن موقع حسابی در بورس بود، کم‌کم این پدیده جدید هم شکل گرفت و بعد‌ها با بالغ شدن فرزندان همان برخی صاحب‌منصبان بعد از جنگ، #آقازادگی هم در کنار مفاسد اقتصادی و زد و بندهای اداری به صدر مفاسد پرتکرار آمد و سر زبان‌ها افتاد.

کمپین #دامادت_کجاست راه بیندازید!

آقازادگی و استفاده از رانت و پارتی پدرانی که نه‌تنها نمی‌خواهند فرزندان‌شان در کنار آن بیست و چند درصد جوان و میانسال بیکار جامعه قرار داشته باشند، بلکه حتی نمی‌خواهند در کنار چند میلیون کارمند عادی هم کار کنند، حالا معضلی شده که مردم جامعه از هر قشر و گروهی معترض آن هستند و همان‌قدر که از یک فساد اقتصادی ناراحت و ناامید می‌شوند، از این پدیده هم سرخورده شده و به آن اعتراض می‌کنند. کمپین‌هایی مانند# فرزندت_کجاست؟ یا ماجرای فرزند سفیر ایران در دانمارک یا فرزند رئیس کل سابق بانک مرکزی و... تنها چند مورد از واکنش‌ها به این رانت تشدیدشده بود و اعتراض روزهای اخیر نسخه توسعه‌یافته آن!

روزنامه ولایتی: کمپین دامادت کجاست راه بیندازید!

در چند روز اخیر و به صورت اتفاقی چندین خبر از انتصاب دامادهای برخی مسئولان و مدیران بلندپایه کشور به سمت‌های مهم و درخور توجه چون معاون وزیر، رئیس حوزه ریاست و... . منتشر شد و از آنجایی که یکی از این اخبار مربوط به انتصاب داماد رئیس‌جمهور بود، بیشتر از هر زمان و هر خبری دیگری به موضوع بحث رسانه‌ها و محافل عمومی تبدیل شد و البته موضع‌گیری بسیاری از فعالان سیاسی، نمایندگان مجلس و فعالان فضای مجازی را به همراه داشت و البته معلوم شد که بد نیست یک بار هم کمپین #دامادت_کجاست؟

برگزار شود تا شاید دامنه کشف برخی پارتی‌بازی‌ها گسترش یابد. در این میان البته هستند برخی که می‌خواهند مو را از ماست بیرون بکشند و در واکنش به اعتراضات عمومی، بحق می‌گویند که اگر آن فرد منصوب‌شده دارای صلاحیت‌های علمی و تخصصی بود چه؟ و ادامه می‌دهند اعتراض وقتی قابل دفاع می‌شود که انتصاب بدون در نظر گرفتن صلاحیت‌های علمی و تخصصی صورت گرفته باشد.

ماجرا از چند حالت خارج نیست!

درخصوص این تذکر که البته از مبنای کاملا درستی هم برخوردار است و لازمه حرکت‌های عدالت‌خواهانه، باید گفت اساسا انتصاب اقوام و امروز داماد مسئولان کشور مخصوصا در سطوح بالای دولتی از چند حالت خارج نیست که می‌توان به راحتی حق و ناحق آنها را مورد بحث قرار داد؛ حالت اول این است که از ریشه انتصاب بستگان مسئولان به دلیل نسبت فامیلی یا سفارش‌های صورت‌گرفته بوده و صلاحیت علمی و تخصصی آن فرد به هیچ عنوان در نظر گرفته نشده که خب در این مورد موضوع کاملا روشن است و انتصاب سرتاپا ضدیت با عدالت!

حالت دوم مربوط به افراد متخصص و متعهدی است که دارای صلاحیت‌های منحصربه‌فرد علمی - تخصصی هستند و با فاصله نسبت به دیگر گزینه‌ها و افراد دارای صلاحیت، قابلیت تصدی یک پست مهم و سطح بالا را دارند. در این مورد اما قاعدتا آن فرد آنقدر مشهور و معروف هست و در گذشته سوابق درخشانی دارد که انتصابش بدون درنظر گرفتن حاشیه‌های احتمالی صورت پذیرد و حتی اگر چالشی هم ایجاد شد، پاسخ قانع‌کننده‌ای وجود دارد که عموم جامعه به راحتی آن را می‌پذیرند و نمونه‌ای از رانت‌خواری نمی‌دانند.

وضعیت اقتصادی امروز کشور بسیاری از مردم را یا به عبارتی غالب آنها را با چالش‌های متعدد و سختی مواجه کرده و نارضایتی‌هایی را در بطن جامعه به وجود آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظرم یه کمپین خانه ات از کجا آمده بزن آقای ولایتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۸۰ میلیون لایک اونم با لنگ و نون خشک

      • حسنی بلا

        گل گفتی بدون نام کمپین چند شغله هستی!!!!!چقدرحقوق میگیری راهم کاش اضافه میکردی هرچند برای من وشما نان واب نمیشود ولی !!!!!!!!

      • رهگذر

        لایک

    • بدون نام

      خودشون چند پست توی این کشور دارند و اقا دکتر چیزی نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ پست و مقام دارد و واقعا قطعی رجال هستش که این همه عنوان دارن

      پاسخ ها

      • محمد

        قحط الرجال که واقعا هست چون شما الان بین سیاسیون نمیتونی یه مرد پیدا کنی اما اینکه یه نفر سی تا شغل داشته باشه هم قابل تحمل نیست.

    • بدون نام

      کمپین چند تا شغل داری؟ خانه ات چقدر می ارزد؟ هم ازم است

    • رکابی

      رجوع به ولایت و دین اسلام تنها راه شما مسولین است باید باور کنید که خادم و نوکر ملت هستید جنابان آیا فعل شما نمایانگر چنین عدعایی میباشد

    • بی نام

      ول کنید تو روخدا...همه تون ....حیف که نمیشه نفرتم را بیان کنم...

    • بدون نام

      چرا عمدا پسر و برادرزاده حداد عادل رو ننوشتی !!!!!۱راستی از لنگ و نون خشکی چه خبر !!!!قراربود اوناکه مقاومت کنن آشتی کردن با هم!!!!

    • گمنام

      یکی نیست به خود اقای ولایتی بگه یکی نیست به خودتون بگه فامیل بازی تا چه حد، اقای حسن گروسی در صدا و سیما به پشتوانه شا بعد از چند با اخراج در زان مدیریت اقای سرافراز با حمایت های شما برگشت و پست بالایی گرفت

    • بی نام

      خانه ات به کجاست .ویلایت به کجاست

    • بدون نام

      برترینها.. .، روزنامه فرهیختگان نه روزنامه ولایتی.

    • بدون نام

      خیلی دیر نشده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها همش چرت هر کاری دلشان بخواهد میکنن بهدش چندتا از این خبرها را پخش میکندهمه شون میدونن که چه خبر ولی ملت ما متاسفانه ...... ‌‌‌‌......................

    • بدون نام

      خانواده های همتون اونور آبن ، شما هم دعوا میکنین سر لحاف ملا ، دل هیچ کدومتون با ملت نیست .

    • بدون نام

      و همینطور پسرت کجاست
      دخترت کجاست
      خانه ات کجاست
      موافقم

    • بدون نام

      این اسامی را که من دیدم همه از نخبگان و ژنهای فوق برتر بودن شما که نیستید بقیه چیکار کنند.

    • بدون نام

      خانه ات کجاست چطوره
      چقدر ثروت داری چطوره
      ....

    • خدا

      به ضرر خودتونه ها،مردم هم که کاری از دست اشون جز آه کشیدن بر نمیاد،انشااله آه مردم دامن گیر خانواده های معززو محترم بشه،آمین

    • بدون نام

      ببخشید داماد ولایتی کجاست

    • بدون نام

      دیگ به دیگ میگه روت سیاه!

    • بدون نام

      دیگ به دیگ میگه روت سیاه!

    • علی اکبر

      سلام، به نظرم کمپین حال خودت چطوره راه اندازی کنید، چند شغل داری و چطور به این همه شغل میرسی؟ یا کتاب مدیریت چندین شغل همزمان رو چاپ کن..

    • بدون نام

      دامادبایدمعاون باش بخورداشته باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج