۸۰۹۴۲۷
۵۰۳۸
۵۰۳۸
پ

مراکز خرید مشهد کدامند؟

وقتی به مشهد می‌رویم بخشی از سفرمان به خرید سوغات می‌گذرد. از یک طرف بعضی از فروشگاه‌ها، قیمت‌شان بالاست و از طرف دیگر هم نمی‌توان زعفران و زرشک سوغاتی را از مغازه‌های بی‌نام‌ونشان خرید. پس چه کار باید کرد؟

برترین‌ها: وقتی به مشهد می‌رویم بخشی از سفرمان به خرید سوغات می‌گذرد. از یک طرف بعضی از فروشگاه‌ها، قیمت‌شان بالاست و از طرف دیگر هم نمی‌توان زعفران و زرشک سوغاتی را از مغازه‌های بی‌نام‌ونشان خرید. پس چه کار باید کرد؟ شناخت مراکز خرید مشهد کار سختی نیست. به خاطر رفت‌وآمد زیاد در این شهر، بهترین مراکز خرید آن را می‌توان راحت پیدا کرد. در این مطلب می‌گوییم که برای هر خریدی باید کجای شهر برویم.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

برج آرمیتاژ گلشن

برج آرمیتاژ گلشن با ۳۴ طبقه به عنوان بلندترین برج اداری تجاری در شرق کشور و همچنین یک از لوکس‌ترین و با شکوه‌ترین مراکز تجاری در مشهد محسوب می‌گردد. این برج با معماری و خدمات متمایز یکی از مراکزی محسوب شده که پاسخگوی تمام سلایق به خصوص خاص پسندان می‌باشد.

بخش تجاری این برج در چهار طبقه با صنف بندی مشخص و دارای انواع برند‌های داخلی و خارجی و محصولات متنوع از پوشاک، لوازم خانگی، محصولات چرمی، لوازم ورزشی، ساعت، طلا و ... می‌باشد.

در این برج علاوه برخرید شما می‌توانید از امکانات این مرکز شامل فودکورت، کافی شاپ و کافه رستوران، شهربازی شهر مشاغل، هایپر مارکت و ... استفاده نمایید. شایان ذکر است این مرکز خرید برخلاف دیگر مراکز در مشهد از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۳:۰۰ یکسره باز بوده و آماده ارائه خدمات به مراجعین و خریداران می‌باشد.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: بلوار هفت تیر ، آرمیتاژ گلشن

مرکز خرید پروما

یکی از بهترین مراکز خرید مشهد با سطح قیمتی متوسط و بالا، پروماست. در طبقه همکف این مرکز خرید یک هایپرمارکت وجود دارد که در آن می‌شود از لباس تا وسیله خانه را با قیمت‌های متوسطی پیدا کرد. گاهی تورهای گردشگری مسافران را به پروما می‌آورند و مسافران همه وقت خودشان را در طبقه همکف می‌گذارند و به طبقه‌های بالاتر نمی‌رسند. مرکز خرید پروما مشهد یک شهربازی هم برای سرگرم کردن بچه‌ها ساخته که مرهمی برای درد مادران و پدرها موقع خرید است.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: میدان جانباز، بلوار فردوس

مرکز خرید آرمان مشهد

آن دسته از مسافرانی که وقت کافی برای خرید کردن از پاساژهای دور از حرم ندارند، معمولا به پاساژ آرمان سر می‌زنند. در این پاساژ آب‌نمای زیبایی طراحی شده که به مسافران اجازه می‌دهد غیر از خرید سری به دالان‌های داخل آب‌نما هم بزنند.

این مجتمع تازه‌ساز نزدیک هتل آرمان قرار گرفته و قیمت اجناس آن تقریبا بالاست. در طبقه زیر همکف هم تفریح‌های دیگری برای کودکان و نوجوانان وجود دارد. چرم مشهد و ال‌سی وایکیکی از برندهای فعال این پاساژ هستند.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: خیابان نواب صفوی

مرکز خرید الماس شرق

اگر دنبال یکی از بهترین مراکز خرید مشهد باشیم باید اسم الماس شرق به گوش‌مان خورده باشد. الماس شرق معماری جالبی دارد. روی سقف آن گنبدی آبی‌رنگ است که با معماری مذهبی این شهر پیوند خورده. این مجتمع شش طبقه‌ای در آخرین طبقه خود شهربازی، سینما پنج بعدی، آکواریوم دریایی، عکاس‌خانه و رستوران و کافی‌شاپ هم دارد.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: اتوبان چراغی، میدان خیام بلوار خیام شمالی

مرکز خرید وصال

برخی از آنهایی که برای خرید به الماس شرق می‌روند به خاطر موزه پروفسور بازیما، یکی از جاهای دیدنی مشهد هم که شده سری به مرکز خرید وصال می‌زنند. این موزه جذاب‌ترین پارک علمی در ایران است.

در این پارک یک مربی، دست کودکان و والدین‌شان را می‌گیرد و در موقعیت شبیه‌سازی شده‌ای داستان آفرینش را تعریف می‌کند. برای اینکه شیوه عملکرد بدن انسان را آموزش دهند، بازدیدکننده‌ها از دهان بزرگ یک انسان می‌گذرند و به قلب، معده و اعضای دیگر بدن می‌رسند.

این پارک آنقدر جذاب است که بزرگسالان هم‌اندازه کودکان از آن لذت می‌برند. البته خود مجتمع وصال هم مغازه‌هایی برای خرید کردن دارد، اما به خاطر نزدیکی به مرکز الماس معمولا خلوت‌ است.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: خیابان خیام، بلوار بهارستان

بازار فردوسی مشهد

از بین بازارهای معروف مشهد، بهترین قیمت‌ها را می‌توانیم در بازار فردوسی پیدا کنیم. طبقه منفی یک آن مربوط به وسایل نوزادان، طبقه همکف برای فروش لباس زنانه و مردانه، طبقه اول بورس مانتو و روسری و در طبقه دوم لوازم عروس و داماد فروخته می‌شود.

می‌توان در اینجا لباس مجلسی زنانه یا کت‌وشلوار مردانه مناسب را با یک سوم قیمت تهران پیدا کرد. ارزان‌ بودن جنس‌های این بازار مشهد باعث شده که در هر ساعت شلوغ باشد. در انتهای خیابان این بازار، بورس مانتو‌فروشی‌های ارزان مشهد را پیدا می‌کنیم.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: کوی طلاب، انتهای خیابان شهید مفتح، بازار فردوسی طلاب مشهد

مرکز خرید خورشید

خیلی از مسافران برای خوردن شیرینی‌های قنادی طوسی، به خصوص قطاب‌های آن، به خیابان احمدآباد مشهد می‌روند و وارد پاساژ خورشید می‌شوند. با این حال همه مشتریان پاساژ خورشید، به این هدف اینجا نیامده‌اند. داشتن شعبه‌ برندهایی مثل منگو، کت، دیاموند و کوتون، باعث شده این بازار شلوغ باشد. پاساژ خورشید به مترو طالقانی نزدیک است، اما می‌توان با تاکسی‌های خطی زرد رنگ هم از حرم خودمان را به آن برسانیم.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: بلوار احمدآباد، بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا، روبروی سه راه راهنمایی

بازار رضا مشهد

اگر بخواهیم از پاساژهای مشهد که شکل مدرن و امروزی‌تری دارند فاصله بگیریم باید سراغ بازار امام رضا مشهد برویم. اینجا آنقدر نزدیک به حرم است که مسافرانی که فقط به قصد دیدن حرم به مشهد می‌آیند دسترسی راحتی به آن دارند. خیلی‌ها هم به‌خاطر قدمت تاریخی و معماری آن به بازار امام‌رضا می‌آیند.

بیشتر مسافران مهر و سجاده‌های سوغاتی را از این بازار می‌خرند. ادویه‌های خورشتی، زرشک، زعفران هم در قدم به قدم در آن پیدا می‌شود.

طبقه بالای این بازار بزرگ مشهد، صنایع دستی، فیروزه و طلاکاری فروخته می‌شود. فقط نباید فراموش کنیم که ساعت کار این بازار برخلاف بازارهای لوکس که ۲۴ ساعته باز هستند، بیشتر از ۲۲ نیست و معمولا بین ۱۳:۳۰ تا ۱۶:۳۰ تعطیل است.

همچنین نزدیک اینجا بازار فرش مشهد قرار دارد که قبلا به بازار رضا متصل بوده است. اگر قصد خرید هم نداشته باشیم رفتن به بازار فرش مشهد برای دیدن معماری آن می‌ارزد. ارزان‌ترین لباس‌ها را می‌شود نزدیک بازار بزرگ مشهد و ورودی میدان هفدهم شهریور خرید

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: یک ورودی آن از ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب) و یا ضلع دیگر آن از سوی میدان هفدهم شهریور شروع می‌شود.

سرای بلور مشهد

ارزان‌ترین لوازم خانگی را می‌توان در سرای بلور مشهد پیدا کرد. برخی از مغازه‌های آن صرفا عمده‌فروش هستند، اما برخی مغازه‌ها هم ظروف چینی، لوازم آشپزی و پخت‌و‌پز را به صورت غیرعمده با قیمت‌های بسیار پایین‌تری می‌فروشند. البته مجتمع گوهرشاد در مشهد هم با همین کاربری ساخته شده است. بیشتر مشهدی‌ها برای خرید جهیزیه به سرای بلور می‌روند.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: خیابان امام‌رضا

بازار گل مشهد

گل‌های طبیعی، آپارتمانی و مصنوعی و باغچه‌ای را می‌توان از بازار گل مشهد خرید. نزدیک عید اینجا پر از شور و شوق خرید‌ عید و سفره هفت‌سین می‌شود. حتی اگر قصد خرید گل هم نداشته‌باشیم چرخ زدن در آن سرحال‌مان می‌کند. به خصوص که این بازار نزدیک پاساژ وصال و پاساژ الماس شرق است و می‌توان رفتن به بازار گل مشهد را بعد از برنامه پاساژگردی قرار دهیم.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: خیابان خیام

بازار جنت

بازار جنت مشهد، بازار سنگ‌فرش شده‌ای است که ورود ماشین‌ها به آن ممنوع شده. از این بازار می‌شود لباس، وکفش و کیف خرید. پیاده‌روهای قدیمی و سنگ‌فرش شده اینجا برای گردشگران، به‌خصوص گردشگران خارجی جالب است.

به خاطر سنگفرش‌های خیابان برای رفتن به بازار جنت مشهد یا باید تاکسی گرفت یا ماشین را با فاصله از آن پارک کرد. برخی از مشهدی‌ها برا خرید لوازم الکترونیک هم به نزدیکی این بازار در میدان سعدی می‌روند.

مراکز خرید مشهد کدامند؟

آدرس: خیابان چمران، نرسیده به میدان سعدی، خیابان جنت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج